eitaa logo
برادرانه
219 دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
10.9هزار ویدیو
323 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 درس‌هایی از رفتار سیاسی پیامبر(صلی الله علیه و آله) 🕋 از همان ابتدایی که حکومت پیامبر در جامعه‌ی نوپای مدینه شکل گرفت، دشمنان آن هم شروع به کار کردند. پیامبر در دوران حکومت خود، حداقل با سه گروه دشمن مواجه بود: 1️⃣ دشمن اول، قبایل نیمه وحشی‌: که اطراف مدینه زندگی می‌کردند «و تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است.» ۸۰/۲/۲۸؛ پیامبر «در هر کدام از آنها اگر نشانه‌ی صلاح و هدایت بود، بست ... و بر و پیمان خودش، بسیار پافشاری می‌کرد و پایدار بود.» اما آنهایی که شریر و بودند، «پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منکوب کرد و سر جای خودشان نشاند..» 2️⃣ دشمن دوم، و اهل قریش: «پیغمبر احساس کرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مکه حرکت نکرد. راه کاروانىِ آنها از نزدیکی مدینه عبور می‌کرد؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع کرد، که جنگ بدر، مهم‌ترینِ این تعرّض‌ها در اوّلِ کار بود. پیغمبر تعرّض را شروع کرد؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع این‌گونه بود؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمی‌کرد؛ آنها هم امیدوار بودند که بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را که از آن احساس خطر می‌کردند، ریشه کن کنند. و جنگ‌های متعدّد دیگری که اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود.» آخرین جنگ پیامبر با این دشمنان، جنگ خندق بود و پس از آن، ماجرای صلح حدیبیه پیش آمد و پیامبر با آنان پیمان صلح امضا کرد. اما سال هشتم بعثت، «که کفّار نقض عهد کرده بودند، پیغمبر رفت و مکه را فتح کرد، که فتحی عظیم و حاکی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود.» 3️⃣ دشمن سوم، یهودی‌ها: «یعنی بیگانگانِ نامطمئنی که علی‌العجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی کنند؛ اما دست از موذیگری و اخلالگری و تخریب برنمی‌داشتند... پیغمبر تا آن‌جایی که می‌توانست، با اینها مدارا کرد؛ اما بعد که دید اینها مدارابردار نیستند، مجازاتشان کرد. هرکدام از این سه قبیله عملی انجام دادند و پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات کرد. اوّل، بنی‌قینقاع بودند که به پیغمبر خیانت کردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آن‌جا بروید؛ اینها را کوچ داد و از آن منطقه بیرون کرد و تمام امکاناتشان برای مسلمان‌ها ماند. دسته‌ی دوم، بودند. اینها هم خیانت کردند لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند. 🔹دسته‌ی سوم بودند که پیغمبر امان و اجازه‌شان داد تا بمانند؛ اینها را بیرون نکرد؛ با اینها پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی کردند و با دشمن پیمان بستند تا در کنار آنها به پیغمبر حمله کنند!... بعد که قریش و هم‌پیمانانشان شکست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مکه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی که برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعه‌های بنی‌قریظه می‌خوانیم؛ راه بیفتیم به آن‌جا برویم؛ یعنی حتّی یک شب هم معطل نکرد؛ رفت و آنها را محاصره کرد. بیست‌وپنج روز بین اینها محاصره و درگیری بود؛ بعد پیغمبر همه‌ی مردان جنگی اینها را به قتل رساند؛ چون خیانتشان بزرگ‌تر بود و قابل اصلاح نبودند.» بنابراین در هیچکدام از این قضایا، پیغمبر نقض عهد نکرد اما در مقابل نقض عهد آنان، ساکت نماند و پاسخ خیانت‌شان را با کامل داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 حقیقتی که از زبان زن صهیونیست بیان شد؛ هدف نهایی، به اسرائیل است! 🕍 شایان ذکر است که در کتاب مقدس به یهودیان وعده داده شده که زمانی از نیل تا فرات و تمام خاورمیانه در دستان آن ها خواهد بود 🌏 بنیانگذار صهیونیسم "هرتزل" نیز نقشه حکومت اسرائیل را از نیل تا فرات نقشه کشی کرده است؛ در واقع جنگ های خاورمیانه در محور همین پروژه دولت بزرگ خیالی رژیم اسرائیل می چرخد
