ایران شیعه خانه است_mixdown.mp3
20.57M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈
🔺امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به#آِیت الله ناینی فرمودند : #دیوار ایران کج میشود اما هرگز خراب نخواهد شد.‼️❕
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
14-doaa.mp3
1.34M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈
🔵🔴فرزندتان را نفرین نکنید❗️❕
🎙 استاد حسینی قمی
#تربیتی
#اخلاقی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈
🔔 #تلنـــــــگر
🔶 #آیت الله جوادی آملی:
🔺🔻ما همّتمان اين نباشد كه امام زمان را ببينيم، همّتمان اين باشد كه #آقا_ما_را_ببيند؛ وقتي ديد تمام دنيا و آخرتمان تأمين است
❇️ميتوانيم اين طور باشيم، ميتوانيم طرزي زندگي كنيم كه مردم وقتي ما را ميبينند به ياد دين بيفتند،
مردم وقتي ما را ببيند به ياد قرآن و عترت بيفتند،
💢 ميشود اين طور زندگي كرد، چرا ما خومان را هدر بدهيم!؟
💎 #دعای امام زمان (عج) برای گناهکاران🔺🔺
💬سید بن طاووس می فرماید: سحرگاهی در سرداب مقدس سامرا بودم، ناگاه صدای مولایم امام زمان را شنیدم که برای شیعیان خود دعا میکردند و میفرمودند:
✨"خدایا شیعیان ما را از شعاع نور ما و باقیمانده گِلِ ما خلق کرده ای، آنها گناهان زیادی با اتکاء بر محبت و ولایت ما انجام داده اند؛ اگر گناهان آنها گناهی است که در ارتباط با توست از آنها بگذر که ما را راضی کرده ای و آنچه از گناهان آنها در ارتباط با خودشان هست خودت اصلاح کن... و آنها را از آتش جهنم نجات بده، و آنها را با دشمنان ما در خشم و غضب خود جمع نفرما"
🔺کجایند گناهکارانی که به بهانه گناه و معصیت، از امام رئوفشان می ترسند و ظهورش را به ضرر خود می دانند؟
📚منبع:کتاب برکات حضرت ولیعصر ص۳۹۹
✨✨ #گفتن زیاد ذکر«أستغفر الله» در ماه رجب🌙
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🌼
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈
♨️⬅️ پاسخ منطقی به جسارت و شبههافکنی یک شبکه وهابی🔺🔻
⁉️ چرا امام زمان کرونا را از قم دور نکرد؟!❕❗️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈
💻به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان؛
😷شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به ویژه ایران و اختلالاتی که این بیماری و ترس و اضطراب ناشی از ابتلا به آن در روند زندگی مردم ایجاد کرده، باب شایعات و اظهارنظرهای بی پایه و اساس را نیز باز کرده و بازار آنها را رونق بخشیده است. در این میان آموزه های دینی به ویژه مباحث مهدوی نیز از این شایعات و اظهارنظرها مصون نمانده است چنان که در بحبوحه بررسی علل و عوامل بروز و ظهور این بلایا، در برخی کلیپ ها و متن های شبکه های اجتماعی عللی همچون دوری از امام زمان(عج) و غفلت از آن وجود مقدس به عنوان علت شیوع کرونا معرفی می شود.
📑در بررسی صحت و سقم چنین ادعاهایی و نیز ارائه پاسخ منطقی به آن با حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا فوادیان»، کارشناس مباحث مهدوی گفت وگویی داشته ایم:👇
🔶حجت الاسلام «محمدرضا فوادیان» با بیان اینکه نمی توان گفت علت گرفتاری های اخیر کشور، غفلت از امام عصر(عج) است، اظهار کرد: چه بسیارند کشورهایی که نه فقط از حجت خدا بلکه از خود خدا غافل هستند اما درگیر این بلایا نشده اند. از این رو، تنها علت گرفتاری های ما غفلت از حجت خدا و انجام گناهان نیست، بلکه عوامل انسانی و طبیعی هم دست به دست هم می دهند مثل نوع سبک زندگی، عدم رعایت بهداشت و.. تا چنین مسائلی بروز کند.
🔖این عضو هیئت علمی مرکز تخصصی مهدویت با طرح این پرسش که «چرا کشورهای مملو از ظلم و فساد دچار بلایا نمی شوند؟»، تصریح کرد: مردم ایران نه تنها از حجت خدا(عج) غافل نیستند بلکه ذکر «اللهم عجّل لِوَلیک الفرج» زمزمه دائم لب های آنها است.
