eitaa logo
برادرانه
219 دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
323 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
💬خشک‌مغزانی که فقط خود و مانند خود را مسلمان می‌دانند؛ از ویژگیهای خوارج امروز 🔸تنگ‌نظری مذهبی از خصیصه‌های خوارج است اما امروز آن را باز در جامعه اسلامی می‌بینیم. خوارج شعارشان از بین رفته و مرده است، اما روح مذهبشان کم و بیش در میان بعضی افراد و طبقات همچنان زنده و باقی است. 🔹 بعضی از خشک‌مغزان را می‌بینیم که جز خود و عده‌ای بسیار معدود مانند خود، همه مردم جهان را با دید کفر و الحاد می‌نگرند و دایره اسلام و مسلمانی را بسیار محدود خیال می‌کنند. 📝 استاد مطهری، جاذبه و دافعه علی علیه السلام، ص۱۳۹
✔️بدترین عذاب  مردی به شعیب پیغمبر ص گفت: چرا من این همه گناه می‌کنم، خداوند مرا عقوبت نمی‌کند؟ جواب آمد که تو گرفتار بدترین عقوبتها (قساوت و سنگدلی) هستی و خود نمی‌دانی. ✍عدل الهی . ص 186
منکران خدا، مدعی هستند که جهان هستی بر اثر تصادف بنا شده است، این در حالی است که دانشمندان بزرگ جهان، چنین اندیشه‌ای را رد می‌کنند، به عنوان نمونه «آلبرت انیشتین» در رد نظریه افرادی که گمان می‌کردند بر اساس فیزیک کوانتوم، جهان هستی بر اثر تصادف شکل گرفته است، می‌ایستد و با این تعبیر که «خدا با جهان تاس بازی نمی‌کند» این اندیشه را رد می‌کند. منبع:https://cosmosmagazine.com/physics/what-einstein-meant-by-god-does-not-p...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دشمنی بن سلمان با لشکر امام زمان است! علی الحلیلی عضو هیئت مدیره مستقبل العداله یمن می‌گوید: ولیعهد سعودی رسما می‌گوید: ما با شیعیان است
اردشیر زاهدی: نگذارید سلطه آمریکا و انگلیس برگردد وزیر خارجه رژیم پهلوی: 🔹ما نباید اجازه دهیم که دوباره استیلای آمریکا و انگلیس تکرار شود. 🔹 این را خطاب به جوان‌ها می‌گویم كه تاریخ ۲۰۰‌ ساله اخیر ایران را بخوانند تا ببینند كه متأسفانه، همیشه اجنبی‌ها به ایران زور گفته‌اند. 🔹ایران باید قدرت داشته باشد تا بتواند در مقابل زورگویی خارجی‌ها بایستد. 🔹یادم هست بچه كه بودم، پدر مرا با آن فضاحت دزدیدند و ما همین‌طور ویلان و سرگردان، بدون پدر و مادر مانده بودیم! 🔹از خانه می‌خواستیم برویم جایی، باید به سرباز روسی یا انگلیسی یا آمریكایی حساب پس می‌دادیم كه: از كجا آمده‌ایم و كجا می‌خواهیم برویم! توی خانه خودمان، با ما مثل دزدها رفتار می‌كردن. این وضع ما بود. fna.ir/ex7n22
✔️زبان حال مردگان در بیان امام علی علیه السلام 🔴امام(علیه السلام) در بخشی از خطبه ۲۲۱ نهج البلاغه، وضع مردگان و خفتگان قبور را با بیان رسا و تکان دهنده اى شرح مى دهد و مى فرماید: (هر چند آثارشان محو شده و اخبارشان منقطع گشته، ولى چشمان عبرت بین آنان را مى بیند و گوشهاى عقل گفتارشان را مى شنود. [آرى!] آنها سخن مى گویند، ولى نه از طریق زبان)؛ «وَ لَئِنْ عَمِیَتْ آثَارُهُمْ، وَ انْقَطَعَتْ أَخْبَارُهُمْ، لَقَدْ رَجَعَتْ فِیهِمْ أَبْصَارُ الْعِبَرِ، وَ سَمِعَتْ عَنْهُمْ آذَانُ الْعُقُولِ، وَ تَکَلَّمُوا مِنْ غَیْرِ جِهَاتِ النُّطْقِ». در واقع امام(علیه السلام) در این عبارت به دو نکته اشاره مى فرماید: نخست اینکه عبرت گرفتن از آنان از طرق عادى (مانند چشم گوش) نیست، بلکه از راههاى عمیق تر و قوى تر است از طریق چشم دل و گوش عقل، همچنین سخن گفتن آنها نیز با زبان قال نیست، بلکه با زبان حال است که اثرش بسیار عمیق تر است، زیرا زبان قال ممکن است آمیخته با دروغ باشد، ولى زبان حال هیچ گاه دروغ نمى گوید. اکنون ببینیم آنها با زبان حال چه مى گویند؟ امام(علیه السلام) سخن آنها را چنین بیان مى کند: (آنها مى گویند: چهره هاى خرم و زیباى ما زشت و پژمرده شد و بدنهاى نرم و نازک [که در ناز و نعمت پرورش یافته بود] بر زمین افتاد و از هم متلاشى شد، لباس کهنگى و فرسودگى بر تن پوشیدیم و تنگى قبر، سخت ما را در فشار قرار داد. وحشت و ترس را از یکدیگر به ارث برده ایم و خانه هاى خاموش قبر بر ما فرو ریخته است)؛ «فَقَالُوا: کَلَحَتِ( الْوُجُوهُ النَّواضِرُ، وَ خَوَتِ الاَْجْسَامُ النَّوَاعِمُ، وَ لَبِسْنَا أَهْدَامَ الْبِلَى، وَ تَکَاءَدَنَا ضِیقُ الْمَضْجَعِ، وَ تَوَارَثْنَا الْوَحْشَةَ، وَ تَهَکَّمَتْ عَلَیْنَا الرُّبُوعُ الصُّمُوتُ». آرى! آنها گاه از سرنوشت بدنهایشان سخن مى گویند و گاه از جایگاهایشان. بدنها نخست پژمرده، چهره ها درهم کشیده، سپس از هم متلاشى شده و سرانجام پوسیده و خاک شده است. قبرها تنگ و تاریک و سرد و خاموش است وامواج وحشت آنها را در برگرفته و همگى در سکوت فرو رفته اند. سپس مى افزاید: (زیباییهاى بدنهاى ما محو شده و نشانه هاى شناسایى چهره ما دگرگون گشته، اقامت ما در این خانه هاى وحشت، طولانى شده نه از این درد و رنج، فرجى یافته ایم و نه از تنگى قبر، گشایشى)؛ «فَانْمَحَتْ مَحَاسِنُ أَجْسَادِنَا، وَ تَنَکَّرَتْ مَعَارِفُ صُوَرِنَا، وَ طَالَتْ فِی مَسَاکِنِ الْوَحْشَةِ إِقَامَتُنَا؛ وَ لَمْ نَجِدْ مِنْ کَرْب فَرَجاً، وَ لاَ مِنْ ضِیق مُتَّسَعاً!». آرى! صورتهایى که در حال حیات بسیار زیبا و شناخته شده بود و منزلگاههایى که وسیع و زیبا و راحت بود، با فرا رسیدن مرگ دگرگون مى شود، آن منزلگاه زیبا و فراخ به خانه تنگ و تاریک قبر مبدل مى گردد، و آن صورتهاى زیبا بعد از چند صباحى نه تنها طراوت و شادابى و جمال خود را از دست مى دهد، بلکه به صورت بسیار وحشتناکى در مى آید. پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) در گفتار کوتاه و تکان دهنده اى مى فرماید: «ما رَأَیْتُ مَنْظَراً إلاّ وَالْقَبرُ أفْضَعُ مِنْهُ»؛ (من هیچ منظره وحشتناکى را ندیدم مگر اینکه قبر از آن وحشتناکتر است). ✍پیام امام امیرالمومنین(علیه السلام)‏، مکارم شیرازى، ناصر، تهیه و تنظیم: جمعى از فضلاء، دار الکتب الاسلامیه‏، تهران‏، ۱۳۸۶ ش، چاپ اول‏، ج ۸، ص ۳۲۶.
🌹 پيامبر خدا صلى  الله  عليه  و  آله :  مَن قضى لأخيهِ المؤمنِ حاجَةً كانَ كمَنْ عَبدَ اللّه َ دَهرَهُ .  هركس براى برادر مؤمن خود حاجتى برآورد، چنان است كه همه عمرش را به عبادت خدا سر كرده باشد .  الأمالي للطوسي : 481/1051 .
