eitaa logo
بصير
2.7هزار دنبال‌کننده
84.9هزار عکس
79.8هزار ویدیو
2.9هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۱ 🔸آقای مهدی نصیری در ادامه تشکیک درباره الزام قانونی حجاب، در توییتر نوشته است : "تعمیم وجوب حجاب به توریستهای خارجی در شرایطی که رواج هر چه بیشتر توریسم می توانست به رونق معیشت مردم بیانجامد از دیگر نتایج زیانبار سیاست حجاب در تمام سالهای پس از انقلاب بوده است". 🔸 برادر نصیری، از ارادت نگارنده با خبر است. و اگر نبود حرمت حق که محترم تر از افراد است، نگارنده خود را موظف به نگارش این نقد گلایه آمیز نمی دید. 🔸کاش ایشان که با تشویق های مجازی، تخته گاز در حال حرکت است، لختی بایستد، نفسی تازه کند و از سر "غیرت عقل و شرع" از خویش بپرسد مرز من با "غیر" پا برجاست یا کمرنگ شده؟ و بعدا در عصر حیرتی که ادعایش را دارد، دوباره ادامه یا احیانا تغییر مسیر بدهد. 🔸عجیب است. انسان در دوره ای، با کسانی در بستر رسانه، مصاف اعتقادی و فرهنگی کرده باشد؛ اما مدتی بعد، همان طاغوت ها و اشراف و رسانه های شان، برای رفتار متفاوت وی ذوق مرگ شوند و انسان از خود نپرسد که چرا برای من هورا می کشند! آنها دگرگون شده اند؛ یا من عقبگرد کرده ام؟! 🔸انسان در کنار جاذبه ها، با دافعه هایش هویت می یابد. ما اکنون دافعه های آقای نصیری را نوعا در نسبت با نظام و جبهه خودی می بینیم. اما حتی یک صدم آنها را در نسبت با جبهه مقابل نظام نمی یابیم. 🔸ته این خط کجاست؟ احکامی را که ایشان درباره برداشتن الزام حجاب و عدم ممانعت از بی حجابی در ملا عام صادر می کند، آیا با همان استدلال غلط نمی توان درباره شراب و قمار و زنا و دزدی و جنایت صادر کرد؟! 🔸این احکام من در آوردی کجا متوقف می شود؟ اصلا حد یقف هم دارد یا باید به وضعیت جنگلی و غارنشینی و جاهلیت برگردیم؟ این گشاده دستی کی تمام می شود تا پس از آن، نوبت به دفاع از کیان اسلام و نظام برسد؟ آیا مسئولیت فرد، فقط در خدشه است، یا دفاع هم جزو مسئولیت هاست؟ 🔸طبعا باز کردن این باب اگر با امثال آقای نصیری باشد، پایانش با آنها نخواهد بود و عبور از مرز شرع و عقل هیچ محدوده ای نمی شناسد. حتی غرب لیبرال هم ولنگاری تقنینی برآمده از چهارچوب نادرست مد نظر برادر نصیری را بر نمی تابد. 🔸اما اگر در این میان، ایشان غصه اشتغال و درآمد ملی و... دارد، چرا گریبان دولت و مثلا وزیر مستعفی راه و شهرسازی را نمی گیرد که برای پنج سال، بخش مسکن را در کام رکود تورمی (خود تحریمی) بردند؟ 🔸با همت و تدبیر در این بخش می شد، هم نقدینگی تورم زا را به سمت تولید هدایت کرد، هم چرخ صدها صنعت تولیدی را چرخاند و اشتغال در تیراژ میلیونی فراهم ساخت، هم نیاز مسکن مردم را برطرف نمود و از فشار تورم به شکل محسوس کاست و هم مانعی بزرگ از سر راه ازدواج جوانان برداشت. ♦️ادامه دارد♦️ https://eitaa.com/Basir_MN
بصير
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۱ 🔸آقای مهدی نصیری در ادامه تشکیک درباره الزام قانونی حجاب، در توییتر
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۲ 🔸برادر نصیری به یاد می آورد که آخرین بار، کی به نقد رویکردهای لیبرالی و خسارت بار دولت مستقر پرداخته؟ یا متعرض ده ها هزار میلیارد تومان واگذاری خسارت بار شرکت های دولتی و حراج 18 میلیارد دلار ارز شده که احتمالا معادل درآمد توریستی دو دهه می باشد، شده است؟ 🔸یعنی از همه مشکلاتِ کمبود درآمد و عدم رونق معیشت، الزام حجاب توریست ها، مسئله اول شده؟ در اینجا با "تضییع اصول و تمسک به فروع و حواشی" که معمولا مورد اشاره ایشان است، چه کنیم ؟! 🔸روزنامه کیهان و سپس نشریه صبح که آقای نصیری در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70، به ویژه در حوزه مبارزه با تهاجم فرهنگی و ترویج بی حجابی اداره می کرد کجا؛ و ادبیات امروز او کجا؟ 🔸خطی که او در آن وارد شده، همان خطی بود که دولت سازندگی و سپس تجدید نظر طلبان مدعی اصلاح طلبی (انقلابیون پشیمان) در پیش گرفتند و مورد اعتراض گسترده آقای نصیری بودند. 