👈وی ادامه داد: جنگ علیه ما ابعاد مختلف دارد، زمانی سخت است و زمانی اطلاعاتی و در برهه ای دیگر میکروبی برای فلج کردن اقتصاد ایران و در پی آن درهم کوبیدن اقتدار کشور؛ در چنین شرایطی باید استقامت و اقتدار داشته باشیم.
🔶حجت الاسلام فوادیان با تأکید🔺
بر اینکه در هنگام بروز بلایا و شیوع بیماری ها نباید مسائل دنیای و عوامل انسانی را نادیده گرفت، گفت: متأسفانه شبکه های وهابی در برنامه ای به نام «تریبون آزاد» شبهه افکنی می کنند که چرا در کشور امام زمان(عج) انقدر بلایا و مشکلات وجود دارد؟. در پاسخ باید گفت در عصر حیات پیامبر(ص) هم سیل و زلزله آمد، وقتی ما روی گسل خانه می سازیم، دچار زلزله می شویم.
✅این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: ما با نرم افزار دینی ای که در اختیار داریم، می توانیم تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم نظام فکری اهل بیت(ع)، شیعه را اینطور قدرتمند کرده است. لذا چه کمبود امکانات، چه شیوع ویروس ها و چه تحریم ها اگرچه تهدید هستند اما ما می توانیم آنها را تبدیل به فرصت کنیم. چنان که انس با خدا در ماه رجب، استغفار به درگاه او و توجه بیشتر به واسطه فیض یعنی امام عصر(عج) و استمداد از ایشان، به رفع و دفع گرفتاری ها کمک می کند.
🔷وی ادامه داد: ما با انجام اعمال، اذکار و اوراد ماه های رجب و شعبان می رسیم به ماه مبارک رمضان و در آن از خدا می خواهیم: «اللهم اشف کل مریض»، این یعنی داشتن نگاه جهانی یعنی اگر در کشور دیگری هم کسی به کرونا مبتلا شود، منتظران امام مهدی(عج) مغموم می شوند. حجت الاسلام فوادیان با بیان اینکه یاران امام زمان(عج) جهانی فکر می کنند، گفت: چون جهان با ظهور تحت سیطره حکومت واحد جهانی قرار می گیرد، از این رو، منتظر واقعی باید متحد و همدل با عالم هستی باشد؛ منتظر واقعی نه تنها از ابتلای یک انسان به بیماری ناراحت می شود بلکه دوست ندارد حتی هیچ حیوان و گیاهی دچار آسیب و آفت شود.
🔶وی در پایان خاطرنشان کرد:
💢یاران امام زمان(عج) جهانی می اندیشند. از خدا می خواهیم به واسطه وجود مقدس امام عصر(عج) به عنوان خلیفه خود روی زمین و واسط فیض الهی، بلایا را رفع و این بیماری جهانی را دفع کند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈
🌴 #ترجمه_و_شرح_حکمت_208_نهج البلاغه: #پندهای_ارزشمند
✨و قَالَ (علیه السلام): مَنْ حَاسَبَ نَفْسَهُ رَبِحَ، وَ مَنْ غَفَلَ عَنْهَا خَسِرَ، وَ مَنْ خَافَ أَمِنَ، وَ مَنِ اعْتَبَرَ أَبْصَرَ، وَ مَنْ أَبْصَرَ فَهِمَ، وَ مَنْ فَهِمَ عَلِمَ.
📕ترجمه:مراحل خودسازى (اخلاقى، تربيتى):
💠و درود خدا بر او، فرمود: كسى كه از خود حساب كشد، سود مى برد، و آن كه از خود غفلت كند زيان مى بيند، و كسى كه از خدا بترسد ايمن باشد، و كسى كه عبرت آموزد آگاهى يابد، و آن كه آگاهى يابد مى فهمد، و آن كه بفهمد دانش آموخته است.
