eitaa logo
اسناد المصائب
3.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
308 ویدیو
42 فایل
﴾﷽﴿ 🕌امام رضا(علیه السلام) : «مَنْ تَذَكَّرَ مُصَابَنَا كَانَ مَعَنَا فِی دَرَجَتِنَا يَوْمَ القِيَامَةِ» 📚أمالی شیخ صدوق، ص۷۳ ✍ارائه ی مصائب و مراثی اهل بیت(علیهم السلام) @hosseinifazel نشر و کپی بدون ذکر منبع🚫 📚کانال تاریخ اسلام : @TarikhEslam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️ 🎥قسمت4️⃣ : ادعای الوهیت برای حضرت امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) و ترویج شعائر و افکار ضاله صوفیه و طریقت تصوّف با گفتن؛ «هو علی حیدر مددی»! 🎤 ✍مصنف کتاب «تبصرة العوام فی معرفه مَقالات الانام» که در سال ۶۳۰ هجری قمری به زبان فارسی نوشته شده، درباره فلسفه «هو کشیدن» آورده است که؛ «..لعنت بر خاندان رسول(ص) می کردند بر جمله منبرها و منارها در مدت سیزده سال که خروج ابومسلم بود و استیصال ایشان می کرد، هر شهری که در این مدت ابومسلم بدان نرسید هم در آن عادت لعنت می کردند و خوارزم و ری هزار ماه هر روز هزار دینار زر سرخ می دادند و هرگز لعنت نکردند و اهل اسفراین و اصفهان برین پنجاه ما زیادت بکردند و چون ظاهر نتوانستند کردن در اصفهان بعد از بانک نماز گفتندی؛ هو هو و آن مناره هو هو را در زمان عبداللطیف خجندی خراب کردند و در اسفراین همچنان در زمان ما نیز بعد از بانک نماز سحر موذن گوید؛ سنت سنت و آن قوم چون این شنوند، لعنت بر خاندان کنند..»(۱) 📚منبع : ۱)تبصره العوام، ص۱۰۱ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️ 🎥قسمت5️⃣ : ادعای الوهیت برای حضرت زینب(سلام الله علیها) و ترویج شعائر و افکار ضاله صوفیه با گفتن؛ «هو یا زینب(س)!» 🎤 ✍مرحوم ابن شهر آشوب(متوفی ۵۸۸ه_قمری) در باب رابطه «هو هو کردن» و «سبّ و لعن اهل بیت(علیهم السلام)» می نویسد : «بَقِی مِن آثَارِ السَّبِّ الَی يَومِنا هَذا فَأهلُ دِيارِ بَكر وَ الشَّام يَقُولون مِن السَّبةِ الَی السَّبَة وَ مُؤذِّنو إصفَهانَ يَقُولونَ بِاللَّيلِ هُوَ هُوَ» بعضی از آثار دشنام دادن به حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) تا امروز باقی مانده است. مثلاً اهل دیار «بکر» و «شام» می گویند : از سبة تا سبة و مؤذن های اصفهان در شب می گویند : هو هو!(۱) امام هادی(علیه السلام) درباره اهل تصوف می فرماید : «لا تَلتَفِتوا بِهَؤلاء الخُدّاعِینَ؛ فَإِنَّهُم خُلفَاءِ الشَّیاطِینَ» به این گروه نیرنگ‌ باز توجهی نکنید؛ زیرا آنان جانشینان شیطان‌ها هستند.(۲) 📚منابع : ۱)مثالب النواصب ابن شهرآشوب، ج۱، ص۲۶۲ ۲)حدیقة الشیعة مقدس اردبیلی، ج۲، ص۸۰۰ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️ 🎥قسمت6️⃣ : استفاده از اشعار با مضامین سخیف و سبک در شان امام حسین(علیه السلام) در ! ♨️متن شعر : «تو ذکرا فقط یا حسین مُده! هر چی بجز این گشته دِمُده! هر شب به شما من تک میزنم! تو جواب ندی پیامک میزنم!» 🎤 @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️ 🎥قسمت7️⃣ : اهانت علنی به مقدسات اهل سنت در یک جلسه ! در حالی که توهین علنی به مقدسات اهل سنت را جایز نمی‌ دانند. 