چون مسلمون هرقدرم بیغیرت باشه نمیتونه اینقدر نسبت به مساله غزه و فلسطن بی تفاوت باشه
هدایت شده از نماز شب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀 چرا توفیق نماز شب ندارم؟
🎁@namazeshab_net
🟤چه کسانی اسرائیل را نابود می کنند؟
#بخش_دوم
«فَجاسُوا خِلالَ الدِّيار»: جنگ با با «یهود» در «سرزمین فلسطین»
یکی دیگر از ویژگیهای عبادا لنا، در سوره اسراء، «فَجاسُوا خِلالَ الدِّيار» است[1]، یعنی برای مجازات یهود فاسد، خانهها را جستجو خواهند کرد.
تعبیر «فَجاسُوا»، بیانگر این است حضور و ورود به فلسطین از سوی «عبادا لنا»، به درازا نمیکشد و استقرار طویلمدت، نخواهند داشت[2].
بیان گردید «عبادا لنا»، مومنان هستند؛ البته آن دسته از اهلسنت که آرمان آزادی فلسطین دارند و تحت سرپرستی و مدیریت «عبادا لنا»، قرار دارند؛ نیز ذیل محور شیعی تعریف خواهند شد. مشروط بر اینکه شیعیان واقعی «عبادا لنا»، برای جنگ با اسرائیل، همراه با این مجاهدان مسلمان برای آزادی فلسطین، ورود کنند.
در احادیث نیز به این موضوع، تصریح شده است که جریانی از امت اسلامی در فلسطین، بر موضع حق، پافشاری میکنند و شماتت و سرزنش هیچکسی را بر عقیده خویش، قبول نمیکنند:
«لا تزال عصابة من امّتی يقاتلون على أبواب دمشق و ما حوله، و على أبواب بيت المقدس و ما حوله، لا يضرّهم خذلان من خذلهم، ظاهرين على الحقّ إلى أن تقوم السّاعة»[3]
از اینرو، مسلّح شدن مجاهدان مسلمانِ ساکن فلسطین و نفوذ آنان به مناطق یهودی نشین، ذیل قوّت و مدیریت محور شیعی «عبادا لنا»، نیز یکی دیگر از مصادیق این عبارت قرآنی گشتن خانه به خانه یهودیان برای مجازات خواهد بود.
اما هرچند مجاهدان اسلامی، وارد فلسطین و شهرهای اشغال شده توسط یهود بنیاسرائیل، میشوند اما با توجه به جوهره معنایی «الکَرّة» در آیات بعدی سوره اسراء، که به معنای برانگیختن و بازسازی بعد از فروپاشی است[4]؛ طبرسی، «کَرة» را در این آیه به دولت، چیرگی و مُلک و حکومت معنا کرده است[5]
گویای این واقعیت است که در مجازات اول یهود، رژیم اسرائیل تا مرز فروپاشی پیش میرود اما چیرگی و مُلک یهود صهیونیسم، مجددا احیاء و بازسازی میشود[6] به این معنا که دولت و اقتدار یهود میرود و برمیگردد.
«وَعْداً مَفْعُولاً»: وعده «قطعی» قرآن برای مجازات «یهود فاسد»
یکی دیگر از ویژگیهای عقوبت یهود، در سوره اسراء، عبارت «وَعْداً مَفْعُولاً» است.
و بیانگر تاکید بر «حتمی» بودن وعده الهی مبنی بر «مجازات اسرائیل» به خاطر فساد، طغیان و سرکشی این قوم است.
و همانگونه که از «مستقبل قطعیالوقوع» در قرآن به «فعل ماضی» یاد شده است و حکایت از حتمی بودن آن رخداد دارد، از جهت اسمی نیز از «مستقبل محققالوقوع» به «مفعول» یاد میشود که حکایت از قطعی بودن آن رخداد دارد: «وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولاً» یعنی سیفعل قطعا.
پینوشت:
1. سوره اسراء، آیه۵.
2. التعبیر بالجوس لربما یشیر إلی عدم المکث طویلاً فیها؛ لأن الجوس هو الوطء مع الاستقصاء، وربما یکون هو الوطء الخفیف، وهو وطء خلال الدیار أو فیما بینها من دون ثبات وتحکم فیها نفسها أو لعله إشارة إلی الدخول السری للمجاهدین (مرتضی عاملی، الصحیح من سیرة النبی الأعظم، ج۳، ص۱۴۱).
3. کورانی، معجم الأحادیث الإمام المهدی، ج۱، ص۴۹۹.
4. ابنمنظور، لسان العرب، ج۵، ص۱۳۵-۱۳۶.
5. طبرسی، تفسیر مجمع البیان، ج۶، ص۶۱۴-۶۱۵.
6. جوادی آملی، تفسیر تسنیم، ج۴۸، ص۱۷۴
بصیرتی
توییت رئیس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم درباره پیگیری های ویژه شهید رئیسی برای جلوگیری از خاموشی
آقای خلج شما تا الان کجا بودی؟
چرا زمانی که شهید رئیسی عزیز که دولتش از اول انقلاب پرکارترین دولت کشور بود،شب و روز برای این مردم زحمت میکشید یه توئیت نمیزدی و دستاوردهای دولت رو به مردم معرفی نمیکردی
نگاه کن اون مردک کثیف و فتنه گر الیاس حضرتی از هیچی پزشکیان داره دستاوردسازی میکنه از آیفون دستاورد میسازه ولی تو چیکار کردی؟