📖شرح و تفسیر پیام امیرالمؤمنین علیه السلام: #شش اندرز ناب:💎
✍️در اين كلام حكيمانه شش جمله وجود دارد كه سه جمله از آن مستقل از يكديگر و سه جمله مرتبط با يكديگر است و هر كدام نكته اى را بيان مى كند، مى فرمايد: «هر كس به حساب خود برسد سود مى برد و آن كس كه غافل بماند زيان مى بيند. كسى كه (از خدا) بترسد ايمن مى گردد و كسى كه عبرت گيرد بينا مى شود و آن كس كه بينا گردد (حقايق را) مى فهمد و آن كس كه (حقايق را) بفهمد دانا مى شود»; (مَنْ حَاسَبَ نَفْسَهُ رَبِحَ، وَمَنْ غَفَلَ عَنْهَا خَسِرَ، وَمَنْ خَافَ أَمِنَ، وَمَنِ اعْتَبَرَ أَبْصَرَ، وَمَنْ أَبْصَرَ فَهِمَ، وَمَنْ فَهِمَ عَلِمَ).
💢هميشه مسئله #حسابرسى در زندگى مادى مردم وسيله اى براى پرهيز از زيان ها بوده است و وسايل مختلفى براى ثبت و ضبط حساب ها از قديم الايام فراهم كرده اند. در عصر و زمان ما اين وسايل بسيار متنوع و پيچيده شده و دقيق ترين حساب ها را نگهدارى مى كند. بررسى حساب سبب مى شود كه اگر انسان احساس زيان كرد به سراغ نقطه هاى آسيب پذير برود و آنها را اصلاح كند تا زيان، تبديل به سود گردد. اصولاً تمام اين جهان بر اساس حساب و نظم آميخته با آن قرار گرفته است. هر گاه درون بدن خود را ملاحظه كنيم در منطقه خون ما حساب دقيقى حكمفرماست; بيش از بيست فلز و شبه فلز و مواد مختلف حاصل از آن خون ما را تشكيل مى دهد و به مجرد اين كه نظم آن به هم بخورد بيمارى حاصل مى شود. به همين دليل پزشكان اولين دستورى را كه مى دهند محاسبه اجزاى تشكيل دهنده خون از طريق آزمايش است تا به وسيله اين حسابگرى جلوى بيمارى را بگيرند. آن كس كه اين آزمايش ها را به فراموشى بسپارد ممكن است زمانى متوجه شود كه خسارت و زيان وسيعى دامن او را گرفته، در امور مادى دنيا ورشكست و در مسائل طبيعى مانند سلامتى جسم گرفتار بيمارى هاى غير قابل علاج شده است. اسلام مى گويد: در امور معنوى نيز بايد همين گونه بلكه دقيق تر به حساب خويش رسيد. آن كس كه مراقب اعمال خويش باشد و حسابرسى دقيق كند سود معنوى مى برد و كسى كه از آن غافل گردد گرفتار خسران و زيان در دنيا و آخرت مى شود.
🔖در حدیثى از رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «لا یَکُونُ الْعَبْدُ مُؤْمِناً حَتّى یُحاسِبُ نَفْسَهُ أشَدَّ مِنْ مُحاسَبَةِ الشَّریکِ شَریکَهُ وَالسَّیِّدُ عَبْدَهُ; انسان فرد باایمانى نخواهد بود مگر زمانى که با دقت اعمال خود را محاسبه کند; دقیق تر از آنچه شریک به حساب شریک خود مى رسد یا مولا به حساب بنده خویش».(1)
حسابگرى در مسائل معنوى و امور اخروى باید شدیدتر و دقیق تر باشد، زیرا غیر ما حسابگرانى هستند که حساب دقیق اعمال ما را دارند، در حالى که در امور مادى، هر کس خودش حسابگر خویش است و معمولا کسى بر او نظارتى ندارد.
