eitaa logo
بصير
2.7هزار دنبال‌کننده
84.8هزار عکس
79.7هزار ویدیو
2.9هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ بیش از ۴۰ کشته در مراسم مذهبی یهودی‌ها 🔹در پی سقوط پلی در جریان یک مراسم مذهبی یهودی در سرزمین‌های اشغالی، دست کم ۴۰ نفر کشته شدند. 🔹این اولین تجمع بزرگ صهیونیست‌ها پس از آغاز همه‌گیری کرونا بوده و ارتش رژیم صهیونیستی نیز تیم‌های امداد و نجات خود را به محل وقوع حادثه اعزام کرده است. 🔸نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این حادثه را یک «فاجعه مهلک» توصیف کرد. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕎 چهل کشته در مراسم امسال لگ باعومر 1️⃣ در اثر فروریختن قسمتی از محل برگزاری مراسم امسال دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی شدند. 2️⃣ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، این حادثه را یک «فاجعهٔ مهلک» توصیف کرد. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕎 چهل کشته در مراسم امسال لگ باعومر 1️⃣ در اثر فروریختن قسمتی از محل برگزاری مراسم امسال دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی شدند. 2️⃣ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، این حادثه را یک «فاجعهٔ مهلک» توصیف کرد./اندیشکده مطالعات یهود https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕎 فیلم کوتاه از مراسم لگ باعومر / ١ اندیشکده مطالعات یهود https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕎 فیلم کوتاه از مراسم لگ باعومر / ٣ ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕎 فیلم کوتاه از مراسم لگ باعومر / ٢ اندیشکده مطالعات یهود https://eitaa.com/Basir_MN
🕎 دورهٔ عومر و سوگواری 1️⃣ شمارش دورهٔ ۴٩ روزهٔ امروزه میان یهودیان مرسوم است و تا حدودی صورت ایام سوگواری به خود گرفته است. 2️⃣ یهودیان راست‌کیش (ارتدوکس) در بیشتر ایام این دوره از کوتاه کردن مو یا تراشیدن صورت و برگزاری مراسم عروسی خودداری می‌کنند. 3️⃣ منشأ این سوگواری روشن نیست؛ رایج‌ترین دلیلی که برای آن ارائه می‌شود، این است که هنگام حیات در قرن دوم، در روزهای شمارش عومر طاعونی میان شاگردان او شیوع پیدا كرد و عده‌ی زیادی از آنها در خلال ایام عومر تلف شدند. 4️⃣ در ادعا شده ٢۴٠٠٠ شاگرد بر اثر این طاعون مرده‌اند، و برخی نیز طاعون را کنایه از کشته شدن این افراد در ماجرای قیام معروف دانسته‌اند. 5️⃣ اما در سی‌وسومین روز عومر که به معروف است باید سوگوارى را کنار نهاد. این روز زمان بسیار مشهورى براى مراسم ازدواج اشکنازى‌ها است. 6️⃣ گویا مرگ و میر شاگردان ربّی عقیوا در روز سی‌وسوم عومر به‌طرز معجزه آسایی پایان یافت. (در الفبای عبری به حساب ابجد حرف ل برابر با ٣٠ و حرف گ به‌جای ج عربی و برابر ٣ است. پس لگ یعنی ٣٣) اندیشکده مطالعات یهود https://eitaa.com/Basir_MN
