eitaa logo
دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
369 دنبال‌کننده
637 عکس
351 ویدیو
39 فایل
کانال دکتر فیروز اصلانی #حقوقدان، دانشیار و مدیر اسبق و فعلی گروه حقوق عمومی دانشگاه تهران، فعال سیاسی و مطبوعاتی، وکیل پایه یک دادگستری ⭕️ علیکم انفسکم... ⭕️ خودسازی، مقدمه جامعه سازی و تمدن سازی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴📣 و امروزی درواقع شکل نوین و احیاشده‌ی تفکرات میرزا ملکم خان و تقی‌زاده هستند. در آن مقطع ایران را قابل پیشرفت و توسعه بر اساس تفکر ملی و بومی نمی‌دانستند و معتقد بودند که ما باید . در این ادغام شما عملاً هویت ملی خودتان را از دست می‌دادید.  یا مثلا در دوره‌ی رضاخان به جوانان، زنان و مردان ما آموزش سلام علیک و معاشرت بر اساس فرهنگ غربی می‌دادند و در این زمینه جزوه و کتاب هم منتشر می‌کردند. همه‌ی این‌ها هم بر اساس سبک زندگی و بود. 🔴 عملاً نیز این جریان امروزی  همان جریانی است که در حوزه‌ی آموزش‌وپرورش به ‌سمت ۲۰۳۰ و در حوزه‌ی حقوق زنان به ‌سمت و در حوزه‌ی به‌ سمت تبلیغ و ترویج تفکرات آن‌ها می‌رود. ❇️«» و «» ویژگی تقی‌ زاده‌هاست https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42953
🔻رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبهه‌ی انقلاب، نسبت به غیرانقلابی‌ها، ملایم و منعطف و مدارایی‌اند اما انقلابی‌های اصیل را به‌شدت، طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر اینان به انقلابی‌های اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسست‌آفرین و وحدت‌شکن هستند. در واقع، سیئات انقلابی‌های اصیل، حسنات اینان است. پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم. ۲. تعبیر دقیق‌تر و‌ زیباتری که می‌توان درباره‌ی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند، اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و لیبرالیسم است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «حجاب»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند.
❇️پديده‌ بي‌مرز جاهليت ✍محمدكاظم انبارلويي 1- خدا رحمت كند مرحوم استاد سيداكبر را، او معتقد بود؛ «جاهليت» يك پديده‌ بي‌مرز است. جاهليت يك مفهوم است نه مربوط به يك زمان ! او براي پديده جاهليت 4 عامل را با اتكا به قرآن و روايات قائل بود. الف- خودپرستي؛ جاهل كسي است كه خود را مي‌پرستد، به خود مي‌انديشد و خود را مي‌خواهد و ديگر هيچ! چنين انساني مدام در محراب خودپرستي است و عبادتش جز در معبد خودخواهي و خودگرايي نيست. ب- دنياطلبي؛ از خصلت‌هاي ديگري كه جاهليت را پديدار مي‌كند عدم توجه به آخرت و گرايش شديد مادي است. ج- رويگرداني از حكم خدا ؛ جاهل، حكم خدا را قبول ندارد دنبال حكم خود است. قرآن مي‌گويد هر كس از ياد خدا وحكم خدا شب كور شد و خفاش‌گونه از تابش انوار حكومت الهي چشم فرو بست پيوسته شيطان را با او قرين مي‌كنيم.(زخرف آيه 36) د- بي‌تقوايي؛ تقوا يعني خويشتن باني يعني مراقب خود بودن جهل ، صفاي قلب و طهارت دل انسان را مكدر و او را به كافري، حق‌پوشي و گردنكشي و عصيان وامي‌دارد. 2- ما امروز در حال عبور از يكي از گردنه‌هاي جنگ سخت و نرم دشمن قرار داريم. حريف انقلاب اسلامي به كفرگويي، قرآن‌سوزي و انديشه‌سوزي افتاده است از اتاق فكر غرب يك گفتمان علمي و منطقي براي مصاف با اسلام و انديشه‌هاي تابناك پيامبر اعظم (ص) درنمي‌آید. هيچ آرمان انساني، علم محور و حتي عدالت‌نما از انديشه‌هاي مدرنيسم و پُست‌مدرن بيرون نمي‌آيد. قرآن قرن‌ها پيش در مقام تحدي مي‌فرمايد؛ اگر مي‌توانيد مثل او را یا چند سوره يا حتي يك سوره مثل قرآن را بياوريد(سوره اسراء آیه 88 و سوره بقره آیه 23). جريان جهالت آن زمان تلاش كردند چيزي نياوردند . جريان جهالت در عصر مدرن نه‌تنها قادر نيست وارد چنين