eitaa logo
پیروان اهل بیت علیهم السلام
101 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
6.8هزار ویدیو
345 فایل
مطالب جالب و متنوع
مشاهده در ایتا
دانلود
صفحه ۲۳۷
ترجمه صفحه ۲۳۷
🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن 📖 اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن 🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن 📖اللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن 🌸اللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن 📖اللّهُمَّ ارْحَمْنا بِالْقُرآن 🌸اللّهُمَّ اخْذُلِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقینَ بِالْقُرآن 📖اللّهُمَّ اشْفِ مَرضانا بِالْقُرآن 🌸اللّهُمَّ ارْحَم مَوْتانا بِالْقُرآن 📖اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوفیقَ الطّاعَةَ بِالْقُرآن 🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن 📖اللّهُمَّ تَقَبَّل صَلاتَنا بِالْقُرآن 🌸اللّهُمَّ تَقَبَّل تِلاوَتَنا بِالْقُرآن 📖اللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن 🌸اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُصَلّینِ بِالْقُرآن 📖اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُتَّقینِ بِالْقُرآن
@taqvim_shia        👇تقویم نجومی چهارشنبه👇     ✴️ چهارشنبه 👈 19 بهمن /دلو 1401 👈17 رجب 1444 👈8 فوریه 2023 🏛 مناسبت های دینی و اسلامی. ✈️ روز نیروی هوایی. 🌙⭐️ احکام دینی و اسلامی . ❇️ امروز روز خوبی برای امور زیر است: ✅امور زراعی و کشاورزی. ✅درختکاری. ✅آغاز بنایی و خشت بنا نهادن. ✅ختنه نوزاد. ✅و دیدار دوستان خوب است. 👶 زایمان خوب و نوزادش زندگی پاکی خواهد داشت. 🚘مسافرت : مسافرت ناتمام و بی نتیجه است و درصورت ضرورت همراه صدقه باشد. 🔭 احکام نجوم. 🌗 امروز قمر در برج سنبله و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است: ✳️خرید باغ و زمین. ✳️اشتغال به تجارت. ✳️خرید و فروش. ✳️ارسال کالاهای تجاری. ✳️آغاز بنایی و خشت بنا نهادن. ✳️خرید مسکن. ✳️و قولنامه و قباله نوشتن نیک است. 🔵 کتابت ادعیه و حرز و نماز و استفاده حرز خوب است. 📛ولی امور ازدواجی. 📛و آغاز معالجات خوب نیست. 👩‍❤️‍👨 حکم مباشرت. امشب ( شب پنج شنبه ) ، فرزند حاکمی از حاکمان یا عالمی از عالمان خواهد شد. ان شاءالله. 💉💉 حجامت: خون دادن و فصد سبب صحت بدن می شود. 💇‍♂💇 اصلاح سر و صورت میانه است. 😴🙄 تعبیر خواب. خوابی که (شب پنجشنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه ی 18 سوره مبارکه "کهف" است. و تحسبهم ایقاظا و هم رقود... و مفهوم آن این است که کسی دوست یا دشمنِ خواب بیننده به وی برسد. ان شاءالله  و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید. ✂️ ناخن گرفتن 🔵 چهارشنبه برای ، روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی میشود. 👕👚 دوخت و دوز. چهارشنبه برای بریدن و دوختن روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن  وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود.ان شاالله ✴️️ وقت در روز چهارشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) ❇️️ روز چهارشنبه : یا حیّ یا قیّوم  ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه که موجب عزّت در دین میگردد 💠 ️روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به #امام_رضا_علیه@taghvimehamsaran السلام_ و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد . 📚 منابع مطالب ما: 📔تقویم همسران نوشته ی حبیب الله تقیان 📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: چهارشنبه - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ میلادی: Wednesday - 08 February 2023 قمری: الأربعاء، 17 رجب 1444 🌹 امروز متعلق است به: 🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام 🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليهما السّلام 🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليهما السّلام 🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليهما السّلام ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹مرگ مامون لعنة الله علیه، 218ه-ق 📆 روزشمار: ▪️8 روز تا شهادت امام موسی کاظم علیه السلام ▪️9 روز تا وفات حضرت ابوطالب علیه السلام ▪️10 روز تا مبعث حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم ▪️15 روز تا ولادت امام حسین علیه السلام ▪️16 روز تا ولادت حضرت عباس علیه السلام
از رسول اکرم (صلّی الله علیه وآله وسلّم) نقل شده است: «حبّ علی بن أبی طالب حسنةٌ لا تضرّ معها سیئةٌ و بغضه سیئةٌ لاتنفع معها حسنة»؛ دوستی علی (علیه‌السلام) حسنه‌ای است که با وجود آن، هیچ گناهی آسیب نمی‌رساند و کینه‌توزی نسبت به آن حضرت، گناهی است که با وجود آن، هیچ حسنه‌ای منفعت ندارد.1 ذیل حدیث، با روایات فراوانی هماهنگ است که ولایت را شرط قبولی اعمال می‌داند 2، لیکن قسمت نخست آن نیاز به تأمّل بیشتر دارد و چند توجیه برای آن می‌توان ذکر کرد: یکم. دوستدار حضرت امیر مؤمنان (علیه‌السلام) گناه نمی‌کند؛ یعنی محبّت آن حضرت (علیه‌السلام) موجب مصونیت از گناه است. پس اگر کسی مرتکب گناه شد، معلوم می‌شود که نسبت به آن حضرت (علیه‌السلام) بی‌علاقه یا کم‌علاقه است. دوم. هرچند که محبّ امیر مؤمنان (علیه‌السلام) بر اثر ارتکاب گناه در فروعات احکام، به دوزخ می‌رود و به مقدار عصیان خود، عذاب می‌شود، لیکن مخلّد در دوزخ نیست؛ زیرا در اصول و پایه‌های اصیل طاعت و بندگی، مطیع خدا بوده است. سوم. دوستدار علی (علیه‌السلام) اگر در دوستی خود با آن حضرت (علیه‌السلام) صادق باشد، موفّق به توبه می‌شود و گناهان پیشین او آسیبی به وی نمی‌رساند.3 چهارم. روایاتی نظیر «خلق الله الجنّة لمن أطاعه و أحسن و لو کان عبداً حبشیاً و خلق النار لمن عصاه و لو کان ولداً قرشیاً»؛ ترجمه: (خداوند بهشت را برای کسی آفرید که او را فرمان برد و کار نیک انجام دهد هر چند بنده‌ای حبشی - و دور از خویشی با پیامبر (ص) باشد - و جهنم را آفرید برای کسی که او را معصیت نماید هر چند قریشی زاده - و خویشاوند پیامبر (ص) - باشد) 4 بر این‌گونه روایات حکومت دارد.5 معنای حکومت این‌گونه روایات بر آن دسته روایات، این است که معیار و ملاک بهشت یا دوزخ رفتن، اطاعت و عصیان نسبت به دستور خداست و بس. امام باقر (علیه‌السلام) برای بیان همین معیار، به واسطه جابر، پیامی به شیعیان خود فرستاد: «یا جابر! بلّغ شیعتی عنّی السلام و أعلمهم أنّه لا قرابة بیننا و