eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.5هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
7.3هزار ویدیو
378 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹حضرت امام علی (علیه السلام) می فرمایند: 🔶اطلُبو الحاجاتِ بِعِزةِ الانفُس فانَّ بِیَدِ اللهِ قَضاءَ ها؛ 🔷نیازهایتان را با عزت نفس و آقایی طلب کنید چرا که برآورده شدن آن ها به دست خداست. 📚(شرح ابن ابی الحدید، ج۲۰، ص۳۱۷) # عزت نفس در طلب نیاز 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🍁🌻🌱🌷🥀🍂🕊 🌴: اول: برتری همه جانبه امام بر معاویه📜 .📖شرح پیام امیرالمؤمنین علیه السلام: 📜از نامه هاى امام(عليه السلام) است که در پاسخ به نامه معاويه نگاشته.(1) 📜نامه در یک نگاه: 🔶به گفته نصر بن مزاحم در کتاب صفین، روزى امام(علیه السلام) فرمود: فردا صبح شخصاً پا به میدان مى گذارم و با این گروه مى جنگم. این سخن در میان لشکر شام منتشر شد و آنها در وحشت عمیقى فرو رفتند. 🍃در این هنگام معاویه نامه اى براى امیر مؤمنان على(علیه السلام) نوشت که خلاصه مضمونش چنین است: «من گمان مى کنم اگر مى دانستى کار جنگ به اینجا مى رسد اقدام بر جنگ نمى کردى و از گذشته پشیمان مى شدى من از تو درخواست کرده ام که حکومت شام را به من واگذارى به این شرط که مستقل باشم نه با تو بیعت کنم و نه از تو اطاعت. این را نپذیرفتى و الآن من شام را در اختیار دارم و باز همان خواسته را از تو مى کنم. ما همه از فرزندان عبد مناف هستیم، همواره عزیز و آزاد بوده ایم. ✳️هنگامى که این نامه به امام(علیه السلام) رسید فرمود: راستى وضع معاویه و نامه اش هر دو عجیب است; سپس کاتب خود عبیدالله بن ابى رافع را فرا خواند و دستور داد نامه مورد بحث را براى معاویه بنویسند و به سخنان نارواى او پاسخ گویند. البتّه مرحوم سیّد رضى آن گونه که دأب و عادت اوست، بخشى از نامه را که در آغاز آن بوده است ذکر نکرده ولى قسمت مهم و عمده نامه را آورده است. ❇️بدهکارانى در چهره طلبکار: 📜همان گونه که قبلا گفتيم، اين نامه پاسخى است به نامه اى که معاويه خدمت آن حضرت نوشته و سخنانى طلب کارانه را در آن آورده است. معاويه قاعدتاً دستور مى داد اين گونه نامه ها را بر فراز منابر يا در برابر لشکر بخوانند تا خود را از گناه بزرگى که مرتکب شده تبرئه نمايد و نيز قاعدتا اين نامه به دست ياران امام(عليه السلام) نيز افتاده است و امکان داشته افراد ظاهربين تحت تأثير آن واقع شوند، بنابراين چاره اى نبوده جز اينکه امام(عليه السلام) انگشت مبارک بر فقرات مختلف اين نامه بگذارد و جواب قاطع به آن بدهد. به همين دليل مى بينيم که امام(عليه السلام) به چهار نکته اساسى در برابر چهار ادعاى معاويه اشاره نموده و اين چنين پاسخ مى دهد. ✅نخست مى فرمايد: «و اما اينکه از من خواسته اى شام را به تو واگذارم (و در برابر آن نه بيعت کنى و نه اطاعت، بلکه فعال ما يشاء باشى بدان) من چيزى را که ديروز از تو منع کردم امروز به تو نخواهم بخشيد»; (وَأَمَّا طَلَبُکَ إِلَيَّ الشَّامَ فَإِنِّي لَمْ أَکُنْ لاُِعْطِيَکَ الْيَوْمَ مَا مَنَعْتُکَ أَمْسِ). ⭕️زيرا آن منع به سبب حکم الهى بوده که امارت هيچ بخشى از حکومت اسلامى را نبايد به ظالمان و مفسدان داد و اين حکم همچنان به قوت خود باقى است; اين مسأله امرى سياسى و گذرا نبوده که با تغيير شرايط سياسى عوض شود. ............. 