💢 برنامه #جهان_آرا در ادامه سلسله نشستهای اقتصادی خود در سال مهار تورم و رشد تولید، میزبان مناظره علمی بین #دکتر_مسعود_درخشان استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و #دکتر_موسی_غنینژاد استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف با موضوع «تاملی در باب نظام اقتصادی ایران» بود.
⭕️ در ادامه سعی داریم واکنش های مختلف علمی و شبه علمی شکل گرفته بعد از این مناظره را منعکس نماییم.
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
💢 برنامه #جهان_آرا در ادامه سلسله نشستهای اقتصادی خود در سال مهار تورم و رشد تولید، میزبان مناظره
📌 حبیب رحیم پور ازغدی
💢 مناظره فوکو_چامسکی را با مناظره غنی نژاد_درخشان مقایسه کنید.
🔻قیاس مع الفارقی است؟ بله ، حق دارید که بگویید ربطی به هم ندارد.
🔻چون وضع ما وضع علم نیست و در عالم علم مستقر نیستیم ؛ امور این چنین پوچ می شود.
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
💢 برنامه #جهان_آرا در ادامه سلسله نشستهای اقتصادی خود در سال مهار تورم و رشد تولید، میزبان مناظره
💢 در مناظره دیشب موسی غنینژاد یک حرف درست زد و آن اینکه برای اظهارنظر درباره نظامات اقتصادی یک جامعه، باید #فلسفه_سیاسی دانست. لیکن عاقبت اظهارنظر درباره فلسفه سیاسی با مدرک حسابداری، همان پرت و پلاهایی است که از او شنیدیم؛ از چپ خواندن راسل لیبرال تا تشریک مساعی شهید بهشتی و بنی صدر!
⭕️ این گزاره نیز که "لیبرالیسم میگوید انسان بنده خدا باشد"، بلاتردید تن فیلسوفان لیبرال را در گور میلرزاند. غنینژاد از قضا بر سبیل همان فرد است که نخواست نامش ببرد(موسوی خوئینیها). او در مسجد جوزستان، قرآن را تفسیر ماتریالیستی میکرد، این بندگی خدا را از لیبرالیسم استنتاج میکند.
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
💢 برنامه #جهان_آرا در ادامه سلسله نشستهای اقتصادی خود در سال مهار تورم و رشد تولید، میزبان مناظره
📌 محمد قوچانی
💢 مناظره امشب در شبکه افق سیما میان موسی غنی نژاد و دکتر مسعود درخشان نمادی از جنگ علم و ایدئولوژی است . ایدئولوژی نه به عنوان مکتب یا دین یا مذهب( که فربه تر از ایدئولوژی است ) ؛ ایدئولوژی به معنای آگاهی کاذب و از آن فروتر ؛ شبه علم ، تهمت و پرونده سازی ...
⭕️ دکتر غنی نژاد نماد انسانی دانشور و شریف است که در مقابل دکتر مسعود درخشان نجابت زیادی خرج داد گرچه میتوانست همچون طرف مقابل گوشه ای از حواشی ایشان را نشان دهد که از اساس با این نهان شدن زیر عبای بزرگان منافات دارد .با وجود این گزاره های مهمی از فهم لیبرالیسم را در شبکه ای که خود را مدعی گفتمان انقلاب اسلامی است ، بیان کرد. ای کاش پرفسور مسعود درخشان اندکی آثار جان لاک را میخواند، به جای اینکه به روزنامه نگاران مستقل حمله کند و آنان را منحط بداند .
