926490368_1039170830.pdf
1.73M
📚 مجموعه آن چه از فلسطین و رژیم صهیونیستی لازم است بدانیم؛ اینجاست!
💠 در این بسته جامع و متنوع سعی کرده ایم تعدادی از بهترین کتابها، مستندها و فیلمهای تولید شده مرتبط با مساله فلسطین و رژیم صهیونستی را معرفی کرده و با تفکیکی کاربردی ارائه کنیم.
این بسته کامل مطالعاتی در 9 سرفصل ارائه شده است که عبارتند از:
1️⃣ آشنایی با یهود
2️⃣ آیین و تفکرات صهیونیسم
3️⃣ روند شکل گیری و تاریخ رژیم صهیونیستی
4️⃣ بافت اجتماعی و ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی
5️⃣ نظامی گری و جاسوسی در تاریخ اسرائیل
6️⃣ زندگی فلسطینی
7️⃣ جریان شناسی سیاسی- اجتماعی فلسطین
8️⃣ غرب و اسرائیل
9️⃣ ایران و مساله فلسطین
┈┈••✾•🔹📚🔹•✾••┈┈
#قدس
#غزه
#همپای_طوفان
#ماه_امید
✌️
◼️ به احترام علی (علیه السلام ) می بخشم
🔹 به یونس بن عبدالرحمن (از اصحاب امام کاظم و امام رضا علیهماالسلام) گفتند: تعدادی از مردم تو را مذمت کرده و به زشتی از تو یاد میکنند.
🔺 یونس بن عبدالرحمن گفت: شاهد باشید هر کسی که محبت امیرالمؤمنین علیه السلام را داشته باشد، حلال کردم.
📚 رجال کشی، ج ۱، ص ۴۸۸
🌹امشب به احترام امیر المومنین علیه السلام از همه بگذریم تا از ما بگذرند.
#امام_زمان
#شب_قدر
🆔 eitaa.com/emame_zaman
هدایت شده از ستاد بزرگداشت ماه رمضان و عید فطر لنجان
🌴۲۰-گل چینی از شرح دعای سحر امام خمینی (ره) : اللهم انّی اسئلک من رحمتک بأوسعها و کلّ رحمتک واسعه.
اللهم انّی اسئلک برحمتک کلّها...
پروردگارا، از تو درخواست میکنم به وسیعترین رحمتت و همه رحمت تو وسیع است. بارالها، از تو درخواست میکنم به همه رحمتت.
رحمت رحمانی مقام بسط کمال وجود است و رحمت رحیمی مقام بسط وجود. پس، وجود با رحمت رحمانی پدیدار شده و هر پدیدهای با رحمت رحیمی به کمال معنوی و هدایت باطنی خویش میرسد، بدین لحاظ وارد شده است که «یا رحمن الدنیا ورحیم الآخرة: ای رحمان سرای دنیا و رحیم سرای آخرت». و «الرحمن بجمیع خلقه والرحیم بمؤمنین خاصة:خداوند رحمان است به همه آفریدهها و رحیم است تنها بر مؤمنان». پس، خداوند با حقیقت رحمانی خویش وجود را بر ماهیات معدوم و هیاکل فانی ارزانی داشته و با حقیقت رحیمی همه را به راه خود راهنمایی کرده است. البته، ظهور سلطنت رحیمیت حق تعالی و طلوع دولت آن در عالم آخرت بیشتر خواهد بود، ولی در برخی آثار آمده است که «یا رحمان الدنیا والآخرة ورحیمهما: ای رحمان و ای رحیم دو سرا». این بدان اعتبار است که خداوند عشق طبیعی را در هر موجودی نهاده تا به مرور به مقام شایسته خود در حیات دنیا و آخرت و روز برداشت محصول برسد و هر کدام را به فعلیت و کمال لایق آن برساند. نفسهای پاک و تزکیه شده به مقامات قرب و کرامات و بهشتی
که پهنای آن به اندازه آسمان و زمین است میرسند و نفسهای واژگون درنده و حیوانخو و شیطانصفت به جهنم و درکات و عقربها و مارهای آن ـ به حسب آنچه کِشتهاند ـ خواهند رسید، چرا که رسیدن به این مراتب برای نفسهای واژگون اهریمنی و غیر آن کمال محسوب میشود، گرچه
برای نفسهای پاک و مستقیم انسانی کاستی است... ادامه دارد🌾
🌀 بالاترین مصیبتی که بر اسلام وارد شد، مصیبت سلب حکومت از #حضرت_امیر بود، مصیبت ایشان از مصیبت سیدالشهدا بالاترست!اعظم مصیبتها اینستکه نگذاشتند مردم بفهمند اسلام چیست، این ۵سال حکومت حضرت با آن همه گرفتاری که درآخر بشهادت ایشان منجر شد، یک عزای بزرگ است!
● حضرت امام خامنهای / ۶ خرداد ۵۰
ـــ ـ ـ ـــ ـ
دیشب در مراسم احیاء مسجد جامع کچوییه کوچکترین یادی از مسلمانان غزه و یمن و...نشد.
به امید بیداری
اگر مسلمانی صدای دادخواهی مسلمانی را بشنود و به یاری او نشتابد مسلمان نیست.
رسول اکرم (ص)
هدایت شده از ستاد بزرگداشت ماه رمضان و عید فطر لنجان
🌴۲۱- گلچینی از شرح دعای سحر امام خمینی (ره) : «الله» در «الحمدالله» اشاره به
الوهیت فعلی و جمع تفصیل «الرحمن» و «الرحیم» فعلی است. «الحمد» به معنای عالم مجردات و نفوس اسپهبدیه است که حیثیتی جز حمد پروردگار و اظهار کمالات منعم ندارند و در سلسله وجود، جز این عوالم نورانی، چیزی که تماما حمد باشد بدون شائبه کفران نیست، زیرا اینها در نظر اهل ذوق و عرفان انّیات صرفاند و ماهیتی ندارند. «العالمین» نیز عوالمی است پایینتر از آن عوالم. بنابراین، معنا چنین خواهد بود: به نام خداوندی که دارای رحمت رحمانی و رحیمی ذاتی است. تمامی عوالم حمد گشوده شده، عوالمی که تعیّن الوهیت مطلق در مقام فعلاند و صاحب مقام ربوبیت و تربیت برای موجوداتی هستند که دون مقام مقدساتاند که عبارتاند از: ملائکه روحانی و ملائکه صافات و ملائکه مدبرات. نیز صاحب رحمت رحمانی و رحیمی فعلیاند که به معنای مقام بسط وجود و بسط کمال عینی وجود در حضرت شهادت است و صاحب مالکیت و قابضیت در روزی هستند که همه به سوی آنها باز میگردند، زیرا بازگشت به اینان بازگشت به خداست، چه اینها ظهور ذات باریاند و ظهور هر چیز جدای از آن چیز نیست، بلکه خود آن است.
اما اگر «الرحمن الرحیم» را صفت «اسم» در بسمله قرار دهیم، کار به عکس شده و معنا چنین خواهد شد: به مشیت خداوند که این مشیت دارای رحمانیت و رحیمیت فعلی است. و «الله» در «الحمدلله» الوهیت ذاتی و تا هند «الرحمن الرحیم» از اوصاف ذاتی اویاند و چنین است «رب» و «مالک»...ادامه دارد🌾