📜 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🍁🌼🍂🌹🍁🌺🍂🌻🍁🌸🕊 🌼🍂🌱 🌻🍃 🌾 🌼 ✅معرفت امام،تنها راه بندگی خدا ❇️نحوه بندگی خدا،اگر بخواهد مورد قبول ذات مقدّسش قرار گیرد،باید از ناحیه خودش ارائه شود.ما عقلا می توانیم به اینکه باید خدا و ربّ و مُنعم خود را بندگی کنیم پی بریم،امّا همین عقل نسبت به راه و طرز بندگی او حکم می کند که باید از خودِ خدا اخذ نماییم؛بخصوص که می دانیم خداوند ما را به حال خود رها نکرده تا هر طور که می خواهیم به بندگیِ او بپردازیم،بلکه از جانب خویش رسولانی فرستاده تا آیین بندگیِ او را به ما بیاموزند و به این وسیله حجّتِ خود را بر ما تمام کرده است. 💢بنابراین ما نمی توانیم هرگونه که دلمان بخواهد او را عبادت کنیم. 🔰اصولاً فلسفه نبوت و امامت همین است که بشر راه بندگیِ خدا را به طور صحیح یاد بگیرد و با تشخیص خود در این مسیر قدم برندارد.و عقل انسان هم ارسال رُسُل و بعث انبیا را از طرفِ خدا پسندیده و ممدوح می داند. 🌀وقتی یک زندیق از فلسفه وجود انبیا و رسولان الهی از امام صادق علیه السلام سؤال می کند،ایشان چنین می فرمایند: ⚪️وقتی برای ما وجود آفریدگار صانعی که از ما و همه مخلوقات خود متعالی است(شبیه به هیچیک از مخلوقات نیست)ثابت شد و اینکه او حکیم و بلند مرتبه است به طوری که مخلوقات او را نمی بینند و با او تماس ندارند تا اینکه بیواسطه با او ارتباط داشته و او هم با ایشان بیواسطه در ارتباط باشد و با هم بحث و گفتگو داشته باشند،(نیاز به)وجود سفیرانی در میان مخلوقاتِ خدا اثبات می شود که از طرف او برای مخلوقات و بندگانش سخن بگویند و مصالح و مفاسد ایشان را به آنها یاد دهند و از موجبات سعادت و بدبختی خود آگاهشان کنند... 🔻بنابراین وجود امر و نهی کنندگان از جانب خدای حکیم دانا در میان خلق خود و سخنگویانِ از جانبِ او ثابت می شود.و اینها عبارتند از پیامبران و برگزیدگان الهی از میان مخلوقات که به حکمت تربیت شده و مبعوث به حکمت شده اند.اینها با آنکه در شکل و ترکیب خلقتِ خود شبیه بقیه مردم هستند ولی با دیگران متفاوت بوده،از جانب خداوند حکیم دانا،مؤید به حکمت الهی هستند. 📚اصول کافی،کتاب الحجّه،ح۱ 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🍂🌷🍁🌱🕊 🌷🍁 🌱 ⚠️عوامل شکل گیری بدعت ها ⏪قسمت 1️⃣ از 3️⃣ 📄مقدمه: 💎خداوند متعال، انبيای الهی و بعد از آنان، امامان را به عنوان حجت، راهنما و دعوت کنندگانِ مردم به سوی حق تعالی، فرستاده ‌است؛ ❌اما همواره گروهی بر اثر غفلت، جهل و عناد، از مسير توحيد منحرف شده، به دام شيادان و منحرفان افتاده‌اند. 