🔸اکنون ممیزه ایشان با آن طیف اشرافی سکولار در دعوت به تنازل در زمینه اجرای احکام دین کجاست؟ شبکه مبتذل منو تو یا بی بی سی و... به همراه نشریات زنجیره ای، دگرگون شده اند یا...؟ استقبال آنها، از باب تنویر است یا مشتبه کردن امر و شارژ پروژه معارضه با احکام الهی؟ 🔸در حالی که او دم از عصر حیرت می زند و منطقا باید توقف کند، این اجتهاد خود خوانده و تشریع جدید(!) از کجا می آید؟ تجویز متهوّرانه دست کشیدن از اجرای احکام دین تا کجا؟ و تفاوتش با نسخه استکبار، انجمن حجتیه، لیبرال ها کجاست؟ نظر ایشان، با رفتار "بن سلمان" که الزام حجاب را لغو کرد، چه تفاوتی دارد؟ 🔸ظاهرا آقای نصیری، از گارد معارضه شدید با مدرنیته، به گارد باز نشر همان نسخه تغییر موقعیت داده ؛ هر چند که ادعای "برداشتن الزام از یک حکم" به صرف تصور این که نظر اکثریت است، از مدرنیته قائل به چهارچوب های الزام آور هم جلو می زند! 🔸البته ادعای مخالفت اکثریت با الزام قانونی حجاب، ادعایی مجعول و خلاف واقع است که با شانتاژ پر حجم ناتوی فرهنگی واقع نما می شود. اما سخن مبنایی تر این است که هیچ حاکمیتی، تصویب و اجرای قوانین الزام آور را موکول به کسب و جلب نظر اکثریت نمی کند؛ هر چند که اقناع را ضروری می شمارد؛ 🔸اولا طبع انسان نوعا با قبول محدودیت مخالف است. ثانیا امکان دستکاری نظر اکثریت بر خلاف مصالح عمومی هست. ثالثا نظر اکثریت غالبا بسیار سیّال است. 🔸رابعا در صورت پایبندی به این گزاره نا معقول، باید ماهانه بلکه هفتگی، تمام قوانین الزام آور را به نظرسنجی عمومی گذاشت و قبل از آن هم اجرای تمام قوانین مربوط به حقوق عمومی و خصوصی و تجاری و مدنی و کیفری و جزایی را متوقف کرد! چنین نسخه ای امتناع عقلی و اجرایی دارد؛ و احتمالا خبر از حیرت زدگی و گم کردن موقعیت در جنگ بزرگ "جنود عقل و جهل" می دهد. 🔹اللهم‌ ارنی‌ الاشیاء کما هی‌، ثم‌ ارنی‌ الحق‌ حقاً و ارزقنی‌ اتباعه‌ و ارنی‌ الباطل‌ باطلا و ارزقنی‌ اجتنابه‌ . امام سجاد (ع) ♦️اللَّهُمَّ ... أَرِنِی الْحَقَّ حَقّا حَتَّی أَتَّبِعَهُ وَ أَرِنِی الْبَاطِلَ بَاطِلًا حَتَّی أَجْتَنِبَهُ وَ لَا تَجْعَلْهُمَا عَلَیَّ مُتَشَابِهَیْنِ فَأَتَّبِعَ هَوَایَ بِغَیْرِ هُدًی مِنْکَ. امام صادق (ع) https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 چند جوان در مالمو سوئد بدون علت خاصی به خانمی که در حال عبور از خیابان است حمله کرده و بعد از زمین خوردنش خوشحالی میکنند. 🔹 این تنها مورد ازار و اذیت زنان در این کشور رویایی غربزده ها نیست. میزان جرائم و حمله با سلاح در سوئد طی سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است. 🔻میزان تجاوزات جنسی گزارش شده در سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۳۵۰ مورد بوده که این رقم در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۸۴۰ مورد بوده است که با فرض گزارش تنها ده درصد از موارد تجاوز به رقمهای وحشتناکی در این کشور اروپایی میرسیم حدود ۳۴۱۰ مورد از این گزارشات مربوط به تجاوز به افراد ۰ تا ۱۷ ساله است. 🔹 براساس آمار میزان تجاوزات گزارش شده در سال ۱۹۷۵ میلادی فقط ۴۲۱ مورد بوده که افزایش بیش از ۲۰۰۰ درصدی را نشان میدهد. 🔸گزارشات سازمان ملل نشان میدهد سوئد بعد از کشور آفریقایی لسوتو بیشترین آمار تجاوزات جنسی به زنان را در دنیا دارد. 💬 استیون هاون کوب . https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چه کسی جنگ را شروع کرد؟ 🔻 بعضی فکر می‌کنند جنگ از ۳۱ شهریور ۵۹ شروع شد در حالیکه واقعیت چیز دیگری است... 🔺فعالیت های ضد انقلاب از سال ۵۷ شروع شده بود که این آشوب ها با مساعدت رژیم بعث عراق بود... . https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بانک‌ها چگونه تولیدی‌ها را به تعطیلی می‌کشانند؟ 🔹مدتی پس از پرداخت وام، بانک پیشنهاد وام جدید می‌دهد. پس از پرداخت وام جدید، به بهانه دیرکرد پرداخت قسط، مبلغ وام پس از واریز برداشت می‌شود. 🔹پس از دیر شدن پرداخت قسط وام جدید، بانک کل وام و حداکثر میزان سود و جریمه دیرکرد را طلب می‌کند. بعد از ناتوانی تولیدکننده در پرداخت، تولیدی به قیمت پایین‌ ارزش‌گذاری شده و به تملک بانک در می‌آید . https://eitaa.com/Basir_MN