🕎 حقیقت لگ باعومر 1️⃣ حقیقت روشن نیست. تصور عموم در این باب برگرفته از آموزه‌اى است که مى‌گوید لگ باعومر روزى است که در آن حکیم ربّى ، که از قرار مشهور مؤلف دانسته مى‌شود، سرانجام آموزهٔ سرّى خویش را براى شاگردانش آشکار ساخته و مُرده است. 2️⃣ در میان ، که مرگ ربّى شمعون را همچون ازدواج میان روح او و خدا توصیف مى‌کنند، این روز یکى از روزهاى شادى و سرور بسیار است و آنها براى زیارت قبر وی به (Meron) در (Galilee) می‌روند و در آنجا جشن‌های بزرگ آتش و رقص و آوازهای فراوان به‌راه می‌افتد. 3️⃣ این سفر زیارتی نزد یهودیان شرقی (اشکنازی) که در مرون اردو می‌زنند و به آنجا حال و هوای یک شهر بازی می‌بخشند از اهمیت خاصی برخوردار است. آنها در آنجا علی‌رغم مخالفت و ممانعت مسئولان بهداشتی اسرائیل به ذبح گوسفند نیز می‌پردازند. 4️⃣ نزد یهودیان جوامع شرقی کاملاً عادی و معمول است که برای سپاسگزاری از سلامت‌یافتن از بیماری یا روی‌آوردن بختی خوش نذر می‌کنند که به زیارت قبر ربّی شمعون بروند. 5️⃣ در لگ باعومر روی قبر او شمع روشن می‌کنند و همچنین به مطالعهٔ زوهر می‌پردازند. همچنین برای اولین‌بار موی سر پسربچه‌هایی را که به چهار سالگی وارد شده‌اند در مرون می‌تراشند و آن را در آتش جشن مى‌اندازند. 6️⃣ در نقاط دیگر از سرزمین‌های اشغالی این روز را با جشن آتش و بازى‌هایى که با استفاده از تیر و کمان صورت مى‌گیرد برگزار مى‌کنند. اندیشکده مطالعات یهود https://eitaa.com/Basir_MN
❇️ احتلام در حال روزه چه حکمی دارد ؟ 💠 اگر انسان خوابی ببیند و در اثر آن قوه جنسی او تحریک شود، ولی بعد از بیداری بی اختیار منی از او خارج شود، این جنابت اختیاری نبوده و موجب بطلان روزه او نخواهد شد، و مرتکب عمل حرامی نشده است. 💠 همچنین اگر روزه دار در حال بیرون آمدن منى از خواب بیدار شود، واجب نیست از بیرون آمدن آن جلوگیرى کند. 💠 اگر روزه دار در روز محتلم شود،(یعنی، در خواب از او منی خارج شود)، واجب نیست فوراً غسل کند. اما برای خواندن نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشاء واجب است غسل جنابت نماید. https://eitaa.com/Basir_MN
🔰 حکم استفاده از در ✳️عطر زدن روزه دار. بسیاری از مردم تصور می کنند استفاده از عطر و بوی خوش برای روزه دار مکروه و ترک آن بهتر است. در حالی که عطر زدن و استفاده از بوی خوش برای روزه دار نه تنها مکروه نیست بلکه هدیه و ارمغانی برای اوست، اما آنچه که برای روزه دار مکروه است بو کردن گیاهان معطر است، چه گل باشد و چه غیر گل. 📚 توضیح المسائل مراجع ج1 ص961 م1657 تحریر الوسیله ج1 ص288 https://eitaa.com/Basir_MN
🔰 آمادگی برای ورود به ساحت لیلةالقدر 🔺رهبر انقلاب: در ماه رمضان، دلها را تا میتوانید با ذکر الهی نورانی‌تر کنید، تا برای ورود به ساحت مقدس لیلةالقدر آماده شوید. شب سلامت دلها و جانها، شب شفای بیماریهای اخلاقی و مادی و اجتماعی که امروز متاسفانه دامان بسیاری از ملتهای جهان، از جمله ملتهای مسلمان را گرفته است! سلامتی از همه اینها، در شب قدر ممکن و میسر است؛ بشرطی که با آمادگی وارد این شب شوید. 🌙 @Khamenei_ir https://eitaa.com/Basir_MN
🔰 شب معراج مؤمنان 🔺 رهبر انقلاب: معراج مؤمن است. کاری کنیم عروج کنیم و از مزبله مادی که بسیاری از انسانها در سراسر دنیا اسیر و دچار آن هستند، هرچه می‌توانیم، خود را دور کنیم. دلبستگی‌ها، بدخلقی‌ها، روحیات تجاوزگرانه، افزون خواهانه و فساد و فحشا و ظلم، مزبله‌های روح انسانی است. این شبها باید بتواند ما را هرچه بیشتر از اینها دور و جدا کند. ۱۳۸۳/۰۸/۱۵ 🌙 @Khamenei_ir https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فیلمی دیگر از مراسم مذهبی یهودیان، در سرزمین‌های اشغالی که منجر به حادثه مرگبار شد. بیش از 40 نفر کشته و حدود 300 نفر زخمی شدند. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️صف طولانی آمبولانس‌ها برای انتقال اجساد شهرک نشینان صهیونیست https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 استفتاء از آیت الله ❓دختری که تازه به سن بلوغ رسیده ، اگر به واسطه روزه گرفتن دچار ضعف شدید شود، نسبت به روزه تکلیف دارد؟ 💠 جواب: دخترانی که تازه به سن بلوغ [۱] می‌رسند واجب است روزه بگیرند و ترک آن به صرف دشواری، ضعف جسمانی و مانند آن جایز نیست، مگر آنکه روزه برای آنها ضرر داشته یا تحمل آن با مشقت زیادی همراه باشد. https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 استفتاء از آیت الله ❓زنی هستم با تحصیلات عالی و دارای چندین فرزند، مشکلی که از آن رنج می‏برم مسأله طهارت است. چون در خانواده‏ای متدین بزرگ شده‏ام، می‏خواهم همه تعالیم اسلامی را مراعات کنم. به علت داشتن فرزندان کوچک، همیشه با مسائل بول و غائط سر و کار دارم. هنگام تطهیر بول، ترشحات سیفون پراکنده شده و به پاها، صورت و حتی سرم برخورد می‏کنند و هر دفعه با مشکل تطهیر آن اعضاء مواجه هستم، و این باعث شده که در زندگی با سختی‏های زیادی روبرو شوم. از طرفی هم نمی‏توانم این امور را رعایت نکنم، زیرا مربوط به عقیده و دینم است. برای حل مشکل به پزشک روانشناس هم مراجعه کردم، ولی نتیجه‏ای نگرفتم. بعلاوه موارد دیگری هم هست که از آنها رنج می‏برم مثل غبار شی‏ء نجس یا مراقبت از دست‏های کودک که یا باید آنها را آب بکشم و یا از دست زدن بچه به اشیاء دیگر جلوگیری نمایم. با توجه به این که تطهیر شی‏ء نجس برای من بسیار دشوار است ولی در همان وقت، شستن آن ظرفها و لباسها در صورتی که فقط کثیف باشند برایم راحت است. لذا از حضرتعالی می‏خواهم که با راهنمایی‏های خود زندگی را بر من آسان نمایید. 💠 پاسخ: 1️⃣ از نظر شرع مقدس، در طهارت و نجاست، اصل بر طهارت اشياء است. يعنى در هر موردى که کمترين ترديدى در نجس شدن آن براى شما حاصل شد، واجب است حکم به عدم نجاست کنيد. 2️⃣ کسانى که داراى حساسيت نفسانى شديدى در مورد نجاست هستند (به اين افراد در اصطلاح فقهى وسواسى گفته مى‏شود)، حتى اگر گاهى يقين به نجاست هم پيدا کردند، بايد حکم به عدم نجاست کنند، مگر در مواردى که نجس شدن يک شى‏ء را با چشمان خود ببينند، به‌طورى که اگر فرد ديگرى هم آن را ببيند، يقين به سرايت نجاست پيدا کند، فقط در اين موارد بايد حکم به نجاست کنند. استمرار اجراى اين حکم در مورد افراد مزبور تا زمانى است که اين حساسيت به‌طور کلى از بين برود. 3️⃣ هر شى‏ء يا عضوى که نجس مى‏شود، براى تطهير آن، يکبار شستن با آب لوله‏کشى بعد از زوال عين نجاست کافى است. تکرار در شستن يا فرو بردن آن در آب لازم نيست، و اگر شى‏ء نجس از قبيل پارچه و مانند آن باشد، بايد به مقدار متعارف فشار داده شود تا آب از آن خارج گردد. 4️⃣ از آنجايى که شما به اين حساسيت شديد در برابر نجاست مبتلا هستيد، بايد بدانيد که غبار نجس در هيچ صورتى نسبت به شما نجس نيست و نيز مراقبت از دست‏هاى کودک چه پاک باشد يا نجس و همچنين دقت در اين که خون از بدن زائل شده يا خير، لازم نيست. اين حکم درباره شما تا زمانى که اين حساسيت از بين نرفته، باقى است. 5️⃣ دين اسلام داراى احکام سهل و آسان و منطبق با فطرت بشرى