eitaa logo
بصير
2.7هزار دنبال‌کننده
84.4هزار عکس
79.1هزار ویدیو
2.9هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
دیکتاتوری لمپن‌ها.pdf
580.9K
🔵 دیکتاتوری لمپن‌ها 🔷 به‌بهانه اغتشاشات اخیر 🔹استفاده از عناصر آشوب‌طلب، چماق‌دار و به‌اصطلاح «لمپن» یکی از روش‌های ثابت برای مقابله با جریانات اسلامی بوده است و دو مزدور و جیره‌خوار غرب یعنی رضا و محمدرضا پهلوی از این عناصر علیه مردم بهره‌برداری می‌کردند. 🔸امروز نیز همان جریان ادامه دارد و به جان مردم، مساجد، هیئات مذهبی و حتی پرچم ملی ایرانیان افتاده‌اند و به‌گمان خود کاری از پیش می‌برند. 🔹بازخوانی سوء استفاده اجانب از اغتشاش‌گران حرفه‌ای برای و ملت ایران ما را به درک عمیق‌تری از حوادث امروز می‌رساند. ضمیمه: مقاله «دیکتاتوری لمپن‌ها، محمدجعفر بگلو، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 66-65، پاییز و زمستان 1399 https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رابطه ولایت فقیه و مرجعیت در بیان آیت‌الله العظمی علوی گرگانی(قدس سره) 🔹گزیده بیانات: ▫️همه اجرائیات ولایت فقیه به دست مبارک آقاست. ▫️ما افتخار میکنیم ایشان رهبری داشته باشد و در رأس امور باشد. ▫️هرکس هم از ما سؤال می‌کند می‌گوییم شما تابع نظر رهبری باشید. ▫️هرچه ایشان مصلحت دید حرکتی باید بشود، بشود، اگر قیام باید بشود، بشود فرمودند فعلا آرام باشید، [گفتیم] چشم. ▫️الان هم بحمدالله مملکت به همین منوال دارد پیش میرود. افتخار ما این است. ▫️در همین قضیه [بنزین]، ما آمدیم اطلاعیه دادیم رهبری آمد فرمود که چون سه قوه [تصمیم گرفتند، من پشتیبانی می‌کنم] ما هم گفتیم سمعا و طاعه. ▫️ما گفتیم تسلیم محض هستیم، گفتیم فصل الخطاب ایشان است؛ هرچه آقا بگویند. نه تنها من دیگران هم همین بود. ▫️مراجع دیگر آیت‌الله‌العظمی مکارم، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله جوادی، آیت‌الله شبیری، همه اینها جزء بزرگان مراجع هستند.الحمدلله همه سکوت کردند؛ معنایش این است که فصل‌الخطاب را خود آقا قرار دادیم. ▫️ما هم یک نظر داشتیم دادیم، اشکال ندارد، مردم هم چقدر خوشحال شدند تشکر کردند گفتیم لااقل مردم را در این جریان تنها نگذاریم. مردم هم چقدر خوشحال شدند از اینکه به یادشان هستیم هم دل آنها را به دست آوردیم هم اطاعت از فرمایش رهبری کردیم. دعا کنید این نعمت از دست ما گرفته نشود. https://eitaa.com/Basir_MN
💠 فرار علي کريمي از امارات؟ 🔸 علي کريمي با انتشار تصويري از پرواز خود، خروج خود از امارات را خبر داد. 🔸 هر چند علی کریمی هنوز به شکل رسمی خبر خروج از امارات را نداده است. اما برخی فعالان رسانه ای حوزه ورزشی مدعی اند که او به آمریکا مهاجرت کرده است. 🔸 برخی هم ادعا دارند که علی کریمی شهروندی کانادا را دارد و به همراه خانواده اش به این کشور مهاجرت کرده اند. 🔸 علی کریمی، یکی از لیدرهای اصلی اعتراضات اخیر در کشور، به‌دلیل هم‌صدایی با دشمن و «تشویق به اغتشاش» تحت تعقیب قضائی قرار دارد و تحقیقات قضائی در خصوص اقدامات وي در جریان اعتراضات اخیر تحت نظر مقام قضائی در حال انجام است. https://eitaa.com/Basir_MN