✍️خلاصه‌ سخنان من () در با 🔰مقدمه با توجه به مشکلات روز، من را مهمترین مساله امروز کشور نمی‌دانم؛ در عین حال، اهمیتش در ردیف یک مساله جزیی فقهی نیست: غیر از کارکرد اصلی‌اش، در جهان امروز وجهه نمادین هم پیدا کرده است؛ قرآن کریم می‌فرماید «بزرگداشت شعارهای دین خودش مایه تقوای قلب است‏ (سوره حج، آيه۳۲). آیا ارزش پرچم یک کشور برای مردمش، فقط در حد قیمت پارچه‌اش است؟ ✅الف. دلیل ضرورت وجود قانون حجاب در جمهوری اسلامی ایران ، ناظر است به حضور زن در مقابل نامحرم، نه در حریم شخصی خود؛ یعنی برای نحوه حضور زن در مجامع عمومی است؛ پس سنخ این حکم، یک حکم اجتماعی است، نه صرفا مربوط به حریم خصوصی افراد. حکومت همان طور که دغدغه مساله مردم (مثلا کرونا) را دارد، نسبت به مردم (از جمله عفت عمومی) هم باید حساس باشد. درجه‌ای از پوشش و الزام به آن، در عرف بشر در جهان وجود دارد، که درجه‌ی کمی هم نیست؛ بحث ما این است که محدوده قانونیِ‌ آن را اسلام تعیین کند یا سلیقه‌های شخصی؟! در جامعه‌ای که عموم مردم مسلمانند، احکام اجتماعی اسلام باید در عرصه قوانین جدی گرفته شود [اصل چهارم قانون اساسی: ‎‎‎‎‎کلیه‏ قوانین‏ و مقررات‏ مدنی‏، جزایی‏، مالی‏، اقتصادی‏، اداری‏، فرهنگی‏، نظامی‏، سیاسی‏ و غیر اینها باید بر اساس‏ موازین‏ اسلامی‏ باشد.] به علاوه، یک کارکرد مهم قانون حجاب، تعیین مرز معین برای رعایت قانون در عرصه عفت عمومی است؛ درست است که حداقل ۷۰-۸۰ و بلکه ۹۰ درصد زنان جامعه ما عفیف‌اند و اگر قانون حجاب برداشته شود اغلب به نحو زننده‌ای پوشش خود را کنار نمی‌گذارند؛ اما آن ۱۰ درصد و حتی کمتری که بی‌عفت‌اند چطور؟! اگر برای حفظ عفت عمومی باید جلوی اینها را گرفت، با چه قانونی؟ با کنار گذاشتن حد و مرزی که خداوند برای رعایت پوشش معین کرده، همواره درباره اینکه چه حدی از عدم پوشش، خلاف عفت عمومی است مناقشه خواهد شد. ✅ب. اشکالات و مخالفت‌ها با قانون حجاب؛ و پاسخ همه اشکالات منطقی‌ای که موجب مخالفت عده‌ای با قانون بودن حجاب می‌شود، ناظر به بد اجرا شدن قانون بوده، نه اصل الزام قانونی؛ اما: 🔹بد اجرا شدن، دلیل موجهی برای «اجرا نکردنِ» قانون نیست: مثلا، آیا اگر پلیس از قانون ممنوعیت عبور از چراغ قرمز سوءاستفاده کرد، باید عبور از چهار‌راه‌ها کاملا دل‌بخواهی شود؟! و 🔹بد اجرا شدن، ناشی از این است که با اینکه مساله حجاب از جنس است، اما جامعه ما فقط را به عنوان می‌شناسد! مساله اصلی در (مثلا قوانین مربوط به دزدی یا قتل)، تعیین مقدار مجازات و سپس مجازات کردن مجرم است. اما مساله اصلی در ، تنظیم روابط افراد جامعه با یکدیگر است؛ مانند قوانین مربوط به معاملات ویا قوانین رانندگی؛ و البته مجازات، آخرین گام آن است. در این دسته از قوانین، نگاه اصلی به قانون، نگاه فرهنگی و اجتماعی است؛ البته حد و مرزها هم مشخص می‌گردد و اگر کسی تخطی کرد مجازات می‌شود. 💢 اشکالات و مخالفت‌های منطقی همه به این برمی‌گردد که چرا می‌خواهید با زور افراد را محجبه کنید؟! منظورشان این است که چرا با «قانون کیفری» می‌خواهید حجاب را مستقر کنید؟! و از این جهت راست می‌گویند. اما اشتباهشان این است که با اصل قانون بودن حجاب مخالفت می‌کنند؛ در حالی که سزاوار بود می‌گفتند: این قانون را به عنوان «قانون مدنی» ببینید و اجرا کنید؛ که الزام گام آخر آن است، نه از ابتدا تا انتهای آن. ✅ج. شرایط دست برداشتن حکومت از اجرای یک قانون اگر واقعا اکثریت مردم در جامعه‌ای با اجرای قانونی مخالفت کنند، هر حکومتی ناچار است در نحوه اجرای آن تجدیدنظر کند؛ اما عمل نکردن افراد، لزوما مخالفت با اصل قانون نیست. از مشاهده افرادی که حجاب شرعی صددرصدی را رعایت نمی‌کنند نمی‌توان نتیجه گرفت آنها مخالف وجود اصل قانون حجاب، و طرفدار غیرالزامی شدن آن هستند؛ مانند این است که گفته شود افرادی که قوانین رانندگی را کامل رعایت نمی‌کنند، مخالف وجود قوانین رانندگی در جامعه، و طرفدار غیرالزامی