👈در دوران ائمه (عليهم السلام) هم بحث بدعت‌ها و خرافات، دامنگير مسلمانان بود و اهل بيت (عليهم السلام) هم همواره بر اساس قرآن و سنت پيامبر اکرم (صلی الله و عليه و آله و سلم)، با اين بدعت‌ها مبارزه و روشن گری می‌کردند. 🔸در عصر حاضر هم با توجه به خلاء‌های معنوی و نيازِ مردم به معنويت و مهدويت، عده‌ای به جای اينكه مردم را به سوی خدا دعوت كنند، به سوی اشخاص سوق می‎دهند؛ يا با دادن دستوراتی كه بر خلاف تعاليم اسلام و شرع است، آنان را به سوی اموری دعوت می‌كنند که انسان‌ها را از اخلاق، خرد و خردورزی جدا می‌سازد. ⁉️بدعت چيست؟ 📕بدعت در لغت، به معنای عمل بی سابقه و نو است و در اصطلاح، هر نوع تصرف در دين را گويند؛ به عبارت ديگر بدعت يعنی: دستورات دينی را با توجه به شرايط خود كم و يا زياد کردن و در نهايت اين دخل و تصرف را جزو دين معرفی کردن و به خدا و پيامبر (عليهم السلام) و اهل بيت (عليهم السلام) نسبت دادن؛ يعنی چيزی را كه ريشه در شريعت و دين ندارد، به دين اضافه شود. چنين عملی در شريعت نبوی ممنوع و بدعت گذار هم ملعون شمرده شده ‌است، چنانكه پيامبر اسلام (عليهم السلام) می‌فرمايد: «هر كس بدعتی گذارد و يا به بدعت گذار امكاناتی بدهد، به لعنت خدا و ملائكه و تمام مردم گرفتار می‌گردد».[1] دارد ... 📚پی‌نوشت[1]. وسائل الشيعه، حر عاملی، ج29، ص28؛ سنن ابی داوود، ج2، ص 375. 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
📚گزارش لحظه به لحظه جریان هجوم به خانه امام علی(ع) و أخذ بیعت اجباری از ایشان توسط غاصبین خلافت، تا شهادت حضرت فاطمه زهرا(س): 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
📚گزارش لحظه به لحظه جریان هجوم به خانه امام علی(ع) و أخذ بیعت اجباری از ایشان توسط غاصبین خلافت، تا
🥀🍂🌷🍁🌱🕊 🌷🍁 🌱 📚گزارش لحظه به لحظه جریان هجوم به خانه امام علی(ع) و أخذ بیعت اجباری از ایشان توسط غاصبین خلافت، تا شهادت حضرت فاطمه زهرا(س): 1️⃣خاکسپاری حضرت رسول اکرم(ص): 🔷پس از سه روز که برنامه ی نماز بر بدن پیامبر(ص) پایان یافت. 🕊امام علی(ع) جنازه مطهر را در طی مراسمی به خاک سپرد. در حالی که بسیاری از غاصبین خلافت، حتی برای شرکت در نماز بر بدن پیامبر(ص) نیز حاضر نشدند. 📚منبع:الارشاد شیخ مفید، ج۱، ص۱۸۹ 2️⃣مرحله اول و دوم اتمام حجت امام علی(ع) با مردم مدینه: ✅مرحله اول: قبل از دفن پیامبر اکرم(ص): 💠امام(ع) در اولین اقدام در همان شب غصب خلافت، هنوز جنازه مطهر پیامبر(ص) دفن نشده بود، که مرکبی را آماده کردند، وحضرت زهرا(س) سوار بر مرکب،و دست امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را گرفته بود،و در خانه ی تمامی مهاجر و انصار رفت و حق خود را یاد آوری کرد و پیمان گرفت که همگی فردا صبح برای بیعت با علی (ع) در مسجد جمع شوند، ولی صبح فردا بجز چهار نفر (سلمان ،ابوذر ،مقداد ،زبیر) کس دیگری نیامد. امام علی (ع) این کار را سه شب تکرار کرد. ✅مرحله دوم: بعد از دفن پیامبر(ص): 🌹حضرت دوباره مثل حالت قبل، شبانه اقدام به رفتن در خانه مهاجر و انصار کرد، که مانند سابق فقط همان چهار نفر به ندای امام(ع) لبیک گفتند. 