لینک کانال#علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
💢 برنامه #جهان_آرا در ادامه سلسله نشستهای اقتصادی خود در سال مهار تورم و رشد تولید، میزبان مناظره
📌 ابوالفضل اقبالی
💢 مناظره یک ساحت علمی و نظری دارد که افراد با سطح سواد خود در آن قضاوت میشوند و یک ساحت رسانهای دارد که رفتار و گفتار افراد در آن تعیین کننده است. در مناظره دیشب بلاشک دکتر موسی غنینژاد پیروز رسانهای مناظره بود و دکتر مسعود درخشان عملکرد بسیار بدی داشت. اما در صحبتهای دکتر غنینژاد چندتا نکته قابل مناقشه وجود داشت که عرض میکنم. سه محور مهم در صحبتهای دیشب دکتر غنینژاد وجود داشت که عبارتند از:
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
📌 ابوالفضل اقبالی 💢 مناظره یک ساحت علمی و نظری دارد که افراد با سطح سواد خود در آن قضاوت میشوند و
⭕️ ۱. چپانگاریِ اقتصاد اسلامی
🔻دکتر غنینژاد در ابتدای سخنان خود، علتالعلل چالشهای اقتصادی کشور را ابتنای اصول اقتصادیِ قانون اساسی کشور(بهویژه اصل ۴۳) بر رویکردهای مارکسیستی و چپ در اقتصاد دانست. ایشان در اینجا عامدانه و با هوشمندی برای مخاطب تلویزیونی یک سادهسازی در تقسیمبندی رویکردهای موجود در اقتصاد انجام میدهند. به این ترتیب که هرکس برای دولت(حاکمیت) شان مداخله در اقتصاد در نظر میگیرد تبار مارکسیستی دارد! و هرکس مخالف مداخله دولت در اقتصاد است تفکر لیبرالی دارد و لذا براساس این دوگانهی بسیط و نادقیق، اصل ۴۳ قانون اساسی کشور را سوسیالیستی دانسته و با یک تحریف تاریخی، تنظیم این اصول را به چپهای اول انقلاب نسبت میدهد و از جزوات حزب توده به عنوان رفرنس سخن خود استفاده میکند! چنین تقسیمبندی بسیط و تقلیلگرایانه از نظریههای اقتصادی توسط دکتر غنینژاد صرفا کارکرد سیاسی و رسانهای برای برچسبزدن به طرف مقابل دارد و #فاقد_مبنای_علمی است. رویکردهای موجود در اقتصاد در نسبت به مقوله مداخله دولتها، طیفی از نظریههای مارکسیستی، لیبرالیستی و اسلامی را شامل میشود که تفاوتهای دقیقی با یکدیگر دارند و به این سادگی نمیتوان آنها را یک کاسه کرد.
⭕️ ۲. علمانگاریِ(بهمعنای ساینس) اقتصادِ مدرن
🔻دکتر غنینژاد اصرار داشت که به صحبتهای دکتر درخشان برچسب #ایدئولوژی و شعار بزند و سخنان خودش را علمی جلوه دهد. در حالیکه خود ایشان بهتر از هر کسی واقف هستند که اقتصاد، فلسفهای است که گاهی امتداد ریاضیاتی نیز پیدا کرده است. همین نظریه #اقتصاد_بازار که ایشان از آن دفاع میکنند بیشتر از آنکه ماهیت علمی(scientific) داشته باشد، #ایدئولوژی_محض است و بنیانهای فلسفی و الهیاتی دارد. تمام بحثهای #فون_هایک درباره مفاهیمی چون #آزادی، #قانون، #نظم و... #ایدئولوژی است. حال اگر کسی چون پروفسور مسعود درخشان با آن سوابق علمی و تئوریک، از کسی چون #امام_خمینی(ره) نقل قول بیاورد متهم به شعرخوانی میشود، اما اگر دکتر غنینژاد که خودشان مدتها از مدافعان رویکردهای مارکسیستی در اقتصاد بودند، الان از لیبرالهایی چون فون هایک نقل قول بیاورد، میشود بحث اصولی و علمی! کسی هم نمیپرسد که اعتبار و مشروعیت گزاره «قانون نظم خودجوش است» با کدام محک علمی سنجیده شده است؟
⭕️ ۳. جداانگاریِ دین و اقتصاد
