eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.2هزار دنبال‌کننده
15هزار عکس
7.7هزار ویدیو
380 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
🥀🍂🌷🍁🌱🕊 🌷🍁 🌱 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی 🎙استاد عبادی 3️⃣قسمت سوم 📝بررسی حدیث جعلی عبدالله 💻حدیثی پخش
🥀🍂🌷🍁🌱🕊 🌷🍁 🌱 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی 🎙استاد عبادی 4️⃣قسمت چهارم 📝بررسی حدیث تهران در آخرالزمان 🔸حدیثی را امروز بررسی می کنیم با موضوع تهران در آخرالزمان. در خیلی از سایت ها و شبکه های اجتماعی این حدیث متأسفانه پخش شده. 📜حدیثی است کاملا جعلی و دروغ، که چنین حدیثی ما به هیچ عنوان نداریم. منبع تمام آنهایی که این حدیث را دادند به کتاب جناب آقای ابوالحسن مرندی می رسد. 👤این آقای ابوالحسن مرندی کسی بوده که در زمان مشروطه حدیث جعل می کرد. حالا دلیلش چه بود؟ می خواست ظهور را نزدیک نشان بدهد، می خواست در مردم امیدواری ایجاد بکند... جریان چه بود، نمی دانیم‼️ 📌این حدیث جز در کتاب آقای ابوالحسن مرندی در هیچ کتاب حدیثی دیگر پیدا نمی شود، قبل از ایشان. 👌به عنوان مثال؛ وقتی علامه مجلسی در زمان صفویه بحارالانوار را می نویسد، از خودش که نمی نویسد، می گوید این حدیث در الغیبة شیخ طوسی است، یا این حدیث در اصول کافی است و.. آدرس می دهد. ولی آقای ابوالحسن مرندی برای این حدیث هیچ آدرسی نمی دهد و فقط در این کتاب هست. 🌀تحقیقاتی هم که کردیم در هیچ کتاب حدیثی قبل از ایشان، در کتابهای معتبر شیعه، حتی غیر معتبر قدیمی تر از ایشان این حدیث نیست. پس این حدیث را ایشان از کدام کتاب نقل کرده؟ هیچی. جعلی است، که در آخرالزمان در تهران حوریانی خواهند آمد.. زنانی خواهند آمد که آرایش مردانه دارند و.. ⚠️حدیث تهران در آخرالزمان سر سوزن اعتبار ندارد و کاملا دورغ است. 👈برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه شود به مقاله استاد شهبازیان از اساتید مرکز تخصصی مهدویت با موضوع نقد و بررسی نوشته ها و مقالات آقای مرندی. 📚برگرفته از فایل حدیث شناسی مهدوی شماره ۴ ۴ 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
روی زمین و آسمان ها و کرات در بین مناجات و تمام کلمات زیبا تر از این دعا ندیده است کسی بر خاتم انبیاء محمد صلوات بايد ز گـوشه چشم تو کاری بزرگ خواست چيزی شبيه حـضرتِ سلمان شدن فقـط... #السلام_علیک_یا_رسول_الله🌸🌹 #شنبه_های_نبوی 💚❣️ 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🍃🌹🍂🌼🍁🍃🌺 🌺🍂🌷 🌼 ❇️بازگشتِ مردگان_جهانی با ویژگی های خاص ✅یکی از حوادث مهم در هنگام ظهور ، موضوع رجعت است که یکی از عقاید مسلم شیعه می باشد. 🔷 امام صادق علیه السلام میفرمایند : « از ما نیست کسی که به رجعت ما ایمان نداشته باشد. » (بحارالانوار ، ج٥٣، ص ٩٢) 🔶 رجعت در لغت به معنای بازگشت است و در فرهنگ دینی ، عبارت است از بازگشت امامان معصوم و گروهی از مومنان خالص و کفار و منافقان به دنیا. در ادبیات دینی برای مفهوم رجعت ، از واژه هایی مانند « کَرَة » و « اوبة » نیز استفاده شده است. 🌟در آیات و روایات فراوانی به موضوع رجعت اشاره شده است که قصد داریم در این سری از پیامها ، به بررسی آنها بپردازیم. آنچه از مجموع آیات و روایات ، به دست می آید این است که جهان هنگام رجعت ، جهانی است با ویژگی های خاصِ به خود ، که نه به طور دقیق شبیهِ جهان دنیاست و نه همانندِ جهان آخرت است ؛ در عین حال ، برزخ هم ، نیست. 💠علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ، قیامت را در بالاترین درجه‌ی کشف و شهود دانسته و رجعت ، در رتبه‌ی میانی و پایین تر از این دو ، ظهور حضرت حجت (عج) است. (١) 🔹 بنابراین اگرچه رجعت در همین دنیای مادی اتفاق خواهد افتاد اما ویژگی های خاصش ، آن را از نحوه‌ی زندگی در زمانِ ما متفاوت خواهد کرد. (٢) 📚 ١. تفسیر المیزان ، ج ٢، ص ١٠٩ ٢. درسنامه مهدویت ، ج ۴، ص ١٩١ ١ ٢ 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹سخنان جدید استاد دانشمند درباره منتظران ظهور (شنیدنی) 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