📚بخوانید : چهارشنبه ها . داستان هایی از علما 💠 شير دادن با وضو ✔️مرحوم حجة الاسلام دكتر هادي اميني فرزند علاّمه اميني مي گويد : مادربزرگم ( مادر علاّمه اميني ) يك روز آمده بودند منزل مادر نجف . من مطالبي درباره زندگي علاّمه از ايشان پرسيدم . مادربزرگم به يكي از نكات عجيبي كه اشاره كردند اين بود كه مي گفت : من بعد از اينكه ايشان متولّد شد تا دو سال تمام هيچ وقت بدون وضو به ايشان شير نمي دادم و هر وقت موقع شير دادن ايشان مي شد مثل اينكه به من القاء مي شد و من مي رفتم وضو مي گرفتم و بعد به ايشان شير مي دادم و من به ياد ندارم بدون وضو به ايشان شير داده باشم و بركات زيادي در اين وضو گرفتن و شير دادن نصيبم شد . ✍نشريّه جوان ( انديشه سبز ) شماره 64 : ص 7 . 🌸 پيامبر  صلي الله عليه و آله:  اَكْثِرْ مِنَ الطَّهورِ يَزِدِ اللّهُ فى عُمُرِكَ، وَ اِنِ اسْتَطَعْتَ اَنْ تَـكونَ بِاللَّيلِ وَ النَّهارِ عَلى طَهارَةٍ فَافْعَلْ؛ فَاِنَّكَ تَـكونُ اِذا مِتَّ عَلَى الطَّهارَةِ شَهيدا؛ تا آن جا كه مى توانى با وضو باش تا خداوند، عمر تو را زياد كند، و اگر توانستى شب و روز با طهارت (با وضو) باشى، چنين باش؛ چرا كه اگر در حال طهارت بميرى، شهيد خواهى بود. أمالى مفيد، ص 60، ح 5. https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
🔵رسول خدا صلی الله علیه و آله : يَلزَمُ الوالِدَينِ مِنَ العُقوقِ لِوَلَدِهِما ما يَلزَمُ الوَلَدَ لَهُما مِن عُقوقِهِما . پدر و مادر ، عاقّ فرزند مى شوند ، مانند عاقّ شدن فرزند از جانب پدر و مادر .  الكافي : ج 6 ص 48 ح 5 . 
✅سرنوشت «ارواح» پس از «مرگ» ⛔️پس از مرگ، ارواح بدکاران گرفتار مجازاتهاى سختى هستند که در قرآن به بعضى از نمونه هاى آن مانند عذاب آل فرعون اشاره شده است: «النَّارُ یُعْرَضُونَ عَلَیْهَا غُدُوّاً وَ عَشِیّاً وَ یَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَابِ»(۱)؛ (عذاب آنها آتش است که هر صبح و شام بر آن عرضه مى شوند و روزى که قیامت برپا شود [مى فرماید:] آل فرعون را در سخت ترین عذابها وارد کنید). اما نیکوکاران در بهشت برزخى جاى مى گیرند و آن گونه که قرآن درباره شهیدان راه خدا مى گوید: «فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللهُ مِنْ فَضْلِهِ»(۲)؛ (آنها از نعمتهایى که خدا به آنها بخشیده شاد و خوشحال اند). بلکه از بعضى روایات چنین استفاده مى شود که ارواح نیکان با یکدیگر دیدار دارند و حلقه هاى انس تشکیل مى دهند. مرحوم «کلینى» در جلد سوم «کافى» در «باب ارواح المومنین» از امیرمؤمنان على(علیه السلام) نقل مى کند که به اتفاق یکى از یارانش [حبّة العرنى] به پشت دیوار شهر کوفه که به نام وادى السلام معروف بود رفت و گویى با ارواح مردگان پیوسته و آهسته سخن مى گفت من مدّتى ایستادم و مدّتى نشستم و خسته شدم. عباى خود را بر زمین گستردم و عرض کردم: اى امیرمؤمنان! من از اینکه این همه سرپا ایستاده اید براى شما ناراحتم ساعتى استراحت کنید، فرمود: من با ارواح این مردگان سخن مى گویم و انس مى گیرم، عرض کردم: اى امیرمؤمنان! آیا آنها واقعاً چنین هستند؟ فرمود: «نَعَمْ وَ لَوْ کُشِفَ لَکَ لَرَأَیْتَهُمْ حِلَقاً حِلَقاً مُحْتَبینَ یَتَحادَثُونَ»(۳)؛ (اگر پرده ها از جلوى چشم تو کنار رود آنها را مى بینى که به صورت حلقه هایی گرد هم نشسته اند و سخن مى گویند).(۴) ✍پی نوشت : (۱). قرآن کریم، سوره غافر، آیه ۴۶. (۲). همان، سوره آل عمران، آیه ۱۷۰. (۳). الکافی، کلینى، محمد بن یعقوب بن اسحاق‏، محقق / مصحح: غفارى على اکبر و آخوندى، محمد، دار الکتب الإسلامیة، تهران، ‏ ‏۱۴۰۷ ق، چاپ چهارم، ج ‏۳، ص ۲۴۳، باب (فی أرواح المؤمنین)، ح ۱. (۴). پیام امام امیر المومنین(علیه السلام)‏، مکارم شیرازى، ناصر، تهیه و تنظیم: جمعى از فضلاء، دار الکتب الاسلامیه‏، تهران‏، ۱۳۸۶ ش‏، چاپ اول‏، ج ۸، ص ۴۴۹.