تحدي بشود، بلكه صورت مسئله را با آتش‌زدن قرآن مي‌خواهد پاك كند. عجز و فروماندگي ، فروپاشي، ازهم‌گسيختگي و به هم‌ريختگي خود را زير اين آتش پنهان كند. 3- در مقابل جهالت به عنوان يك پديده بي‌مرز ،علم ، آگاهي، احترام به آموزه‌هاي وحياني، معرفت، عرفان، ايمان به پرچم‌داري انبيا و اولياي الهي ايستاده است و غلبه در تاريخ با علم و آگاهي بوده است. اين روزها مردم ايران و جهان به تماشاي بزرگترين و حماسي‌ترين و زيباترين قطعه تاريخ اسلام يعني حادثه كربلا و روز عاشورا ايستاده‌اند. ملت‌ها حسين (ع) و خاندان پيامبر و اهل بيت را چراغ هدايت و كشتي نجات از جاهليت مدرن مي‌دانند. همه آنچه كه خداوند براي سعادت بشر توسط پيامبر اعظم اسلام ‌آورده است در قرآن جمع شده است. قرآن يك بيانيه آزادي و رهايي از قيودات شيطاني و جاهلي است. به تعبير مقام معظم رهبري، غرب با قرآن سوزی از روي استيصال به يك امر خطرآفرين، توطئه‌آميز و تلخ روي آورده و در برابر مسلمانان آرايش جنگي گرفته است. اين آرايش به زودي به هم مي‌ريزد. خداوند در قرآن وعده فرموده ؛ ما قرآن را نازل كرديم و خود هم از آن حفاظت خواهيم كرد. إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ (سوره حجرآیه 9 ). 4- فلسفه پديداري انقلاب اسلامي در ايران اسلامي آن است، بشريت را از خودپرستي، دنياطلبي جنون‌آميز، رويگرداني از حكم خدا و بي‌تقوايي نجات دهد. اين كار بزرگ با منطق امام حسين (ع) و معرفت الهي او و نمايش قدرت او در عاشورا و كربلا با راهبرد پيروزي خون بر شمشير صورت گرفته و صورت مي‌گيرد. 📣هيچ اراده‌اي در تاريخ نتوانسته است جلوي گسترش اين معرفت الهي را بگيرد. اين روزها در شهرهاي ايران، بخش‌ها و حتي روستاها غوغاست بزرگترين اجتماع انساني تشكيل مي‌شود. محور اصلي گفتمان آنها قيام عاشورا و كار بزرگ امام حسين (ع) و ياران باوفايش است. اين صحنه‌ها مختص ايران نيست در همه كشورهاي اسلامي و حتي غيراسلامي نخبگان و مردم به تماشاي اين نمايش بزرگ، حماسي و الهي نشسته‌اند.
♻️ ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند که جمهوری اسلامی را اجرایی کند❗️ 🔰 خداوند همه اجزاء عالم را به کار گرفته است تا انسان رزق و روزی خود را به دست آورد و زندگی خود را با غفلت از روزی دهنده و مبدأ عالم به سر نبرد و به مقام ذکر و یاد معشوق برسد. ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکارند تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری 👈 حال می رسیم به جمهوری اسلامی! مگر ملت ما، این همه شهید، قبل و بعد از انقلاب نداد؟ سال ها این همه سختی و جنگ و فشار خارجی و تحریم اقتصادی تحمل نکرد؟ این همه دستگاه ها و نهادهای عریض و طویل را در جمهوری اسلامی تأسیس نکرد؟ علت آن چه بود؟ آیا برای چیزی غیر از تحقق و درجامعه بود؟ آیا کوتاهی در حفظ این نعمت الهی جبران پذیر است؟ آقایان!نظام مجموعه اجزای به هم پیوسته معطوف به تحقق ارزشها و اهداف است. اجزای نظام باید هماهنگ بدنبال تحقق اهداف باشند توسط جاهلان یا نفوذیها زده میشود. ◀️مسئولان مراقب باشند با جوسازی و فشار رسانه ای دشمن و انبوه نمایی معدودی بی بند و بار هنجارشکن،دچار خطای محاسباتی نشوند، و با تصور نابجای خود، نسخه کوتاه آمدن از و عفاف - بخوانید مقدمات استحاله و هویت زدایی از انقلاب-را نپیچند! ⭕️بقول شهید سلیمانی نه بترسند و نه بترسانند. هرکه ترسید،لرزید و هرکه لرزید،لغزید و هرکه لغزید، زمین خورد. ⭕️اصلاً فلسفه وجودی جمهوری اسلامی تحقق ارزش هاست. شهید بهشتی،اول انقلاب،به دهان حقوقدان لیبرالی! زد که احکام شرع را ممکن، مطلوب و مفید نمیدانست و نسخه عقب نشینی از احکام دینی را پیچید. ما چه می کنیم؟
🏴 اَلسَّلامُ عَلَیک یا اباعبدالله الْحُسَیْنِ  ایام سوگواری اباعبدالله علیه السلام و یاران باوفایش بر همه آزادگان جهان تسلیت باد. به امید توفیق هر چه بیشتر در پاسداری از نظام اسلامی برآمده از نهضت الهام بخش حسینی. ✳️التماس دعا