شدن قوانین رانندگی‌اند؟! همچنین تفاوت بسیار است بین از اجرای برخی از قوانین (= به خاطر مشکلاتی فعلا نتوانیم یک قانونی را اجرا کنیم)، با یک قانون (= به سلیقه خودمان ویا به خاطر عرف، احکام دین را اهم و مهم کرده، از ابتدا اجرای برخی قوانین را معلق کنیم)! قوانین اسلام منظومه‌وار است؛ و خداوند است که مقدار واجب‌الالزام این منظومه را معین کرده است؛‌ ما حق نداریم به تشخیص سلیقه‌ای خود، از قانون دانستن برخی از قوانین اجتماعی اسلام صرف نظر، و این منظومه را کم و زیاد کنیم؛ هرچند ممکن است که گاهی به خاطر شرایط پیرامونی نتوانیم یک قانون را اجرا کنیم. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ‌ عجیب دیپلمات‌‌های خارجی درباره حملات شیمیایی رژیم بعث عراق علیه ایران در اسفند ۱۳۶۲ . https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 روایت حضور تاریخی حاج قاسم سلیمانی در میدان جهاد؛ از آشنایی با شهید محمد ناظری تا همکاری با شهید حسن باقری و تشکیل تیپ ثارالله 🎥 موشن گرافیک در میانه میدان - قسمت ۱. https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 بگوئید ظهور نزدیک است، تا فرج نزدیک شود... 🌕 آقا امام کاظم علیه‌السلام فرمودند: اگر به ما بگویند این امر ( ) تحقق نمی‌پذیرد، مگر بعد از دویست یا سیصد سال و آن را دیر ببینیم دلها دچار سختی و قساوت گردد. بگوئید چه زود است چه نزديک است و بدينگونه دل‌های مردم اُنس مي‏گيرد و آرامش می‌يابد و فرج نزديک می‌‏شود». «فَلَوْ قِيلَ لَنَا إِنَّ هَذَا اَلْأَمْرَ لاَ يَكُونُ إِلاَّ إِلَى مِائَتَيْ سَنَةٍ أَوْ ثَلاَثِمِائَةِ سَنَةٍ لَقَسَتِ اَلْقُلُوبُ وَ لَرَجَعَ عَامَّةُ اَلنَّاسِ عَنِ اَلْإِسْلاَمِ وَ لَكِنْ قَالُوا مَا أَسْرَعَهُ وَ مَا أَقْرَبَهُ تَأَلُّفاً لِقُلُوبِ اَلنَّاسِ وَ تَقْرِيباً لِلْفَرَجِ» 📗الکافي ج ۱، ص ۳۶۹ 📗الوافي ج ۲، ص ۴۲۸ 📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۱۰۲ 📗الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۳۴۱ https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️علامه مصباح يزدي: دفاع مقدس، نسیم بهشتی ای بود که برخی 12-13 ساله ها آن را درک کردند .... . https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 چه کسانی را و می خواندند؟! ♦️پاسخ مقام معظم رهبری به شبهات دگراندیشان و 🔳مقام معظم رهبری در سخنرانی تاریخی خود در چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، در پاسخ به برخی تفسیرهای تحریف آمیز، پدیده دفاع مقدس را یکی از «عقلانی‌ترین و مدبرانه‌ترین حرکات ملت ایران» برشمرده، فرمودند: 🔻دفاع مقدّس یکی از عقلانی‌ترین حوادث ملّت ایران بود. بعضی‌ها با استناد به یک خطایی که در یک بخشی انجام گرفته یا یک جمعی انجام داده‌اند، مجموعه‌ی دفاع مقدّس را به بی‌تدبیری متّهم میکنند؛ ابداً این جور نیست؛ دفاع مقدّس از اوّل تا آخر مدبّرانه و عُقلائی بود. 🔻حتّی قبول قطعنامه هم در پایان کار، در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به «نوشیدن جام زهر»، این هم مدبّرانه بود. در آن مقطع، این کار، کار مدبّرانه‌ای بود، باید انجام میگرفت. اگر مدبّرانه نبود، اگر عاقلانه نبود، امام انجام نمیداد. ما از نزدیک شاهد بودیم و میدیدیم که چه دارد میگذرد؛ کار، بسیار عاقلانه بود. بنابر‌این، از اوّل تا آخر، مسئله‌ی‌ دفاع مقدّس یک پدیده‌ی عُقلایی و یکی از عقلانی‌ترین حرکات ملّت ایران بود و تحریفها را در این مورد بایستی مراقب بود. ⚫️این سخنان در محافل سیاسی مختلف محل بحث و بررسی فراوان قرار گرفته و جالب آنکه برخی جریان های زاویه دار، در اقدامی شیطنت آمیز، تلاش دارند آن را مستمسکی برای و قرار دهند که این نیز حکایت از مضاعف دهه شصت دارد. 🔶پرسش اساسی پیرامون بیانات مذکور آنکه، چه کسانی در دوران جنگ تحمیلی، دفاع مقدس را زیر سؤال بردند و غیرعقلانی نامیدند؟!! 