eitaa logo
بیّنات
1.4هزار دنبال‌کننده
63.8هزار عکس
49.2هزار ویدیو
437 فایل
این کانال بر اساس اعتقاد به توحید و تحول بدون مرز کمال گرا، تحت لوای ولایت، تعقل و تدین ایجاد شده است. (کپی و انتشار، فقط با ذکر یک صلوات) (با عرض پوزش تبادل و تبلیغات نداریم)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگی کوتاه ویژه #انتظار با تصاویری از #رهبر_عزیزمان...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد رحیم پور ازغدی: برخی از سیاسیون که کشور را به #وابستگی سوق می دهند بی شک #جاسوس هستند، در #آینده مشخص می شود. #نفوذ_به_سبک_انگلیس https://eitaa.com/Bayynat
#پارک_ممنوع به روش #داعشی😁 https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرف های ما صرفاً جنبه موعظه ندارد و #بایستی_به_آن_عمل_شود. ۸۴/۱۰/۱۸ اینها اجرائیاتی است که لازم الاطاعه و لازم الاجراست. ۸۴/۰۵/۲۳ https://eitaa.com/Bayynat
زبان خوراکیها۱.pdf
17.87M
زبان خوراکیها- دکتر غیاث الدین جزایری- جلد اول https://eitaa.com/Bayynat
خاطره ای از تاثیر پیشانی‌بند روی جوانان مسلمان ⚠️ پیراهنهایشان را تکّه تکّه کردند و گفتند: این جملات را روی لباسهای ما هم بنویسید! : - یکی از جوانانی که در بوسنی مجاهدت کرده بود، برای من نقل می‌کرد: وقتی که در زمینه‌ اسکناسهای جمهوری اسلامی، جوانان بوسنیایی عکس شهید «فهمیده»، پسرک فداکار سیزده ساله را دیدند، متوجّه شدند روی پیشانی‌اش چیزی بسته است. پرسیدند: این چیست؟ گفتم: این علامت بسیجیهای ماست که در میدان جنگ و جهاد فی‌سبیل‌الله، پیشانی‌بند می‌بستند. آن وقت مسلمان بوسنیایی صف کشیدند، لباسها و پیراهنهایشان را تکّه تکّه کردند و پیش ما آوردند و گفتند: این جملات را روی لباسهای ما هم بنویسید! - ما نوشتیم و آنها به پیشانی‌شان بستند و ندای الله‌اکبر این‌طور در قلب اروپا طنین انداخت. همه‌ دنیا هم با آنها مبارزه می‌کنند... نتیجه‌ مجاهدتِ با به خدا همین است. ۷۴/۷/۲۲ چرایی از اسم ؛ این موارد است... https://eitaa.com/Bayynat
زبان خوراکیها۲.pdf
12.18M
زبان خوراکیها- دکتر غیاث الدین جزایری- جلد دوم https://eitaa.com/Bayynat
زبان خوراکیها۳.pdf
8.27M
زبان خوراکیها- دکتر غیاث الدین جزایری- جلد سوم https://eitaa.com/Bayynat
ghat-name-598.pdf
1.29M
کتاب مهم راز قطعنامه- دکتر غضنفری https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ امام خامنه ای به این سؤال که تا کِی دشمنیِ با آمریکا؟ https://eitaa.com/Bayynat
❌ باز هم #ننگ حمایت آشکار غربی‌ها از اصلاح طلبان 🔶مقامات اروپایی فاش کردند: اقدامات ما برای حفظ برجام حاشیه‌ای و سیاسی است نه اقتصادی؛ زمان می‌خریم تا غرب‌گراها در ایران حفظ شوند! https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کاسه_تحریم_ها_شکست!!! تقدیم به تحریم شکن ترین رئیس جمهور ایران!!! کاری از #معلم_انقلابی استاد #حسن_عباسی https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر خوانی شاعر طنز پرداز جوان نزد امام خامنه ای(مدظله العالی) https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن #کودک_یمنی هدیه به کودکان مظلوم یمنی https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ماجرای شخصی که مدعی بود داماد «اژه‌ای» است! https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت #قالیباف از قدرت طی‌الارض خودش! وقتی پدر #قالیباف هم باور نمی‌کند که پسرش در ایران است...! https://eitaa.com/Bayynat