📗قرآن مجید مى گوید: «(وَإِنَّ عَلَیْکُمْ لَحَافِظِینَ * کِرَاماً کَاتِبِینَ * یَعْلَمُونَ مَا تَفْعَلُونَ); و به یقین نگاهبانانى بر شما گمارده شده، والا مقام و نویسنده (اعمال نیک و بد شما) که مى دانند شما چه مى کنید».(2)
📕در جاى دیگر مى فرماید: روز قیامت خطاب به گناهکاران مى شود و خداوند به آنها مى گوید: «(هَذَا کِتَابُنَا یَنطِقُ عَلَیْکُمْ بِالْحَقِّ إِنَّا کُنَّا نَسْتَنسِخُ مَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ); این نامه اعمال شماست که ما نوشته ایم و به حق بر ضدّ شما سخن مى گوید; ما آنچه را انجام مى دادید مى نوشتیم».(3)
#ادامه👇👇https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin
کانال ܫߊܢܚ݅ܧߊࡍ߭ ܥ݆ܣߊܝܥܘ ܩܫࡎࡐܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊܠܢܚܠߊܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌴 #ترجمه_و_شرح_حکمت_208_نهج البلاغه: #پندهای_ارزشمند ✨و قَالَ (علیه السلام): مَنْ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈
#ادامه_شرح_حکمت👆👆
🔺در روایات اسلامى تأکید شده است که همه روز به حساب خود برسید; یعنى شب هنگام همان گونه که معمول بسیارى از بازرگان ها و تجار است که دفاتر خود را به خانه مى برند و به حساب روز خود مى رسند شما هم شب هنگام به اعمالى که در روز انجام دادید نگاهى حسابگرانه بیفکنید; اگر خطایى بوده توبه کنید و اگر کار خوبى بوده شکر خدا به جا آورید و آن را تکرار نمایید.
💠امام کاظم(علیه السلام) در حدیثى مى فرماید: «لَیْسَ مِنّا مَنْ لَمْ یُحاسِبْ نَفْسَهُ فی کُلِّ یَوْم فَإنْ عَمِلَ خَیْراً اسْتَزادَ اللهَ مِنْهُ وَحَمِدَ اللهَ عَلَیْهِ وَإنْ عَمِلَ شَرّاً اسْتَغْفَرَ اللهَ مِنْهُ وَتابَ إلَیْهِ; کسى که همه روز به حساب خود نرسد از ما نیست; اگر کار خیرى انجام داده از خداوند توفیق فزونى بطلبد و خدا را بر آن شکر بگوید و اگر کار بدى انجام داده استغفار کند و توبه نماید و به سوى خدا باز گردد».(4)
❇️ارباب سیر و سلوک نیز براى پیمودن مسیر قرب خدا از نخستین توصیه هایى که به رهروان این راه مى کنند مراقبت اعمال و سپس محاسبه آن است، چرا که بدون آن، پیمودن این راه پر خوف و خطر امکان پذیر نیست.
✳️سپس امام(علیه السلام) در سومین جمله از این گفتار حکیمانه به این مسأله اشاره مى کند که اگر کسى خواهان امنیت و آرامش است باید خائف باشد; همیشه خوف سپرى است در برابر حوادث خطرناک و راز این که خداوند آن را در وجود انسان قرار داده، این است که اگر ترسى در کار نباشد خیلى زود انسان خود را به پرتگاه ها مى افکند و در چنگال حوادث سخت گرفتار مى سازد و به مرگ زودرس مبتلا مى شود.
💢البته اگر این خوف در حد اعتدال باشد به یقین سپرى در برابر بلاهاست و اگر به افراط بینجامد انسان را از تلاش و کوشش باز مى دارد و به محرومیت منجر مى شود و اگر به تفریط گراید و از موجودات خطرناک نترسد گرفتار انواع حوادث مرگبار خواهد شد.
🔻شک نیست که خوف در کلام امام(علیه السلام) اشاره به خوف از خدا یعنى خوف از عدالت و مجازات هاى عادلانه اوست. کسانى که داراى چنین خوفى باشند از عذاب الهى در دنیا و آخرت در امانند و به عکس آنها که تنها به رحمت او امیدوار گردند و اثرى از خوف در وجود آنها نباشد آلوده انواع گناهان شده و گرفتار مجازات خداوند در این سرا و آن سرا مى شوند. به همین دلیل در تعلیمات دینى ما کراراً آمده است که انسان باایمان باید با دو بال خوف و رجا پرواز کند.