🕊حضرت علی(ع) خود در این رابطه می فرماید : 《فَفَعَلْتُ ثُمَّ حَمَلْتُ فَاطِمَهَ وَأَخَذْتُ بِیَدِ ابْنَیَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ فَلَمْ أَدَعْ أَحَداً مِنْ أَهْلِ بَدْرٍ وَأَهْلِ السَّابِقَهِ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ إِلَّا نَاشَدْتُهُمُ اللَّهَ فِی حَقِّی وَدَعَوْتُهُمْ إِلَی نُصْرَتِی فَلَمْ یَسْتَجِبْ لِی مِنْ جَمِیعِ النَّاسِ إِلَّا أَرْبَعَهُ رَهْطٍ سَلْمَانُ وَأَبُو ذَرٍّ وَالْمِقْدَادُ وَالزُّبَیْرُ وَلَمْ یَکُنْ مَعِی أَحَدٌ مِنْ أَهْلِ بَیْتِی أَصُولُ بِهِ وَلَا أَقْوَی بِهِ》 🔶پس چنین کردم و سپس فاطمه را برداشتم و دست پسرانم حسن و حسین را گرفتم و به خانه یکایک مجاهدان بدر و پیشگامان در اسلام از مهاجران و انصار رفتم و آنان را درباره حقّم به خدا سوگند دادم و آنان را به یاری خویش فراخواندم، از همه آنان تنها چهار نفر به دعوتم پاسخ دادند : سلمان، ابوذر، مقداد، و زبیر واز خاندانم نیز کسی نبود تا از من پشتیبانی کند. 🔷امام علی(ع) این کار را سه شب (و در برخی نقلها چهل شب) تکرار کرد، ولی جز این چهار نفر کس دیگری نمی آمد. حضرت زهرا(س) خطاب به مهاجر و انصار فرمود : 《يَا مَعْشَرَ الْمُهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ انْصُرُوا الله! فَإِنِّي ابْنَةُ نَبِيِّكُمْ وَ قَدْ بَايَعْتُمْ رَسُولَ الله(ص) يَوْمَ بَايَعْتُمُوهُ أَنْ تَمْنَعُوهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِمَّا تَمْنَعُونَ مِنْهُ أَنْفُسَكُمْ وَ ذَرَارِيَّكُمْ فَفُوا لِرَسُولِ الله(ص) بِبَيْعَتِكُمْ》 ✳️ای مهاجران و ای انصار! خدا را یاری کنید. من دختر پیامبر شما هستم. شما در روزی که با رسول خدا(ص) بیعت کردید، متهعد شدید که از آن چیزی که خود و فرزندانتان را حفظ می کنید. او و فرزندانش را نیز محافظت کنید. پس حالا به بیعتتان با رسول خدا(ص) عمل نمایید. اما هیچ کدام از آنان او را یاری نکرد و پاسخ او را نداد و یاری اش نکرد. و همگی می گفتند : (قَد مَضَت بَیعتُنا لِهَذا الرَجُلِ) کار از کار گذشته است و ما دیگر با ابوبکر بیعت کردیم. 🌺امام علی(ع) با این کار حجت را با همه تمام کرد. 📚منابع:۱)کتاب سلیم بن قیس هلالی، ج۲، ص۸۴۵ ۲)الإختصاص شیخ مفید، ص۱۸۴ ۳)الإمامة والسیاسة دینوری، ج۲، ص۲۲ ۴)ماساة الزهرا(س) عاملی، ج۲، ص۸۵ 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مدویت مبشر هدف همه بعثت‌ها.mp3
2.84M
🔹اهمیت مسئله مهدویت را مثل مسئله نبوت باید دانست... آن‌ چیزی که مهدویت مبشر آن است همان چیزی‌ست که همه‌ی انبیاء و همه‌ی بعثت‌ها برای آن آمدند و آن ایجاد یک جهان توحیدی و ساخته و پرداخته‌ی براساس عدالت است... دوران ظهور، دوران جامعه‌ی توحیدی و حاکمیت توحید است...