Bahar | بــــــــهـار 🌱
چخبرهه استرس اگه نگیری خوب میدی انشاءالله 🤝🫂 . فدات شمم، اره خداروشکر راضیم . پست بعدی که میزارمو ب
⚠️واسه کسایی که به هر دلیلی نمیتونن فردا روزه بگیرن🌿
به نظرم وقتی تعداد امتحانا زیاده بهترین راه قرعه کشیه💘
به قید قرعه یکیشو بخون حداقل بگی داشتم اینو میخوندم واسه بقیه وقت نکردم😭😂
.
نه ببین تو یا بخاطر عذر شرعی یا مریضی یا مسافرت یا به هر دلیلی که موجهه برای روزه نگرفتن، روزه نگرفتی، و یا عمدا روزه نگرفتی.
اگه روزه نگرفتنت عمدی نبوده بازم ۲ تا چیز داره :
یا روزه پارسالته
یا برای سال های قبل
اگه روزه های پارسالتو تا ماه رمضون سال جدید نگیری، باید عید فطر کفاره بدی( به ازای هرروز یه مقدار پولی باید بدی)
ولی اگه از پارسالت روزه قضا نداری و روزه قضاهات برای سال های قبل تره کفاره نمیخواد، فقط باید قضاشو بگیری
اگرم عمدی روزه نگرفتی داستانش فرق میکنه
پن:اگه توضحاتم پیچیده بود میتونی زنگ بزنی " ۰۹۶۴۰" واست قشنگ توضیح میده✨🪴
- ماه رمضون، عادت داری تا سحر بیدار باشی؟
- اگه تا سحر بیدار میمونی، اون زمان چیکار میکنی؟
- چقدر خوندن قرآن و دعای روزهای ماه برات مهمه؟
- روتین زندگیت توی ماه رمضون چیه؟(مدرسه یا کلاس رفتنت، قرآن خوندن، هیئت رفتن، کتاب خوندن، آشپزی یا هرچی ..*)
- حاضری توی ماه رمضون یه گناهی یا کاری که بهت آسیب جسمی روحی زیادی میزنه و ازش بدت میاد رو ترک کنی،هر چند سخت؟
بچه ها مرسی از کسایی که جواب دادن🌱
امیدوارم همینقدر که الان انگیزه داریم واسه شروا ماه رمضون، تا تهش ادامه بدیم و به برنامه هایی که قراره بریزیم واقعا عمل کنیم🌚🥲
اگه یه جاهایی من کم گذاشتم از شما میخوام که کمکم کنین🪄
Bahar | بــــــــهـار 🌱
- ماه رمضون، عادت داری تا سحر بیدار باشی؟ - اگه تا سحر بیدار میمونی، اون زمان چیکار میکنی؟ - چقدر خو
- اصلا از مهمترین ارکان ماه رمضون واسه من بیدار موندن تا سحره🪐
و سعی میکنم کلا ساعت خوابمو تغییر بدم و شب رو بیدار بمونم🌚
پن: پیاماتون رو که میخوندم بیشتریا نوشتین بخاطر مدرسه نمیتونین بیدار بمونین، پیشنهادم بهتون اینه که نیمه اول ماه رمضون رو مثل قبل بخوابید ولی بعدش که عیدِ و تعطیلات اگه خواستین ساعت خوابتون رو تغییر بدین*🌿
- اینو امسال قراره با شما بچینم✨
- خیلیی دوست دارم که روزی چند صفحه رو بخونم اما واقعا تنبلی میکنم، ولی امسال قول دادم که تنبلی رو کمش کنم و بیشتر برم سمت قرآن❤️🩹
- اینم که امسال قراره با شما تغییر کنه
- بلهه انشاءالله ✌️🏻
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکی از قشنگیای فردا تکرار این صحنه ست🤌🏻😭
اولین سحری ماه رمضونم خوردیم (:☕️
"اولین قولی که باید بدیم میدونین چیه؟"
شعبان استغفار کردیم ..
امیدمون اینه که خدا مارو بخشیده🤍
پس #قول مهمی که میدیم این باشه که تا آخر ماه رمضون این روح رو که الان پاکِ پاکِ همینطوری قشنگ و بدون آلودگی نگه داریم*🌙
مواظب چشممون باشیم که گناه نبینه
لبمون که حرف نامربوط و گناه نزنه
گوشمون که گناه نشنوه
.
شیطان توی این ماه بزرگ قدرتی برای وسوسه مون نداره، پس اگه خودمون بخوایم که گناه نکنیم قطعا میتونیم، قطعا! 🦋✌️🏻