eitaa logo
بانو نگار
514 دنبال‌کننده
316 عکس
99 ویدیو
6 فایل
رسانه بانوان انقلاب اسلامی ارتباط با ما👇 @Abaspoor98 @elhamghafari انتشار مطالب با ذکر نام کانال مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ همواره مسئله «زنان» در عرصه «مدیریت شهری» یکی از چالش‌هایی است که صرفاً از جنبه شعاری بدان توجه می‌شود، به همین جهت شاهد حضور زنان در لیست‌هایِ رنگارنگِ جناح‌هایِ مختلف سیاسی هستیم اما دریغ از حل مسائل زنان در عرصه طراحی شهری! ✍️زهرا عباسپور؛ پژوهشگر و فعال حوزه زن و خانواده تجربه نشان داده است، اغلب زنان راه یافته به لیست‌های انتخاباتی به صرف جنسیت و وابستگی جریانی وارد عرصه انتخابات می‌شوند و کمتر دغدغه مسائل و مشکلات زنان در این عرصه را دارند؛ بنابراین تغییر چندانی در عرصه مدیریت شهری در حوزه مسائل و نیازمندی‌های زنان ایجاد نمی‌شود؛ برونداد این گونه لیست بستن‌ها و انتخاب کردن‌ها، شهری است که درکی از نیازمندی‌های دخترانه، زنانه و مادرانه بر اساس خصوصیات جسمی، روحی و روانی آنان در احداث مبلمان و فضای بصری شهری ندارد. شهری که دخترانش محیطی امن و سالم جهت گذران اوقات فراغت، ورزش و دورهمی دوستانه همراه با احساس عزت، کرامت و امنیت را به قدر نیاز، در اختیار ندارند، شهری که نیازمندی‌های مادران در عرصه طراحی مبلمان شهری، حمل نقل، اوقات فراغت خود و فرزندان را نادیده می‌گیرد. شهری که فضای عمومی آن فاقد اتاق‌های «مادر و کودکی» است تا مادران بتوانند در آن به نوزاد خود به راحتی و با احساس امنیت شیر بدهند یا پوشک کودکشان را تعویض کنند؛ شهری که مادران در آن نمی‌توانند کالسکه کودک خود را به راحتی سوار اتوبوس شهری کند چرا که اساساً کسی به آن فکر نکرده است. شهری که نورپردازی‌های پیاده‌روهای آن مناسب نیست و نمی‌تواند احساس امنیت زنان را تامین کند؛ شهری که پل‌های عابر پیاده‌اش آنچنان از تبلیغات رنگانگ، احاطه شده است که گویی قرار نیست هیچ زنی از آن استفاده کند و امنیتش حفظ شود و... مدیران شهری فراموش می‌کنند که زنان برای پاسخ به نیازمندی‌هایی که آنان فهم نکردند، معطل نمی‌مانند و به دنبال پاسخ‌های فردی به این نیازمندی‌ها هستند؛ شاید موج دوچرخه‌سواری دختران در فضای عمومی جامعه، کم رنگ شدن ارزش مادری و فرزندآوری و محیط‌های مختلط تفریحی نمونه‌ای از پاسخ به این نیازمندی‌های احصاء نشده باشد! شهر برای آنکه نیازمندی‌ها و نقش‌های زنان را به رسمیت بشناسد، نیازمند داشتن دغدغه واقعی کاندیداها و منتخبین عرصه مدیریت شهری در این موضوع است، فارغ از اینکه زن باشی یا مرد! و بیش از آن که نیازمند «سهم زنانه و یا مردانه در عرصه مدیریت شهری» باشد، نیازمندِ «پیوست خانواده» در همه طرح‌ها و برنامه‌های خود است. https://tn.ai/2512635 @Banounegar