است، لذا آن را بر خود مشکل نکنيد و با اين کار باعث وارد شدن ضرر و اذيت به جسم و روحتان نگرديد. حالت دلهره و اضطراب در اين موارد زندگى را بر شما تلخ مى‏کند، و خداوند راضى به رنج و عذاب شما و کسانى که با شما ارتباط دارند، نيست. شکرگزار نعمت دين آسان باشيد و شکر اين نعمت، عمل بر اساس تعليمات خداوند تبارک و تعالى است. 6️⃣ اين حالت يک وضعيت گذرا و قابل علاجى است. افراد بسيارى بعد از ابتلا به آن، با روش مذکور از آن نجات يافته‏اند. به خداوند توکل نماييد و نفس خود را با همت و اراده آرامش ببخشيد. 🔸انشاء الله موفق باشيد. https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 استفتاء از آیت الله ❓آیا لایک عکس افراد بی حجاب در شبکه‌های اجتماعی، جایز است؟ اگر چهره فرد مشخص نباشد یا غیرمسلمان باشد، چه حکمی دارد؟ 💠 پاسخ: ♦️اگر تأیید و ترویج باطل و گناه محسوب شود، جایز نیست. 1397اسفند15 https://eitaa.com/Basir_MN
احکام رمضانیه (17).mp3
5.78M
رمضانیه؛ 🔻حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحیدپور 🎙 نکاتی مهم درباره کفاره روزه/ اشتباهی که برخی مؤسسات خیریه مرتکب می‌شوند ‌ ‌ https://eitaa.com/Basir_MN
🌸 عليه السلام فرمود: 💠 منْ صامَ لِلّهِ عَزَّوَجَلَّ يَوْما فى شِدَّةِ الْحَرِّ فَـأَصابَهُ ظَمَأٌ وَكَّلَ اللّه ُ بِهِ أَلْفَ مَلَكٍ يَمْسَحُونَ وَجْهَهُ وَ يُبَشِّرُونَهُ حَتّى اِذا أَفْطَرَ. ❇️ هركس در روز بسيار گرم براى خدا روزه بگيرد و تشنه شود، خداوند هزار فرشته را مى‌گمارد تا دست به چهره او بكشند و او را بشارت دهند تا هنگامى كه افطار كند. 📚 الکافی، جلد ۴، صفحه ۶۴ https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 باطل را با توجیهات ناروا، راسخ تر نسازیم! 💠 پاسخ تفصیلی به چند شبهه مهم پیرامون ماجرای [صفحه ۱ از ۲] || حجت‌الاسلام دکتر مهدوی زادگان : « یک لحظه فکر کردم که راهپیمایی شده و الان باید با مشت گره کرده شعار بدهیم. اولاً جناب ظریف که فایل را منتشر نکرده که اهداف انتخاباتی داشته باشد. ثانیاً ایشان بین سیاست نظام که خود را ملزم به عمل در چارچوب آن میداند و نظر سیاسی خود که یک منظر فکری است تفاوت قایل شده است. ثالثاً اینکه دوگانه سازی چیز بدی است معنایش این نیست که دوگانه واقعاً وجود ندارد شما کافیه به نشریات و رسانه های دیگر سری بزنید کاملاً وجود دوگانه آشکار است. عده ای به میدان اصالت میدهن و عده ای دیگر به دیپلماسی.» 1. البته به وقتش لازم باشد در راهپیمایی با مشت های گره کرده هم شرکت می کنیم. 2. مستحضرید که در ماجرای ظریف گیت، دو مساله وجود دارد: سخنان ساختار شکنانه و انتشار اسناد محرمانه. آقای ظریف ممکن است از مساله انتشار فایل صوتی برائت بجوید ولی گفته های خود را که نمی تواند انکار یا تکذیب کند. و آنچه که انگیزه راهپیمایی را بیشتر تقویت می‌کند، همین مساله دوم است. مضافاً اینکه آقای ظریف در آن متن ایستاگرامی به اصطلاح دل نوشته شان انتشار فایل صوتی را محکوم نکردند و فقط به این بسنده کرده است که " نمی داند چگونه از آن سوی آب ها سر در آورده است". گویی اگر این سوی آب سر در می‌آورد، اشکالی نداشت! اگر آقای ظریف با انتشار فایل مخالف هستند‌؛ چرا علیه مسئولان پروژه تاریخ شفاهی دولت تدبیر؛ یعنی آقای حسام الدین آشنا شکایت قضایی نمی‌کند. او