eitaa logo
بصير
2.7هزار دنبال‌کننده
85.7هزار عکس
80.8هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
خسته ام از روز و .mp3
4.5M
ا🍃🌸🍃ا هو المدبّر ا🍃🌸🍃ا ✨یا ابا صالح المهدی علیک السلام ادرکنا✨ 💫 عمرم شد تباه💫 ا🥀ا خسته ام از روز و سال و ماه؛ عمرم شد تباه یا کریم الصفح، یا ألله؛ عمرم شد تباه ا🥀ا امر کردی بندگی کن! عرض کردم غرقِ حیف دل با تو نشد همراه، عمرم شد تباه ا🥀ا یاغیاث المستغیثین، دست‌هایم را بگیر آمدم ألعفو یا ربّاه، عمرم شد تباه ا🥀ا این «منِ عاصی» به آسانی «تو» را از من گرفت درگذر از بندۂ گمراه، عمرم شد تباه ا🥀ا «یا رجاءَ المُذنبین» شرم ِ من از این است که؛ آرزوهایم نشد کوتاه، عمرم شد تباه ا🥀ا خوابِ غفلت آمد و حالِ دعایم را گرفت تا که جُنبیدم به خود ناگاه! عمرم شد تباه ا🥀ا پا به پایِ نفسِ سرکش رفتم و افسوس که... راه را نشناختم از چاه؛ عمرم شد تباه لطف کن گاهی دلیل گریه هایم را بپرس دارم آه، ا🥀ا حسرت عمرم شد تباه ا🥀ا جانِ آقایی که شد در دستش جدا قسمتم کن گهگاه، عمرم شد تباه اللّه علیها https://eitaa.com/Basir_MN
💠 🌸 ‌امام خمینى قدس‌سره 🔸من اکثر موفقیت‌هاى روحانیت و نفوذآنان را در جوامع اسلامى در ارزش عملى و زهدآنان مى‌دانم... هیچ چیزى به زشتى دنیاگرایى روحانیت نیست و هیچ وسیله‌اى هم نمى‌تواند بدتر از دنیاگرایى روحانیت را آلوده کند. https://eitaa.com/Basir_MN
🔸طالبان به ترکیه چوپان صادر می کند! در بیانیه ای که از سوی وزارت فواید عامه طالبان منتشر شده، گزارش شده است که 65000 بیکار برای کار به خارج از کشور اعزام خواهند شد. مخدم السادات معاون وزیر فواید گفت: 15000 نفر از طالبان برای رسیدگی به امور دام به قطر، عربستان سعودی و ترکیه اعزام خواهند شد. https://eitaa.com/Basir_MN
مداحی_آنلاین_غفلت_از_یار_حجت_الاسلام_عالی.mp3
1.96M
♨️غفلت از یار 👌 سخنرانی بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام عالي https://eitaa.com/Basir_MN
جایگاه زن در نزد مولوی عبدالحمید!!!!.pdf
4.61M
عنوان مقاله : جایگاه زنان در جمهوری اسلامی و مذهب مولوی عبد الحمید !!!! ▫️مقاله فوق در راستای پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی مولوی عبدالحمید در خطبه نماز جمعه ١٣ آبان زاهدان در رابطه با زنان , تدوین شده است . https://eitaa.com/Basir_MN
10.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ مصباحم آرزوست 🔺این روزها بیش از هر ایامی خلأ نبودن عقبه تئوریک نظام را احساس می‌کنیم. خلأ نبودن کسی که بدون تعارفات مرسوم روشنفکری و سیاسی، از دین خدا دفاع کند و ارزش های الهی را سر دست بگیرد و آن را فریاد بزند. همان کسی که چندین سال در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران رسالت خود را تقویت تئوریک نیروهای انقلابی و پاسخ گویی به مهملات جریان استحاله طلب می دانست. 🔺استاد مصباح بیش از دو دهه قبل، از فتنه تساهل و تسامح دینی سخن گفت و هشدارها داد؛آن روز این خطر را جدی نگرفتیم و امروز خواسته یا ناخواسته دچارش شده ایم.امروز حتی خجالت می کشیم که به صراحت بگوییم در این کشور باید احکام الهی اجرا شود. https://eitaa.com/Basir_MN
6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رابطه‌‌ی امام زمان علیه‌السلام با شیعیان چگونه است؟ https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 انقلابی گری مهم نیست، انقلابی ماندن مهم است. 🎤 حجت السلام https://eitaa.com/Basir_MN