🔻دکتر غنینژاد در پایان مناظره یک پرسش مشهور و فراگیر در فضای عمومی جامعه را از پرفسور درخشان مطرح میکنند که شما چرا در مباحث اقتصادی از امام خمینی(ره) یا مقام معظم رهبری رفرنس میآورید؟ ایشان بلاشک فقیه و دینشناس هستند اما چون تخصص اقتصادی ندارند، نظرشان در این عرصه قابل استناد نیست! حال سوال من از آقای غنینژاد این است که شما چه درک و شناختی از دین دارید که براساس آن قلمرو اقتصاد را از قلمرو دین جدا کردید؟ این که همان شبهه رایج سکولاریسم در دهه 70 است که فقه و دین را محصور در ارتباط فردی ما با خدا میدانست و معتقد بود کار سیاست و اقتصاد و علم را باید به متخصصان خودش واگذار کرد و دین و روحانیت باید مشغول نماز و روزه مردم باشند! پس احکام اجتماعی و اقتصادی اسلام که اتفاقا حجم وسیعتری از احکام فردی را به خود اختصاص داده چه میشوند؟ حرمت ربا، قاعده نفی سبیل، انفاق، خمس و زکات، الگوی مصرف و... اینها ناظر به اقتصاد نیستند؟ جالب است که خود ایشان در ابتدای مناظره صراحتا میگویند در قانون اساسی ما ردپایی از اصول اقتصادی اسلام نیست! یعنی میدانند که در اسلام ابواب متعدد و اصول بسیاری ناظر به ساماندهی وضعیت اقتصادی جامعه داریم. خب پس اگر کسی دینشناس باشد به این امور نیز واقف است و نظراتش درباره اقتصاد مسموع است.
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
💢 برنامه #جهان_آرا در ادامه سلسله نشستهای اقتصادی خود در سال مهار تورم و رشد تولید، میزبان مناظره
📌 سید جواد نقوی
⭕️ دیشب دو فردی که سال ها سرنوشت دو گروه سیاسی در قدرت را در علم اقتصاد نمایندگی می کردند با یکدیگر مناظره کردند، با قدرت می توان گفت هر دو فرد بیش از آنکه خوانده باشند،نخوانده بودند و در تمام این سال های در "هاله قدسی قدرت و افراطیون اطراف خود پنهان شده بودند" هاله ای که باعث پنهان شدن واقعیتی که سال ها دیدنش ناممکن بود شده بود.
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
📌 سید جواد نقوی ⭕️ دیشب دو فردی که سال ها سرنوشت دو گروه سیاسی در قدرت را در علم اقتصاد نمایندگی می
💢 دیشب دو فردی که سال ها سرنوشت دو گروه سیاسی در قدرت را در علم اقتصاد نمایندگی می کردند با یکدیگر مناظره کردند، با قدرت می توان گفت هر دو فرد بیش از انکه خوانده باشند،نخوانده بودند و در تمام این سال های در "هاله قدسی قدرت و افراطیون اطراف خود پنهان شده بودند" هاله ای که باعث پنهان شدن واقعیتی که سال ها دیدنش ناممکن بود شده بود.
⭕️ این "هاله" تقریبا تمام ساحت سیاست ورزی را به خودش اختصاص داده است از جریانی که حتی توان استدلال یک خط بحث علمی ندارد که چطور قانون اساسی با حضور بخشی وسیعی از فقها با حرف های شریعتی و بنی صدر مارکسیستی شده است ! که بیشتر شبیه به سرمقاله های کیهان در اوج عصبانیت و نوعی لفاظی است تا آنجا پیش می رود که بگوید شهید بهشتی اندیشه چپ را به نام قانون اساسی در پاچه امام کرده است ! ولی امام چطور فقیه بوده که متوجه شده بازرگان لیبرال است ولی بهشتی را نفهمیده است که قانون اساسی را چپ کرده است ! این حرف یعنی سر امام هم کلاه گذاشتن یا امام سواد نداشته یا خودش چپ بوده است ! و عجیب تر اینکه مدعی همین امامی که نفهمیده قانون اساسی انقلاب مارکسیستی شده نگذاشته ما کامبوج شویم ! و چپ ها را نفی کرده است ! همین مقدار خنده دار و بی معنی این تمام استدلال جریانی است که سه دهه است حامی لیبرالیسم است!