📌زنان، انتخابات و ارتقای دغدغه‌ها یادداشت ۱ 📍میان هیاهوهای انتخاباتی برای جلب اعتماد آحاد جوان و پرشور جامعه، به ویژه دختران ایران زمین، نیازهای واقعی و حقیقی زنان است که نادیده گرفته می شود و بازندگان اصلی این میدان همچنان بانوان خواهند بود. همان نیمه ی فعال و هوشیار و سازنده و همیشه همراه جامعه که قرار است زمینه ساز تمدن نوین اسلامی باشد. البته پیش‌بینی می‌شد برخی عزیزان کاندیدا به جای ارائه‌ برنامه و متد کاری منطبق بر رسالت حقیقی خویش در میدان کار و عمل، به شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه روی بیاورند تا نظرها را  از حقایق به وقایع جلب نموده تا بجای حضور در کف میدان، بر روی کف احساسات شناور شوند و با آدرس‌دهی غلط، نه تنها راه بر تحقق خواسته ی به‌حق ببندند که برای سال‌های بعد نیز خوراک تبلیغاتی از بهانه و دلیل برای بی‌کاری و کم‌کاری خودشان فراهم سازند. 🔍اما به‌نظر می‌رسد مشکل بیش از آن‌که از سوی فعالان عرصه انتخاباتی باشد نشأت گرفته از نگاه کوتاه من به عنوان یک زن در اجتماع باشد. وقتی تمام درگیری های من با مسئولین اجرایی، فرهنگی و مدیریتی در حوزه شهری و کشوری‌ام، در چند درخواست با سطح عمق کم و با میزان ظهور و بروز کمتر هم‌چون دوچرخه‌سواری در مرئی و منظر، یا موتورسواری در خیابان، یا حضور در ورزشگاه، یا اجازه‌ی خروج از کشور، یا روسری نداشتن در ماشین و یا سگ‌گردانی در پارک و بوستان، ختم و خلاصه می‌شود، بدیهی است به بازیگران عرصه‌ی سیاست این اجازه را می‌دهم که از حضور و ظاهر من، عروسکی برای شوی انتخاباتی و از مطالبات من، پلکانی برای بالا رفتن بسازند؛ چراکه سطح بالا رفتن آنها هم همین قدر حقیر است: به دست آوردن سکان قدرت به هر قیمتی! 📌اما آیا واقعا نیازها و مطالبات زنان سرزمین من این‌هاست؟ مطالبات زنان برگرفته از مسائل حقیقی زنان است. در کشوری که به اعتقاد ره‌بر و ولیِّ آن، در مسائل فعلی زنانش "دو مسئله از همه مهم‌تر یا فوری‌تر و لازم‌الاهتمام‌تر از بقیه‌ مسائل است: اول، مسئله‌ اهمیت و اعتبار خانه و خانواده است... و دوم جلوگیری از ضعف و ستم‌زدگی زن در سطوح مختلف" آیا صحبت از حقوق دست دوم، آن هم از سوی کاندیدای بالاترین مقام اجراییِ کشور، محلی از اعراب دارد؟ 📍به زعم نگارنده، مطالبات جدی زنان از نامزدهای انتخاباتی در دو مقوله دسته بندی می شود: 1-    حقوق انسانی زنان در دو حوزه‌ی فارغ از جنسیت (هم‌چون حقوق اجتماعی و شهروندی) و منبعث از نقش های جنسیتی (هم‌چون حقوق مادری و همسری) شامل: بیمه زنان خانه دار، مرخصی مادران دارای کودک خردسال، مرخصی بانوان باردار، بیمه زنان سرپرست خانوار، امنیت شغلی زنان باردار، محیط‌های امن فیزیکی، فرهنگی و فراغت ویژه‌ی مادران خانه دار، حقوق مالی زنان در ازدواج، حقِّ طلاق زنان، حق حضانت و ولایت مادران بر فرزندان در خانواده‌های تک سرپرست، حمل و نقل عمومی مناسب‌سازی  شده و بهینه برای بانوان و مادران و ... 2-    حقوق الهی در حیطه ی اخلاق، تکامل انسانی و رشد حقیقی انسان خداباور خداجو هم‌چون فضای مجازی سالم و ایمن، محیط عمومی پاک، صدا و سیمای رشدآور، ارزش گذاری نهادینه شده نسبت به خانواده و زنان و... 🔍 ادامه دارد... ✍️ الهام غفاری دانشجوی دکتری مطالعات زنان https://t.me/Banounegar @Banounegar
