eitaa logo
بینات
143 دنبال‌کننده
1هزار عکس
15 ویدیو
29 فایل
اخلاق فلسفه اصول عقائد تفسیر موضوعی قرآن ارتباط با استاد موحد @ME_Movahed جلسات درس استاد محمد عینی‌زاده موحد شنبه ها از ساعت ۲۱
مشاهده در ایتا
دانلود
📜ولایت تکوینی ۷ ✍️ دکتر محمد عینی زاده موحد 🖌مدرسه مهدیه - ١٨ فروردین ١٣٩٩ 💻جلسه مجازی ۵۴_سوره_نساء سروش: 💯 sapp.ir/bayyenat44 تلگرام: 💯 t.me/bayyenat44 📝 t.me/Bayyenat_44 ایتا: 💯 eitaa.com/Bayyenat44
13990118_ولایت تکوینی7.mp3
10.23M
Movahed: 📜ولایت تکوینی ۷ ✍️ دکتر محمد عینی زاده موحد 🖌مدرسه مهدیه - ١٨ فروردین ١٣٩٩ 💻جلسه مجازی ۵۴_سوره_نساء سروش: 💯 sapp.ir/bayyenat44 تلگرام: 💯 t.me/bayyenat44 📝 t.me/Bayyenat_44 ایتا: 💯 eitaa.com/Bayyenat44
۲۰۲۰_۱۰_۰۸_۱۲_۵۳_۴۹.mp3
11.2M
📜ضرورت بینش برای شیعه ✍️ حجت‌الاسلام یوسفی 🖌هیئت امام جعفر صادق علیه السلام - ١٧ مهر ١٣٩٩ 🏴اربعین سروش: sapp.ir/emamsadegh1360 💯 sapp.ir/bayyenat44 تلگرام: 💯 t.me/bayyenat44 📝 t.me/Bayyenat_44 ایتا: 💯 eitaa.com/Bayyenat44
🔻 إِنَّا لِلّه و إِنَّا إلیهِ راجِعون وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ وَمَن يَنقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَن يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ. (آل عمران ١۴۴) ◼️رحلت نبی اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم و شهادت سبط اکبر امام مجتبی و ثامن الحجج علی بن موسی الرضا عليهما أفضل الصلوة و الثنا تسلیت باد. 🏴 نکاتی در باره آیه شریفه ١۴۴ آل‌عمران ١) وقتی صدیقه طاهره سلام الله علیها بر بستر پدر زمزمه کرد: و ابیض یستسقی الغمام بوجهه، ثمال الیتامی عصمة الارامل رسول خدا چشمانش را باز کرد و فرمود دخترم بجای سخن عمویت ابوطالب این آیه را بخوان. ۲) آیه شریفه به کنایه خبر از عقب‌گرد مسلمانان بعد از رحلت پیامبر می‌دهد. ٣) آیه تلویحا به ضرورت استمرار نهضت نبوی و نهی از بازگشت به گذشته اشاره دارد که متضمن مفهوم امامت است. ۴) تعبیر وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ اشاره دارد به اینکه وجود مقدس رسول گرامی اسلام علیه و آله الصلوة و السلام و نهضت الهیش نعمتی گران بود که باید شکر آن بجا آورده شود و شکر عبارت است از شناختن قدر نعمت و منعم و بکار بردن نعمت در مسیر مطلوب منعم. و این باز تاکید بر ضرورت استمرار راه نبی اکرم و جهاد برای تحقق اهداف دین و به بیانی همان امامت است. ۵) آیه شریفه مردم را پس از پیامبر به دو دسته تقسیم می‌کند : ١. عقب‌گرد کنندگان ۲. شاکران. این تقسیم بندی بسیار لطیف است زیرا بجای تقسیمهای معمول، دو اعتبار در تقسیم لحاظ کرده، بازگشت به عقب و شکر نعمت. حاصل آنکه گروه اول که مرتدند کفر نعمت نموده‌اند و گروه دوم که شاکرند به پیش می‌روند و به عقب برنمی‌گردند. ۶) عبارت فَلن يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا اشاره دارد به این که راه نبی گرامی و اهداف دین با ارتداد مردمانی شکست نخواهد خورد و عقب‌گرد کنندگان ضرری به آن نخواهند رساند بلکه خود از توفیق حضور در این نهضت محروم شده و دیگرانی این راه را تا مقصد نهایی ادامه خواهند داد. سروش: 💯 sapp.ir/bayyenat44 تلگرام: 💯 t.me/bayyenat44 📝 t.me/Bayyenat_44 ایتا: 💯 eitaa.com/Bayyenat44