🎤 @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️ 🎥قسمت8️⃣ : ادعای الوهیت و خالقیت و رازقیت و ازلیت و ابدیت برای امام علی(علیه السلام)! ♨️متن شعر : «حیدر رب جلی انت رزاق انت خالق حیدر حیدر ازل و ابد تویی!!» 👤 ✍محسن صائمی که هیچ شکی در این نیست که او به الوهیت اهل بیت(علیهم السلام) اعتقاد دارد، در هر هیئتی کفریات خود را می خواند و ابایی از این ندارد! متاسفانه هیچ نهاد نظارتی وجود ندارد که بر مداحان کمی سخت بگیرد! آیا شخصی پیدا می شود با این مداح هتاک کفرخوان برخورد کند؟!! امام رضا(علیه السلام) در باب «نفی خالقیت و رازقیت اهل‌ بیت» می فرماید : «اللَّهُمَّ مَنْ زَعَمَ أَنَّنَا أَرْبَابٌ فَنَحْنُ إِلَيْكَ مِنْهُ بِرَاءٌ وَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ إِلَيْنَا الْخَلْقَ وَ عَلَيْنَا الرِّزْقَ فَنَحْنُ إِلَيْكَ مِنْهُ بِرَاءٌ كَبَرَاءَةِ عِيسَى(عَلَيْهِ السَّلَامُ) مِنَ النَّصَارَى» خداوندا هر کس مدّعی شود که ما «ربّ» هستیم، از او به سوی تو برائت می جوییم و هر که مدّعی شود که «خلق» به ما سپرده شده و «رزق» بر عهده ما است، ما از او به سوی تو بیزاری می‌جوییم، چنانکه عیسی(ع) از نصاری بیزاری جست.(۱) وقتی هیئتی از معارف ناب اهل بیت(علیهم السلام) تهی باشد، خروجی این گونه مجالس این چرندیات و خزعبلات می شود. 📚منبع : ۱)اعتقادات الامامیة شیخ صدوق، ص۱۰۰ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️ 🎥قسمت9️⃣ : مداح یا دی‌ جِی؟!!! هیئت یا پارتی؟!! استفاده نامتعارف از جلوه های بصری و رقص نور با ریتم مبتذل در یک هیئت مذهبی! 🎤 ✍آیا در اینگونه جلسات مبتذل، اثری از حضور قلب مشاهده می شود؟!!!! آخه عظمت امام حسین(علیه السلام) در لخت شدن و بالا و پایین پریدن و مداحیهای اینچنینی و تلاطمیه و اگزوزی‌ خوانیه انصافا؟!! بارها گفته شده که "جامعه مداحان" باید فکری به حال و روز این وضعیت اسفبار و زننده نماید؛ زیرا هر روز شاهد رونمایی از یک مداح جدید با سبک و سیاقی جدید هستیم، که خروجی آن هم مشخص است. در غالب این خوانندگی‌ها هیچ اثری از حزن و اندوه و مرثیه دیده نمى‌ شود، و فقط ریتم و نواهای سخیف و دور از شأن مجالس اهل بیت(علیهم السلام) حرف اول را می‌زند. امام صادق(علیه السلام) فرمود : «إِيَّاكُمْ وَ لُحُونَ أَهْلِ الْفِسْقِ وَ أَهْلِ الْكَبَائِر» بر حذر باشید از لحن ها و سبکهای اهل فسق و اهل گناهان کبیره!(۱) 📚منبع : ۱)الکافی شیخ کلینی، ج۲، ص۶۱۴ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️🚫⚠️ 🎥قسمت🔟 : این شخص مداح نما که در هر مجلسی با صدای نابه هنجار خود، فقط یک بیت شعر رو دائما تکرار می کنه و اون اینکه؛ «قل هو الله احد، یعنی امیرالمومنین!» او ادعای الوهیت برای امام علی(علیه السلام) و ترویج افکار جاهلانه و ضاله «تصوف» می کند و کاملا هم از مضمون شعر خود و چرندیاتش ناآشناست! اجرای گوشخراش و سخیف آن هم یک طرف که کاملا این مجالس رو از مجالس اهل بیت(علیهم السلام) جدا کرده است. ببینید این شخص تازه میکروفن به دست گرفته، چگونه نام مقدس امام علی(علیه السلام) را با آن صدای دلخراش، پی در پی به زبان می آورد. (یلی، یلی، یلی) یعنی چی واقعا؟ این توهین نیست؟!! 