💠تصویری از نامه ی شهید حسن طهرانی مقدم به محضر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) 🔹‌ پ ن : منظور این نامه قطعا موشک‌هایی مثل سجیل و امثالهم نیست. چون قبلاً با سری شهاب به سرعت هایپرسونیک دست یافته بودیم، مشخصاً این نامه صحبت از فناوری میکند که سردار حاجی‌زاده امروز به زبان آورد. 🔹‌مایه خوشحالی و شعف است که فناوری بیش از ۱۰ سال پیش صنایع نظامی ما جنگ های امروزی را حریف است. https://eitaa.com/Basir_MN
✨﷽✨ 📚 ۹۹ ساله / طولانی مدت که از عمر طبیعی زوجین بیشتر باشد مطابق با ♻️ ♻️ (مدّ ظله العالی) 🗓 تاریخ : بهار سال ۱۴۰۱ 🔒سؤال: آیا عقد انقطاعی ۹۹ ساله، صحیح است؟ و در صورت صحت، دائم حساب میشود یا موقت؟ و آیا در صیغه ۹۹ ساله زن از مرد ارث میبرد؟ ❌ : عقد 99 ساله عقد موقت محسوب شده و با عقد موقت، توارث بین زوجین، ثابت نمی شود. استفتاء از معظم له: شماره سوال: 1214970 ، تاریخ: ۱۴۰۰/۰۱/۱۱ شماره سوال: 1161745 ، تاریخ: ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ شماره سوال: 1185393 ، تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۱۹ شماره سوال: 1180639 ، تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۰۶ 🔑✅ : صحت عقد موقتِ طولانی مدت (مثل 99 ساله) که عادتاً احتمال بقای زوجین تا آن مدت وجود ندارد محل اشکال است. به عبارتی: صحت عقد ۹۹ ساله و هر عقدی که از عمر طبیعی زوجین بیشتر باشد محل اشکال است. 📝 توضیح‼️‎ از آنجایی عقد دائم شرایط و احکام سخت و زیادی دارد، (مثل ارث بردن زوجین از یکدیگر، حق المبیت برای زوج، اذن خروج از منزل برای زوجه، پرداخت نفقه به همسر و...) مرسوم شده عده ای از مردم بجای ، از استفاده می کنند، (مثلا عقد موقت 99 ساله) که درنتیجه تا آخر عمر، این زن و مرد، از لحاظ شرعی زن و شوهر هم باشند، ولی آثار زوجیت دائم بار نشود. خصوصا برای مردانی که یک زن دائم دارند و می خواهند با زن دیگری هم ازدواج کنند، از این راه حل استفاده می کنند. در اینکه این عقد طولانی مدت که از محتمل عمر زوجین بیشتر است، از لحاظ فقهی صحیح است یا خیر، چند قول بین فقهاء وجود دارد: (مثلا زوجین 40 سال سن دارند و عقد 70 ساله منعقد می کنند که انتهای این عقد، زوجین به 110 سالگی می رسند که در عرف ما احتمال بقاء عمر تا این سن گرچه محال نیست، ولی کم است، یا همان عقد های مرسوم 99 ساله که حتی زوجین 20 ساله هم که باشند، انتهای مدت 119 ساله می شوند که احتمال حیات تا آن سن خیلی کم است) الف) این عقد موقت باطل است (گویا عقدی خوانده نشده و هر نوع رابطه ی زوجیتی حرام بوده و حکم زن و مرد اجنبی و اجنبیه را دارند.) : مثل نظر آیت الله العظمی سیستانی [1] ب) این عقد موقت صحیح است: مثل نظر حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) [2] یا نظر سابق مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی) ج) این عقد صحیح است ولی تبدیل به عقد دائم می شود، گرچه زوجین نیت عقد موقت را داشته اند و صیغه ی موقت خوانده اند: مثل نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی [3] د) قائلین به احتیاط بین مبنای الف و ب: لذا می فرمایند: بنا بر احتیاط واجب این عقد باطل است: که این همان (مدّ ظله