می‌ گریم آنقدر که کمی وا شود دلم در بین زائران شما جا شود دلم بر بال کفتری دل خود را نوشته‌ام باید کدام صحن تو انشاءشود دلم ؟ "ﺍَﻟﺴَّﻼ‌ﻡ ﻋَﻠَﯿْڪ ﯾﺎ ﻋَﻠے ﺍﺑْڹ ﻣﻮﺳَے ﺍﻟْﺮﺿﺎ(؏)❣️ #یا_امام_رضا_جانم🌹 🕊اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ ❣️ #ساعت_هــــــــشــــــت_به_وقــــــــت_امام_رضــــا ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴#حکمت شماره160 شرح و تفسیر در کانال 👇 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🍁🌻🌱🌷🥀🍂🕊 🌷🍁 🌻 🌴 : استبداد نتیجه قدرت و مقام 🌟و قَالَ (علیه السلام): مَنْ مَلَكَ، اسْتَأْثَرَ.✨ 📕ترجمه:و فرمود (ع): هر كه ملك يابد، همه چيز را براى خود خواهد. 📖قدرت و استبداد: 💠امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه كه بسيار فشرده و پرمعناست مى فرمايد: «آنهايى كه به حكومت مى رسند (غالباً) مستبد مى شوند»; (مَنْ مَلَكَ اسْتَأْثَرَ). ✅«اسْتَأْثَرَ» از ريشه «اسْتئْثار» به معناى استبداد و خودكامگى و انحصارطلبى است. تاريخ نيز گواه روشنى بر اين معناست; بسيار بودند كسانى كه چون دستشان به حكومت نرسيده بود دم از حق و عدالت و مشورت و واگذارى كار مردم به مردم مى زدند; اما هنگامى كه بر مركب مراد سوار شدند و حكومت را در اختيار گرفتند بناى استبداد گذاشتند; نه به نصيحت كسى گوش دادند و نه به دوست و دشمن رحم كردند و خودكامگى را در حد اعلا در برابر رعايا انجام دادند. ❇️اين مطلب به قدرى شايع بوده و هست كه به صورت ضرب المثلى درآمده است: «مَنْ غَلَبَ سَلَبَ وَمَنْ عَزَّ بَزَّ; كسى كه غالب شود مى دزدد و كسى كه پيروز گردد سرمايه هاى ديگران را مى ربايد». 📔ابن ابى الحديد در شرح اين سخن، شعرى از ابوالطيب (متنبّىء) نقل مى كند:وَالظُّلْمُ مِن شِيَعِ النُّفوسِ فَإنْ *** تَجِدْ ذا عِفَّة فلِعلّة لا يَظْلِمُ (1) 🔺«ظلم و ستم عادت انسان هاست و اگر شخص عفیف و عادلى یافتى حتماً به دلیلى است که ظلم نمى کند». قرآن مجید نیز اشاره اى به این معنا دارد; در آیه 34 سوره «نمل» از زبان ملکه سبأ که زنى باهوش و پرتجربه بود نقل مى کند: «(قَالَتْ إِنَّ الْمُلُوکَ إِذَا دَخَلُوا قَرْیَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً وَکَذَلِکَ یَفْعَلُونَ); گفت: پادشاهان هنگامى که وارد منطقه آبادى شوند آن را به فساد و تباهى مى کشند و عزیزان آن جا را ذلیل مى کنند; (آرى) روش آنان همواره این گونه است». 🔖در تاریخ اسلام نیز نمونه هاى فراوانى است از کسانى که پیش از دست یابى به حکومت، به ظاهر در سلک افراد متدین بودند; اما همین که به مقام و حکومتى رسیدند راه خودکامگى را پیش گرفتند. ✔️در داستان معروفى از عبدالملک بن مروان خلیفه ستمگر اموى مى خوانیم: قبل از آنکه به مقام خلافت برسد از عابدان و زاهدانى بود که در گوشه مسجد همواره مشغول به عبادت بود تا آنجا که او را «حمامة المسجد» (کبوتر مسجد) نامیدند; زیرا پیوسته قرآن تلاوت مى کرد. هنگامى که خبر مرگ پدرش و بشارت خلافت را به او دادند، قرآن را بر هم نهاد و گفت «هذا فِراقُ بَیْنى وَبَیْنِک» (براى همیشه من از تو جدا شدم و بعد به خودکامگى هاى حکومت پرداخت).