📌زنان، انتخابات و ارتقای دغدغه ها یادداشت۲ .بنظر می رسد هم‌چنان و پس از چهاردهه از پیروزی شکوهمند و بصیرت آفرین و اسلام محورِ انقلاب ایران، نه تنها کارنامه‌ی عملی کاندیداهای ریاست جمهوری بلکه حتی شعارهای تبلیغاتی‌شان در هر دو مقوله، به شدت لنگ می‌زند. 📌به زعم نگارنده دلیل آن را علاوه بر کوتاهی بینش و نگرش سیاستمداران عرصه ی انتخابات، بایستی در سکوت معنادار بانوان نجیب ایرانی جستجو کرد. 🔍واقعیت آن است وقتی بانوی ایرانی جایگاه حقیقی خود را بشناسد، می‌تواند حقوق خود را مطالبه کند. شاید از همین رو سال‌های سال، عمده تلاش‌های متولیان به اصطلاح فرهنگ، اندیشه و سیاست اسلامی، با تفکر بنیادینِ لیبرالی خویش، در جهت کوتاه و عقیم نگاه داشتنِ خواسته‌های زنان در حدِّ آزادی‌های یواشکی و جلوه‌گری و سرگرمی به عناوین پر طمطراق ولی پوچ و توخالی هم چون اسم مادر در کارت ملی، ازدواج سفید، هم باشی، دوچرخه سواری و یا آزادی حجاب بوده است تا با ایجاد سه‌گانه ی مذهب- سیاست-حقوق، عملا راه را برای دست‌یابی به مطالبات به حق زنان ببندند. وقتی عمده فشار بر سر چوب کردن روسری ها باشد، دیگر جانی برای دادخواهی دختران برای داشتن فضایی امن در محیط های مجازی و حقیقی برای رشد و تفکر و بالندگی نخواهد ماند. وقتی داد عمومی برای گرانی مرغ و فقدان گوجه باشد، دیگر فرصتی برای رسیدگی به علل تجردهای ناخواسته و رفع موانع ازدواج باقی نمی ماند. وقتی تمام تلاش ها در جهت فریاد برای رسیدن به سکوهای ورزشگاه باشد، دیگر رمقی برای فریاد حق خواهی مادر مظلومی که سه سال از دیدن روی فرزندانش محروم بوده است، باقی نمی‌ماند. زمانی که تمام دغدغه‌های ما در رنگین کمان چتر سلبریتی پول پرست شهرت خواه، خلاصه می‌شود، امکانی برای دیدن نیازهای حقیقی ما به عنوان انسان راهی و باربردار در این عالم باقی نخواهد ماند. 🎯من اما به عنوان یک زن مسلمان ایرانی در آغاز دهه چهارم زندگی خویش، فریاد برمی آورم که من خواهان ایجاد زمینه و امکان برای رسیدن به حقوق اسلامی و انسانی خویش هستم! ❗️آقای رئیس جمهور! نیاز حقیقی من، رشد کردن است. برای این نیاز چه اندیشیده ای؟ 💡و اما ما بانوان، باید از خودمان شروع کنیم: بلند فکر کنیم و عمیق بیندیشیم و دقیق بنگریم... ما می‌توانیم به امید حق ✍️ الهام غفاری دانشجوی دکتری مطالعات زنان https://t.me/Banounegar @Banounegar
17.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت اول ❗️ابتذال کنشگران سیاسی در امر جنسی در انتخابات ❗️چرایی استفاده ابزاری از زنان در ایام انتخابات ❗️تند باد تمایلات جنسی و جنسیتی در جامعه چگونه به حرکت در می آید؟ @Banounegar
16.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت دوم ❗️ابتذال کنشگران سیاسی در امر جنسی در انتخابات ❗️چرایی استفاده ابزاری از زنان در ایام انتخابات ❗️تند باد تمایلات جنسی و جنسیتی در جامعه چگونه به حرکت در می آید؟ @Banounegar
17.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت سوم ❗️ابتذال کنشگران سیاسی در امر جنسی در انتخابات ❗️چرایی استفاده ابزاری از زنان در ایام انتخابات ❗️تند باد تمایلات جنسی و جنسیتی در جامعه چگونه به حرکت در می آید؟ @Banounegar
26.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت چهارم ❗️ابتذال کنشگران سیاسی در امر جنسی در انتخابات ❗️چرایی استفاده ابزاری از زنان در ایام انتخابات ❗️تند باد تمایلات جنسی و جنسیتی در جامعه چگونه به حرکت در می آید؟ @Banounegar