🔻پاسخ به این پرسش بنیادین، در رازگشایی از بیانات حکیمانه مقام معظم، بسیار راهگشاست. در این یادداشت به اختصار به ۵ طائفه از مخالفان دفاع مقدس می پردازیم: 1-نهضت آزادی نهضتی ها از جمله مخالفان نشان دار دفاع مقدس بودند که در کوران جنگ تمام عیار تحمیلی، به جای نقش آفرینی در عرصه جهاد و شهادت، مدام به نق زدن و کارشکنی و تخطئه و تشکیک روی آورده بودند و تلاش داشتند، از روحانیت و رهبری و انقلاب اسلامی به دلیل قطع رابطه با شیطان بزرگ (که استعفا و حذف آنان از رأس هرم قدرت سیاسی را به دنبال داشت) بگیرند. نامه ها و بیانیه های زهرآگین بازرگان و یارانش، بهترین سند برای اثبات مدعاست. اینها همان کسانی بودند که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، در اقدامی خیانت بار، قصد داشتند انقلاب اسلامی را کنند که البته با روشنگری آیت الله خامنه ای، ناکام ماندند. آنان با سوءاستفاده از برخی رجال حوزوی منتقد انقلاب، برخی اظهارنظرهای خاص آنان را در رسانه های خود از جمله ، به طور گسترده بازنشر کردند. نهضت آزادی پرچمدار تشکیک در دفاع مقدس در میان جریان های سیاسی ایران بود. 2- به موازات سمپاشی ضدانقلاب خارج نشین و طعنه های گاه و بیگاه سیاسیون زاویه دار داخلی، انجمن حجتیه تشکیلاتی بود که پرچمدار مخالفت با جنگ تحمیلی در دل بود. مخالفت های این طیف که ابتدای نهضت امام تا پیروزی نیز برقرار بود، در منشور روحانیت، جگرسوز تر از گلوله دشمن تعبیر شده است. دامن زدن به گفتمان معاندین در پوشش ادبیات مذهبی و ژست دینی، خیانتی فراموش ناشدنی است. 3- اظهارات گاه و بیگاه منتظری و خصوصا سخنان رادیکال او در 22بهمن 67، از نظر قدرت تخریب ارزشهای دفاع مقدس، قابل مقایسه با هیچ جریان دیگری نبود؛ سوابق مبارزاتی، منصب قائم مقامی و مرجعیت دینی او(که به برکت انقلاب اسلامی، رونق گرفته بود) انتشار گسترده سخنانش را به دنبال داشت. امام خمینی در 5اسفند67 در حقیقت پاسخ به سخنان ضدجنگ منتظری بود و ایضا یکی از عوامل اصلی در نگارش نامه 1/6(که منتج به استعفای منتظری شد) نیز در همین چارچوب قابل تحلیل است. اعضا و سمپاتهای نهضت آزادی، سازمان منافقین و حجتیه، همزمان با سوء استفاده از نفوذپذیری منتظری، سهم مهمی در بیان مواضع رادیکال آقای منتظری داشتند. سخنانی که خون به دل امام، رزمندگان و خانواده های شهدا کرد. 4- جمعی از نمایندگان مجلس و در رأس آنان ، محفلی را با انگاره های ضدجنگ در دل مجلس تشکیل داده بودند که در نهایت با تشر شدید امام منحل شد!(شرحش را در بخوانید) 5- در شرایطی که و ، در شرایط خفقان عراق، به حمایت از انقلاب اسلامی پرداختند، برخی سکولارهای حوزوی بلندگوی و و شدند؛ از شیخ علی تهرانی و گنجه ای تا و دنباله های داخلی ، به سمپاشی علیه جنگ پرداختند. ۹۹/۷/۱ https://eitaa.com/Basir_MN
⛔️ نکاتی مهم در مورد رزمایش قفقاز ۲۰۲۰ 🔻مانور تمرینی بزرگ ۲۰۲۰ در مرزهای جنوبی روسیه با حضور ۶ کشور چین، روسیه، ایران، پاکستان، بلاروس و ارمنستان در زمین، هوا و دریا حال برگزاری است... 🔻این رزمایش از چند جهت اهمیت دارد: 1️⃣ تمام اعضای حاظر در رزمایش قفقاز ۲۰۲۰ با غرب و ایالات متحده هرکدام به نوعی چالش دارند... 2️⃣ اکثر کشورهای شرکت کننده در این تمرین از قدرت های نظامی شرق هستند... 3️⃣ همراه شدن جمهوری اسلامی با قدرت هایی مانند چین و روسیه در یک تمرین نظامی در سطح راهبردی ، نشانه ناامیدی این نظام سیاسی در مقطع زمانی کنونی از بلوک غرب، و سوق یافتن بیشتر آن به سمت شرق بوده و پیغام آن برای دولت های غربی و احیانا متخاصم کاملا واضح و آشکار است‌... 4️⃣ برخی تحلیلگران اعتقاد دارند این نشان می دهد بین کشورهایی مانند ایران، چین، روسیه، پاکستان و ارمنستان پیمان نظامی-امنیتی اعلام نشده وجود دارد.. 5️⃣ زمان برگزاری این رزمایش نیز بسیار قابل تامل است؛ در آستانه انتخابات آمریکا که احتمال ماجراجویی از سوی رئیس جمهور ریسک پذیر آن برای ایجاد شوک در جهت بهبود وضعیتش میان افکار عمومی در رقابت با دموکرات ها جدی تر شده ، این مانور بین المللی پیام آمادگی و اتحاد نظامی و در نتیجه بازدارندگی قدرت های بلوک شرق و متحدان آن برای واکنش در مقابل تهدیدات نظامی ایالات متحده علیه هر کدام از اعضا را