(2) ⚫️یکى از صفحات سیاه کارنامه عبدالملک نصب «حجاج» به ولایت کوفه بود. به یقین اخبار جنایات «حجاج» و کشت و کشتار بى رحمانه و شکنجه زندانیان بى گناه به صورت گسترده به «عبدالملک» مى رسید; ولى خم به ابرو نمى آورد، چرا که حکومت چشم و گوش این انسان پست و بى ظرفیت و بى شخصیت را کور و کر کرده بود. امثال عبدالملک مروان در تاریخ بسیار بودند. ☑️یکى دیگر از رسوایى هاى عبدالملک بن مروان همان چیزى است که در کتاب انساب الاشراف از او نقل شده که بعد از رسیدن به خلافت منبر رفت و با عصبانیت به مردم گفت: شما مرا امر به پرهیزگارى و نیکى ها مى کنید، اما خودتان را فراموش مى کنید. به خدا سوگند از امروز به بعد اگر کسى مرا به تقوا امر کند گردنش را مى زنم (وَاللهِ لا یَأْمُرُنی أحَدٌ بَعْدَ یَوْمی هذا بِتَقْوَى اللهِ عَزَّوَجَلَّ إلاّ ضَرَبْتُ عُنُقَهُ).(3) 🔶این سخن را با حدیثى از امام باقر(علیه السلام) که مرحوم علامه مجلسى در بحارالانوارنقل کرده پایان مى دهیم، حضرت فرمود: «فِی التَّوْرَاةِ أَرْبَعَةُ أَسْطُر: مَنْ لاَ یَسْتَشِیرُ یَنْدَمُ وَالْفَقْرُ الْمَوْتُ الاَْکْبَرُ وَکَمَا تَدِینُ تُدَانُ وَمَنْ مَلَکَ اسْتَأْثَرَ; در تورات چهار جمله (پر ارزش) آمده است: کسى که مشورت نکند پشیمان مى شود و فقر مرگ بزرگ است و آن گونه که به دیگران جزا مى دهى به تو جزا داده خواهد شد و کسى که به حکومت دست یابد استبداد پیشه مى کند».(4) 📩پیامى که این جمله نورانى دارد این است که امام(علیه السلام) به پیروان خود توصیه مى کند مراقب باشید حکومت و مقام، معمولا انسان را به استبداد مى کشاند شما چنین نباشید.(5) ***** 📚(1). شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 18، ص 381. (2). کتاب فخرى، ابن طقطقى، ص 123. (3). انساب الاشراف، ج 7، ص 206. (4). بحارالانوار، ج 13، ص 357، ح 62. (5). (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 139) 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🍂🌷🍁🌼🍂🌻🍁 🌻🍁🌹 🌷🍂 🌼 ⚖️ ⚖️ 📌جلوگيري از دو دفعه قصاص 🔸مردي مرد ديگري را كشت ، برادر مقتول قاتل را نزد عمر برد، عمر به وي دستور داد قاتل را بكشد، برادر مقتول قاتل را به قدري زد كه يقين كرد او را كشته است. 🔹اولياي قاتل او را برداشته به خانه بردند و چون رمقي در بدن داشت به معالجه‌اش پرداختند و پس از مدتي حالش خوب شد. برادر مقتول چون قاتل را ديد دوباره او را گرفت و گفت: تو قاتل برادر من هستي بايد تو را بكشم، مرد فرياد برآورد تو يك بار مرا كشته‌اي و حقي بر من نداري. مجددا نزاع را به نزد عمر بردند، عمر دستور داد قاتل را بكشند، ولي نزاع ادامه يافت تا اين كه به نزد حضرت امير عليه‌السلام رفته و از او داوري خواستند. علي عليه‌السلام به قاتل فرمود: شتاب مكن، و خود آن حضرت به نزد عمر رفت و به وي فرمود: حكمي كه درباره آنان گفته‌اي صحيح نيست. عمر گفت: پس حكمشان چيست؟ 💠علي عليه‌السلام: ابتدا قاتل شكنجه‌هايي را كه برادر مقتول بر او وارد ساخته از او قصاص مي‌گيرد و آنگاه برادر مقتول مي‌تواند او را بكشد.برادر مقتول با خود فكري كرد كه در اين صورت جانش در معرض خطر است پس از كشتن او صرفنظر كرد. [1] . 🔸و همين خبر را ابن‌شهر آشوب در مناقب با اندك اختلافي نقل كرده و در آخر آن مي‌گويد: عمر دست به دعا برداشت و گفت: سپاس خداي را، يا اباالحسن! شما خاندان رحمتيد، و آنگاه گفت: اگر علي نبود عمر هلاك مي‌شد. 📚[1] فروع كافي، ج 7، ص 360 مناقب، سروي، ج 1، ص 497. تهذيب، ج 10، ص 278، حديث 1. من لا يحضر، ج 4، ص 128، حديث 14. 🌼🍁🌺🍂🌸🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