12.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت آخر ❗️ابتذال کنشگران سیاسی در امر جنسی در انتخابات ❗️چرایی استفاده ابزاری از زنان در ایام انتخابات ❗️تند باد تمایلات جنسی و جنسیتی در جامعه چگونه به حرکت در می آید؟ @Banounegar
پک شامل یک عدد کتاب دفترچه و یک عدد پیکسل: 45 هزار و پانصد تومان ناقابل🌺🌺🌺 برای ارسال:۰۹۱۵۳۱۴۶۶۱۸ @Banounegar
📌 حقوق دخترانه و یادداشتی به مناسبت روز دختر قسمت اول 📍دوره‌های تاریخی بشری سرشار از اتفاقات ریز و درشت درباره‌ی مسائل مختلف و از زوایای متفاوت بوده است. گاهی از جنگ میان مذهب‌ها رنج برده است و گاه در نزاع میان زمین و ابزار تولیدی عمرش را سپری کرده است. زمانی درگیر سرکوبی عقاید و اندیشه‌های علمی نوین بوده و در دوره‌ای در پی کشف دنیای جدید، اسارت و حتی کشتار انسان‌های دیگر را انتخاب کرده است چنان که آثار و شواهد آن از پس قرن‌ها هم‌چنان روح را می‌آزارد. بعدتر بشر با تولد افکار و ایده‌های نوین فلسفی و با استفاده از ابزار خرد،  هرآنچه مانع پیشرفت بشری‌اش بود سرکوب نمود تا راه برای رسیدن به امیال سیری‌ناپذیرش بازتر و هموارتر شود. 🔍این میان و تا مدت‌های مدید، "زنان" نه تنها محلی از اِعراب نداشتند که اساسا مساله‌ای به نام زنان، موضوعیت ماهوی نداشت. تا اینکه در دهه‌های نخستین قرن بیستم، مقوله‌ای به نام جایگاه زنان، در پی گرفتن حق رأی برای زنان، در دنیای غرب، موضوعیت یافت و هم‌زمان با افزایش نیاز به کارگرهای با دستمزد پایین برای گردش چرخ‌های سرمایه‌مدار و سیستم‌های نوظهور مادی، با کمک تغییر سبک پوشش زنان، حضور بیشتر آنها را در کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی ممکن ساخت. بدیهی است برای این حضور بیشتر در عرصه‌ی تولید و اقتصاد، لازم بود موانع دیگر هم‌چون نقش‌های خانگی و درون‌زای زنانه نیز از میان برداشته شود. این مهم به راحتی و در لوای منکوب و بی‌ارزش سازی مفاهیمِ "مادرانگی" و "زنانگی" با عنوان شهروند "جنس دوم" و بازتولید مفاهیم جدیدی از "برابری جنسیتی" و "هم‌ارزشی زن و مرد" در دنیای مدرن به دست آمد. 🎯شاید یکی از مهم‌ترین تسهیل‌گرانِ عرصه‌ی تغییرات افکار مرد محور به نگرش‌های زنانه‌ در دنیای غرب، وجود الهیات سنتی و اقتدارگرای مردانه با محوریت "شرّ انگاری زنان" در قرائت‌های رایج از دین و سنت موسائی و عیسائی باشد. تفکری که زن را عامل پلیدی، فریب، پستی و خواریِ مردان می‌دانست و به همین دلیل سعی در واپس‌رانی این عامل انحطاطی داشت. اما در قرن بیستم و با تقدس‌زدایی از دین سنتی و روی کار آمدن الهیات مدرن، این نگرش جای خود را به معرفتی جدید از جایگاه خرد و اندیشه‌ی مادی‌گرایانه و لذت‌مدار سپرد که نه تنها انسان را اعم از زن و مرد لایق لذت، آسایش و بهره از دنیای مادی می‌داند، بلکه هیچ حدّ و مرزی نیز برای مسیر دستیابی به آن، جز احترام به آزادی سایر انسان‌ها، قائل نیست. بدیهی است در این نگرش دیگر نیازی به "شرّانگاری زنان" نبود بلکه برعکس به کمک همین زنان، می‌شد فرآیند تحوّل از دنیای سنتی به دنیای مدرن را سریع‌تر هم طی کرد. 