1⃣ 💠 نمونه اى را كه قرآن كريم در اين باره ياد مى كند، افطارى دادن حضرت على و فاطمه عليهماالسلام است . امام حسن عليه السلام و امام حسين عليه السلام در كودكى بيمار شدند. پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و جمعى از اصحاب به عيادت رفتند و به على عليه السلام پيشنهاد كردند كه براى شفاى آن دو، نذر كنند. نذر كردند كه اگر شفا يابند، سه روز روزه بگيرند. خداوند آن دو فرزند را شفا داد. على و فاطمه عليهماالسلام در وفاى به نذر، روزه گرفتند. آن بزرگواران ، خود به زحمت نانى براى خويش در خانه مى پختند. هنگام افطار در اولين روز، بينوايى به در خانه آمد. آنان غذا و نان خود را به او دادند و خود، با آب افطار كردند. روز دوّم و سوّم هم اين ماجرا تكرار شد. خانواده كه سه روز، بى غذا روزه گرفته بودند، با رنگ پريده خدمت پيامبر رسيدند. سوره دهر درباره آنان نازل شد كه اشاره به اين عمل خالصانه دارد: إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللّهِ لاَ نُرِيدُ مِنكُمْ جَزَآءً وَلاَ شُكُوراً  ما شما را بخاطر خدا، اطعام مى دهيم و از شما هيچ پاداش و سپاسى نمى خواهيم . 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
2⃣ 💠 نشانه ديگر اخلاص ، آن است كه انسان در عمل ، دنبال كارى برود كه ضرورى و تكليف است و بر زمين مانده ، هر چند پول و عنوان و شهرت در آن نباشد و براى انسان ، رفاه و درآمد و اعتبار اجتماعى فراهم نياورد. مثل خدمت در مناطق محروم يا روستاها و محيط هاى كوچك و دور دست و بد آب و هوا، يا پرداختن به كارهاى لازمى كه نمود اجتماعى چندانى ندارد، ولى وظيفه است . 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
3⃣ 💠 كسى كه براى خدا كار مى كند و از ديگران انتظارى ندارد، هرگز از كارش ‍ پشيمان نمى شود، چون براى خداوند كار كرده و اجر خود را برده است ، چه نتيجه دنيايى و مطلوب بدهد يا نه . 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
4⃣ 💠 در انجام وظيفه ، براى اهل اخلاص ، تفاوتى نمى كند كه مردم از او استقبال كنند يا با بى اعتنايى برخورد نمايند. ستايش و انتقاد در نظر آنان يكسان مى باشد. اگر كسى از استقبال مردم شاد شود و از بى اعتنايى شان دلسرد گردد، نشان ضعف اخلاص است . البته ممكن است كسى توجيه كند كه خوشحالى من از آن جهت است كه مردم دور حق جمع مى شوند و ناراحتى ام از سردى مردم نسبت به دين و ايمان است ، ولى گذشته از اين توجيه ، بايد ديد در دل چه مى گذرد. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
4⃣ 💠 اميرالمؤمنين عليه السلام فرموده است : للمرائى ثلاثُ عَلامات : يَكْسَلُ اذا كانَ وَحْدَهُ وَ يَنْشَطُ اِذا كانَ فىِ النّاسِ، وَ يزيدُ فى العَمَل اِذا اُثِنَى عَليِه وَ يَنْقُصُ اِذا ذُمَّ رياكار، سه نشان دارد: وقتى تنهاست ، با كسالت و بى حالى است ، وقتى با مردم است ، نشاط (در عبادت و عمل ) پيدا مى كند، اگر تعريفش كنند، كار بيشترى مى كند، و اگر بدگويى كنند، كم كارى مى كند. «تنبيه الخواطر، ص 195» 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
5⃣ 💠 انسان مخلص ، ساخته وظيفه و تكليف الهى است ، نه ساخته جوّ و شرايط و صرف اين و آن . بنابراين آنچه را كه تكليف اوست ، به طور مستمر و يكنواخت انجام مى دهد و از تكرار آن عمل ، حتى براى هزارمين بار، خسته نمى شود. ممكن است بخاطر ضعف جسم يا پيرى ، كمتر كار كند، ولى نشاط و انگيزه اش تغيير نمى كند. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313
✅ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي كَبَدٍ همانا ما انسان را در رنج و زحمت آفریدیم (آیه ۴ سوره مبارکه بلد) 💠قرآن کریم آفرینش انسان را معمولا به صورت جمع بیان می کند و می فرماید ما شما را خلق کردیم و معمولا نمی گوید من شما را خلق کردم زیرا که بعضی اسباب مادی هستند و بعضی در عوالم فراتر از این دنیا هستند. . ✅ وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ من جنّ و انس را نیافریدم جز برای اینکه عبادتم کنند (و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند)! (آیه ۵۶سوره مبارکه ذاریات) 💠 علت اینکه خداوند در آیه فوق آفرينش و خلقت را فقط به خود نسبت داده است این است که می خواهد هدف خلقت را که همان عبودیت باشد مطرح کند و می فرماید من خلق کردم پس باید من را عبادت کنید. می فرماید "خلقت" زیرا . 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/3/24 💯 @bayyenat313