🔹 #مهدویت #مهدویت_مبشر_هدف_همه‌ی_بعثت‌هاست 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌷🍁🌼🍂🌹🍁🌺🍂🌻🍁🌸🕊 نماز 💠اعاده کردن سی سال نماز جماعت: 🍃یکی از عبّاد، سی سال نماز خود را اعاده کرد با اینکه تمام آن سی سال را در صف اوّل جماعت نماز خوانده بود و علت آن این است که می گوید: روزی به واسطه پیشامدی نتوانستم خود را سریعاً به صف اوّل جماعت برسانم لذا وقتی که رسیدم از صف اوّل عقب ماندم، در این هنگام متوجه شدم مثل اینکه از ایستادن در صفهای بعدی خجالت می کشم و میل ندارم مردم مرا در صفهای بعدی ببینند؛ زیرا من همیشه در صف اوّل بودم و بر حسب اتفاق امروز عقب افتاده ام، برای همین، دانستم که در این مدت طولانی؛ تمام نمازهایم آلوده به ریا و مشوب به نگاه کردن مردم به سوی من بوده تا مردم بدانند که من همیشه در صف اوّل جماعت هستم و از سبقت گیرندگان به کارهای نیک می باشم 💫نور نماز جماعت در بیابان تاریک: 📕در بحارالانوار روایت شده است که شبی «قتادة بن نعمان» از اصحاب خاتم انبیا محمد صلی الله علیه و آله در مسجد النبی حاضر بود. اوّل مغرب، نماز جماعت را با پیغمبر خواند. معمولاً رسول خدا صلی الله علیه و آله برای ملاحظه حال اصحابش که راهشان دور بود و مدینه هم مثل زمان حاضر، آبادیهایش جمع نبود، بلکه پراکنده و متفرق بود، لذا رسول خدا صلی الله علیه و آله نماز مغرب و عشا را طوری می خواند که هنوز هوا خیلی تاریک نشده بود. شبی هوا ابری بود و قتاده وقتی نمازش را تمام کرد، متوجه شد که هوا بسیار تاریک و برگشتنش خیلی مشکل است. رسول خدا صلی الله علیه و آله دانست که اکنون موقعی است که باید قتاده از نور عملش بهره ببرد لذا از گوشه مسجد، چوب خشکی از نخل خرما افتاده بود، پیغمبر آن را برداشت و به قتاده داد، نوری از آن چوب برخاست و فرمود:«این چوب تا ده ذراع جلو و پشت سر تو را روشن می کند، قتاده آن را گرفت و به وسیله روشنی آن، به منزلش رفت. اتفاقاً جانوری در گوشه خانه اش بود که از همین نور چوب، او را تشخیص داد و کشت. در روایت چنین می فرماید که: «نور این چوب نور نماز جماعتش بود». آری هر کس نوری از ایمان و عملش، با او خواهد بود. 📚داستانهایی پیرامون نماز ✍🏻محمود علی محمدلو 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بر اوج محبت علی اوجی نیست در بحر،بجز کرامتش موجی نیست در کل ممالک و مذاهب به جهان مانند علی و فاطمه زوجی نیست دادیم به حکّاک عقیق دل و گفتیم حک کن به عقیق دل ما « عشق فقط حضرت علی وحضرت زهرا (س) »💕❤️ #یکشنبه_های_علوی_و_فاطمی💚 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌺🍂🌷🍁🌸🍂🌻🌿🌺🍂🌾 🌹🍁🌼 🌸🍃 🌻 🌹 💎سوره فصلت💥 🌟إِنَّ الَّذِينَ يُلْحِدُونَ فِي آيَاتِنَا لَا يَخْفَوْنَ عَلَيْنَا ۗ أَفَمَنْ يُلْقَىٰ فِي النَّارِ خَيْرٌ أَمْ مَنْ يَأْتِي آمِنًا يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۚ اعْمَلُوا مَا شِئْتُمْ ۖ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ✨ 💠کسانی که آیات ما را تحریف می کنند، بر ما پوشیده نخواهند بود. آیا کسی که در آتش افکنده می شود، بهتر است یا کسی که در نهایت امن و امان، در قیامت به عرصه محشر می آید؟ هر کاری می خواهید، بکنید، او به آن چه انجام می دهید، بینا است. 