🌹چقدر قشنگ گفت آیت الله مجتهدی(تهرانی) : 🌷 در کربلا داش مشتی ها رفتن به یاری امام حسین(ع) و شهید شدند، مقدس ها استخاره کردند، استخاره شان بد آمد.... . 🔰پ ن : آری دقیقا هشت سال دفاع مقدس ما هم همین بود !!!!! ( عکس : رزمندگان لشکر ویژه کربلا ) . 💢کانال خبری @shohadayeiran57
•°❁﷽❁°• ◼️ویژه برنامه های هیئت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول 🔻 از عصر تاسوعا تا شام غریبان 🔺 ◾️عصر تاسوعا (پنجشنبه ۵ مرداد) : حرکت دسته عزاداری با مداحی حاج صادق آهنگران و حاج محمد ابراهیمی زاد از چهار راه شریعتی راس ساعت ۱۷ ◾️شب عاشورا (پنجشنبه ۵ مرداد) : مراسم عزاداری با سخنرانی دکتر محمدرضا سنگری و مداحی حاج غلامعلی رسالتی راس ساعت ۲۲ در حسینیه ثارالله دزفول ◾️ظهر عاشورا (جمعه ۶ مرداد) : اقامه نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه در صحن حسینیه ثارالله دزفول به امامت حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور امام جمعه محترم شهرستان دزفول ◾️شام غریبان (جمعه ۶ مرداد): مراسم شام غریبان راس ساعت ۲۲:۳۰ در محل حسینیه ثارالله دزفول (شمع به همراه داشته باشید)🪔 🕯🕯🕯🕯🕯🕯 با ما همراه باشید: آدرس سایت: 🌐 sarallah-dezful.ir کانال ایتا @Sarallah_Dezful @razmandegan_dezful
❇️ تشیع در مسیر تاریخ (تحلیل و بررسی علل پیدایش تشیع و مسیر تکوینی آن در اسلام) ✍سیدحسین ‌محمد جعفری ✅مترجم : سیدمحمدتقی آیت‌اللهی ⭕️در این کتاب، دکتر سید حسین محمد جعفری، پژوهشی اصیل و جامع دربارۀ تشیع در اسلام، عمدتاً براساس قدیمی ترین مآخذ تاریخی انجام داده و بدین ترتیب خلاء عمیقی را در زمینه مطالعات اسلامی پر کرده است. نویسنده، پس از شرح ماجرای «سقیفه» به تشریح اوضاع سیاسی ـ اجتماعی دوران خلفاء پرداخته و پس از آن به موضوع نوشکوفایی نهضت تشیع و مرکزیت آن در کوفه،و آنگاه به صلح امام حسن (ع)، و به دنبالش (ع) و وقایع بعد از آن، تا زمان امامت حضرت امام جعفر صادق(ع)،نگاهی مستند و عالمانه دارد ❇️کوشش می‌شود تا عقاید، گرایش‌ها، و روندهای نخستین که ‌منش و ویژگی ممتازی به تشیّع در اسلام داد پیگیری و بازسازی شود. چون این عوامل همگی حول مسئلۀ متمرکز می‌شود،لذا سیر تکوین آرمان اسلامی (دیدگاه خاص رهبری دینی) را بر اساس شواهد و مآخذ تاریخی بازسازی کرده و ارائه میدهیم. این مطلب با فصل هشتم که نهضت مورد بررسی قرار می‌گیرد کامل می‌شود فصل نهم به مسئلۀ داخلی شیعیان و انشعابات آنان اختصاص یافته‌است و در اینجا مآخذ تاریخی قطعاً نمی‌توانند چندان مفید باشند. دیگر بار، در فصل دهم، می‌توان توجه خود را به بنیاد تاریخی خالصی برگرداند که زمینه را برای امامت جعفر صادق (ع) مهیا کرد. فصل آخر در حقیقت اوج مدار اصلی و زمینۀ اساسی این اثر را نشان نمی‌دهد، بلکه خواننده را برای ارزش‌یابی مرحلۀ تکوین یافته و پیشرفتۀ مفهوم رهبری دینی که از مبادی بنیادین ظاهر شد آماده می‌سازد
❇️زندگانی امام حسین (ع) ویراست جدید ✍سید هاشم رسولی محلاتی دفتر نشر فرهنگ اسلامی کتاب زندگانی امام حسین (ع)، شرح مفصل زندگانی حضرت امام حسین (علیه السلام) است که با قلم ساده، و در عین حال شیوای آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی نوشته شده و توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است. 📣کتاب زندگانی امام حسین (ع) شامل دوران کودکی، از رحلت رسول خدا(ص) تا شهادت امام علی(ع)، قیام و نهضت ایشان، عزیمت به کربلا، و شهادت امام(ع) و یاران آن حضرت است. در بخش پایانی کتاب نیز به شمّه‌ای از فضایل و مکارم اخلاقی ایشان اشاره شده است. ویراست جدید این کتاب ارزشمند، با تجدیدنظر و اصلاحات نویسنده محترم صورت پذیرفته و توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است