صادر می کند... 6️⃣ راه یافتن ایران و پاکستان به عنوان ۲ کشور قدرتمند نظامی جهان اسلام که طی سالهای اخیر بیش از گذشته به بلوک شرق نزدیک شده و در خصوص بسیاری از چالش های عرصه بین الملل نظریات مشترک دارند، بسیار مهم و راهبردی ارزیابی می شود‌؛ بالاخص که پاکستان علی رغم رابطه نزدیک با سعودی، در جنگ یمن و برقراری رابطه با اسرائیل با اعراب حاشیه خلیج فارس همراه نشد و طرف ایران ایستاد. این کشور سلاح اتمی دارد، متحد راهبردی چین است و دشمن هند... 7️⃣ کشورهای آذربایجان و گرجستان هم که در سالهای گذشته از بلوک شرق فاصله گرفته و به غرب نزدیک شده اند، در رزمایشی که نامش "قفقاز" است به بازی گرفته نشدند؛ ایران، ارمنستان و روسیه به شدت از نفوذ پیمان آتلانتیک شمالی در این باریکه( قفقاز ) نگران‌اند و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌پندارند. گرجستان عضو ناظر ناتو و آذربایجان رابطه نزدیکی با کشورهای عضو این پیمان نظامی دارد... ⚠️ درنهایت باید گفت در بحبوحه بحران کرونا که دنیا را به خود درگیر کرده ، برگزاری یک تمرین نظامی در این سطح جای تامل جدی داشته و حاکی از احساس خطر کشورهای حاضر در رزمایش در رابطه با رفتارهای ناتو علی الخصوص در منطقه قفقاز و آسیای میانه دارد... یادمان نرود پیمان آتلانتیک شمالی تمایل شدیدی برای حرکت به سمت شرق دارد و بلاروس، ارمنستان، ایران و پاکستان کشورهای خط مقدم در برابر آن به شمار می روند. https://eitaa.com/Basir_MN
⛔️ چرا حضرت آقا پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را تصمیم مدبرانه امام می‌داند⁉️ 🔹 ‏پذیرش قطعنامه ۵۹۸، در واقع نه پایان جنگ، که تغییر زمین جنگ از حوزه نظامی به حوزه فرهنگی و گفتمانی بود.. 🔸 مستند این ادعا، در محتوای پیام پذیرش قطعنامه است که امام(ره) هرگز از پایان جنگ سخن نگفت و اتفاقا تأکید بر بی‌جغرافیا بودن جنگ و فراتر از مرزهای جغرافیایی دانستن جنگ داشت.. 🔹 ‏در پیام پذیرش قطعنامه امام(ره) صراحتا از تلاش برای نابودی ریشه فاسد صهیونیسم و کمونیسم و... گفت و برای تحقق این هدف، خبر از تشکیل بسیج جهانی سربازان اسلام میداد و به دنبال ایجاد یک جبهه فراگیر جهانی در مقابل امپریالیسم بود که جمهوری اسلامی در نقش قرارگاه مرکزی‌اش تعریف میشد.. 🔹 ‏کمی بعد از پذیرش قطعنامه هم، دستور تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را داد تا نیروی پیشران در این جنگ جدید و جهانی علیه استکبار باشد.. 🔸 نیرویی که می‌بایست فراتر از جغرافیای ایران و فراتر از ساختارهای سیاسی موجود عمل می‌کرد و مبارزه بی‌امان با نظام سلطه را سازماندهی می‌کرد.. ‏در یک کلام؛ ❌ من ‎مدبرانه بودن پذیرش قطعنامه توسط امام را که حضرت آقا ، به آن اشاره داشتند را از این زاویه می‌بینیم که امام با هوشمندی بسیار، جنگ با استکبار را، از بن‌بست جنگ نظامی، به زمین هموار و گسترده جنگ فرهنگی و سیاسی کشاند تا تمام توان نظام سلطه را مشغول دفاع کند. https://eitaa.com/Basir_MN
♦️ شرم، حيا،‌ و غيرت برای دیدن یکی از دوست های جانبازم، رفته بودم آسایشگاه امام خمینی (ره) که در شمالی ترین نقطه تهران است. فکر می کردم از مجهزترین آسایشگاه های کشور باشد، که نبود. بیشتر به خانه ای بزرگ شبیه بود. دوستم نبود، فرصتی شد به اتاق های دیگر سری بزنم. اکثر جانبازها آنجا قطع نخاع بودند، برخی قطع نخاع گردنی، یعنی از گردن به پایین حرکت نداشتند، بسیاری از کمر، بعضی نابینا بودند، بعضی جانباز از هر دو دست. و من چه می دانستم جانبازی چیست، و چه دنیایی دارند آن ها... جانبازی که ۳۵ سال بود از تخت بلند نشده بود پرسید؛ "کاندیدا شده ای! آمده ای با ما عکس بگیری؟" گفتم نه! ولی چقدر خجالت کشیدم. حتی با دوربین موبایلم هم تا آخر نتوانستم عکسی بگیرم. می گفت اینجا گاه مسئولی هم می آید، البته خیلی دیر به دیر، و معمولا نزدیک انتخابات! همه اینها را با لبخند و شوخی می گفت. هم صحبتی گیر آورده بود، من هم از خدا خواسته! نگاه مهربان و آرام اش به من تسلی می داد. وقتی فهمید در همان عملیاتی که او ترکش خورده من هم بوده ام، خیلی زود با من رفیق شد. پرسیدم خانه هم می روی؟ گفت هفته ای دو هفته ای یک روز، نمی خواست باعث مزاحمت خانواده اش باشد! توضیح می داد خانواده های همه جانبازهای قطع نخاع خودشان بیمار شده اند، هیچکدام نیست دیسک کمر نگرفته باشند. پرسیدم اینجا چطور است؟ شکر خدا را می کرد، بخصوص از پرسنلی که با حقوق ناچیز کارهای سختی دارند. یک جور خودش را بدهکار پرسنل می دانست. گفتم: بی حرکتی دست و پا خیلی سخت است، نه؟ با خنده می گفت نه! نکته تکاندهنده و جالبی برایم تعریف کرد، او که نمی توانست پشه ها را نیمه شب از خودش دور کند، می گفت با پشه های آنجا دیگر دوست شده است... می گفت "نیمه شب ها که می نشینند روی صورتم، و شروع می کنند خون مکیدن، بهشان می گویم کافیست است دیگر!" می گفت خودشان رعایت می کنند و بلند می شوند، نگاهم را که می بینند، می روند. شانس آوردم اشک هایم را ندید که سرازیر شده بودند. نوجوان بوده، ۱۶ ساله که ترکش به پشت سرش خورده و الان نزدیک ۵۰ سالش شده بود. و سال ها بود که فقط سقف بی رنگ و روی آسایشگاه را می دید. آخر من چه می دانستم جانبازی چیست! صدای رعد و برق و باران از بیرون آمد، کمک کردم تختش را تا بیرون سالن بیاوریم، تا باران نرمی که باریدن گرفته بود را ببیند. چقدر پله داشت مسیر! پرسیدم آسایشگاه جانبازهای قطع نخاع که نباید پله داشته باشد. خندید و گفت اینجا ساختمانش مصادره ای است و اصلا برای جانبازها درست نشده است. خیلی خجالت کشیدم. دیوارهای رنگ و رو رفته آسایشگاه، تخت های کهنه، بوی نم و خفگی داخل اتاق ها... هر دقیقه اش مثل چند ساعت برایم می گذشت. به حیاط که رسیدیم ساختمان های بسیار شیک روبرو را نشانم داد. ساختمان هایی که انگار اروپایی بودند. می گفت اینها دیگر مصادره ای نیستند، بسیاری از این ساختمان ها بعد از جنگ ساخته شده، و امکاناتش خیلی بیشتر از آسایشگاه های جانبازهاست. نمی دانستم چه جوابش را بدهم. تنها سکوت کردم. می گفت فکر می کنی چند سال دیگر ما جانبازها زنده باشیم؟ یکه خوردم. چه سئوالی بود! گفتم چه حرفی می زنی عزیزم، شما سرورِ مایید، شما افتخار مایید، شما برکت ایرانید، همه دوستتان دارند، همه قدر شما را می دانند، فقط اوضاع کشور این سال ها خاص است، مشکلات کم شوند حتما به شما بهتر می رسند. خودم هم می دانستم دروغ می گویم. کِی اوضاع استثنایی و ویژه نبوده؟ کِی گرفتاری نبوده. کِی برهه خاص نبوده اوضاع کشور... چند دقیقه می گذشت که ساکت شده بود، و آن شوخ طبعی سابقش را نداشت. بعد از اینکه حرف مرگ را زد. انگار یاد دوستانش افتاده باشد. نگاهش قفل شده بود به قطره های ریز باران و به فکر فرو رفته بود. کاش حرف تندی می زد! کاش شکایتی می کرد! کاش فریادی می کشید و سبک می شد! و مرا هم سبک می کرد! یک ساعت بعد بیرون آسایشگاه بی هدف قدم می زدم. دیگر از خودم بدم می آمد. از تظاهر بدم می آمد. از فراموش کاری ها بدم می آمد. از جانباز جانباز گفتن های عده ای و تبریک های بی معنای پشتِ سر هم. از کسانی که می گویند ترسی از جنگ نداریم همان ها که موقع جنگ در هزار سوراخ پنهان بودند. و این روزها هم، نه جانبازها را می بینند نه پدران و مادران پیر شهدا را... بدم می آمد از کسانی که نمی دانند ستون های خانه های پر زرق و برقشان چطور بالا رفته! از کسانی که جانبازها را هم پله ترقی خودشان می خواهند! کاش بعضی به اندازه پشه ها معرفت داشتند وقتی که می خوردند، می گفتند کافیست! و بس می کردند، و می رفتند، ما چه می دانیم جانبازی چیست... https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌سناريوی تخريب و هراس 🔰رقابت‌هاي انتخاباتي سال 1400 ریاست جمهوری، مدتی است که آغاز شده و اخبار آن رسانه‌ای می‌شود. جريان‌هاي سياسي در کنار طراحي راهبردهاي خود براي رسيدن به گزينه نهايي، شگردهاي خود براي مقابله با رقيب سياسي را نیز آغاز کرده‌اند که در اين ميان، دومي بر اولي تقدم دارد و در هفته‌های اخير نشانه‌های فراواني از آن آشکار شده است. 