📕حسکانی در تفسیر این آیه، به نقل از عبدالله بن عباس آورده است: 💫أفمن یلقی فی النار خیر ✨(آیا کسی که در آتش افکنده می شود، بهتر است) یعنی ولید بن مغیره. أم من یأتی آمناً یوم القیامه (یا کسی که در نهایت امن و امان، در قیامت به عرصه محشر می آید) آن کسی که در قیامت، ایمن از عذاب و خشم خدا به عرصه محشر می آید، علی ابن ابی طالب (علیه السلام) است... . 📚منبع کتاب:پرتوی از فضایل امیرالمؤمنین (علیه السلام) در قرآن نویسنده : سید ابوالحسن مطلبی 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊با امام زمانت سخن بگو ✍️شخصی به امام هادی علیه السلام از شهری دور نامه‌ نوشت و پرسید : مولای من ؛ من از شما دور هستم و امکان دیدار مستقیم با شما را ندارم و گاهی که حاجات و مشکلاتی دارم چه کنم ؟ 🌹حضرت در جواب او نوشتند : «إِنْ كَانَتْ لَکَ حَاجَةٌ فَحَرِّک شَفَتَيْک» هر گاه به ما نیاز داشتی ، لبت را حرکت بده و سخنت را بگو ما از شما دور نيستيم... 📚بحارالانوار ج۵۳ ، ص۳۰۶ 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
14-aali-akhlaqe-bandegi(www.rasekhoon.net)15.mp3
20.71M
✅اخلاق بندگی🔰 🎙استاد عالی 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌴#حکمت شماره191 شرح و تفسیر در کانال 👇 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌸🍂🌼🍁🌻🌱🌷🌺🍁🌹🍂🕊 🌴: بیوفایی و ناپایداری دنیا 🌟و قَالَ (علیه السلام): إِنَّمَا الْمَرْءُ فِي الدُّنْيَا غَرَضٌ تَنْتَضِلُ فِيهِ الْمَنَايَا وَ نَهْبٌ تُبَادِرُهُ الْمَصَائِبُ، وَ مَعَ كُلِّ جُرْعَةٍ شَرَقٌ وَ فِي كُلِّ أَكْلَةٍ غَصَصٌ؛ وَ لَا يَنَالُ الْعَبْدُ نِعْمَةً إِلَّا بِفِرَاقِ أُخْرَى، وَ لَا يَسْتَقْبِلُ يَوْماً مِنْ عُمُرِهِ إِلَّا بِفِرَاقِ آخَرَ مِنْ أَجَلِهِ؛ فَنَحْنُ أَعْوَانُ الْمَنُونِ وَ أَنْفُسُنَا نَصْبُ الْحُتُوفِ، فَمِنْ أَيْنَ نَرْجُو الْبَقَاءَ؛ وَ هَذَا اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ لَمْ يَرْفَعَا مِنْ شَيْءٍ شَرَفاً إِلَّا أَسْرَعَا الْكَرَّةَ فِي هَدْمِ مَا بَنَيَا وَ تَفْرِيقِ مَا جَمَعَا. 📕ترجمه:مشكلات دنيا (اخلاقى): ❇️و درود خدا بر او، فرمود: همانا انسان در دنيا تخته نشان تيرهاى مرگ، و ثروتى است دستخوش تاراج مصيبت ها: با هر جرعه نوشيدنى، گلو رفتنى، و در هر لقمه اى، گلوگير شدنى است، و بنده نعمتى به دست نياورد جز آن كه نعمتى از دست بدهد، و روزى به عمرش افزوده نمى گردد جز با كم شدن روزى ديگر. پس ما ياران مرگيم، و جان هاى ما هدف نابودى ها، پس چگونه به ماندن جاودانه اميدوار باشيم. در حالى كه گذشت شب و روز بنايى را بالا نبرده جز آن كه آن را ويران كرده، و به اطراف پراكند. 📖شرح پیام امیرالمؤمنین علیه السلام :چهره واقعى دنيا و سرانجام دنياپرستان: 🔶امام(عليه السلام) در اين گفتار نورانى چهره واقعى دنيا را به همگان نشان داده و از بى وفايى و ناپايدارى و مشكلات گوناگون آن سخن مى گويد; سخنى كه از جان مولا برخاسته و بر جان مى نشيند. حضرت در آن به شش ❇️نكته مهم اشاره كرده است: 🔶نخست مى فرمايد: «انسان در اين دنيا هدفى است كه تيرهاى مرگ همواره به سوى او نشانه گيرى مى كند و ثروتى است كه مصائب، در غارت آن شتاب دارند و بر يكديگر سبقت مى گيرند»; (إِنَّمَا الْمَرْءُ فِي الدُّنْيَا غَرَضٌ تَنْتَضِلُ فِيهِ الْمَنَايَا، وَنَهْبٌ تُبَادِرُهُ الْمَصَائِبُ). 