1.17M
زبان حال حضرت امام حسين خطاب به حضرت قمر بني هاشم ✍ حبیب الله چایچیان ❇️مسجد فائق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در پيش تو، اي ساقي سرمست، نشستم افتادي و، من هم به تو پابست نشستم ديدم به لب علقمه، يك صحنه ي گلگون آراسته از سرو قدت هست، نشستم تا اينكه تو را خوب در آغوش بگيرم در پيش تو اي عاشق بي دست نشستم دشمن به من عرش نشين، خنده همي كرد كز شوق تو، بر فرش چنين پست نشستم لرزيد مرا پاي، چو ديدم كه سرشگست با خون لب خشك تو پيوست، نشستم در فرق تو ديدم اثر ضرب عمودي دستم ز تأسف، زده بر دست، نشستم من خسته و بي تاب و، حرم منتظر آب زآن تير كه بر چشم تو بنشست، نشستم من داغ علي ديدم و، از پا نفتادم پشت من ازين داغ تو بشكست، نشستم نوميد نگردد، كسي از درگه عباس اينجا كه (حسان) باب مراد است، نشستم
📣 مسئولان و توده‌ها، موجب ناکامی دشمن شده است ⁉️شگرد انبوه نمایی دشمن برای تغییر ذهنیت مسئولان و مردم رنگ باخته است. الحمدلله به لطف خدا توده های میلیونی ملت چون همیشه در عرصه های گوناگون پای کار انقلاب حاضرند و علیرغم سختی های ناشی از تحریم و تحریف و نفوذ دشمنان،پای کار انقلاب ایستاده اند. استراتژی آمریکا مبنی بر ایجاد شکاف ملت_ دولت بعلت احساس رسالت و تکلیف مداری ملت ولایی و حسینی در عمل کارساز نبوده و ناکام مانده است به همین دلیل،انقلاب اسلامی از حیث پایگاه اجتماعی نه تنها دچار هیچ قلت عددی نشده است بلکه با انبوه بدنه اجتماعی و شبکه گسترده پشتیبان روبروست.بقول آن طنز نویس خارج نشین، سالهاست برخی دنبال تقدیم انقلاب به آمریکا بوده اند اما توده های میلیونی ملت مسلمان، محکم از اسلام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده پای کار انقلاب فداکاری کرده و می کنند.علت این امر، علاوه بر ویژگیهای هویتی و فرهنگی و تمدنی، به که این ملت در پیچ تاریخی جهان و زمینه سازی ظهور بر دوش خویش احساس می کنند، ارتباط دارد. به همین علت امام فرمود: ملت ایران از ملت عصر حجاز بهتر و بالاترند.و حضرت آقا بر افزایش گرایش به دین پس از انقلاب تاکید و تصریح فرمودند. البته نباید دچار غرور و توهم شد و از ضروررت و لزوم و اقناعی غافل و بی خیال بود. تاکید همیشه رهبری بر مبارزه با تهاجم و جنگ نرم در فضای واقعی و مجازی،جهاد تبیین و اهمیت درجه اول تبلیغ برای حوزه، نشانگر همین ضرورت و معطوف به حفظ عقبه پشتیبان انقلاب است. نمیتوان آرایش نیروها درجبهه دشمن و خودی را در عرصه فرهنگی سیاسی نادیده گرفت، مگر می توان تمرکز تلاش گسترده تبلیغاتی امپراتوری رسانه ای دشمن بر القای نومیدی و یاس و دلسردی مردم را ملاحظه نکرد؟ آیا دشمن قصد ندارد در استحکام پایگاه اجتماعی مردمی نظام تزلزل ایجاد کند و عقبه پشتیبان را خنثی، مردد و بی تفاوت سازد؟ با توجه به چنین شرایطی، بر نیروهای دلسوز و آگاه واجب است با بالفعل و متشکل کردن و انگیزه و جهت بخشی به ظرفیت های عظیم فکری نخبگان انقلاب که بدون استفاده و راکد هرز می رود دشمن را بشکنند، و طی یک برنامه و نقشه مشخص تشکیلاتی با و اقناعی خود در میان توده ها نگذارند این بدنه اجتماعی و شبکه گسترده وفادار و فداکار پشتیبان نظام و انقلاب دچار ناامیدی و دلسردی و بی تفاوتی شود. زیرا بی تفاوتی توده ها، سم‌مهلک انقلاب ها و نظام های متکی به مردم است برخی دنبال القای انبوه نمایی دشمن و دین گریزی جوانان هستند تا در مسئولان خطای محاسباتی و تغییر ذهنیت ایجاد کنند و مسئولان را در اعمال حاکمیت و اقتدار حکومتی دچار تردید و تزلزل کنند. برپایی و برجایی انقلابات مردمی با تقویت و تداوم پایگاه و بدنه اجتماعی میسر شده و می شود. این پایگاه و بدنه اجتماعی آماج تهاجم فرهنگی و هنری و ادبی و سیاسی دشمنان اسلام و انقلاب است. اگرچه پرچم اسلام و انقلاب به لطف خدا و همت توده‌های میلیونی ملت