📚 بخوانید : جمعه ها . مهدویت 🌸🌹 @BARADARANH1_IR
💠مظهر حیات   ✔️بهار، مظهر حیات و زندگی و طراوت است.  امام علی(علیه السلام) وجود مقدس پیامبر(صلی الله علیه و آله) را بهاری برای مردم زمانشان دانسته است: «رَبِیعاً لِأَهْلِ زَمَانِهِ.» نهج البلاغة، خ 198. ✔️ امام زمان(علیه السلام) نیز به تأویل آیه مبارکه (یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها... حديد / 17. «زمين را بعد از مردنش زنده مي‌سازد.) انسان مرده از انسانیت را حیاتی دوباره می‌بخشد: «السَّلَامُ عَلَی رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَیَّامِ؛ سلام بر بهار مردم و خرمی زمان!» مفاتيح الجنان، زيارت حضرت صاحب الامر 💠امان برای همه ✔️قرآن کریم درباره برکات وجودی حضرت ختمی مرتبت(صلی الله علیه و آله) می‌فرماید: (وَ ما کانَ اللّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فیهِمْ)؛ «و تا تو در میان آنان هستی، خداوند آنها را عذاب نمی کند.»(انفال/۳۳) ✔️یعنی پیامبر، سبب امان از عذاب الهی است. امام مهدی علیه السلام نیز در معرفی خود این چنین می‌فرماید: «إِنِّی أَمَانٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ کَمَا أَنَّ النُّجُومَ أَمَانٌ لِأَهْلِ السَّمَاءِ؛ ) (من مایه امنیت اهل زمین هستم؛ همچنان که ستارگان، امنیت‌بخش اهل آسمان‌اند.» اكمال الدين، ج 2،ص 239.   💠شفقت و دلسوزی ✔️خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: (لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَریصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُوءْمِنینَ رَئُوفٌ رَحیمٌ)؛(توبه/۱۲۸) «قطعا برای شما پیامبری از خودتان آمد که رنجهای شما بر او دشوار است و به [هدایت] شما حریص و برای مؤمنان، دلسوز و مهربان است.»   مهربانی و شفقت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به قدری بود که برای هدایت افراد، بسیار پافشاری می‌کرد؛ به گونه‌ای که خداوند به ایشان فرمود: (لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ أَلاّ یَکُونُوا مُوءْمِنینَ)؛ ) «شاید تو از اینکه [مشرکان] ایمان نمی‌آورند، جان خود را تباه سازی.»(شعراء/۳)   ✔️امام رضا(علیه السلام) نیز امام مهدی(علیه السلام) را این‌گونه معرفی می‌کند:  «وَ أَشْفَقَ عَلَیْهِمْ مِنْ آبَائِهِمْ وَ أُمَّهَاتِهِمْ؛ از پدران و مادران، بر امت خود مهربان‌تر است.» من لا يحضره الفقيه، ج 4، ص 418. ✔️همچنین در توقیعی از امام مهدی(علیه السلام) آمده است:  «إِلَیَّ ارْتِیَابُ جَمَاعَةٍ مِنْکُمْ فِی الدِّینِ وَ مَا دَخَلَهُمْ مِنَ الشَّکِّ وَ الْحَیْرَةِ فِی وُلَاةِ أُمُورِهِمْ فَغَمُّنَا ذَلِکَ لَکُمْ؛ به من رسیده است که گروهی از شما در دین به تردید افتاده و در دل دربارة اولیای امر خود به شک و حیرت دچار شده‌اند و این امر، مایه غم ما دربارة شما شد.»  كتاب غيبة، طوسي، ص 285.   ✔️اگر پدر و مادر همواره نگران سلامتی فرزندان و دلسوز و مراقب آنها هستند، این پدر بی‌نظیر امت، در توقیع خود به شیخ مفید می‌فرماید: «إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ؛ ما هرگز در رعایت و مراقبت شما کوتاهی نمی‌کنیم و یاد شما را از خاطر نمی‌بریم.» تهذيب الاحكام، ج 1، ص 37.
✅رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم : اَلجُمُعَةُ حَجُّ المَساكينِ ؛ نماز جمعه ، حجّ مستمندان است . نثر الدر ، ج 1 ، ص 250 .