📌فرآیندی که با تلاش فراوان سعی در وجاهت‌بخشی به این‌جا و اکنون‌سازی به جای غایت‌اندیشی و معادباوری، عادی سازیِ روابط آزاد جنسی در شکل‌های مختلف به جای خانواده‌گرایی، فردیت تامّ و تمامیت خواهی فردی به جای دگراندیشی و دیگرخواهی، هژمونیِ لذت آنی و غریزه‌باوری بر منفعت غایی و فطرت‌باوری و غلبه‌ی اندیشه‌ی تکاثر و ثروت‌اندزی به جای کوثرگرایی و بهره‌برداری داشته و بر انسان مادی و تکامل‌گرا به جای انسان الهی و گام‌بردار در مسیر تعالی و مسئول و پاسخ‌گو نسبت به سایر عوامل موجود در عالم هستی تکیه دارد. 🔍بعد از این همه تلاش، شاید عجیب به نظر برسد اما تقریبا کلیت مبحث حقوق زنان در دنیای مدرن شامل مواردی از قبیل: تمامیت بدنی و خودمختاری، حق رأی، حق کار، حق دستمزد برابر به خاطر کار برابر، حق مالکیت، حق تحصیل، حق شرکت در ارتش، حق مشارکت در قراردادهای قانونی و در نهایت حقوق سرپرستی، ازدواج و مذهبی می‌شود. ادامه دارد.. ✍️ الهام غفاری دانشجوی دکتری مطالعات زنان https://humanrights.eadl.ir/news/articleType/ArticleView/articleId/8752 @Banounegar
📌 حقوق دخترانه و یادداشتی به مناسبت روز دختر قسمت دوم 📍بعد از این همه تلاش، شاید عجیب به نظر برسد اما تقریبا کلیت مبحث حقوق زنان در دنیای مدرن شامل مواردی از قبیل: تمامیت بدنی و خودمختاری، حق رأی، حق کار، حق دستمزد برابر به خاطر کار برابر، حق مالکیت، حق تحصیل، حق شرکت در ارتش، حق مشارکت در قراردادهای قانونی و در نهایت حقوق سرپرستی، ازدواج و مذهبی می‌شود. 🔍بدیهی است در نگرشی که انسان را در چند بُعد محدود و نه تمامی ابعاد و در گستره‌ی دنیا و نه تمام هستی، می‌بیند، حقوق وی و تکالیف او را نیز محدود و محصور به همین زوایای معدود بداند. فلسفه‌ی وجودی این نگرش، خود جای بحث و بررسی مفصل دارد که از کدام منبع و تحت چه اندیشه و تفکری، نگرش به انسان از منظر ابعاد مادی و ماتریالیستی، سرمایه مدار و مارکسیستی، آزادی طلب و لیبرالیستی به عنوان نگرش مبنا و اساسی، مورد پذیرش جمعی قرار گرفته است؟ آیا اگر مبانی نگرشی انسان در جهان حاضر، بر اساس اندیشه ای دیگر تبیین می‌شد، باز هم همین ابعاد و زوایا و حقوق و تکالیف، وضع می‌شد؟ به راستی حقوق یک انسان چگونه و بر چه مبنا و اساسی تبیین می‌شود؟ 📌این حقوق بایستی دارای چه ویژگی‌ها، ارزش‌ها، چه میزانی از عمق‌، رو به کدام سمت و جهت‌ و دربردارنده‌ی چه راهبردهایی برای دست‌یابی به آن باشند؟ 📌آیا مرجع وضع این حقوق و قانون‌ها برای انسان، انسان‌های دیگر هستند؟ اگر پاسخ، آری است، این انسان‌ها خود باید دارای چه جایگاه و بینش و نگرش و اندیشه‌ای باشند تا بتوانند مسیر و مبدا و مقصد حرکت انسان را تبیین کنند؟ بازوی نظارتی آنها کدام است و بر چه اساسی گزینش شده است؟ و اگر پاسخ، خیر است، چه نهاد و جایگاهی بایستی این همه را تدوین و تبیین نماید؟ ادامه دارد.. ✍️ الهام غفاری دانشجوی دکتری مطالعات زنان @Banounegar https://humanrights.eadl.ir/news/articleType/ArticleView/articleId/8752