🍃«غرض» به معناى هدفى است كه به آن تير مى اندازند و «تَنْتَضِلُ» از ريشه «نضل» (بر وزن عزل) به معناى غلبه در مبارزه و «منايا» جمع «منية» به معناى مرگ است. جالب اينكه در اين عبارت انسان به دو چيز تشبيه شده; يكى هدفى كه تيراندازان آن را نشانه مى گيرند و ديگر سرمايه اى كه غارتگران آن را چپاول مى كنند. انسان آن هدف است و عوامل مرگ زا تيرهايى كه به سوى او پرتاب مى شوند. وجود انسان و استعدادهاى فراوان او همان سرمايه عظيمى است كه مصائب مختلف به غارت آن مى پردازند و به همين دليل آرامش واقعى هرگز در اين زندگى ديده نمى شود. چگونه انسانى مى تواند آرامش داشته باشد در حالى كه دشمنانى از اطراف، او را نشانه گرفته اند و غارتگرانى اطراف خانه او جمع شده اند. 🔷در دومين نكته كه در واقع تكميل كننده نكته پيشين است مى فرمايد: «همراه هر جرعه اى گلوگير شدنى و همراه هر لقمه اى (نيز) گلوگرفتنى است»; (وَمَعَ كُلِّ جُرْعَة شَرَقٌ. وَفِي كُلِّ أَكْلَة غَصَصٌ). «شَرَق» مایه اى است که گلوى انسان را مى گیرد و «غَصَص» غذایى که گلوگیر مى شود. ⬅️اشاره به این که در کنار هر لذتى از لذات دنیا خطرات و ناراحتى هایى وجود دارد; در کنار هر نوشى نیشى است و در کنار هر خوشبختى بدبختى. زندگى آمیخته با انواع مشکلات و مصائبِ از دست رفتن نیرو و توان جسمانى و بستگان و دوستان و ثروت ها و سرمایه ها. با این حال کدام عاقل مى تواند آن را به عنوان هدف اصلى خود برگزیند؟ زندگى خالى از هر گونه ناراحتى زندگى جاویدان آخرت در بهشت برین است. «(وَإِنَّ الدَّارَ الاْخِرَةَ لَهِىَ الْحَیَوَانُ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ); و فقط سراى آخرت، سراى زندگى (واقعى) است، اگر مى دانستند».(1) ✅در سوره «فاطر» آیات 34 و 35 مى خوانیم: «(وَقَالُوا الْحَمْدُ للهِِ الَّذِى أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ إِنَّ رَبَّنَا لَغَفُورٌ شَکُورٌ * الَّذِى أَحَلَّنَا دَارَ الْمُقَامَةِ مِنْ فَضْلِهِ لاَ یَمَسُّنَا فِیهَا نَصَبٌ وَلاَ یَمَسُّنَا فِیهَا لُغُوبٌ); آنها مى گویند حمد (و ستایش) براى خداوندى است که اندوه را از ما برطرف ساخت پروردگار ما آمرزنده و سپاسگزار است همان کسى که با فضل خود ما را در این سراى اقامت (جاویدان) جاى داد نه در آن رنجى به ما مى رسد و نه سستى و واماندگى». 📚پی نوشت: (1). عنکبوت، آیه 64 . 📚 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#امام_رضا_جان😍 مڹ با تو زندگے نڪنم پیر مےشوم... بے تو مڹ ازجوانے خود سیر مےشوم َاﻟﺴَّﻼ‌ﻡ ﻋَﻠَﯿْڪ ﯾﺎ ﻋَﻠے ﺍﺑْڹ ﻣﻮﺳَے ﺍﻟْﺮﺿﺎ(؏)"✋🌹 #یا_امام_رضا_جانم💚 🕊اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ ❣️ #ساعت_هــــــــشــــــت_به_وقــــــــت_امام_رضــــا 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد حسین پور.mp3