ولایتمدار و فداکار به رهبری فقیه ولی امر مسلمین برپا است، باید بیش از پیش برای اهتزاز این پرچم و حفظ این نظام که اوجب واجبات است تلاش و جدیت کنیم و کوتاهی نکنیم زیرا شمع شب افروز چو پنهان شود شب پره بازیگر میدان شود 🔴برپایی تمام واجبات منوط به برپایی نظام حکومت اسلامی است که اگر نباشد تمام ارزشها و واجبات شرعی و تکالیف قرآنی و احکام اسلامی خدای ناکرده به مسلخ برده خواهد شد و قربانی می شود اینجاست که امر به معروف اهمیت خود را در حفظ و تداوم نظام و سلامت و طراوت آن آشکار می سازد. امام ره فرمود: نگذارید انقلاب بدست نااهلان بیفتد. سیاسی و مانع تسلط اشرار و نااهلان بر انقلاب است. البته در تکلیف امر به معروف توجه به که بقول شهید مطهری شیعه را از خوارج جدا می کند ضروری است: " همین بود که در امر به معروف و نهی از منکر، مُنکِر بودند... به اصطلاح تاکتیک نداشتند، منطق و حساب در کارشان نبود."(مقتضیات زمان/286) امام خامنه‌ای: امر به معروف و است. با چهار تا مقاله در فلان روزنامه، واجب امر به معروف نه از وجوب میافتد، نه ارزش تأثیرگذاریش ساقط میشود. قوام و رشد و کمال و صلاح، وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است. اینهاست که نظام را نگه میدارد... اگر صد سال هم بر چنین نظامی بگذرد، چنانچه امر به معروف باشد و شما خودتان بدانید که اگر منکری را در دیدید، او را از این منکر نهی کنید، آنگاه این نظام اسلامی، همیشه تر و تازه و و شاداب میماند https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=3016
ما را از این تلاطم دنیا، هراس نیست تا کشتی نجات حسینی، شناور است ✍علی اکبر لطیفیان
❇️آه جگرها انسان هميشه بين مرز خير و شرهاست تشخيص اين دو راه، محتاج سحرهاست بايد براي قرب، طي بندگي كرد معراج بعد از راه‌ها بعد از گذرهاست بايد كه از مرز ظواهر آنطرف رفت زيرا كه گاهي پشت آيينه خبرهاست بايد كه قبل از ديگران با نفس جنگيد نفس مهذب گشته در حكم سپرهاست روي درختي كه به پاي ريشه‌هايش خون عقيده ريخته، حتما ثمرهاست بايد به عاشورا نظر كرد و نظر داد نوعا بصيرت‌ها همان نوع نظرهاست فرمود علي‌اكبر چه باكي دارم از مرگ تا راه ما حق است، حق در اين گذرهاست حقاً كه حق است او ولو تنها،كه گفته است مرز حقيقت بيشتر يا بيشترهاست اي پير راه ما خيالت جمع باشد اي پير راه، فهم جوان‌ها آنقدرهاست كه با 9 دي فتنه را درهم شكستند آري به دنبال بصيرت‌ها، ظفرهاست مثل پدر ما را نوازش كن، بغل كن امشب شب لطف پدرها بر پسرهاست فرموده‌اند اولادنا اكبادنا، پس با اين حساب، امشب شب آه جگرهاست ✍علی اکبر لطیفیان
هدایت شده از مهدوی زادگان
🏴🏴🏴🏴🏴 🖌 مشکل با خداست خانم محجبه ای در یکی از برنامه های سیما می گوید در نمازخانه باغ کتاب خانم بی حجابی را دیدم که آمد نماز خواند و بعد شالش را کنار گذاشت. او در تحلیل نماز خواندن خانم بی حجاب چنین می گوید: " اون آدم‌ ( خانم بی حجاب ) با خدا مشکلی نداره و حرف خدا را هم گوش می ده و خدا را هم دوست داره، تو را دوست نداره" خب، این نوع تحلیل ها از نماز خانم های بی حجاب در میان برخی از افراد مذهبی و غیر مذهبی رایج است. لکن در درست بودن آن تردید های جدی وجود دارد. اولاً چرا این خانم محجبه می گوید با تو مشکل دارد، چرا نمی گوید با من و تو مشکل دارد. ثانیاً مگر این تو چه کار کرده که می گوید با تو مشکل دارد. اصلاً این بی حجاب ها چقدر با این تو ها دیدار و هم صحبتی داشته و دارند که با آنها مشکل پیدا کرده اند. خب، عکس داستان هم می تواند باشد؛ این توها هم با امثال این نوع بی حجاب ها مشکل دارند. اما ثالثاً اگر این بی حجاب ها با خدا مشکل ندارند، چرا بی حجاب شده اند. با تو مشکل دارند چرا حکم حجاب را نقض می کنند. حجاب را که من و تو تشریع نکرده ایم. حجاب را خدا واجب کرده است. مگر می شود خدا را دوست داشت ولی حجاب را که واجب شرعی است دوست نداشت و کنار بگذاریم. وظیفه شرعی در جذب چیست؟ جذب حداکثری افراد به دیانت ورزی خوب است ولی وظیفه اصلی دینداران نیست. قرآن کریم خطاب به رسول الله صلی الله علیه و آله فرمود که شاید تو از اینکه مردمان ایمان نمی آورند خود را به تباهی اندازی در حالی که نباید چنین کنی: " لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ " ( الشعراء : 3 ). در جای دیگر می فرماید آنچه وظیفه داری رساندن پیام خدا است اما حساب ایمان نیاوردن شان با ما است: " فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ وَعَلَيْنَا الْحِسَابُ" ( الرعد : 40 ). بنابر این، وظیفه دینداران تبلیغ سخن خدا است و نباید برای جذب حداکثر خود را تباه کرد یا دیگر دینداران را به کاری که نکرده اند متهم کنیم. اما مشکل کجاست؟ این خانم محجبه گمان کرده که بی حجاب های نماز خوان با خدا مشکل ندارند و حرفش را گوش می دهند. اما آیا این چنین است که ایشان می گوید؟ در اینجا باید این گروه از افراد بی ححاب نماز خوان را به دو دسته تقسیم کرد. گروهی از آنها کسانی هستند که فقر فرهنگی و ضعف در بینش دینی دارند. آنان بر اساس تصورات غلط از دین بی حجاب شده اند. لذا در اثر کسب آگاهی و معرفت دینی خود را اصلاح می کنند. در اینجا، با این دسته طرفی نیست. بلکه سخن با گروه دوم است. اما دسته دوم کسانی هستند که بر اساس برداشتی خاص و از روی مبنای نظری بی حجابی و نماز خواندن را کنار هم جمع کرده اند. به زعم آنان باید خدا را آنچنان که می پسندیم، دوست بداریم نه آنچنان که او می پسندد. من خدا را اینطوری دوست دارم که کار به حجابم نداشته باشد. او نماز را نه بخاطر اینکه خدا پسندیده است بلکه بخاطر اینکه خودم پسندیم می خواند. حتی ممکن است نماز را همراه با موسیقی بپسندد و بخواند. لذا برخی از آنها حتی نماز را لازم نمی دانند و می گویند دل پاک کافی است. آری، این دسته از بی حجاب ها با چنین خدایی هیچ مشکلی ندارند. خدایی که نحوه عبادت ( با حجاب باشی یا بی حجاب ) را به خود انسان واگذار کرده است. ولی با خدایی که مداخله می کند و مدام از التزام به پسند و نفی نا پسند هایش می کند، با چنین خدایی مشکل دارند. اینان با زبان تکلیف مخالفند و می گویند گذشتگان تکلیفی می اندیشیدند ولی ما خود را مکلف نمی دانیم. این چنین دیدگاهی گونه ای از تفکر سکولاریستی است که جماعتی با عنوان روشنفکری دینی چند دهه است که مبلغ آن هستند. این دیدگاه با اساس اصل اسلامیت دین خدا مشکل دارند. چون دین خدا از پیروانش تسلیم محض برابر فرامین الهی را خواستار است. ✍ داود مهدوی زادگان 👇👇👇 @mahdavizadegan
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴📣دستورات آیت الله اژه‌‌ای برای نظارت بر اجرای مصوبات مربوط به نابهنجاری‌های اجتماعی آیت الله اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا گفت: قبلا هم بارها تاکید کردم سال گذشته هم متذکر شدم ما درخصوص برخی ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله ، ؛ البته این قضیه فقط منحصر به مقوله عفاف و حجاب نیست؛ علی‌ایحال این امر که مردم متدیّن بر به میدان آمدن همه مسئولان و متولیان برای اجرای قوانین ناظر بر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی تاکید می‌کنند، بسیار مبارک و بابرکت است؛ ما در قوه قضائیه از این موضوع استقبال و حمایت می‌کنیم و تاکید داریم که همه باید تلاش کنیم مصوبات و برای ، اجرایی گردند. در همین راستا به سازمان بازرسی دستور داده ام که نسبت به اجرایی شدن که هستند، نظارت داشته باشند. 