📛هلاکت خفت بار 🔹خطر ها و شبکه های اجتماعی تحت ابرقدرتها و تسلط انها بر افکار عمومی و ناآگاهی برخی توده های مردم از ظرافت و پیچیگی ها در روش های تاثیرگذاری دشمنان بر مخاطبین جدی است . 🔸 که دشمنان همچون دوربین های مداربسته از پشت صفحات ابزارهای در جوامع هدف خویش دارند به حدی جدی است که : با راه انداختن موجی برنامه ریزی شده ، به تحریک و تهییج مردم پرداخته و مشکلات اقتصادی ای که خود و دست نشانده هایشان سرمنشا اصلی آن بوده اند را ناشی از دینی بودن حاکمیت،معرفی و القاء می نمایند . 🔹آنچه بر طنز ماجرا می افزاید آنست که خود به اعتراف اقتصاد دانانشان در حال فروپاشی اقتصادی اند، اما در نقش یک ناجی ظاهر گشته و راه رهایی را مشروط به سرخم کردن و تسلیم در برابر زیاده خواهی های خود عنوان می کنند. 🔸☝️وحال آنکه این ذلت و عقب نشینی، نتیجه ای جز اعطای امتیازات بسیار سنگین و حیاتی ندارد و ملتی را بی آنکه خود متوجه به مساله باشد به چنین وادادگی خفت باری وادار و متقاعد می سازد که ره آوردی جز هلاکت و نابودی نخواهد داشت . ✍️مسیحاسپهر https://eitaa.com/Basir_MN
♥️ علیه‌السلام فرمودند: 🌟إنّي أمانٌ لأِهلِ الأرضِ؛ ☝️ من امان اهل زمینم 🌟كما أنَّ النُّجُومَ أمانٌ لأِهلِ السَّماءِ؛ ☝️ چونان ستارگان برای اهل آسمان! https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سحر بر اثر مبارزه اسلام، بسیار ضعیف و ناچیز شده است. 🔸نکته ها از گفته ها 🎙 استاد فاطمی نیا https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 محبت خدا به بندگانش را ببینید 👈🏼 هر گناه یعنی لذت‌های خودت را فراموش کردی، رها کردی... https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞این ویدیو رو بفرستید برای غرب‌زده‌هایی که آرزو دارن بچه‌هاشون اروپا و آمریکا زندگی کنند. ❌دختری که از کودکی با پلاکارد ترنسجندر بزرگ می‌شود، در نوجوانی در فشن لباس، پوشش شیطان‌پرستی به تن دارد. مدیونید اگه فکر کنید شست‌وشوی مغزی شده⁉️ https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این ویدئو بهدار امداد یگان ویژه، مشغول امدادرسانی به کسانی‌ست که در درگیری دچار آسیب شده‌اند.. جدای از روی خوش این افسر پلیس با کسانی که تا دقایقی پیش در مقابلش بودند،این جمله او نشان از درک عمیق است:«این به هرحال هم‌وطن ماست و از سر ندانم‌کاری وارد اغتشاش شده است» https://eitaa.com/Basir_MN
