eitaa logo
تفسیر راهبردی بینات
23 دنبال‌کننده
11 عکس
4 ویدیو
13 فایل
اخلاق فلسفه اصول عقائد سیاست فقه تفسیر راهبردی ارتباط با استاد موحد @bayyenat_44 ارتباط @jenayaat_ad جلسات درس استاد محمد موحد شنبه ها از ساعت ۲۱ آدرس جلسه تهران خزانه ی بخارایی بین فلکه دوم و سوم کوچه صادقیان پلاک ۲ بیت الحسین ع هیات امام جعفر صادق ع
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 💯 جنایات غرب
▪️‏دقت کردید، امسال که تکلیف زیارت اربعین معلوم نیست، از فیلم و عکسهای ضدعراقی در فضای مجازی هم خبری نیست؟ @jenayaat
هدایت شده از بینات
1⃣ 💠 نمونه اى را كه قرآن كريم در اين باره ياد مى كند، افطارى دادن حضرت على و فاطمه عليهماالسلام است . امام حسن عليه السلام و امام حسين عليه السلام در كودكى بيمار شدند. پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و جمعى از اصحاب به عيادت رفتند و به على عليه السلام پيشنهاد كردند كه براى شفاى آن دو، نذر كنند. نذر كردند كه اگر شفا يابند، سه روز روزه بگيرند. خداوند آن دو فرزند را شفا داد. على و فاطمه عليهماالسلام در وفاى به نذر، روزه گرفتند. آن بزرگواران ، خود به زحمت نانى براى خويش در خانه مى پختند. هنگام افطار در اولين روز، بينوايى به در خانه آمد. آنان غذا و نان خود را به او دادند و خود، با آب افطار كردند. روز دوّم و سوّم هم اين ماجرا تكرار شد. خانواده كه سه روز، بى غذا روزه گرفته بودند، با رنگ پريده خدمت پيامبر رسيدند. سوره دهر درباره آنان نازل شد كه اشاره به اين عمل خالصانه دارد: إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللّهِ لاَ نُرِيدُ مِنكُمْ جَزَآءً وَلاَ شُكُوراً  ما شما را بخاطر خدا، اطعام مى دهيم و از شما هيچ پاداش و سپاسى نمى خواهيم . 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
3⃣ 💠 كسى كه براى خدا كار مى كند و از ديگران انتظارى ندارد، هرگز از كارش ‍ پشيمان نمى شود، چون براى خداوند كار كرده و اجر خود را برده است ، چه نتيجه دنيايى و مطلوب بدهد يا نه . 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
2⃣ 💠 نشانه ديگر اخلاص ، آن است كه انسان در عمل ، دنبال كارى برود كه ضرورى و تكليف است و بر زمين مانده ، هر چند پول و عنوان و شهرت در آن نباشد و براى انسان ، رفاه و درآمد و اعتبار اجتماعى فراهم نياورد. مثل خدمت در مناطق محروم يا روستاها و محيط هاى كوچك و دور دست و بد آب و هوا، يا پرداختن به كارهاى لازمى كه نمود اجتماعى چندانى ندارد، ولى وظيفه است . 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
4⃣ 💠 در انجام وظيفه ، براى اهل اخلاص ، تفاوتى نمى كند كه مردم از او استقبال كنند يا با بى اعتنايى برخورد نمايند. ستايش و انتقاد در نظر آنان يكسان مى باشد. اگر كسى از استقبال مردم شاد شود و از بى اعتنايى شان دلسرد گردد، نشان ضعف اخلاص است . البته ممكن است كسى توجيه كند كه خوشحالى من از آن جهت است كه مردم دور حق جمع مى شوند و ناراحتى ام از سردى مردم نسبت به دين و ايمان است ، ولى گذشته از اين توجيه ، بايد ديد در دل چه مى گذرد. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
4⃣ 💠 اميرالمؤمنين عليه السلام فرموده است : للمرائى ثلاثُ عَلامات : يَكْسَلُ اذا كانَ وَحْدَهُ وَ يَنْشَطُ اِذا كانَ فىِ النّاسِ، وَ يزيدُ فى العَمَل اِذا اُثِنَى عَليِه وَ يَنْقُصُ اِذا ذُمَّ رياكار، سه نشان دارد: وقتى تنهاست ، با كسالت و بى حالى است ، وقتى با مردم است ، نشاط (در عبادت و عمل ) پيدا مى كند، اگر تعريفش كنند، كار بيشترى مى كند، و اگر بدگويى كنند، كم كارى مى كند. «تنبيه الخواطر، ص 195» 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
5⃣ 💠 انسان مخلص ، ساخته وظيفه و تكليف الهى است ، نه ساخته جوّ و شرايط و صرف اين و آن . بنابراين آنچه را كه تكليف اوست ، به طور مستمر و يكنواخت انجام مى دهد و از تكرار آن عمل ، حتى براى هزارمين بار، خسته نمى شود. ممكن است بخاطر ضعف جسم يا پيرى ، كمتر كار كند، ولى نشاط و انگيزه اش تغيير نمى كند. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
✅ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي كَبَدٍ همانا ما انسان را در رنج و زحمت آفریدیم (آیه ۴ سوره مبارکه بلد) 💠قرآن کریم آفرینش انسان را معمولا به صورت جمع بیان می کند و می فرماید ما شما را خلق کردیم و معمولا نمی گوید من شما را خلق کردم زیرا که بعضی اسباب مادی هستند و بعضی در عوالم فراتر از این دنیا هستند. . ✅ وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ من جنّ و انس را نیافریدم جز برای اینکه عبادتم کنند (و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند)! (آیه ۵۶سوره مبارکه ذاریات) 💠 علت اینکه خداوند در آیه فوق آفرينش و خلقت را فقط به خود نسبت داده است این است که می خواهد هدف خلقت را که همان عبودیت باشد مطرح کند و می فرماید من خلق کردم پس باید من را عبادت کنید. می فرماید "خلقت" زیرا . 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
✅إِنَّ إِلَيْنَا إِيَابَهُم ثمَّ إِنَّ عَلَيْنَا حِسَابَهُمْ البته باز گشت آنها به سوی ماست. آن گاه حسابشان بر ما خواهد بود. (آیه ۲۵ و ۲۶ سوره مبارکه غاشیه) 💠 همانطور که خداوند را با و ها خلق می کند، نیز توسط عواملی انجام می شود. بخشی از این عوامل هستند و بخش دیگر هم به صورت هست که در راسشان قرار دارد. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
✅أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۗ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ آیا ندانسته ای که فرمانروایی و حکومت آسمان ها و زمین فقط در سیطره اوست و شما را جز خدا هیچ سرپرست و یاوری نیست؟(آیه 107 سوره مبارکه بقره) ✅إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ سرپرست و دوست شما فقط خدا و رسول اوست و مؤمنانی [مانند علی بن ابی طالب اند] که همواره نماز را برپا می دارند و در حالی که در رکوعند [به تهیدستان] زکات می دهند. (آیه 55،سوره مبارکه مائده) 💠عبارت "مِنْ دُونِ اللَّهِ" در قرآن کریم به معنای نمی باشد بلکه بدین معناست که در خداوند و سرپرست وجود ندارد و طبق آیه 55،سوره مبارکه مائده اگر هم ولی وجود دارد، ولایت او در ولایت خدا قرار دارد و خداوند خودش او را ولی قرار داده است. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
هدایت شده از بینات
👆 عالم ربانی