eitaa logo
برادرانه
219 دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
323 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح در تصویر‼️ اگر غیرت دینی داری باز کن و منتشر کن😊 عکس باز شود✔️ @basijrosta
قلمت بشکند ای تاریخ اگر ننویسی که قانون‌مداران چه کسانی بود و خوشگذران‌های بحران‌ها چه کسانی! قلمت بشکند اگر ننویسی یک بیماری فراگیر به ایران آمد عده‌ای به توصیه‌ها گوش ندادند و از شمال خود نگذشتند ولی آن‌طرف که همیشه هجمه‌ها علیه هیئتی‌ها بود تمام قد بر قوانین و محدودیت‌ها احترام گذاشتند👌 🏴 @basijrosta
✳️ قابل نوجه مخالفین کمک به حزب الله 📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید : 🌹برادرانه ✔پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: إذا أكَلتُمُ القِثّاءَ فَكُلوهُ مِن أسفَلِهِ ؛ به هنگام خوردنِ خيار ، آن را از ته بخوريد . الفردوس ، جلد 1 ، صفحه 274 . . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همین دو بیتی کافی بود که مدعیان دروغینِ فرهنگ آریایی، در پیج‌های خود، این بار به این نوحه خوان امام حسین حمله کنند. این عقیده ما است که هزار جان گرامی فدای نام ... کل دیوان نظامی ،رودکی ودهلوی انوری و عنصری ، خاقانی و صد مولوی قصه های شاهنامه رستم و اسفندیار شعرهای سعدی و خیام و صدها شهریار هاتف و عطار و صائب، حافظ و اهل شهود به فدای شاعری که این دوبیتی را سرود: "برمشامم میرسد هر لحظه بوی کربلا بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا تشنه آب فراتم ای اجل مهلت بده تا بگیرم در بغل ،قبر شهید کربلا" 📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است
67-39 9️⃣3️⃣قسمت سی ونهم به آنها گفته می شد که عربستان به مرکز حمل و نقل و انبار دنیا تبدیل می شود و در آن مراکز خدماتی و رفاهی و تفریحی دایر خواهد شد که به ۲۲ میلون شهروند کشور خدمات مورد نیاز را ارائه دهد. افتتاح کلوپ های شبانه و سالن های سینما و برگزاری کنسرت ها در انواع و اقسام آن از جمله این وعده ها بود، درحالی که دین و آیین آنها دایر کردن همه اینها را حرام اعلام و منع کرده بود. 💠 ویژگی بارز این نوع از مهمانی ها، حضور زنان در آنها در سرتاسر بود. آنها آزادانه در کافه تریای هتل «ریتز کارلتون» با مردانه در ارتباط بودند، بدون اینکه کوچکترین قید و بندی در این روابط بر آنها اعمال می شد. حتی از آنها خواسته نمی شد، دستکم موهای خود را بپوشانند. پیشنهادها بسیار حساب شده و کم کم و به شکلی خوشایند به سرمایه گذاران داده می شد، تا آنها را به سرمایه گذاری در طرح های بزرگ تر تشویق و ترغیب کند. به آنها گفته می شد که عربستان به مرکز حمل و نقل و انبار دنیا تبدیل می شود و در آن مراکز خدماتی و رفاهی و تفریحی دایر خواهد شد که به ۲۲ میلون شهروند کشور خدمات مورد نیاز را ارائه دهد. افتتاح کلوپ های شبانه و سالن های سینما و برگزاری کنسرت ها در انواع و اقسام آن از جمله این وعده ها بود، درحالی که دین و آیین آنها دایر کردن همه اینها را حرام اعلام و منع کرده بود. 🔘 ادامه دارد...