بین‌الله عزّوجلّ و لا یتقرّب إلیه إلاّبالطّاعة له، یا جابر! من أطاع الله و أحبّنا فهو ولینا و من عصی الله لم ینفعه حبّنا» 6 ترجمه: ای جابر! سلام مرا به پیروانم برسان و به آنها خبر ده که همانا هیچ قرابتی میان ما و خداوند متعال نیست و نمی‌توان به او نزدیک شد جز به واسطه فرمانبرداری از او، ای جابر! هر که خدا را اطاعت کند و ما را نیز دوست بدارد پس او دوست ماست و هر که خدا را معصیت کند دوستی ما هیچ سودی برای او نخواهد داشت). در روایتی دیگر، بعد از توصیه به میانه‌روی و بیان همین معیار، فرمود: وای بر شما! فریب نخورید: «ویحکم لاتغترّوا، ویحکم لاتغترّوا»7 نتیجه: شرط قبولی اعمال و به تبع آن، برخورداری از نعیم اخروی، ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم اسلام) است که با وجود آن، مصونیت از گناه حاصل می‌شود و این بهترین معیار است برای آنکه مدعی دوستی با خاندان عترت است چه آنکه اگر کسی این ادعا را داشت و درعین حال دامنش به رجس گناه آلوده شد معلوم می‌شود در ادعای خودش صادق نبوده یا دست کم نسبت به ایشان کم علاقه بوده است. ا---------------------- 1 ـ بحارالانوار، ج 39، ص 266. 2 ـ برای نمونه ر.ک: وسائل الشیعه، ج 1، کتاب الطهارة، ابواب مقدمة العبادات، باب 29 (باب بطلان العبادة بدون ولایة الأئمّة (علیهم‌السلام)). صاحب وسائل در پایان باب آورده است: «و الأحادیث فی ذلک کثیرة جدّاً». روایت پانزدهم این باب چنین است: «نزل جبرئیل علیه السلام علی النبی صلّی الله علیه و آله و سلّم فقال: یا محمد! السّلام یقرئک السّلام و یقول: خلقتُ السماوات السَّبع و ما فیهنّ و الأرضین السَّبع و ما علیهنّ و ما خلقتُ موضعاً أعظم من الرکن و المقام و لو أن عبداً دعانی منذ خلقتُ السماوات و الأرضین ثمّ لقینی جاحداً لولایة علی لأکببته فی سقر». 3 ـ ر.ک: اشاره 6، قسمت «ب» ص 342. 4 - بحار الانوار، ج 46، ص 82. 5- حکومت، در علم اصول فقه، بدین معناست که یک دلیل (مثلاً یک روایت) نظر به دلیل دیگر داشته، دایره دلالت آن را بیان کند و اساساً برای توسعه یا تضییق محدوده دلیل دیگر صادر شده باشد. مثلاً در برخی روایات، وظایفی برای شک در رکعات نماز بیان شده است، لیکن در روایات دیگر آمده است: شک در نمازهای مستحبّی، شکّ بعد از فارغ شدن از نماز، شک در نماز جماعت (اگر یکی از امام یا مأموم، تعداد رکعات را می‌داند) و شکّ کثیرالشک، شک نیست. در اینجا گفته می‌شود: این روایات بر روایاتی که وظیفه‌ای برای شک‌کننده معین کرده، حکومت دارد و بر آن‌ها حاکم است و در حقیقت، دایره آن‌ها را تنگ می‌کند، که نوعی تخصیص محسوب می‌شود. همچنین ممکن است دلیلی دلیل دیگر را توسعه دهد و برخی افراد را که به ظاهر، از آن خارج هستند، داخل آن کند؛ مثلاً از یک سو در روایات، شرایطی برای صحّت نماز ذکر شده است (مانند طهارت از حدث و خبث
، طهارت بدن و لباس) و از سوی دیگر فرموده‌اند: «الطواف بالبیت صلاةٌ إلاّ أنّ الله أحلّ فیه النطق»: طواف دور کعبه، نماز است، لیکن خداوند حرف زدن در آن را حلال کرده است (مستدرک الوسائل، ج 9، ص 410، ح 11203). حدیث مزبور، حاکم بر روایات گروه نخست است و دایره آن‌ها را توسعه می‌دهد؛ در نتیجه، رعایت آن شرایط در طواف نیز لازم می‌شود (ر.ک: فرائدالأصول، ج 2، ص 430، خاتمة فی التعادل و التراجیح). 6 ـ بحار الانوار، ج 68، ص 179. 7 ـ همان، ج 67، ص 101، ح 6. منبع: جوادی آملی، ادب فنای مقربان، ج 2
بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم بسيارى از بزرگان در كتابهاى خود آورده اند: شخصى به نام حسن بن عبداللّه ، فردى زاهد و عابد بود و مورد توجّه عامّ و خاصّ قرار داشت . روزى وارد مسجد شد، امام موسى كاظم عليه السلام نيز در مسجد حضور داشت ، همين كه حضرت او را ديد فرمود: نزد من بيا. چون حسن بن عبد اللّه خدمت امام عليه السلام آمد، حضرت به او فرمود: اى ابوعلىّ! حالتى كه در تو هست ، آن را بسيار دوست دارم و مرا شادمان كرده است و تنها نقص تو آن ست كه شناخت و معرفت ندارى ، لازم است آن را جستجو كنى و بيابى . حسن اظهار داشت : ياابن رسول اللّه ! فدايت گردم ، معرفت چيست و چگونه به دست مى آيد؟ فرمود: برو نسبت به مسائل دين فقيه شو و اهل حديث باش . حسن توضيح خواست كه از چه كسى معرفت بياموزم ؟ حضرت فرمود: از فقهاء و دانشمندان اهل مدينه بياموز، و چون مطلبى را فراگرفتى ، آن را نزد من آور تا راهنمائيت كنم . حسن بن عبداللّه حركت نمود و مسائلى را از علماء فراگرفت و نزد حضرت باز گشت ، وقتى حضرت چنين حالتى را از او ديد، فرمود: برو معرفت را فراگير و آن را بشناس . اين حركت چند بار تكرار شد، تا آن كه روزى امام موسى كاظم عليه السلام در مزرعه اش بود، حسن با حضرت ملاقات كرد و گفت : فرداى قيامت در پيشگاه خداوند بر عليه تو شكايت مى كنم ، مگر آن كه مرا بر شناسائى حقيقت معرفت ، هدايت و راهنمائى كنى ؟ بعد از آن ، امام عليه السلام فرمود: اوّلين امام و خليفه رسول اللّه اميرالمؤمنين علىّ عليه السلام است ؛ و سپس امام حسن ، امام حسين ، امام علىّ ابن الحسين ، امام محمّد باقر، امام جعفر صادق (صلوات اللّه و سلامه عليهم ). حسن گفت : يا ابن رسوال اللّه ! امام امروز كيست ؟ حضرت فرمود: من امام و حجّت خدا هستم . گفت : آيا دليل و نشانه اى دارى كه با آن استدلال كنم ؟ فرمود: نزد آن درخت برو، و بگو كه موسى بن جعفر مى گويد: حركت كن و به سوى من بيا. حسن گويد: به خداوند قسم ، چون نزديك درخت آمدم ؛ و پيام حضرت را رساندم ، ديدم زمين شكافت و درخت به سوى حضرت حركت كرد تا آن كه جلوى آن بزرگوار آمد و ايستاد، سپس امام عليه السلام به درخت اشاره نمود: برگرد، پس آن درخت برگشت اصول كافى : ج 1، ص 286، ح 8، الثّاقب فى المناقب : ص 455، ح 383، خرائج : ج 2، ص 650، ح 2 إ علام الورى طبرسى : ج 2، ص 18
از قرآن بپرس: اندیشمندان غربی علیرغم نوسازی پی در پی یافته های علوم انسانی نتوانسته اند چشم اندازی از آرامش، سعادت و خوشبختی برای ملت ها ترسیم کنند. برای بومی سازی علوم انسانی و درک صحیح و دقیق از انسان و نیازهایش چه باید کرد؟ لَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ كِتَابًا فِيهِ ذِكْرُ‌كُمْ ۖ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿١٠﴾ ما کتابی بر شما نازل کرده ایم که پند واندرز شما در آن است، آیا تعقل نمی کنید؟ سوره مباركه انبیاء – آيه 10
خودم را به جشن انسانیت می‌رسانم! مردمی از شرق قیام خواهند کرد.....
🎥 یک دختر بچه سوری زیر آوار مانده خطاب به امدادگر: عمو نجاتم بده خدمتکارت میشم 🤦🏻‍♂ 🔸او و برادرش ۲۰ ساعت زیر آوار ماندند