🔴📣اژه ای اظهار داشت: در جلسه سه شنبه هفته گذشته با رئیس‌جمهور، تاکید کردم که در حوزه و مظاهر آن، و چرا که ممکن است این مقوله زمان‌بر باشد؛ با همین قوانین موجود می‌توان در امر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی اقداماتی را انجام داد؛ رئیس‌جمهور نیز از این موضوع استقبال کرد و مقرر است امروز جلسه‌ای در همین راستا برگزار شود تا بتوانیم با حضور مقامات و مسئولان ذیربط تصمیمات و اقدامات مقتضی را ترتیب دهیم. قاضی‌القضات بیان داشت: تاکید عدلیه از سال گذشته بر این بوده و هست که بسیاری از و با همین قوانین موجود می‌توان با به ویژه افرادی که به صورت سازمان یافته در این راستا اقدام می‌کنند برخورد کرد، ولی متاسفانه به هر دلیل با جرم مشهود برخورد نمی‌شود. ⭕️متن کامل در زیر: https://www.farsnews.ir/news/14020419000338/ با_ناهنجاری‌های_اجتماعی
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴📣دستورات آیت الله اژه‌‌ای برای نظارت بر اجرای مصوبات مربوط به نابهنجاری‌های اجتماعی آیت الله اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا گفت: قبلا هم بارها تاکید کردم سال گذشته هم متذکر شدم ما درخصوص برخی ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله ، ؛ البته این قضیه فقط منحصر به مقوله عفاف و حجاب نیست؛ علی‌ایحال این امر که مردم متدیّن بر به میدان آمدن همه مسئولان و متولیان برای اجرای قوانین ناظر بر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی تاکید می‌کنند، بسیار مبارک و بابرکت است؛ ما در قوه قضائیه از این موضوع استقبال و حمایت می‌کنیم و تاکید داریم که همه باید تلاش کنیم مصوبات و برای ، اجرایی گردند. در همین راستا به سازمان بازرسی دستور داده ام که نسبت به اجرایی شدن که هستند، نظارت داشته باشند. 🔴📣اژه ای اظهار داشت: در جلسه سه شنبه هفته گذشته با رئیس‌جمهور، تاکید کردم که در حوزه و مظاهر آن، و چرا که ممکن است این مقوله زمان‌بر باشد؛ با همین قوانین موجود می‌توان در امر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی اقداماتی را انجام داد؛ رئیس‌جمهور نیز از این موضوع استقبال کرد و مقرر است امروز جلسه‌ای در همین راستا برگزار شود تا بتوانیم با حضور مقامات و مسئولان ذیربط تصمیمات و اقدامات مقتضی را ترتیب دهیم. قاضی‌القضات بیان داشت: تاکید عدلیه از سال گذشته بر این بوده و هست که بسیاری از و با همین قوانین موجود می‌توان با به ویژه افرادی که به صورت سازمان یافته در این راستا اقدام می‌کنند برخورد کرد، ولی متاسفانه به هر دلیل با جرم مشهود برخورد نمی‌شود. ⭕️متن کامل در زیر: https://www.farsnews.ir/news/14020419000338/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴📣هشدار! قابل توجه ، ، ، ستاد امر به بمعروف و نهی از منکر، نمایندگان و بالاخره ⁉️⁉️⁉️آیا ترک قوانین موجود و تفسیر عملی لایحه عفاف و حجاب کاهش اقتدار پلیس نیست؟ برای جواب این سوال، لطفاً این فیلم را ببینید 🔻وقتی به پلیس، اجازه جلوگیری از را ندهی و وقتی او را در حد عکاس و فیلمبردار تنزل می دهی، در حقیقت به حیثیت و اقتدار او ضربه زده ای. او را در برابر بی بند و بار کرده ای و به بی بند و بار و داده ای. ⚠️ متاسفانه نتیجه ترک اعمال قوانین موجود و اهمال قانون و معطل کردن مقابله با هنجارشکنان و مرتکبین اعمال مجرمانه و حرام شرعی به تصویب لایحه حجاب، اقتدار پلیس و نیروهای آمر به معروف و ناهی از منکر و ضابطان خاص و عام را آسیب می رساند و عملاً زمینه را برای تجری و جسارت عناصر قانون شکن و ناقض احکام شرعی و مرتکبین افعال حرام فراهم می سازد آیا علمای حوزه از پشت صحنه مسایل آگاه اند؟ آیا فرماندهی پلیس از نتیجه عملی کاهش اقتدار پلیس اطلاع دارد؟ آیا فرماندهی سپاه که وظیفه علی الاطلاق نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مهمترین آن نظام اسلامی را طبق اصل ۱۵۰ برعهده دارد متوجه عواقب سرنوشت ساز این لایحه هست؟ 📣 ⭕️ و حجاب اگر با تصویب شود دارد. و ضابطان و آمران به معروف و نیروهای مردمی را نشکنید. لازمه تحقق ارزش ها است.
