15.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 وحشت صهیونیستها از کشف یک معدن در ایران
🔹دیگر موشک و پهپاد دغدغه صهیونیستها نیست!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روحانی فروردین ۹۵: اگر برجام نبود نمیتوانستیم حتی یک بشکه نفت صادر کنیم!
🔹 به یاری خدا، طبق آمار موسسه مشاوره انرژی SVB، مجموع صادرات نفت و میعانات گازی ایران، در ماه قبل و بدون برجام به ۱.۹۳ میلیون بشکه رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹☀️🍃 ﷽ 🍃☀️🌹
🥁 بر طبل شادانه بکوب 1⃣
🐈 یکی باید گربه رو بگیره
🐥 مواظب جوجه ها باش
😂😂😂
࿐჻ᭂ⸙🍃🌹🍃⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو به یاد خدا باش
خدا هم به یادته!!
استادعالی
https://eitaa.com/BarayeEtela
فارغ از جنجالهای سیاسی، به این روایت که یکی از اصحاب امام صادق علیه السلام به نام فضیل بن سیار نقل میکند توجه فرمایید:
سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الذِّرَاعَيْنِ مِنَ الْمَرْأَةِ أَ هُمَا مِن الزِّينَةِ الَّتِي قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:
⁉️از امام صادق پرسیدم آیا ساق دستهای زنان از زینت است؛ زینتی که خدا فرموده است:
"وَ لا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِن
باید زنها آنها را آشکار نکنند؟"
قَالَ نَعَمْ وَ مَا دُونَ الْخِمَارِ مِنَ الزِّينَةِ وَ مَا دُونَ السِّوَارَيْن
آن حضرت فرمودند:آری [ساق دست زن باید پوشیده باشد]و نیز آنچه روسری آن را میپوشاند [مثل گردن] و بالاتر از جای دستبند [مثل ساق و آرنج و بازو] نیز از زینت محسوب می شود [که باید پوشیده شود]
📚اصول کافی، جلد پنجم، ص۵۲۱
هدایت شده از برای توجّه
«﷽»
🌴عزیزان به محفل قرآنی خوش آمدید🌴
🔴 آیت الله جوادی آملی قرآن را عالمانه و بسیار زیبا تفسیر می کنند،
استاد قرائتی قرآن را به صورت قطره ای و ساده و روان تفسیر نموده اند.🔴
بهترین اوقات خود را در خلوت برای گوش کردن به این اصوات تفسیری در کانال《 برای توجه》اختصاص دهید.
👈 این دعوتنامه را برای دیگران ارسال نمایید 🙏
https://eitaa.com/BarayeEtela
Tafsir E Hamd 3_برش.mp3
5.32M
تفسیر سوره حمد 3
استاد جوادی آملی
💜بخش اول
حجم : ۵/۰۸ مگابایت
زمان : ۲۲دقیقه
Tafsir E Hamd 3_برش_1.mp3
5.53M
تفسیر سوره حمد 3
استاد جوادی آملی
💜بخش دوم
حجم : ۵/۲۸مگابایت
زمان : ۲۳ دقیقه
عزیزان تفاسير متنی را هنگام سخنرانی استاد جوادی دنبال بفرمایید ۰
🌴🌺خیلی جذاب و شیرین است 🌺🌴
فطانت بتراء، استعداد به هدر رفته
آن هوشي كه به مقصد نرسد آن هوش و زيركي را ميگويند فطانت بتراء. فطانت بتراء يعني استعداد به هدر رفته، هوش به مقصد نرسيده، بينتيجه مانده. كاري كه به مقصد نرسد ابتر است و هر كاري كه به نام خدا شروع نشود به مقصد نميرسد. چرا چون تنها ياد خدا و وجه خدا ميماند اگر كاري براي وجه خدا نبود، هرگز پايدار نيست وجه خدا همان فيض خاص خداست كه در همه جا ظهور و حضور دارد. اگر آن فيض رابط بين انسان و خداي انسان نبود كه انسان از آن راه به خدا برسد نه خود انسان از بقا سهمي دارد و نه كار او. زيرا قرآن كريم هلاكت را و بقا را در قرآن مشخص كرد كه چي هالك است و چي باقي. نه تنها بعداً روشن ميشود كه چي هالك است و چي باقي است و نه تنها بعدها بعضيها از بين ميروند و بعضيها ميمانند بلكه همواره جهان هستي اينچنين است
هم اكنون جز وجه خدا همه چيز فاني و هالك است
هر چه به نام خداست باقيست و هر چه به نام خدا نيست هالك است هم اكنون هالك است نه بعدها هالك بشود اين كريمهٔ «كلّ شيء هالكٌ إلاّ وجهَه»(3)؛ نه به اين معناست كه همه چيز از بين ميروند و وجه خدا ميماند نه همه چيز هم اكنون هالكاند. چون هالك كه مشتق است استعمال مشتق در «ما يأتي»، به اتفاق همه مجاز است اگر يك اختلافي است در حقيقت و مجاز بودن مشتق نسبت به «ما انقضي عنه المبدأ» است نسبت به گذشته است و گرنه نسبت به آينده يقيناً مجاز است و مجاز، قرينه ميخواهد. هالك به معناي «يهلك» اين بدون قرينه استعمال نميشود. هالك يا به معناي گذشته است يا حال نسبت به حالش حقيقت است، نسبت به گذشتهاش اختلاف است كه آيا مشتق در «ما انقضي عنه المبدأ» بي قرينه استعمال ميشود دلالت ميكند يا نه؟ و گرنه نسبت به آينده همه بر آنند كه استعمال مشتق نسبت به آينده مجاز است. پس هالك نه يعني بعدها از بين ميرود هالك يعني هم اكنون همهٔ اشياء هالكند الا وجه الله، منتها خيليها نميبينند كه كارها هالكند مگر وجه الله و عدهاي از اولياء الهي هم اكنون ميبينند. اگر يك كسي هدفي را در تاريكي مورد تير قرار داد. و چون هدف را نميديد تير به طرف هدف پرت كرد، اين تير به مقصد نميرسد. منتها او نميبيند كه اين تيرها به مقصد نميرسد، وقتي هوا روشن شد، آفتاب طالع شد او ميبيند كه اين تير ها به مقصد نرسيد. در قيامت اين چنين است وقتي «و اشرقت الارض بنور ربها»(4) معلوم ميشود كه خيلي از كارها به مقصد نرسيد انسان در تاريكي تير اندازي ميكرد. نه اينكه الان به هدف برسد و آن روز از بين برود، از الان به مقصد نميرسد. منتها آن روز معلوم ميشود پس كاري كه براي خدا نباشد هم اكنون أبتر است يعني به مقصد نميرسد و آن روز روشن ميشود. چون «كل شيء هالك الا وجهه» (5) اگر چيزي لوجه الله نبود هم اكنون ابتر است. و اگر چيزي لوجه الله بود، نه تنها هم اكنون ثابت و زنده است، بلكه از گزند مرگ براي أبد محفوظ است. كار خير ابدا از بين نميرود. هم حيات جاودانهٴ كار خير را قرآن تضمين كرده است فرمود: «كلما تقدموا لانفسكم من خير تجدوه عند الله» (6) و هم هلاك دائمي كارهاي بد را گوشزد كرد، فرمود: هر چه لوجه الله نيست، هم اكنون هالك است «كل شيء هالك الا وجهه» (7). چيزي كه وجه الله نباشد هم اكنون هالك است. در آينده كشف ميشود.