🎤 ✍امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) در طی روایتی می فرماید : «أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مِمَّنْ يَغْلُو فِينَا وَ يَرْفَعُنَا فَوْقَ حَدِّنَا» من بيزارى مى‌ جويم به خداوند بلند مرتبه، از كسانى كه در حق ما غلوّ می کنند و ما را از حدّ و اندازه‌ خودمان بالا می برند.(۱) 📚منبع : ۱)عيون أخبار الرضا(ع) شیخ صدوق، ج۲، ص۲۰۰ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤بیانات «حضرت آیت الله وحید خراسانی» در باب کیفیت و آداب مداحی و عزاداری : «هر کیفیت صوتی که مناسب مجلس لهو باشد، مبادا در هئیتی رسوخ کند.» @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤بیانات درباب آداب مداحی و روضه خوانی : «مداحی موسیقی پاپ نیست، مداحی به هنجارشکنی منجر نشود!» @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤بیانات درباب آداب مداحی و روضه خوانی : «آیا درست است عظمت امام حسین(علیه‎السلام) را در یک مجلسی تبدیل کنیم به کار سبک و لخت شدن و بالا و پایین پریدن‌ها؟!» @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️ ✍ 4️⃣7️⃣ 👤 @AsnadolMasaeb
🔸🔶《أَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ(عَلَیهِ السَّلامُ) الَّذِّی سَمَحَتْ نَفْسُهُ بِمُهْجَتِهِ، أَلسَّلامُ عَلَى مَنْ أَطَاعَ اللهَ فِی سِرِّهِ وَ عَلانِیَتِهِ》🔶🔸 ✅حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند : «ثَلاثَةٌ لا یَستَخِفُّ بِحَقِّهِم إلاّ مُنافِقٌ : ذُو شَیبَةِِ فِی الإِسلَامِ، وَإمَامُ مُقسِطُ، وَمُعَلِّمُ الخَیرِ» ♦️سه کسانند که جز منافق درحقّ آنان بى‏ حرمتى نکند : ۱)ریش سفید مسلمان ۲)امام و پیشوای دادگر ۳)آموزگار خوبی ها!(۱) 🏴امام حسین(علیه السلام) مصداق هر سه مورد فرمایش حضرت رسول اکرم(صلوات الله علیه و آله) بود. یا رسول الله(ص)! در شام پس از آنکه بازماندگان اهل بیت امام حسین(علیه السلام) را به مجلس یزید وارد کردند. شیخ صدوق نقل می کند که؛ 📋《إنَّهُ لَمّا جِيءَ بِرَأسِ الحُسَينِ(ع) أمَرَ فَوُضِعَ بَينَ يَدَيهِ في طَستٍ مِن ذَهَبٍ، و جَعَلَ يَضرِبُ بِقَضيبٍ في يَدِهِ عَلى ثَناياهُ》 ♦️هنگامى كه سر امام حسين(علیه السلام) آورده شد، یزید لعین فرمان داد كه آن را جلويش در طشتى از طلا گذاشتند و او نیز مدام شراب می نوشید و در حالت مستی، با خویش شعری کفر آمیز زمزمه می کرد : 📋《لَعِبَتْ هاشِمُ بِالْمُلْکِ فَلاَ خَبَرٌ جاءَ وَ لاَ وَحْىٌ نَزَلْ لَیْتَ أَشْیاخِی بِبَدْر شَهِدُوا جَزَعَ الْخَزْرَجُ مِنْ وَقْعِ الاَسَلْ لاََهَلُّوا وَاسْتَهَلُّوا فَرَحاً وَ لَقالُوا یا یَزِیدُ لاَ تَشَلْ فَجَزَیْناهُ بِبَدْر مَثَلا وَ أَقَمْنا مِثْلَ بَدْر فَاعْتَدَلْ لَسْتُ مِنْ خِنْدِفَ إِنْ لَمْ أَنْتَقِمْ مِنْ بَنِی أَحْمَدَ مَا کانَ فَعَلْ》 ♦️فرزندان هاشم با سلطنت بازى کردند، و در واقع نه خبرى از سوى خدا آمده بود و نه وحی اى نازل شده است. کاش بزرگان من که در جنگ بدر کشته شده بودند، امروز مى دیدند که قبیله خزرج چگونه از ضربات نیزه به زارى آمده است. در آن حال، از شادى فریاد مى زدند و مى گفتند : اى یزید دستت درد نکند. امروز کیفر ماجراى بدر را به آنان دادیم و همانند بدر با آنان معامله کردیم و در نتیجه برابر شدیم! من از فرزندانِ «خِنْدِفْ» نیستم اگر از فرزندان احمد انتقام نگیرم.