العالی) می باشد. [4] ه) قائلین به احتیاط بین مبنای ب و ج: عقد صحیح است لکن در ترتیب آثار عقد دائم و عقد موقت باید احتیاط کنند. مثل نظر آیت الله تبریزی ی) احتیاط بین هر 3 مبنای فوق (احتیاط بین مبنای الف، ب، ج): در صحت یا بطلان عقد و همچنین در موقت یا دائم بودن عقد احتیاط شود. مثل نظر آیت الله وحید خراسانی چند نکته پیرامون فتوای جدید معظم له‼️ 1️⃣ اگر این عقد حتی از محتمل عمر بیشتر باشد، باز هم صحت عقد محل اشکال است. و لازم نیست از عمر طبیعی زوجین بیشتر باشد. مثلا عقد موقت 50 ساله خوانده شود، در حالی که دختر جوان است و مثلا 20 سال سن دارد ولی زوج، فرد پیری است مثلا 60 ساله و عقد 50 ساله از عمر احتمالی یکی از زوجین (در فرض مثال، از عمر طبیعی زوج) بیشتر است و از عمر احتمالی یکی از زوجین (زوجه) کمتر است. در اینجا اصل عقد محل اشکال بوده و بنابر احتیاط واجب باطل است، و نمی توان گفت به نسبت زوج صحت عقد محل اشکال است ولی به نسبت زوجه صحیح و آثار زوجیت بار می شود. 2️⃣ زن و شوهر باید به فتوای مرجع خود عمل نماید. لذا اگر مرجع یکی از زوجین قائل به بطلان شود، نباید این عقد را بخوانند. 3️⃣ از آنجایی که این حکم محل اشکال است، لذا مثل سایر احتیاط واجب ها، می توان با رعایت الاعلم فالاعلم به مجتهد جامع الشرایط دیگری رجوع کرد. 4️⃣ بدیهی است از آنجایی که حکم مبنی بر احتیاط واجب است، لذا آثار زوجیت و عدم زوجیت بار شود. بدین معنا که اگر قرار است با هم زندگی کنند، احتیاطا مجدد عقد را با شرایط شرعی بخوانند و اگر قرار است از یکدیگر جدا شوند، احتیاطا زوج مابقی مدت را ببخشد تا زوجه برای ازدواج های بعدی، شبهه ی ذات البعل بودن نداشته باشد. 📚 : 1. جلسه استفتاءات تهران 2. تفاوت فتاوا، (به مرحله چاپ نرسیده) فصل نکاح و طلاق، م3 3. استفتاء 102 دفتر 4. کانال "فقه و احکام رهبری"، تاریخ انتشار: ١٨ آبان ۱۴۰۱ ، چهارشنبه 5. استفتاء از معظم له: شماره سوال: 1374665 ، تاریخ: ۱۴۰۱/۰۳/۲۴ شماره سوال: 1386116 ، تاریخ: ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ https://eitaa.com/Basir_MN 🔰 پاورقی ها در پیام بعدی👇👇👇👇
🔰پاورقی ها: [1] قائلین به بطلان: 📗 آیت الله العظمی سیستانی: ... نعم لا يجوز جعله أزيد من محتمل عمر أحد الزوجين أو كليهما وإلّا بطل العقد... مدّت ازدواج موقّت نباید بیشتر از مقدار احتمالی عمر زوجین یا یکی از آن دو باشد. بنابراین، اگر مدّت عقد را به اندازه ای قرار دهند که عرفاً اطمینان حاصل می شود که زوج یا زوجه به آن مقدار عمر نمی کند، عقد باطل است. به عنوان مثال، خواندن عقد موقّت «99 ساله» برای مرد یا زنی که 30 سال عمر دارند و حداکثر مقدار احتمالی عمر آنان 100 سال است، باطل می‌باشد. : منهاج الصالحین، ج3، کتاب النکاح، الفصل السابع في النكاح المنقطع، مسألة 244 / المسائل المنتخبة، النكاح المنقطع، مسألة 1026 / توضیح المسائل جامع، ج4، فصل عقد موقت، برخی از شرایط صحت عقد موقت، شرط چهارم، ص160، م339 [2] قائلین به صحت: 📔نظر مشهور فقهاء، از جمله امام خمینی: ...