برای اینکار حتی بر مدعی العموم رجحان دارد. شکایت قضایی ظریف از آشنا می تواند دلیلی بر عدم رضایت از انتشار فایل صوتی باشد و در غیر این صورت، اعلام برائت ایشان مسموع نیست. بنابر این، وجود نشانه اهداف انتخاباتی در اینکار محرز است. 3. علاوه نشانه اهداف انتخاباتی داشتن تنها به این نیست که فایل صوتی منتشر شود بلکه می تواند این مصاحبه برای توجیه ستادهای انتخاباتی باشد که در آینده قصد راه اندازی آنها را داشته باشد. از این رو، ممکن است که هیچ مخالفتی هم با انتشار محدود آن نداشته باشد. چنانکه به گفته فرزند آقای کروبی، این فایل صوتی را هم او و هم فعالان سیاسی اصلاحات در اختیار داشتند. بنابر این، وجود اهداف انتخاباتی در اصل انجام مصاحبه محرز است تا چه رسد به انتشار آن در آن سوی آب ها. 4. آقای ظریف در یادداشت ایستاگرامی اش مصاحبه خود را " یک بحث نظری محرمانه " توصیف کرده است و تقلیل آن را به بهانه ای برای دوگانه سازی میان نظامیان سرافراز و دیپلمات های غیور، کوته اندیشی دانسته است. اولا جای بحث نظری در محافل علمی مانند دانشگاه است و نه در متن قدرت سیاسی. ثانیاً، فرضاً هم که این امر را جایز و لازم بدانیم، محرمانه بودن آن چه صیغه ای است. مگر بحث نظری، محرمانه می شود. تنها وجه محرمانه بودن پنهان نگاری یا تقیه است. این ادعا بدین معنا است که آقای ظریف در مباحث نظری دیدگاه خلاف حاکمیت دارد ولی چون نمی تواند باز گو کند، تقیه می کند. اما مستحضرید که پنهان گویی در حکومت اسلامی را تقیه نمی نامند، بلکه نفاق است. چنانکه در قرآن کریم جریان نفاق در حکمرانی رسول خدا صلی الله علیه و آله برجسته شده است و هیچ ذکری از تقیه نیست. تقیه مربوط به تعامل مؤمنین با سلاطین جور است. ثالثاً، آقای ظریف در این مصاحبه هیچ اشاره ای به نظری بودن آن نکرده است. رابعاً، پروژه تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید برای ضبط مباحث نظری وزرا نبوده است. بلکه تاریخ عملکرد این دولت، مورد نظر بوده است و نه تاریخ مبانی نظری آن. خامسا، اگر این مصاحبه یک بحث نظری بود، جان کری آن را تکذیب نمی کرد و پمپیو برای اثبات مدعایش( ضرورت ترور سردار سلیمانی ) به آن استناد نمی کرد و یا شبکه مزدور سعودی اهتمام جدی برای انتشار آن نداشت. سادسا، کجای این مصاحبه مشتمل بر مباحث نظری است. 5. درست است که دو گانه سازی غیر از وجود دوگانه است. لکن هر دو به یک اندازه مطلوب و صحیح نیست. بلکه مفسده دوگانه سازی بسیار بیشتر از وجود دوگانه است. زیرا در وجود دوگانگی می توان عنصر جهل را دخالت داد ولی در دوگانه سازی فقط قصد و اراده بر ایجاد بی نظمی و اغتشاش سیاسی دخالت دارد. https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 باطل را با توجیهات ناروا، راسخ تر نسازیم! 💠 پاسخ تفصیلی حجت‌الاسلام دکتر مهدوی زادگان به چند شبهه مهم پیرامون ماجرای [صفحه ۲ از ۲] 6. لازم است در اینجا به تفاوت دوگانه سازی و وجود دوگانه با تکثر دیدگاه هم توجه داشت. در حکمرانی سیاسی، هر سه امر نامطلوب و نا مشروع است. زیرا موجب ناکارآمدی و اخلال در حکمرانی می شود. اما در حوزه عمومی و جاهایی مثل نشریات، دو گانه سازی و دوگانه بودن هم مردود است. نشریه ای که دوگانه سازی می کند، مرتکب عمل مجرمانه شده است. نشریه ای هم که دچار دوگانگی است، مجرم نیست ولی