(۲) و در این حال؛ با چوب دستى اش شروع به زدن بر دندان هاى حضرت(ع) می زد و مى گفت : 📋《لَقَدْ أسْرَعَ إِلَیْکُ الشَّیْبُ یَا أَبَاعَبْدِ اللَّهِ》 ♦️اى ابا عبد الله! چقدر زود پير شدى؟!(۳) [محاسنت سفيد گشته است!]  {وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ} 📝شعر : چوب مزن پیش نگاه همه بر لب و دندان گل فاطمه پاک کن از چهره گل خاک را ضربه مزن این رخ صد چاک را خاک فنا گیر و تو بر سر بریز جام شرابت سوی دیگر بریز این سر پر خون که به طشت زر است راس جگر گوشه ی پیغمبر است 👤والی 📚منابع : ۱)مجموعه ورّام، ج۲، ص۲۱۲ ۲)الاحتجاج طبرسی، ج۲، ص۳۰۷ ۳)امالی شیخ صدوق، ص۱۶۵ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 پیروز صحنه کربلا از بیان زیبای :👇 @AsnadolMasaeb
✅شیخ طوسی می نویسد : پس از واقعه ی کربلا، ابراهیم‌ بن ‌طلحه در مدینه به استقبال امام سجاد(ع) آمد و از ایشان درباره‌ پیروز میدان کربلا ‌پرسید. آن حضرت(ع) در جواب فرمود : 📋《إذَا أرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ، وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلَاةِ، فَأذِّنْ ثُمَّ أقِم!》 ♦️اگر می‌خواهی بدانی چه کسی پیروز شد، موقع نماز، اذان و اقامه بگو! (کنایه از این‌که بر پاماندن اسلام و مظاهر دین مانند نماز، دلیل بر پیروزی واقعی نهضت امام حسین(ع) است).(۱) چون پیشتر مغیره بن شعبه به معاویه گفته بود : 📋《قَدْ بَلَغْتَ سِنّاً فَلَوْ بَسَطْتَ خَيْراً، وَ أَظْهَرْتَ عَدْلاً فَإِنَّكَ قَدْ كَبِرْتَ وَ لَوْ نَظَرْتَ إِلَى إِخْوَتِكَ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ، فَوَصَلْتَ أَرْحَامَهُمْ، فَوَ اَللَّهِ مَا عِنْدَهُمْ اَلْيَوْمَ شَيْءٌ تَخَافُهُ》 ♦️تو به آرزوهايت كه می خواستی، رسيدی، اكنون به عدالت رفتار كن و در حق بني هاشم خوبي كن و مطمئن باش كه خطري تو را تهديد نمي كند و اين رويه باعث می شود كه نام نيكی از تو در تاريخ باقی بماند. معاویه در پاسخ گفت : 📋《هَيْهَاتَ مَلَكَ أَخُو تَيْمٍ فَعَدَلَ وَ فَعَلَ مَا فَعَلَ، فَوَ اَللَّهِ مَا عَدَا أَنْ هَلَكَ فَهَلَكَ ذِكْرُهُ، إِلاَّ أَنْ يَقُولَ قَائِلٌ أَبُو بَكْرٍ، ثُمَّ قَالَ فِي عُمَرَ وَ عُثْمَانَ مِثْلَ ذَلِكَ》 ♦️هيهات! هيهات! به چه نامي اميد داشته باشم كه از من باقي بماند، ابو بكر و عمر رفتند، امروز چه مقدار از آنان نام برده مي شود؟ سپس گفت : 📋《وَ إِنْ أَخَا بَنِي هَاشِمٍ يُصَاحُ بِهِ فِي كُلِّ يَوْمٍ خَمْسَ مَرَّاتٍ : أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اَللَّهِ فَأَيُّ عَمَلٍ يَبْقَى بَعْدَ هَذَا؟ لاَ أُمَّ لَكَ، لاَ وَ اَللَّهِ إِلاَّ دَفْناً دَفْناً!》 ♦️اما نام پيامبر(ص) را مي بيني كه روزي پنج مرتبه در ماذنه ها برده مي شود! اي بيچاره! بعد از نام پيامبر(ص) چه عملي و چه نامي باقي مي ماند؟ نه! به خدا سوگند! مگر آنكه اين نام محمد(ص) دفن شود!!(۲) 📚منابع: ۱)امالی شیخ طوسی، ص۶۷۷ ۲)إثبات الهداة شیخ حُر عاملی، ج۳، ص۳۵۳ @AsnadolMasaeb