🔰امام صادق(علیه السلام) از وصایاى لقمان حکیم جمله اى را نقل مى کند و مى فرماید: در وصایاى لقمان مسائل شگفت آورى بود. از همه شگفت آورتر این که به فرزندش چنین گفت: «خَفِ اللهَ عَزَّوَجَلَّ خیفَةً لَوْ جِئْتَهُ بِبِرِّ الثَّقَلَیْنِ لَعَذَّبَکَ وَأرْجُ اللهَ رَجاءً لَوْ جِئْتَهُ بِذُنُوبِ الثَّقَلَیْنِ لَرَحِمَکَ; آن گونه از خداوند عزوجل ترسان باش که اگر تمام اعمال نیک جن و انس را به جا آورى احتمال ده که تو را (به سبب بعضى از اعمالت) عذاب مى کند و آنچنان به خداوند امیدوار باش که اگر گناه انس و جن را انجام داده باشى ممکن است مشمول رحمت او واقع شوى».(5)
❇️سپس امام صادق(علیه السلام) افزود: پدرم چنین مى فرمود: «إنّه لَیْسَ مِنْ عَبْد مُؤْمِن إلاّ وَفی قَلْبِهِ نُورانِ: نُورُ خیفَة وَنُورُ رَجاء لَوْ وُزِنَ هذا لَمْ یَزِدْ عَلى هذا وَلَوْ وُزِنَ هذا لَمْ یَزِدْ هذا; در قلب هر فرد با ایمانى دو نور هست: نور خوف و نور رجا، اگر این را وزن کنند چیزى اضافه بر آن نیست و اگر آن را وزن کنند چیزى اضافه بر این نخواهد بود».(6)
🔷البته منظور این نیست که واقعاً همه گناهان را انجام مى دهند و با همان حالت از دنیا مى روند; بلکه مقصود این است که امیدوار باشند سرانجام توبه مى کنند و در مقام اصلاح بر مى آیند و سپس از دنیا مى روند.
🔖در روایت دیگرى در همان باب از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم که راوى عرض مى کند: جمعى از دوستان شما هستند که خود را آلوده گناهان مى کنند و مى گویند: امید (به رحمت خدا و محبت اهل بیت) داریم، امام فرمود: «کَذَبُوا لَیْسُوا لَنا بِمُوال; آنها دروغ مى گویند از دوستان ما نیستند». سپس افزود: «اُولئِکَ قَوْمٌ تَرَجَّحَتْ بِهِمِ الاْمانِىُّ مَنْ رَجا شَیْئاً عَمِلَ لَهُ وَمَنْ خافَ مِنْ شَىْء هَرَبَ مِنْهُ; آنها کسانى هستند که در چنگال آرزوها گرفتار شده اند (زیرا) کسى که امید به چیزى داشته باشد براى آن عمل مى کند و کسى که از چیزى بترسد از آن مى گریزد».(7)
https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin
#ادامه👇
کانال ܫߊܢܚ݅ܧߊࡍ߭ ܥ݆ܣߊܝܥܘ ܩܫࡎࡐܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊܠܢܚܠߊܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ #ادامه_شرح_حکمت👆👆 🔺در روایات اسلامى تأکید شده است که همه روز به حساب خود برسید; یعنى
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈
#ادامه👆👆
🔶آن گاه امام در سه جمله اخیر از کلام نورانى خود به این نکته اشاره مى کند که اگر انسان با چشم عبرت به اطراف خود بنگرد به حقایق این عالم آشنا مى شود، سپس به تحلیل آن حقایق مى پردازد و اسباب و نتایج آن را درک مى کند و کسى که به اسباب و نتایج آن حقایق آشنا مى گردد عالم مى شود; یعنى راه را به سوى مقصد پیدا مى کند. در واقع پیوند ناگسستنى میان سه موضوع هست: چشم عبرت داشتن، تحلیل حوادث کردن و عالم و آگاه شدن.
⭕️منظور از عبرت گرفتن این است که انسان حادثه اى را که مى بیند نخست به مقدماتى که آن را تشکیل داده و آثارى که بر آن مترتب مى شود توجه کند سپس مشابه آن را در زندگى خود در نظر بگیرد که این مایه ابصار و بصیرت است و هنگامى که از آن قاعده اى کلى براى خود و دیگران بسازد، این فهم واقعى حادثه است که به صورت علمى قابل قبول در روح و جان انسان جایگزین مى شود. در ذیل حکمت پنجم بحث قابل ملاحظه اى درباره عبرت و تفکّر آورده ایم.(8)
*****
📚پی نوشت:(1). بحارالانوار، ج 67، ص 72 .
(2). انفطار، آیه 10-12.
(3). جاثیه، آیه 29 .
(4). بحارالانوار، ج 67، ص 72 .
(5). کافى، ج 2، ص 67 .
(6). کافى، ج 2، باب الخوف و الرجاء، ص 67، ح 1.
(7). همان، ص 68، ح 6.
(8)(بحارالانوار، ج 75، ص 352
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