گرفتار است. اما تکثر سیاسی در حوزه عمومی و نشریات، هیچ اشکالی ندارد و شاید هم برای پویایی جامعه لازم و ضروری باشد. لذا برای توجیه اراده دوگانه سازی و یا وجود دوگانگی در دولت نمی توان به حوزه عمومی و نشریات ارجاع و استناد کرد. 7. اینکه می‌فرمائید " عده ای به میدان اصالت می دهند و عده ای دیگر به دیپلماسی " در جای خود که جای علمی است، باید بدان پرداخت و باید هر دو طرف برای عقیده خود دلیل اقامه کنند. اما این واقعیت، کارگزار حکومتی را مجاز نمی کند که مطابق آنچه که اصالت می داند عمل کند. زیرا موجب اختلال و فروپاشی حاکمیت می‌شود. او باید علیرغم اینکه به چه چیزی اصالت می‌دهد، مطابق نظر رسمی حاکمیت عمل کند. همچنین این واقعیت به کارگزار در دیپلماسی یا در میدان، اجازه تخریب یکدیگر را نمی دهد. ما در هیچ کجا نداریم که شهید سردار سلیمانی چهره دیپلماسی را تخریب کرده باشد. چنانکه خود آقای ظریف به این امر معترف است. اما متاسفانه آقای دکتر ظریف در این مصاحبه نظری !! بسیار و و ، سردار سلیمانی را تخریب کرد و پنجه بر چهره آن شهید والا مقام انداخت و او را مانع پیشرفت دیپلماسی معرفی کرد. حال آن که شهید حاج قاسم سلیمانی به آقای ظریف آنچنان اعتبار قدرت دیپلماسی داد که استکبار جهانی مجبور به شنیدن حرفهایش شد تا جایی که آن سردار در راه عزیز شدن دیپلماسی به شهادت رسید. هزینه ای که به گفته آقای ظریف، دیپلماسی برای میدان کرده است – بر فرض صحت آن – برابر خون آن شهید، پَر کاهی بیش نیست. لذا این چنین دیپلماسی و دیپلماتی که آقای ظریف از آن دفاع می کند، نه فقط در حکمرانی اسلامی بلکه در دیپلماسی های مدرن اروپا و آمریکا هم جایگاهی ندارد! متأسفانه آقای ظریف اصول اولیه اخلاق سیاست رئالیستی را هم رعایت نکرد تا چه رسد به اصول اخلاق سیاست اسلامی. از این رو، از افرادی با عنوان اندیشه ورز سیاست، انتظار نیست که اینگونه رفتارها را توجیه کنند. اینگونه توجیهات، امثال ظریف را در عقیده باطل شان راسخ تر می سازد. مواضع حوزویان در دفاع از حاج‎قاسم و محکومیت اقدام ظریف/۲ https://eitaa.com/Basir_MN
📚 منابع مطالب بالا 💠 در ذیل مستندات برخی مطالب مندرج در یادداشت «ظریف؛ دست‌پرورده انجمن حجتیه، نماد اسلام آمریکایی» ارايه مي‌شود: ۱.تحصیل در مدرسه علوی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/8124 ۲.ارتباط علوی با انجمن حجتیه، شرکت در جلسات حلبی و رواج آثار بازرگان در مدرسه علوی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/8125 ۳.مطالعه آثار شریعتی: https://eitaa.com/rozaneebefarda/8126 ۴.مخالفت پدر ظریف با انقلاب اسلامی تا هنگام مرگ: https://eitaa.com/rozaneebefarda/8127 ۵.سفر ظریف به آمریکا همراه یک فرد متدین که همکار ساواک بود: https://eitaa.com/rozaneebefarda/8128 https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 تحصیل در مدرسه علوی ظریف به روایت ظریف/۱ ▫️حاشیه مدرسه علوی یکی از مراکز نزدیک به بوده است. https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 ظریف به روایت ظریف/۲ به گفته : در مدرسه علوی رواج داشت! او به (مؤسس و رئیس انجمن حجتیه) رفت و آمد داشت! https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 ظریف به روایت ظریف/۳ و مطالعه آثار https://eitaa.com/Basir_MN