🔴سکه لایحه عفاف روی دیگری هم دارد! ✍حسین شریعتمداری ....از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود و ، ... ⭕️متن کامل یادداشت ۹ محوری را در لینک زیر ببینید👇 https://kayhan.ir/fa/news/270431
به همه و 🌺حکمتی که باید نصب العین مسئولان و شخصیت ها قرار گیرد: ❇️یادم نمی رود وقتی آیت الله طاهری اصفهان استعفا داد، امام خامنه‌ای در پیام قبول استعفای ایشان نوشتند: « بلای گرفتاری در مُشت اطرافیان نامطمئن!» «مردم بر خلاف تحلیل اشخاص مغرض یا فریب خورده، پشتیبان نیرومند انقلاب و اسلام و امام‌اند. کسانی که بر اثر پنداشته‌اند که نظام جمهوری اسلامی دوران ضعف وانحلال را میگذراند، خودشان در دوران ضعف و انحلالند. دشمنان سوگند خورده‌ی انقلاب که یکروز هم با امام و امت دلِ صاف و مهربان نداشته‌اند با این تلقین‌ها میخواهند مردم را مأیوس، جوانان را گمراه، و بعضی پیران موجّه ولی بیخبر را مدّعی امام و انقلاب کنند. ... بلای گرفتاری در مُشت اطرافیان نامطمئن موجب شد که یکی از یاران و شاگردان نزدیک امام در اواخر عمر آن یگانه‌ی زمان، مطرود ایشان واقع شود و او را از دخالت در امور سیاسی منع شرعی کنند و باز اگر آن شخص به این تصمیم و اخطار حکیمانه‌ی استاد و مراد خود عمل میکرد یقیناً مشکلات بعدی را برای خود و کشور به وجود نمیآورد. https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=3129 📣🔴🌺حکمتی که باید نصب العین قرار گیرد: چقدر واژه ها در تعبیر امام خامنه‌ای( گرفتاری در مشت اطرافیان نامطمئن) در پیام ۲۰ تیر ۱۳۸۰ به آقای طاهری اصفهانی، دقیق انتخاب شده است. این تعبیر و جملات همراه آن است که باید با آب طلا نوشت و بالای سر مسئولان نصب کرد: تعبیر« بلای» تعبیر« گرفتاری» تعبیر«در مشت » تعبیر« اطرافیان نامطمئن» 📣اگر شخصیت ها چشم ها را باز نکنند و به تعبیر حضرت آقا دقت نکنند، از و مشت خود را نجات ندهند، خدای ناکرده به همان سرنوشتی دچار می‌شوند که آن یار امام راحل ره (آیت الله منتظری) دچار شد و حضرت آقا فرمودند: « یقیناً را برای و بوجود نمی آورد.» مراقب باشیم. واقعا تنها و تنها به تأسی از حضرت یوسف علی نبینا و علیه السلام، باید از خدا مدد جست تا چتر رحمت الهی بر سر مان بماند انشاءالله. ۞ وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِي ۚ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّي ۚ إِنَّ رَبِّي غَفُورٌ رَحِيمٌ. 💐🌺🌷🇮🇷🌷🌺💐
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴ضرورت 📌قتل عام گوهرشاد به ملت ثابت کرد، بدون وجود حکومت اسلامی،ارزش ها و احکام خدا قربانی میشود،چون امیال حاکمان سکولار ملاک عمل است. ترک و‌ جرایم، به بهانه ، به و می انجامد. آیا حکومتی مخرب ارزشها و فلسفه وجودی خود میشود؟ https://virasty.com/user168000149052/1692116272708611185
🔴حرف خدا زمین نماند امام خامنه‌ای در دیدار تعدادی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی: 🔸دستگاهها و باید کاملاً باشند که در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه نباید از جنجال و و اتهامات ترسید. ق مجازات قانون البسه
🚨اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در تهران بزرگ 🔹در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در سطح شهر تهران بخصوص مجتمع های تجاری و پاساژ های پرتردد مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نسبت به شناسایی و برخورد با واحدهایی متخلف اقدام نمودند. 🔹 در این طرح مجتمع تجاری نارسیس، مجتمع تجاری هدیش مال، خیابان ۱۷ شهریور، مجتمع تجاری اطلس مال و... مورد بازرسی و بازدید قرار گرفتند. 🔰 سازمان اطلاعات فراجا در ایتا، روبیکا، بله، ویراستی و آپارات .