eitaa logo
بیّنات
1.4هزار دنبال‌کننده
63.8هزار عکس
49.2هزار ویدیو
437 فایل
این کانال بر اساس اعتقاد به توحید و تحول بدون مرز کمال گرا، تحت لوای ولایت، تعقل و تدین ایجاد شده است. (کپی و انتشار، فقط با ذکر یک صلوات) (با عرض پوزش تبادل و تبلیغات نداریم)
مشاهده در ایتا
دانلود
https://eitaa.com/Bayynat
https://eitaa.com/Bayynat
🌹در سوگ نبی جهان سیه می پوشد ▪️در سینه،دل ازداغ حسن میجوشد 🌹از ماتم هشتمین امام معصوم ▪️هر شیعه ز درد، جام غم می نوشد https://eitaa.com/Bayynat
https://eitaa.com/Bayynat
https://eitaa.com/Bayynat
https://eitaa.com/Bayynat
https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از Haghighi
بندگی خدا؛ خدمت به خانواده.mp3
693K
#بندگی_خدا؛ #خدمت_به_خانواده #استاد_پناهیان https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از Haghighi
🏴 قال رسول الله صلى الله عليه و آله: _لِكُلِّ شَيْءٍ أسَاسٌ وَأسَاسُ الإِسْلامِ حُبُّنا أهْلَ البَيْتِ. _هر چيزی اساس و پايه‌ای دارد، و اساس اسلام، محبت ما اهل بیت است. 📕 الكافي ج 2 ص 45. https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از Haghighi
#قیمت_جهانی_بنزین، ۱۶ برابر #گران‌_تر از ایران! https://eitaa.com/Bayynat
Meditation.mp3
4.57M
السلام علیک یا رسول الله یا حبیب الله https://eitaa.com/Bayynat
ادب اســلامى ديوان الامام الحسين عليه السلام، ص99، و موسوعة كلمات الامام الحسين عليه السلام، 910 از امام حسين عليه السلام معناى ادب را پرسيدند؟ امام عليه السلام فرمود: ادب عبارتست از اينكه وقتى كه از خانه خارج مى شوى به هركسى برخورد مى كنى او را برتر از خود بينى. (يعنى هميشه ديگران را از خود بهتر بينى و احترام آنها را نگهداری) https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از Haghighi
🏴 صلی الله علیه و آله با پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله روزهای آخر بیماری در حالی كه سرشان را با پارچه‌ای بسته بودند، سه روز پیش از شهادت خود، به مسجد آمده و شروع به سخن نمودند و در طی سخنان خود فرمودند: هر كسی حقی بر گردن من دارد، برخیزد و اظهار كند، زیرا در این جهان، آسان‌تر از در است! _ در این موقع سوادة بن قیس برخاست و گفت: موقع بازگشت از نبرد "طائف" در حالی كه بر شتری سوار بودید، تازیانه خود را بلند كردید كه بر مركب خود بزنید، اتفاقا تازیانه بر شكم من اصابت كرد، من اكنون آماده گرفتن قصاصم. _درخواست حضرت، یك تعارف اخلاقی نبود؛ بلكه جداً مایل بودند حتی یك چنین حقوقی را جبران نمایند. _گذشته از این، چون اصابت تازیانه بر شكم سواده عمدی نبود، از این نظر او حق قصاص نداشته است، بلكه با پرداخت دیه‌ای جبران می‌گردید. مع الوصف پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، خواستند نظر وی را تامین كنند! حضرت دستور دادند، بروند همان تازیانه را از خانه بیاورند، سپس آماده قصاص شدند. _یاران رسول خدا با دلی پر غم و دیدگانی اشكبار و ناله‌هایی جانگداز، منتظرند كه جریان به كجا خاتمه می‌پذیرد؛ آیا سواده واقعا از در قصاص وارد می‌شود؟!!! _ ناگهان دیدند سواده، به جای قصاص، شكم و سینه حضرت را می‌بوسد... _در این لحظه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله او را دعا كرده و فرمودند: خدایا! از سواده بگذر، همانطور كه او از پیامبر اسلام در گذشت. 🏴 صلی الله علیک یا رسول الله! https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از Haghighi