✳ به مناسبت عید مبعث ✳ ♾ پوسترهای 👈🏻 بررسی چند نمونه از آیات نبوی قرآن کریم 💌 ( ۳۲ آل عمران ) 4⃣ پیامبرِ دیکتاتور؛ آری یا نه؟! 5⃣ سختی را گوشزد کن، قبل از اینکه سختی به تو گوشزد کند ...⁉ 6⃣ ایمان یا کفر از ما؛ حبّ یا بغض از خدا 🤷🏻‍♂ 7⃣ خطر در کمین است☠ در راه راست برانید .... 8⃣ کافر به خدا؟ کافر به رسول!؟ یا کافر محض!! 🎴 ... ✍🏻 مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر"محاق"
✳ به مناسبت عید مبعث ✳ ♾ پوسترهای 👈🏻 بررسی چند نمونه از آیات نبوی قرآن کریم 💌 ( ۳۲ آل عمران ) 1⃣ ای پیامبر! « بگو» ها را هم بگو...‼ 2⃣ محمدِ مخلوق یا محمدِ خالق ❔❗ 3⃣ اطاعت از خدا، اطاعت از رسول 👈🏻 دو روی یک سکه ‼ 🎴 ... ✍🏻 مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر"محاق"
🔆 دو خصوصیت مهم برای آحاد مردم در مواجهه با دشمنان لازم است: بصیرت و «صبر و استقامت». (1) 🔹اگر این دو عنصر وجود داشته باشد در مردم، دشمن هیچ توفیقی در مواجهه با نظام اسلامی به دست نمی‌آورد. 🔹دشمنان در مقابله و معارضه با جمهوری اسلامی، تحریف و دروگویی بر علیه ایران را رایج کردند که جمهوری اسلامی با همه دنیا سر ناسازگاری و سرستیز گری دارد. 🔹 گفته آنها درست نیست و با کسانی که با ما دشمنی نمی‌کنند با آنها مشکلی نداریم. 🔹نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّتهای عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده‌ دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌‌ام و برحذر میدارم. در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است ... شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است. 99/12/21
🔆 اشاره رهبر انقلاب به یک پدیده در فضای مجازی: نکند مومنان به یکدیگر امید ندهند... (2) 🔸 دو هدف را دشمن در جنگ نرم دنبال می‌کند. یک جنگ‌های آشکار نظامی و سخت و خشن هست که حکم خودش را دارد، ‌امّا جنگ نرم مشکل‌تر علاج می‌شود و خطرناک‌تر است به یک معنا. 🔸 در این جنگ نرم، دشمن دو حرکت را انجام دهد و دو هدف را دنبال می‌کند. یک اینکه این زنجیره تواصی به حق و صبر را قطع کند،‌ دوم اینکه حقایق را وارونه نشان دهد. 🔸 امّا اینکه تواصی به حق و صبر و این رشته را قطع کنند در بین مومنان این چیز خطرناکی است. کاری کنند که مومنین همدیگر را حفظ نکنند و به یکدیگر امید ندهند. 🔸 اگر این جریان قطع شود خیلی خطرناک است و موجب می‌شود انسان‌ها احساس تنهایی و ناامیدی کنند و اراده‌ها ضعیف شود و امیدها کم‌رنگ شود. جرأت اقدام از دست برود. 🔸 وقتی تواصی نبود این اتفاقات می‌افتد. وقتی امیدها و جرأت‌ها کم شد و اراده‌ها ضعیف شد،‌ قهراً‌ هدف‌های عالی و متعالی کم‌رنگ می‌شود و به دست فراموشی سپرده می‌شود که این افسران جنگ نرم یعنی جوانان نباید اجازه دهند چنین اتفاقی رخ دهد. باید توصیه با ایستادگی بکنند، ‌توصیه به خسته نشده و تنبلی نکردن. 🔸 البته امروز فضای مجازی فرصتی است برای این کار. شما جوان‌های عزیز اینطور از فضای مجازی ایجاد کنید برای امیدآفرینی و توصیه به حق و بصیرت‌آفرینی و توصیه به تنبلی نکردن. 99/12/21
7️⃣4️⃣2️⃣ 🔆 دیابت خبری! 🌬 سری و بی حسی خبری چه عوارضی دارد؟ 🧠 چگونه ذهن ما دچار دیابت خبری می‌شود؟ منبع: @asrehooshmandi
💠 نسخه ای از بعثت 🔹رهبرانقلاب: من میخواهم عرض بکنم این همان نسخه‌ای است که امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) به این نسخه عمل کرد؛ عیناً نسخه‌ی بعثت پیغمبر است؛ معارف همان معارفی است که پیغمبر آنها را از جانب خدای متعال به مردم ابلاغ کردند. ۳ فروردین ۱۳۹۹