📌حقوق دخترانه و یادداشتی به مناسبت روز دختر قسمت سوم 📍سوال اساسی دیگر شاید این پرسش باشد: آیا راه به‌تری برای دستیابی به نسخه‌ای جامع‌تر، گویاتر، شفاف‌تر، معنادارتر، عمیق‌تر و گسترده‌تر وجود دارد؟ راهی که انسان را با همه‌ی ابعادش ببیند؛ داشته‌ها و قدرهای وجودی‌اش را بسنجد؛ نیازهایش را تنظیم کند؛ او را درگستره‌ی هستی، نقش‌آفرین بداند و نه تنها برای بودنش، چگونه بودنش، رفتنش و چگونه رفتنش در این دنیا، برنامه داشته باشد بلکه برای مقصدهای بعدی حرکت او در عالم هستی نیز برنامه‌ای گویا و قابل دست‌یابی داشته باشد. مساله‌ی دین، ضرورت نیاز به دین و جایگاه دین در زندگی بشری، براساس همین اصول مسلم و غیرقابل انکار، تبیین و تعریف می‌گردد. دین، همان برنامه‌ی جامع فوق بشری است که حرکت‌های انسان را جهت می‌دهد و طرح زندگی او را سامان می‌بخشد. 📌روشن است که منظور از این دین، دین مبین اسلام است که در نظام جامع خویش برای تمامی ابعاد وجودی انسان، پیش از تولدش و در بودن‌هایش، حرکت‌ها، رویکردها، انتخاب‌ها و حتی نیت‌هایش در این عالم، برنامه داشته و هادی او در مسیر گذرای این عالم و ضامن و نگاه‌بانِ آثار و نتایج حرکت‌های او در عوالم بعد از حیات دنیایی وی می‌باشد. 📌چنین دین جامع و برنامه‌محوری باید که فارغ از جنسیت و بالاتر از نقش‌های محدود جنسی و جنسیتی بوده و برای انسان به ما هو انسان، لازم‌الاجرا باشد. دین اسلام دارای نظام‌های مختلفی هم‌چون نظام تربیتی، نظام اخلاقی، نظام اجتماعی، نظام اقتصادی و نظام حقوقی و سایر آن است که با تاخر و تقدم ارزشی به لحاظ جایگاهی به دنبال یکدیگر و یکی از پی دیگری ساخته و پرداخه می‌شوند. 📌در نظام جامع اسلامی، حقوق دختران و زنان، هم‌چون حقوق مردان، مبتنی بر داشته‌ها، نقش‌ها و مسئولیت‌های فردی هریک از دوجنس و متناسب با جایگاه انسانی هریک از ایشان در ساختار خانواده و در نظام اجتماعی اسلامی طراحی و به هریک از ایشان اعطاء شده است. ساختاری که مبتنی بر فطرت الهی انسان و قدر رفیع او در عالم هستی بوده و قرار است راه‌گشای حرکت تعالی‌بخش او به سوی ذات باری تعالی باشد. در چنین نگرشی مبنای تفاوت‌های زن و مرد، طبیعی، فطری و ساخته‌ی دست الله است. تفاوت‌هایی که بودن‌شان، ارزش‌آفرین و مایه‌ی تفاخر نیست و نبودشان حسرت‌زا و عقده‌آور نمی‌باشد؛ بلکه این‌ها صرفا نعمت‌هایی الهی و امکانی اعتباری و امانتی جعلی از سوی پروردگار در دستان بشر اعم از زن و مرد بوده تا هریک از این دو جنس بتواند با اختیار خویش و با موضع‌گیری صحیح در مقابل این داشته‌هاو حتی نداشته‌هایش، شکل بودن و کمالِ رفتنش را رقم بزند. 📌در این بینش، اساسِ افتخار و کرامت هر انسان، میزان تقوای او یعنی مقدار عمل به فهم‌ها، معرفت‌ها و نیت‌های الهی خویش است. 🔍براین اساس در نظام حقوقی اسلام، با کلماتی همچون توبه، عفو، حدّ و قصاص برای گسترش حیات و پاک شدن سیئات و بالاتر از آن تبدیل سیئه به حسنات روبرو هستیم. مفاهیم بلندی که فقط در نگاه توحیدی و در نظام ارزشی اسلام، قابل درک و فهم است. ادامه دارد... ✍️ الهام غفاری دانشجوی دکتری مطالعات زنان @Banounegar https://humanrights.eadl.ir/news/articleType/ArticleView/articleId/8752