seyedmajidbanifatemeh-@yaa_hossein.mp3
7.48M
🏴 غریب یعنی حسن علیه السلام 🎤 سید مجید #بنی_فاطمه https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از Haghighi
مرام پیامبر.mp3
3.76M
مرام #پیامبر صلی الله علیه و آله #استاد_عالی https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کودک آسیب‌ دیده خود را درک کنید، بپذیرید و در آغوش بگیرید #طرحواره_درمانی https://eitaa.com/Bayynat
❖ چقدر اخر این ماه سخت وسنگین است تمام آسمان و زمین بیقرار و غمگین است بزرگتر زِ غم و داغ وداع فاطمه با است این ایام بر همگان تسلیت باد🏴 https://eitaa.com/Bayynat
نیوزویک: ابوبکر البغدادی کشته شد 🔹نیوزویک به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی مدعی شد ابوبکر البغدادی در ادلب هدف عملیات بالگردی نیروهای ویژه ارتش آمریکا قرار گرفته است. 🔹این مقام نظامی می‌گوید واشنگتن معتقد است که البغدادی در این حمله کشته شده است. 🔸قرار است ترامپ تا ساعاتی دیگر بیانیه‌ای صادر کند. 🔹نیوزویک: هنگام ورود نیروهای آمریکایی، درگیری مختصری رخ داده و سپس البغدادی که جلیقه انفجاری به تن داشته، خود را منفجر کرده است. تصور می‌شود که دو همسر البغدادی هم در این انفجار کشته شده‌اند. https://eitaa.com/Bayynat
بیّنات
نیوزویک: ابوبکر البغدادی کشته شد 🔹نیوزویک به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی مدعی شد ابوبکر البغدادی
تردیدها درباره ادعای واشنگتن درباره «ابوبکر البغدادی» 🔹ادعای هدف قرار دادن البغدادی در ادلب در حالی مطرح می‌شود که این منطقه به ندرت شاهد حضور داعش بوده و عمده گروه‌های تروریستی حاضر در ادلب گروهک‌های وابسته به «القاعده» هستند که از لحاظ سازمانی با داعش دشمنی دارند. 🔹از این رو حضور البغدادی در مرکز تجمع گروه‌های رقیب، بسیار بعید به نظر می‌رسید. این مسئله در توییتر هم مورد توجه شماری از کارشناسان آمریکایی قرار گرفته است، خصوصا آنکه ادلب با آخرین مناطقی هم که زمانی تحت سیطره داعش بود پیوستگی جغرافیایی ندارد. 🔹ادلب تنها منطقه‌ای است که در سوریه همچنان تحت کنترل گروه‌های تروریستی قرار دارد و عملیات آمریکا علیه البغدادی در حالی صورت گرفته که ارتش سوریه قصد دارد برای به زودی عملیات پاکسازی این منطقه را آغاز کند. 🔹در صورت صحت ادعای واشنگتن مبنی بر حضور البغدادی ادلب، با آزادسازی این منطقه احتمال بازداشت وی و بازجویی از او می‌رفت. 🔹روزنامه نیویورک‌تایمز هم نوشته است که با توجه به حضور نیروهای القاعده در ادلب و خصومت میان القاعده و داعش، برخی کارشناسان در مورد ادعای حضور البغدادی در این منطقه ابراز تردید کرده‌اند. https://eitaa.com/Bayynat
درگذشت استاد عزیزم، استاد علامه سید جعفر مرتضی عاملی. عامله الله بفضله. هم اکنون خبر درگذشت ایشان را کانال تلگرامی متعلق به ایشان اعلام کرد. طی سالهای گذشته، رنج بسیاری از بیماری سرطان تحمل کرد، اما هیچ گاه از پژوهش و تحقیق باز نایستاد. درست در شب رحلت رسول خدا (ص) شخصیتی که کتاب الصحیح را برای وی نوشت، درگذشت. خداوند او را رحمت کناد. تولد ایشان در سال 1364 قمری و در وقت رحلت 74 ساله بودند. - کانال رسول جعفریان_ https://eitaa.com/Bayynat