و تقدیر الأجل إلیهما طال أو قصر، و لا بدّ ‏‎‏أن یکون معیّناً بالزمان محروساً من الزیادة و النقصان... ذکر مدت در ازدواج موقت شرط است و مقدار مدت- طولانی باشد یا کوتاه- با خود آنها است و باید با زمان معیّن باشد به طوری که از زیاد و کم محفوظ بماند. شایان ذکر است در عقد ازدواج اگر مدت ذکر شود -ولو اینکه طولانی باشد- عقد متعه حساب می شود. : تحریرالوسیلة، کتاب النکاح، القول فی النکاح المنقطع، م9 / استفتائات ده جلدی امام خمینی، ج۹، کتاب النکاح، فصل ازدواج انقطاعی (ازدواج موقت)، ص۱۹۶، س۱۰۴۹۳ / استفتاء کتبی موجود در آرشیو مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (رحمة الله علیه)، شماره سند: ۵۹۱۳ [3] قائلین به صحت و تبدیل آن به عقد دائم: 📘آیت الله خویی: ... كما يشترط أيضاً ذكر أجل معين لا يزيد على عمر الزوجين عادة و إلا كان العقد عقد دوام على الأظهر... : منهاج الصالحین، ج3، الفصل الرابع في عقد المتعة، قبل از مسألة 1302 📙آیت الله مکارم شیرازی: چنانچه مدت عقد موقت به قدري طولاني باشد که بطور متعارف تمام عمر زوج يا زوجه را شامل شود حکم عقد دائم را دارد. شایان ذکر است، از آنجا که صیغه 99 ساله در حکم عقد دائم است و تا مراسم طلاق انجام نشود همچنان زن و شوهر هستند. : استفتائات جدید، ج1، ص226، س 768 / همان، ج2، ص 344 و 345، س 1008 و 1010 / سایت رسمی آیت الله مکارم شیرازی، بخش استفتائات 📕آیت الله نوری همدانی: در احکام، ملحق به عقد دائم است. : منتخب المسائل، ص 316، م 1011 [4] [5] [6] قائلین به احتیاط: فتوای جدید مقام معظم رهبری، آیات عظام تبریزی، وحید خراسانی: 📗الف) مقام معظم رهبری: (فتوای جدید که در متن اصلی با توضیحات بیان شد.) 📓ب)آیت الله تبریزی: عقد باطل نیست، لکن در ترتیب آثار عقد دائم و عقد موقت باید احتیاط کنند. در صورتی که در عقد شرط ارث یا نفقه نشده، زن مطالبه ارث و نفقه نکند و برای جدا شدن بنابر احتیاط واجب علاوه بر ابراء مدت، مرد او را طلاق هم بدهد. : منهاج الصالحین، ج2، في عقد المتعة، ص 344 / استفتائات جدید، 1385، ج2، ص 342، س 1410 📒ج)آیت الله وحید خراسانی: في الظهور تأمّل ، ولكن الأحوط أن لا يزيد الأجل على عمر الزوجين أو أحدهما. 📝توضیح: بنابر احتیاط واجب عقد باطل است و از آن سمتِ احتیاط، شبهه ی صحت عقد وجود دارد و در اینکه دائم شده یا موقت، باز هم احتیاط شود. لذا از آنجایی که شبهه ی بطلان دارد، آثار زوجیت بار نشود و از سمت دیگر، چون شبهه ی صحت دارد، احتیاطا آثار زوجیت بار شود، ولکن چون احتمال صحت عقد موقت وجود دارد و از آن طرف احتمال تبدیل شدن به عقد دائم وجود دارد، به دلیل اینکه این خانم شبهه ی ذات البعل بودن نداشته باشد و بتواند در آینده ازدواج کند، زوج احتیاطاً صیغه ی طلاق را بخواند و همچنین احتیاطاً مابقی مدت را ببخشد. : منهاج الصالحین، ج3، الفصل الرابع في عقد المتعة، قبل از مسألة 1302، تعلیقه ی 276 / استفتاء‌ خصوصی از نماینده ی معظم له در مشهد / استفتاء شفاهی از فرزند معظم له در قم 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 https://eitaa.com/Basir_MN
🔸جهاد تبیین ⁉️ آیا جهاد تبیین و مبارزه با جنگ نرمی که دشمنان اسلام در رسانه‌ها، فضای مجازی و ... راه انداخته‌اند، واجب شرعی است؟ ✅ اگر در فضای حقیقی و مجازی و در رسانه‌ها، منکری انجام شده یا معروفی ترک شود، مانند این که باورهای دینی و اعتقادات حق را تضعیف کنند یا مقدسات و احکام الهی را تمسخر کرده یا به آن توهین کنند، بر همه کسانی که توانایی تبیین حقایق و دفاع را دارند و می‌توانند اثر گذار باشند، واجب کفایی و فوری است که به وظیفه خود عمل کنند. https://eitaa.com/Basir_MN