30.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 گاو شیرده !!! همیشه تعدادی از افراد در هر جناح یا طیفی وجود دارند که اعتراضات ملت را به یک سمت دیگر هدایت میکنند... و عملا فاتحه اعتراض ملت را میخوانند داشتن سواد رسانه ای و تصمیم گیریِ به دور از هیجان و احساسات ، برای مردم ِخوبمون یک امر واجب و حیاتی است https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♥️ صلی‌الله‌علیه‌وآله: 🍃 هرگاه مومنی به سوی نمازجمعه حرکت کند، خداوند دلهره‌های روز قیامت را برای او کاهش داده و به سوی بهشت راهنمایی‌اش می‌کند 📖 وسایل الشیعه، ج 7، روایت 9390 https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 در امر ازدواج باید به وعده الهی اطمینان کنیم ... 🎤 بخشی از بیانات مقام معظم رهبری ➖انتشار به مناسبت گرامی خدا (صلي الله عليه و آله) و (عيها السلام) https://eitaa.com/Basir_MN
🔺گاف براندازها؛ وقتی اسمی برای دروغ دانشگاه شریف پیدا نمی‌کنند...😁 یه نفر اسم شهدای دانشگاه شریف، مثل شهید شهریاری و شهید احمدی روشن که شهدای هسته‌ای ما هستند رو نوشته؛ بعد کانال احمق و دروغ‌پراکن براندازا برداشته سریع زده کانالش که وای جمهوری اسلامی این افراد رو کشته و داره جنایت میکنه یعده احمق تر از خودشون هم باور میکنن! https://eitaa.com/Basir_MN
🔻آیندۀ اغتشاش در آینۀ جنگ روایت‌ها 🖋 مهدی جمشیدی ۱. فتنۀ اخیر، یکی از مصداق‌های برجستۀ «جنگ روایت‌ها» است و در درون خود، درس‌ها و عبرت‌های فراوانی در این باره دارد. در بازی روایتی، «مسائل غیرمرتبط» و «اجزای ناهمگون» به هم ربط داده می‌شوند و «شبکۀ پیچیده»‌ای از معادلات و مناسبات در میان متغیّرها طرّاحی می‌شود؛ به‌طوری‌که مخاطب از دستیابی به «شناخت اطمینان‌بخش»، بازمی‌ماند و نمی‌تواند خود و ذهن خود را این «فضای غالب» بیرون بکشد و مستقل و فارغ از جوّ ایجادشده، اندیشه‌ورزی کند. در این حال، وظیفۀ ما عبارت است از «واسازی روایت»، نه تسلیم‎‌شدن در برابر روایت. به‌بیان‌دیگر، اگر روایت نمی‌سازیم، نباید «روایت‌زده» شویم و در چهارچوب‌ها و قفس‌هایی تنفس کنیم که جریان معارض تولید کرده است. وظیفۀ ما، شکستن همین روایت‌ها و در واقع، کج‌روایت‌هاست. باید «ساختارشکنی ذهنی» کنیم و «گزینه‌های شناختیِ جدید»ی در اختیار افکار عمومی قرار بدهیم. ذهنیّت جمعی، همواره گرسنه است و محتاج تحلیل و تفسیر و روایت. باید برای او در مقابل هر واقعیّت، روایتی را ساخت و آن را توزیع کرد تا شاید در برابر روایت‌های معارض، تاب بیاورد و مردم را متقاعد سازد. ۲. به محض تحقّق واقعیّت، روایت‌هایی بر آن بار می‌شوند و به این ترتیب، جنگ روایت‌ها آغاز می‌گردد و بر اساس مضمون روایت‌ها، جبهه‌بندی صورت می‌گیرد. در این ماجرا، ما «روایت نخست» را از آنِ خود نکردیم و در انتظار نشستیم تا پس از شکل‌گیری روایت اوّل، «مواجهۀ واکنشی» با آن داشته باشیم. در این مواقع، کار زیادی از رویارویی واکنشی ساخته نیست و خواه‌ناخواه، فرصت‌ها و مزیّت‌هایی که در «مرحلۀ پیشاروایت» در اختیار ماست، از دست می‌روند یا ضعیف و رقیق می‌شوند. بنابراین مسأله عبارت از سرعت عمل در ساخته‌وپرداخته‌کردن «روایت اوّل». چنین روایتی، محتمل است که «غالب» نیز شود. روشن است که ذهن‌های خالی و آغشته‌نشده به کج‌روایت‌ها را بهتر و آسان‌تر می‌شود جذب کرد و همراه و همدل نگاه داشت، تا ذهن‌هایی که روایتی در بسترشان نشسته است و با آن انس گرفته‌اند. ۳. بازی روایتیِ جبهۀ دشمن، محدود به این مورد نخواهد بود، بلکه ما با «مجموعه»‌ای از کنش‌های روایتی و ضدّروایتی روبرو خواهیم بود که یکی پس از دیگری از راه می‌رسند و می‌خواهند اعصاب عمومی را بفرسایند و امید اجتماعی را بزدانید. این یک «خطّ ممّتد» است که متوقف نخواهد شد؛ چراکه دشمن زین‌پس، هیچ اقدامی را بدون «پیوست روایتی» به انجام نخواهد رساند و به‌خوبی دریافته که می‌تواند با ذهن جمعی، بازی کند. در این صورت، ما باید همواره نگران از دست رفتن «شناخت‌های پیشین» باشیم؛ «ساختارشکنی ذهنی»، به هیچ باوری رحم نمی‌کند و هدفی جز «بی‌ثبات‌سازیِ شناختی» ندارد. ذهن جمعی، دستخوش طوفان‌ها و تلاطم‌های متعدّد خواهد شد و بازی دشمن، به زمین برداشت‌ها و تفسیرها و درک‌ها تغییر یافته است. ازاین‌رو، نباید سرگرم «واقعیّت» و اصلاح آن شد و تصوّر کرد که ساماندهی به واقعیّت، شرط لازم و کافی است. واقعیّت، هرچه که باشد، چه بسامان و چه نابسمان، این «روایت» است که تعیین‌کننده است و نتیجۀ نبرد را مشخص می‌‌کند. «قدرت روایت» بر «قدرت واقعیّت»، پیشی گرفته و روایت به علّت تامّۀ تحوّلات اجتماعی تبدیل شده است. با این حال، ما همچنان این وضع تاریخیِ جدید را جدّی نگرفته و برای آن چاره‌سازی نکرده‌ایم. ۴. زمانی بود که با مواجهۀ امنیتی یا حضور مردمی، قصّه‌های تلخ، پایان می‌پذیرفت و فصل تازه آغاز می‌شد، اما اینک، قواعد بازی تغییر کرده است. باید به سراغ «ذهنیّت‌ها» رفت و «شناخت‌ها» و «معرفت‌ها» را دگرگون ساخت. ما هیچ گزینۀ دیگری در اختیار نداریم که بتواند در «بلندمدّت» و به‌طور «ریشه‌ای»، کارساز و راهگشا باشد؛ نه‌فقط ما بلکه این تقدیر کنونیِ همۀ جوامع است. جهان کنونی، چنین خصوصیّتی دارد و دشمن نیز بر اساس درکی که از این موقعیّت تاریخی یافته است، کنش‌های خویش را صورت‌بندی می‌کند. در این ماجرا نیز تلاش دشمن، معطوف به تثبیت روایتِ نخست خویش است؛ می‌خواهد ثبات کند که داوری ‌ابتدایی‌اش درست بود و هیچ‌یک از «توضیح‌های نظام جمهوری اسلامی»، معتبر و واقعی نیستند. گفته شد که این وضع انفعالی، برخاسته از تعلل ما در ساختن «روایت اوّل» است. حال که چنین شده، باید تمام توان خویش را صرف «گردآوری شواهد عینی» کنیم و «مراجع اجتماعی» را نیز به صحنۀ تأیید و همراهی فرابخوانیم تا این کج‌روایت، شکسته شود. در این جنگ ترکیبی، ما نیز باید «ترکیبی» و «چندلایه» عمل کنیم و متناظر با حملۀ شناختی و تهاجم روایتی، یک «جبهۀ روایت‌گر» بیافرینیم که «در لحظه» و «متقن» بگویند و بنویسند و به این واسطه، زمام و عنان «ذهن جمعی» را در اختیار خویش بگیرند. https://eitaa.com/Basir_MN