علامه بی نظیر و پژوهشگر بی نظیر تاریخ اسلام از صدر اسلام تا به امروز چشم از جهان فروبست. https://eitaa.com/Bayynat
رسول جعفریان, در باره استادی که از دستمان رفت استاد عزیز مرحوم علامه سید جعفر مرتضی در سال 1364 ق / 1324ش در روستای عیتا الجبل در جنوب لبنان به دنیا آمد. در هیجده سالگی در نجف، طلبگی را آغاز کرد و بعد از شش سال، یعنی سال 1388 ق / 1347 به ایران آمد. این اقامت تا سال 1371 ادامه داشت و در این سال به لبنان بازگشت و شامگاه شنبه 4 آبان 1398 در لبنان به رحمت خدا رفت. بدون شک سید جعفر مرتضی، در چند دهه اخیر، در پژوهشهای اسلامی و عمدتا در حوزه تاریخ اسلام، در مراکز شیعی، نقش مهمی داشت و در پیشرفت علمی در این زمینه، سخت موثر بود. دوست دارم در این وقت که ایشان رحلت کرده، اندکی در باره شان بنویسم و دینی را که به خاطر سالها شاگردی و بهره وری از محضران داشتم را تا حدی ادا کنم. شاید لازم باشد عرض کنم، بنده از سال 61 که با ایشان آشنا شدم، خیلی زود دریافتم که با یک مرد عالم و دانشمند و معلم، و یک مربی اخلاق بسیار عالی روبرو هستم؛ بنابرین در تمام این سالها، هیچ گاه، فرصتی را بهره گیری علمی از ایشان، از دست ندادم. اینجا خلاصه ای در باره ایشان می نویسم، و امیدوارم فرصتی دیگر، متنی کامل تر تهیه کنم. آقای سید جعفر مرتضی، حاصل سه مکتب فکری بود: یکی مکتب لبنان که ادبیات نگارشی ایشان، و انس و الفتش با آثار آن دیار، علاوه بر تربیت در دوره کودکی، میراث آن دوره است. دیگر نجف که چند سالی در آنجا مانده و تحصیل کرده بود، و البته جزو معدود طلبه هایی بود که آنجا را ترک و سال 47 به قم آمد. سوم مکتب قم که عمده تحصیل و تحقیق و تألیفات ایشان در اینجا بود و تا سال 73 در آنجا بود. در قم، بیش از همه با سه استاد همنشین بود. آیت الله سید مهدی روحانی، آیت الله احمدی میانجی و آیت الله میر محمدی. از طریق آنها با جمعی از علمای دیگر مانند آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله آذری و... مربوط بود. در کل، بیشتر تحت تأثیر آیت الله روحانی بود. خاطرم هست و شاهد بود، تا زمانی که در ایران بود، همه آثارش را قبل از چاپ به آقای روحانی و احمدی میانجی می‌‌داد تا مرور کنند، چنان که در بسیاری از آنها به ایشان اشاره کرده است. آقای آیت الله سید مهدی روحانی مرد دقیقی بود و علاقه سید جعفر هم از این بابت بود. سید جعفر مرتضی نبوغ خاصی در استنباط از نصوص تاریخی داشت، متون را زیاد می‌‌خواند و همزمان با سرعت انتقال، در تدوین مطالب هم بسیار سریع بود. ایشان در عین حال از نظرات آقای روحانی و آقای احمدی میانجی استفاده می‌‌کرد. با این حال، خودشان می‌‌گفتند یادداشت نویسی پشت کتابها را که عملا فیش نویسی از داخل کتاب بود، از آثار سید عبدالحسین شرف الدین یاد گرفتند. نکته دیگر این است که آقای سید جعفر وقتی اوائل دهه پنجاه به ایران آمد، قم در آستانه یک دوره فعالیت علمی جدید بود که بخشی هم ناشی از مهاجرت شماری از علمای و فضلای نجف به قم بود. آن زمان دارالتبلیغ فعال‌ترین مرکز فرهنگی بود. مجلاتی داشت که یکی از آنها، مجله