💢 قیام یا فرار؟ در سال‌های اخیر یک برداشت و نوین از واقعه ارائه شده و هرسال دامنه دار تر می شود که امام حسین(علیه السلام) نکرد و اصل حرکت ایشان سیاسی نبود بلکه حضرت برای در امان ماندن از ترور مخفیانه و بی سر و صدا در مدینه برای حفظ جان از فرار کرد. . برای توجیه می گویند این فرار، عمل به حکم عقل بوده است و برای امام عیب و نقصی نیست زیرا حفظ جان واجب است . ریشه این برداشت غلط، در عدم فهم صحیح از تاریخ نهفته است چند مطلب را ساده توضیح میدهم: . کسانی که چنین برداشتی دارند، منش و رفتار امام حسین(علیه السلام) را صرفا در آن ده روز محرم یا حرکت حضرت از مدینه تا کربلا خلاصه می کنند و گویی سال های قبل حیات امام را کنار گذاشته اند . امام به معاویه نیز معترض بودند وقتی معاویه در زمان حیات خود خواست برای یزید بیعت بگیرد و امام حسین(علیه السلام) امتناع فرمود، معاویه امام را به فتنه انگیزی متهم کرد و امام هم در جواب نامه تندی به معاویه نوشتند . در آن نامه تند امام به معاویه می نویسند: فتنه ای از این نیست که تو امیر بر این مردم باشی . پس حرکت اعتراضی امام در زمان حیات معاویه نیز جریان داشته است و متاسفانه ما امام را در همان ده روز تا خلاصه کرده ایم . نکته دوم: امکان دارد سوال کنید چرا پس امام در زمان معاویه قیام نکردند؟ پاسخ در مفاد صلح امام حسن(علیه السلام) نهفته و معاویه در پایان عمر خود برخلاف عهدنامه عمل کرد و قرار بر این بود که معاویه حق تعیین جانشین ندارد اما او یزید را انتخاب کرد . نکته سوم: فرضا حرف اینان درست است، باید پاسخ دهند چرا می خواستند امام را کنند؟ علت ترور چه بود؟ علت عدم بیعت امام بعنوان یک شخصیت سرشناس با یزید بود. اصل بیعت نکردن با حاکم هم یک مساله و است . نکته چهارم: از ابتدای سفر از مدینه تا ظهر عاشورا متعددی از سمت دوستان و حتی دشمنان مطرح شد تا امام در امنیت جانی همراه با از این شرایط رها شوند اگر قصد امام فرار و حفظ جان بود چرا این پیشنهادات را قبول نکردند؟ . کلید این نافهمی، ریشه در عدم درک صحیح تاریخ دارد . ✍️
🍲 معاندان هر سال می گفتند: مردم به خاطر قیمه و قورمه میرند هیئت ، امسال که خبری از غذا نذری نیست پس چرا اینهمه ملت میروند هیئت؟ 🕌 پاسخ: فقط علیه السلام پیش پای شوق زنجیری مکن راه عشق است این، عنانگیری مکن
🌴 | 7️⃣ 🔳 : تعداد زخم های حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در روز عاشورا (روایت با سند صحیح): شیخ صدوق رضوان الله تعالی علیه در کتاب گراسنگ خودش الامالی در روایتی با سند صحیح از امام باقر علیه السلام نقل می کنند: *حَدَّثَنَا الشَّيْخُ الْفَقِيهُ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى بْنِ بَابَوَيْهِ الْقُمِّيُّ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ الْبَرْقِيِّ عَنْ دَاوُدَ بْنِ أَبِي يَزِيدَ عَنْ ابْنِ بُكَيْرٍ وَ بُرَيْدِ بْنِ مُعَاوِيَةَ الْعِجْلِيِ‏ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ ع قَالَ: أُصِيبَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع وَ وُجِدَ بِهِ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ بضعا [بِضْعٌ‏] وَ عشرين [عِشْرُونَ‏] طَعْنَةً بِرُمْحٍ أَوْ ضَرْبَةً بِسَيْفٍ أَوْ رَمْيَةً بِسَهْمٍ فَرُوِيَ أَنَّهَا كَانَتْ كُلُّهَا فِي مُقَدَّمِهِ لِأَنَّهُ ع كَانَ لَا يُوَلِّي.* الأمالي - الشيخ الصدوق - ص 228 📌 ترجمه: _امام پنجم فرمود حسين بن على (ع) كشته شد و سيصد و بيست و چند زخم نيزه و شمشير و تير در او يافتند و روايت شده كه همه در جلو تنش بود چون پشت بدشمن نميداد._ صلی الله علیک یا اباعبدالله.