⭕️ بخش دیگر " هاله" برمی گرده به پورفسوری که سال ها است او را به خلق معرفی کرده اند که او حامی اقتصاد اسلامی است و ناقد لیبرالیسم است ولی سر اخر نمی داند نیچه اصلا لیبرال نیست و اصلا توان یک نقد ساده به لیبرالیسم را هم ندارد و بدتر از انکه اصلا ظاهرا حرفی برای اقتصاد اسلامی هم ندارد ! و صرفا نوعی ادبیات جدلی دارد که بیشتر شبیه دعوا های زرد سیاسی است و توان حتی بحث ساده را هم ندارد، حال آنکه این فرد قصد دارد طرح دیگر ایجاد کند که علیه اقتصاد لیبرالی باشد و این طرح راه نجات است ! این حجم از وهم هم سوی دیگر این مناظره است که سال ها است برای اهالی قدرت ادبیات جدلی علیه لیبرالیسم درست کرده است ، بدون آنکه بدانند اصلا لیبرالیسم چیست !
⭕️ دیشب به ما ثابت کرد که " هاله" شکل گرفته حول این افراد صرفا باعث به وجود آمدن یک #پوپولیسم_علمی شده است که علم را دستاویز رسیدن به قدرت قرار داده است بدون آنکه خود علم اهمیت داشته باشد ، دیشب نشانی بود از وضعیت تفکر در کشور از این شرایطی که ، خطر اش از هزاران جنگ و نفوذ هم بدتر است
جامعه و قدرتی که علم را شوخی بگیرد خروجیش می شود این دو پیرمرد که دیشب نخوانده از علم دفاع می کردند !
لینک کانال #علوم_انسانی_اسلامی ↙️↙️
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
کانال علم الحدیث
در راستای ترویج میراث نورانی اهل
البیت علیهم السلام تشکیل شده است
👈بررسی سبک نگارش کتب حدیثی
👈ابطال عقائد عامه
👈نکات رجالی
👈تاریخ حدیث
👈تحلیل احادیث
👈بارگذاری مناظرت بین شیعه و عامه
👈بارگذاری صوت های اساتید حدیث و رجال
👈بارگذاری مقالات حدیثی و رجالی
👈تمام مطالب با متن عربی و منابع معتبر بارگذاری میشود
🔰 eitaa.com/joinchat/2001207372C91f38aed0f
✅ ڪانالشون ڪـپے آزاد هست
❖ پیشنهاد عضویت در کانال ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ محتوای متفاوت فلسفی و عرفانی با رویکرد اجتماعی همراه با عکس نوشته های اختصاصی از بزرگان حکمت متعالیه.
لینک عضویت؛
༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef ༻
📌 چرا اسم مدرسه را آیه انتخاب کردیم؟
💢 «آیه» را به معنای نشانه به کار میبرند و در ادبیات قرآن، عنوانی است برای مخلوقات، از آن جهت که نشانه ای بر وجود خدای جهاناند. آیه، زبانیست برای اشاره به نسبتی بین مخلوقات که حقیقتشان فقر و نیاز است به خدایی که غنی بالذات و رافع نیازهاست.
⭕️ مدرنیته در دوره اخیر از حیات بشریت که ظهور انسان مستقل و خودبنیاد است، زلزله ای بود که ارکان و بنیانهای اصیل زندگی انسان را فرو ریخت و حقیقت هستی و انسان را زیر آوار فراموشی دفن کرد.
⭕️ نگاه آیهای به انسان و جهان، راه نجات از زیر این آوارها، و امیدی برای ساختن دوباره بنای انسان و روابط اوست.
༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند!
💢 موضوع:
♦️ روش شناسی علوم انسانی محقق و علوم انسانی اسلامی
⭕️ با حضور
🔻استاد حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدی فرد
🔻استاد دکتر ابوالفضل گائینی
🔻استاد دکتر مهدی نصیری
🔻استاد دکتر رمضان علی تبار فیروز جایی
⭕️ هزینه شرکت در دوره ۳۰۰۰۰۰ريال
⭕️ برای اطلاعات بیشتر
https://b2n.ir/x83735
⭕️ برای ثبت نام
yun.ir/z1m9b3
༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b