الهادی عربی برای نشر پژوهشهای تازه بود. شماری از ایرانی‌های مقیم عراق هم که از آن کشور بیرون رانده شده بودند، یک تجربه جدیدی را برای نشر آثار عربی در پیش گرفتند. این برای قم یک فرصت تازه بود که سبب نشر مقالات و کتابهای تازه ای شد. سید جعفر فرد مستقلی بود، اما در کنار اینها، به نشر کارهایش می پرداخت. نخستین اثرش حیات سیاسی امام رضا (ع) به عربی در بیروت چاپ شد. شاید اندکی قبل یا بعد از آن کتاب حدیث الافک را چاپ کرد که قدرت نقادی تاریخی شگرفی از خود در هر دو اثر نشان داد. مقالاتی هم می نوشت که اندکی بعد تحت عنوان مقالات و دراسات در چهار جلد منتشر شد. در این وقت، به تدریج، ایرانی ها هم روابطی داشتند که عمدتا رفاقتی بود. از جمله مرحوم آقای آئینه وند که همدرس فرزند آقای روحانی بود، به قم می‌‌آمد، و شاید تحت تاثیر آقای مرتضی و آقای روحانی به تاریخ اسلام علاقه مند شد. ایشان دانشجوی ادبیات عرب بود نه تاریخ. سید جعفر در دو اثر یاد شده یعنی حیات امام رضا و حدیث افک، نشان داد که ورودش در تاریخ متفاوت با دیگران است. هم روش دارد و هم اهل تتبع گسترده است. به هر حال، ایشان در یک فضای پرنشاطی فعالیت نگارشی خود را آغاز کرد. رساله ای در باره مبدأ تاریخ هجری نوشت که به فارسی هم درآمد. مقاله ای هم در باره ابوذر نوشت که با عنوان ابوذر مسلمان یا سوسیالیست ترجمه و منتشر شد. آن وقت ها، پسر آقای احمدی میانجی همین طور برادر خود سید جعفر، یعنی آقای سید مرتضی مرتضی هم در نشر و ترجمه برخی مقالات به فارسی به ایشان کمک می کردند.
طبعا از زمانی که از ایران رفتند، تأثیرشان در ایران، بیشتر از طریق کتابها بود، اما تا پیش از آن در برخی از همایشها و نشست ها حضور داشتند. بنده هم از سال 61 که خدمتشان بودم، تا وقتی که در ایران بودند، به طور مرتب محضرشان را درک می کردم و در کارهای تاریخ اسلامی خودم، تحت تأثیر روشهای ایشان بودم. بعد از آن، بارها در لبنان، خدمتشان رسیدم. از وقتی هم که ایران می آمدند، این ارادت و حضور همیشه استمرار داشت و یک بار هم همایشی برای ایشان و کتابشان الصحیح برگزار کردیم که مقالاتش ضمن کتابی منتشر شد. در سالهای بیماری، واقعا همه دوستان، از جمله دو دوست عزیزم، آقایان معراجی و مهدوی، همیشه نگران بوده و خدمتشان می رسیدند. این روزهای اخیر، نگرانی همه ما بیشتر شده بود. سه هفته قبل قرار بود به ایران بیایند که به دلیل بیماری شدید، در لبنان بستری و عمل شدند، اما روز به روز حالشان بدتر می شد. این بود تا شامگاه شنبه، شب بیست و هشتم ماه صفر که خبر رحلت ایشان منتشر شد. قرار است امروز (5 آبان 1398) ایشان را در روستای محل تولدشان، عیتا الجبل در جنوب لبنان یا همان منطقه جبل عامل به خاک بسپارند. رحمت و غفران الهی بر او باد. اثر مهم ایشان که حوالی سالهای 59 ـ 60 در فکر تألیف آن افتاده بود، الصحیح من سیرة النبی (ص) بود. وقتی بنده در سال 61 خدمتشان رفتم، این کتاب حروفچینی و در حال نشر بود. انقلاب اسلامی، زمینه ای برای استفاده از تاریخ اسلام را فراهم آورده بود. این کتاب قدری هم با احتیاط منتشر شد، و تأثیر جدی در پژوهش های تاریخ اسلامی در قم گذاشت. کتاب تا سالها بعد، ناقص بود، و شامل همه سیره نبوی نمی شد، اما بعدها ایشان آن را بازنویسی و تکمیل کرد. همان