📚 بخوانید : جمعه ها . مهدویت https://eitaa.com/BARADARANH1_IR
💠حضرت مهدى(علیه السلام) محبوب پاکان   ✳️محبوب پروردگار : ✔️پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند:  «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أوْحَى إِلَیَّ لَیْلَةً أسْرِیَ بِی یَا مُحَمَّدُ مَنْ خَلَّفْتَ فِی الْأرْضِ عَلَى أُمَّتِکَ وَ هُوَ أعْلَمُ بِذَلِکَ قُلْتُ یَا رَبِّ أخِی قَالَ یَا مُحَمَّدُ عَلِیَّ بْنَ أبِی طَالِبٍ قُلْتُ نَعَمْ یَا رَبِّ قَالَ یَا مُحَمَّدُ إِنِّی اطَّلَعْتُ إِلَى الْأرْضِ اطِّلَاعَةً فَاخْتَرْتُکَ مِنْهَا فَلَا أذْکَرُ حَتَّى تُذْکَرَ مَعِی أنَا الْمَحْمُودُ وَ أَنْتَ مُحَمَّدٌ ثُمَّ اطَّلَعْتُ إِلَى الْأرْضِ اطِّلَاعَةً أُخْرَى فَاخْتَرْتُ مِنْهَا عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ فَجَعَلْتُهُ وَصِیَّکَ فَأَنْتَ سَیِّدُ الْأنْبِیَاءِ وَ عَلِیٌّ سَیِّدُ الْأوْصِیَاء؛ همانا خداى عزوجل در آن شب که به گردش شبانه برده شدم (معراج) به من وحى فرمود: اى محمد! چه کسى را در زمین میان امتت ‏به جاى خود گذاشتى؟ ! - در حالى که خود بدان آگاه‏تر بود. - عرض کردم: پروردگارا! برادرم را. فرمود: اى محمد! على بن ابی‌طالب را؟ عرض کردم: آری، اى خداى من! فرمود: اى محمد! من از ابتدا از فراز عرش نظرى بر زمین افکندم و تو را از آن اختیار کردم، هیچ‌گاه یادى از من نشود، مگر اینکه تو نیز با من یاد کرده شوى. من خود محمودم و تو محمد، سپس نظرى دیگر بر زمین افکندم و از آن، على بن ابی‌طالب را برگزیدم و او را وصى تو قرار دادم. پس تو آقاى پیامبران و على آقاى اوصیا است.»     «عرض کردم: پروردگار من! اینان چه کسانى‏ اند؟ فرمود: اینان امامان هستند و این یک نیز قائم است که حلال‌کننده حلال من و حرام‌دارنده حرام من است و از دشمنان من انتقام خواهد گرفت.» پس خداوند فرمود: «یا مُحَمَّد! اَحْبِبْهُ فَاِنّى اُحِبُّهُ وَ اُحِبُّ مَنْ یُحِبُّهُ؛ اى محمد! او را دوست‏ بدار که من او را دوست مى‏ دارم و هر کس که او را دوست ‏بدارد نیز دوست مى‏ دارم.» بحار الأنوار، ج 36، ص 222. الغيبة، ابن ابى زينب، ص‏93. ✳️محبوب پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) : ✔️پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) :  «بِأَبِی وَ أُمِّی سَمِیِّی وَ شَبِیهِی وَ شَبِیهُ مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ عَلَیْهِ جُیُوبُ النُّورِ أَوْ قَالَ جَلَابِیبُ النُّور...؛ پدر و مادرم فدایش باد که او همنام من و شبیه من و شبیه موسى بن عمران است که بر او نورهایى احاطه دارد.»  كفاية الأثر . ص‏156.   ✔️و فرمود: «مَنْ أَنْکَرَ الْقَائِمَ مِنْ وُلْدِی فَقَدْ أَنْکَرَنِی؛ هر که قائم از فرزندان مرا انکار کند، مرا انکار کرده است.» اكمال الدين، ج‏2، ص‏412. ✔️و فرمود: «بِأَبِی ابْنُ خِیَرَةِ الْإِمَاء؛ پدرم فداى فرزند بهترین کنیزان عالم باد.» الكافى، ج‏1، ص‏323.