کیست؟ (لزوم جمع بین فقه و فلسفه و سیاست) (ره): حق ندارد بگوید که من اسلام ‌شناسم. فقیه باید بگوید من فقه ‌شناسم، من فقه اسلام را مى‌شناسم؛ آنى که از همه بهتر مى‌داند همان است که فقه اسلام را مى‌داند. فیلسوف حق ندارد بگوید من اسلام ‌شناسم، این بگوید من یک قسمى از مثلًا معقولات اسلام را ادراک کردم. آن هم که حکومت اسلامى را بررسى کرده و اطلاع پیدا کرده که وضع حکومت چه بوده او حق ندارد بگوید من اسلام‌شناسم، بگو من حکومت اسلام ‌شناسم. ادعاى اسلام‌شناسى جز براى آن که همه جهات اسلام را بداند چه جورى است و همه مراتب معنویت اسلام و مادیت اسلام را بداند. آن می تواند بگوید من اسلام‌ شناسم. على‌بن ابی‌طالب اسلام شناس بود، در عملش هم آن طور بود که عملش هم اعجاز است. 📔 صحیفه نور، ج۸، ص۵۳۸ https://eitaa.com/Bayynat
علامه : بر فرض شما در و الآن سی‌هزار یا چهل‌هزار شیخ انصاری داشته باشید، این مشکل شما را حل نمی‌کند شبهه‌ی راسل و امثال راسل را که مکاسب حل نمی‌کند. https://eitaa.com/Bayynat
اهمیت علوم عقلی و کاربرد آن در سایر علوم حوزوی تا چه حد هست؟ 🔴 پاسخ استاد (استاد مسلّم فلسفه و عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی) : 🔶 مهمترین بعد دین عقاید دین است. در حوزۀ عقاید به ویژه در اصول دین تقلید راه ندارد. عقاید دین در علوم عقلی بررسی می شوند، نه در فقه به معنای خاص آن که امروز رایج است. علم شریف از کتاب طهارت تا دیات عهده دار بیان وظیفۀ شرعی مکلف است، نه خدا شناسی و انسان شناسی و معاد شناسی. 🔶 عقاید در قرآن و سنت بیان شده است، اما همانطور که فقه عهده دار تبیین و اجتهاد در حوزۀ احکام است، کلام و حکمت الاهی هم عهده دار تبیین و اثبات عقاید دینی و شرح و تفسیر اجتهادی معارف اعتقادی و تثبیت بنیان های نظری آن است. همچنین پاسخ به شبهات عقلی در حوزۀ عقاید در قلمرو علوم عقلی است، نه در قلمرو فقه. 🔶 اگر کسی با شبهات در زمینه عقاید آشنا باشد می داند که این شبهات بی شمار است و روز به روز در حال توسعه است. اگر عالمان علوم عقلی برای پاسخ به این شبهات اقدام نکنند و مؤسساتی در این زمینه فعالیت نکنند، شک و تردید در زمینه باورهای دینی روز به روز توسعه می یابد و بسیاری از ایمان ها متلزلزل می گردد. 🔶 در دهه های قبل دیدیم که مارکسیسم وارد ایران و برخی کشور های اسلامی شد و چگونه جمع بسیاری از جوانان و تحصیل کردگان و روشنفکران مسلمان را جذب و از دین خارج کرد. 🔶 چه کسانی در مقابل این جریان ایستادند و از کیان اندیشۀ دینی دفاع کردند؟ غیر از امثال علامه و که سرآمدان علوم عقلی بودند؟ 🔶 شبهه های مارکسیست ها درباره واجبات و محرمات و طهارت و شکیات نبود، بلکه درباب مسائلی همچون خدا و عالم ماورای طبیعت و حیات پس از مرگ بود. 🔶 عجیب است که مخالفان علوم عقلی با فلسفه های مادی و ماتریالیستی و ضد دینی که در دانشگاه های دنیا از جمله در دانشگاه های کشور های اسلامی رایج است هیچ مخالفتی ابراز نمی کنند و فلاسفۀ مادی را مورد حمله قرار نمی دهند؛ بلکه با فلسفۀ اسلامی و حکیمان مسلمان که در صددد تحکیم بنیان های عقیدتی دین و پاسخ دادن به شبهات ضد دینی هستند مخالفت می کنند و درس و تحقیق دربارۀ آن را تحریم می کنند. اگر نظر آنها عملی شود راه برای فلسفه های مادی هموار می شود و آن که در این میدان بازنده خواهد بود تفکر دینی است. 🔶 مخالفت با پرداختن حوزه های علمیه به علوم عقلی خالی کردن میدان برای ورود و نفوذ افکار مادی و ضد دینی است. 🔶 با فقه نمی توان با فلسفه های مادی مقابله کرد. این سخن به معنای ضعف فقه نیست، بلکه رسالت فقه چیز دیگری است و موضوعش متفاوت با این موضوعات است. آنچه در اینجا نیاز داریم فلسفه و کلام است که روش آن عقلی و نقلی است و در بخش عقلی آن از فلسفه استفاده می کند. https://eitaa.com/Bayynat
مقایسه ۲ پرچم در جهان در بعد قدرت و پیشرفت https://eitaa.com/Bayynat