وقت ها، یک ترجمه فارسی از چاپ اول منتشر شد و متن کامل هم بعدها ترجمه شد. سید مرتضی نقادانه کار می‌‌کرد و هرچند، خط کشی مذهبی در بحث‌های انتقادی خود می‌‌کرد، اما کثرت تتبع، نقادی سندی و متنی، و حدس‌های تند و تیز ایشان، راه را برای اظهارات جدید فراهم می‌‌کرد. به همین دلیل الصحیح خیلی تاثیر گذاشت و دیدگاه‌های ایشان شایع گردید. در الصحیح مباحث تازه ای مطرح شده بود که بعدها به صورت کتاب یا کتابچه های مستقلی هم منتشر شد. در کنار نگارش، تدریس تاریخ اسلام هم برای تعدادی از دانشجویان تربیت مدرس آغاز شد. علاوه بر آن افرادی هم به طور خصوصی نزد ایشان رفت و آمد داشتند و استفاده می کردند. برخی از اینها از میان طلاب لبنانی و اندکی هم ایرانی بودند. همکاری هایی هم با سازمان امور اداری و استخدامی کشور داشت که روی بحث های گزینش ومعیارهای دینی و شرعی آن کار می کردند. ایشان یادداشت های زیادی داشت که بعدها توسط یکی از طلاب لبنانی که حالا موقعیتی در آنجا دارد، در سه جلد منتشر شد. توجه به وضعیت طلاب لبنانی در ایران، یکی از کارهای اجرایی ایشان بود. منتدی جبل عامل را ساخت، علاوه بر آن یک مدرسه بزرگ، و همین طور تعداد قابل توجهی خانه برای لبنانی ها ساخته شد که تا سالها، اسناد اینها به نام بنده بود و چند سال قبل، همه را به مرکزی که درست کردند، انتقال دادم. سید جعفر، سخت علاقه مند به انقلاب بود، و از وقتی که بحث های لبنان پیش آمد، و به خصوص زمانی که مرحوم سید محمد حسین فضل الله نفوذ و قدرتی داشت و به قم می آمد، دایما در منزل ایشان وارد می شد. البته و مستقیم خودش درگیر مسائل لبنان نبود. بعدها که مسائلی در اطراف اظهارات آقای فضل الله پیش آمد، تا مدتها تلاش کرد تا این مسائل را حل کند، اما وقتی به جایی نرسید، از ایشان فاصله گرفت و آثاری هم که بعدها در لبنان توسط خودش یا برخی از بستگانش نوشته شده، (مهم ترینش مأساة الزهراء) در نقد آقای فضل الله منتشر شد. همین منازعه به نوعی باعث شد تا ایشان حوالی سالهای 72 یا 73 ایران را ترک کند و به لبنان برود. در آنجا یک مرکز اسلامی و یک مدرسه درست کرد. ایشان برای چند سالی بسیار کم به ایران آمد اما به تدریج، شاید اوائل دهه هشتاد، این رفت و آمد منظم تر و بیشتر شد. فرزندانش در ایران بودند، و در کار نشر آثار ایشان و نیز ترجمه آنها تلاش می کردند که تاکنون ادامه دارد. در لبنان، علاوه بر تکمیل کتاب سیره نبوی در بحبوحه جنگ میان لبنان و اسرائیل طی 35 جلد، کتابچه های فراوانی به خصوص در تفسیر هم نوشتند. باید اشاره کنم که طی دهه شصت و اوائل هفتاد، آثار متعددی در ایران منتشر کردند که حیات سیاسی امام حسن، زندگانی سلمان فارسی و آثار دیگر بود. کار مهم دیگر در لبنان، تألیف زندگینامه امام علی (ع) در 53 جلد و همین طور نگارش زندگی امام حسین (ع) در 24 جلد، در دوران بیماری سخت خود بود که با همان سبک و سیاق انتشار یافت.
آقای سید جعفر به ایران عشق می ورزید و دوستان ایرانی بسیار خوبی داشت که با ایشان مراوده داشتند. در سالهای اخیر، بیش از همه فرزندانش کارهای ایران را انجام می دادند، اما پیش از آن آقای سید ابوالحسن نواب، از کسانی بود که روابط بسیار نزدیکی با آقای مرتضی داشت و همیشه در کارهای جاری به ایشان کمک می کرد. https://eitaa.com/Bayynat