5.36M
‌‌🔰 #شرایط_ظهور 🎙استاد حسین پور ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
💢روایاتی چند، درمورد القاب و کنیه های امام علی(علیه السلام): 8️⃣حیدر کرّار: 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
💢روایاتی چند، درمورد القاب و کنیه های امام علی(علیه السلام): 8️⃣حیدر کرّار: 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @A
💢روایاتی چند، درمورد القاب و کنیه های امام علی(علیه السلام): 8️⃣حیدر کرّار: 🔰در برخی روایات یکی از نام‌های امام علی(ع) «حیدر» معرفی شده است. یکی از آن روایات، روایتی است که داستان جنگ خیبر را نقل می‌کند. بر اساس این روایت، امام علی(ع) هنگام مواجهه با مرحب (پهلوان یهودیان خیبر) خود را به نام «حیدر» معرفی می‌کند. البته ذکر چنین لقبی برای حضرتشان اختصاص به این مورد ندارد؛ در موارد دیگری نیز تصریح به این نام شده است. به نظر می‌رسد «حیدر» یکی از نام‌های تقریباً مشهور امام علی(ع) است. شاهد این مدعا این است که بسیاری از فرهنگ نویسان زبان عربی نیز تصریح می‌کنند که «حیدر» یا «حیدره» یکی از نام‌های امام علی(ع) است. ✳️لقب حیدر:❣️ در زبان عربی حیدر به معنای «شیر»(نماد شجاعت و شکست ناپذیری) است. البته با این توضیح که از ویژگی‌های زبان عربی آن است که برای یک چیز به لحاظ ویژگی‌های مختلف نام‌های متعدد قرار می‌دهد. در مورد علت نام‌گذاری شیر به حیدر دو نظریه مطرح کرده‌اند؛ یک این‌که شیر را به جهت داشتن مقام فرمانروایی و سلطنت «حیدر» می‌گویند. دلیل دیگر نامیدن شیر به حیدر؛ این است دارای گردنی کلفت و دست (ساعد و بازوی) قوی است. به همین جهت به جوانی که دارای بدنی پر و محکم و قدرتی سترک باشد جوان حادر می‌گویند. ✳️صفت کرار: «کرار» به معنای کسی است که در هنگام جنگ، پی در پی و بسیار حمله کند. این وصف و لقب یکی از القابی است که پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) داده است. خلاصه داستان به این صورت است که پیامبر اکرم(ص) پس از این‌که چند فرمانده برای گشایش قلعه خیبر تعیین نمودند و همه آنها بدون این‌که موفقیتی به دست آورند عقب نشینی کردند، فرمودند : «فردا مردى همانند خودم را به سوی ایشان [یهود خیبر] مى‌فرستم که هم او؛ خدا و رسولش را دوست مى‌دارد، و هم خدا و رسولش او را دوست مى‌دارند. او حمله کننده‌اى بى‌گریز (کرار غیر فرار) است، و باز نگردد تا آن‌که خدا فتح و پیروزى را به وى ارزانى دارد». پیامبر اسلام(ص) پیش از اعزام، نوید فتح و پیروزى داد، پس یاران آن‌حضرت(ص) در پى این کلام [براى آن‌که انتخاب شوند] گردن کشیدند، و چون فردا شد، رسول خدا(ص) على(ع) را فراخوانده و به سوی یهودیان خیبر فرستاد، پس على(ع) را بدین فضیلت برگزید و او را «حیدر کرّار» «حمله کننده‌اى بى‌گریز» نامید. 📚منابع:۱)مناقب آل أبی طالب(ع) ابن شهرآشوب، ج۳، ص۱۱ ۲)تحف العقول ابن شعبه حرانی، ص۳۴۱ 🌸🍂🌺🍁🌼🍂 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