💎اصلاح‌طلبان در بهره‌گیری از این شگردها پيشگام هستند و روزنامه‌هاي زنجيره‌اي و شبکه‌هاي فعالشان در فضاي مجازي، يکي از مهم‌ترین شگردها براي موفقيت این جریان در انتخابات 1400 را رقيب‌هراسي و شايعه‌سازي عليه رقيب يافته‌اند. ♻️يکي از خطوط اصلي اين تبليغات رسانه‌اي در هفته‌هاي اخير، ادعاي ورود نظاميان به ميدان انتخابات و تشکيل «دولت نظاميان» است. به‌عنوان نمونه روزنامه شرق تيتر يک امروز خود را این‌گونه انتخاب کرده است: «اصولگرايان در انتظار کابينه نظامي». https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 امدادغیبی شب قبل از شروع جنگ! ✍️ 🔹 ساعت 2 بامداد 30 شهریور 59، یک F-14 ایرانی به خلبانی عطایی، حین گشت‌زنی هدفی نزدیک شونده که از بغداد برخاسته را در رادار دیده و کسب تکلیف میکند و مرکز کنترل دستور میدهد که درصورت عبور از مرز، هدف را منهدم کنید! پس از مدتی هواپیما از مرز عبور میکند... 🔸 ولی خلبان تامکت از ارتفاع بالا، سرعت کم و مسیر ثابت پرنده مهاجم تعجب کرده، مراتب را به مرکز کنترل اطلاع میدهد ولی مرکز مصرّ به انهدام هدف است! خلبان شکاری که هنوز تغییری در برنامه پروازی هدف ندیده اعلام میکند که با مسئولیت شخصی، ابتدا شناسایی و درصورت لزوم اقدام به شلیک میکنم... ✅ خلبان خود را پشت هواپیمای ورودی میرساند ولی در کمال تعجب مشاهده میکند که هواپیمای مسافربری خطوط هوایی پاکستان در حال عبور از آسمان ایران و مسیر اسلام‌آباد است! پس از کسب تکلیف، به جت مسافری اعلام میکند که دستور پرواز ممنوع در منطقه قبلا صادر شده و باید به فرودگاه مبدأ برگردی... 🔹 خلبان مسافری با شنیدن اعلام منطقه جنگی در مرز دو کشور، با عنوان این موضوع که در صورت بازگشت هدف پدافند عراق قرار خواهد گرفت، از بازگشت به فرودگاه بغداد امتناع می‌ورزد که متعاقبا مرکز کنترل به F-14 دستور مشایعت آن تا تهران را ابلاغ میکند... 💢 هواپیمای پاکستانی قبل از فرود در تهران، اجازه عبور از آسمان کشور را دریافت و به مسیر اسلام‌آباد باز میگردد. در واقع عراق با عدم اعلام وضعیت جنگی در مرز هوایی دوکشور به خلبان پاکستانی، از این هواپیما بعنوان طعمه‌ای برای شکاری‌های ایران و بهانه آغاز جنگ استفاده کرده بود... https://eitaa.com/Basir_MN
تکذیب پیرامون تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجت الاسلام و المسلمین 📰ادعای بی اساس در روزنامه شرق، تکذیب شد/رهبر معظم انقلاب اسلامی تا کنون هیچ صحبتی با استاد سیدحمید روحانی پیرامون نداشته‌اند 🔹19شهریور 1399 به گفت و گو با جناب آقای سیدمحمود دعایی نشست. غرض از گفت و گو بررسی ابعاد شخصیتی و رخدادهای سیاسی حیات بود اما در ضمن آن ادعاهایی نسبت به رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی مطرح شد که کذب آن روشن بود. اما در راستای شفاف‌سازی و احترام به ؛ ادعای ذکر شده به صورت رسمی نیز تکذیب شد. 🔸تکذیبیه روابط عمومی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی مطابق قانون مطبوعات در تاریخ 24شهریور در روزنامه شرق درج شد. 🖊متن کامل به این شرح است: ◀️مدیرمسئول محترم روزنامه «شرق» سلام علیكم؛ احتراما پیرو مصاحبه جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود دعایی با آن نشریه در روز چهارشنبه مورخ 99/06/19 به استحضار می‌رساند ادعای ایشان مبنی‌بر برخورد جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دكتر به دلیل مطالب منتشرشده به قلم ایشان راجع به قویا تكذیب می‌شود و شایان ذكر است كه معظم‌له با ایشان در این رابطه هیچ‌گونه صحبتی نداشته‌‌اند. 🔹لازم است طبق قانون مطبوعات این یادداشت در اسرع وقت در همان صفحه منتشر شود. امید است كه بحث و مصاحبه پیرامون مباحث تاریخی با اشراف كامل به وقایع و دقت و لازم مطرح شود تا بدین‌گونه نیاز به تكذیب مطالب در مورد افرادی نباشد كه الحمدلله در قید حیات هستند. 🔸خسران طرح چنین مطالب بی‌اساسی دستمایه بدخواهان برای و قلب حقایق است كه همه در قبال آن مسئول و متعهد هستیم و كم‌توجهی، نیت سوء و غفلت از آن غیرقابل جبران و مایه عذاب الهی است. با تشكر. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا