eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
حکمرانی فرهنگی
💡نشست اندیشه ورزی با موضوع: 🔍بررسی پیش‌نویس طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی (نشست دوم) 🔶با حضور:
♻️نکات حجت الاسلام مجتبی نامخواه ✅ما نه تنها در سیاست های فرهنگی شکست خوردیم بلکه در ساختار های فرهنگی هم شکست خوردیم. ✅تعبیر بازسازی ساختار های انقلابی ناظر بر ویرانه بودن ساختار های فرهنگی است ✅یکی از دلایل شکست سیاست های فرهنگی این است که حاکمیت نسبت به مردم نگاه استعلایی و بالا به پایین داشته است ✅سیاست گذاران فرهنگی می گویند ما نتوانستیم موثر باشیم به علت اینکه قدرت فرهنگی نداشتیم ✅اشکالات سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔸تک جلسه ای تصویب شدن سند 🔸اگر مجلس قوانین شورایعالی انقلاب فرهنگ را تصویب نکند خود صحن شورا تصویب می کند 🔸شورای عالی انقلاب هم نقش شورای نگهبان،مجلس و شورای تشخیص مصلح را باهم دارد 🔸از گفتمان سازی به مصوبه سازی روی می اوریم اما به صورت خنده دار شوار از مصوبه به گفتمان می رسد! 🔸اوردن صحبت های رهبری در پاورقی سند یعنی نقد نکنید و با حرف اقا مخالفت نکنید 🔸دیکتاتوری فرهنگی در سند خیلی بروز دارد 🌐کانال حکمرانی فرهنگی 🆔 @Cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
💡نشست اندیشه ورزی با موضوع: 🔍بررسی پیش‌نویس طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی (نشست دوم) 🔶با حضور:
♻️نکات اقای دکتر وکیلیان ✅در بین اعضای شورا عدم وجود شخصیت هایی مانند یک هنرمند فاصله زیادی بین شورا و جامعه انداخته است ✅دیکتاتوری و دموکراسی دو شکل جمهوریت است(مخالف نظر اقای نامخواه هستم) ✅ما باید در فضای فرهنگی باید اعمال سلطه کنیم ✅شورای عالی انقلاب فرهنگی اعمال حکمرانی فرهنگی نمی تواند بکند چونکه اهرم های الزام اور را ندارد ✅استفاده از تعبیر قرارگاه فرهنگی یعنی جایی که تجمیع قدرت فرهنگی وجود دارد در آن و وضعیت کشور را در حالت جنگی می داند.همچنین رابطه دو طرفه بین مخاطب و ستاد وجود دارد ✅شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار قدرت است اما نمی گوید این قدرت برای چیست؟ 🌐کانال حکمرانی فرهنگی 🆔 @Cultural_governance
📌واکنش دفتر تحکیم وحدت به روند غیرشفاف طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی snn.ir/fa/news/989467/ از متن نامه: 🔸در این دو ماه تمام تلاشمان را کردیم که از فضای غیر شفاف این کارگروه سر از کار و روند در پیش گرفته شده برای تحول در بیاوریم و در کمال تعجب به مسائلی برخوردیم که ‏اه و ناله‌های پیش را بیش از آنکه از جانمان بزداید بر وجودمان ته‌نشین کرد که از قضا سرکنگبین صفرا فزود! 🔸توقع ما این بود که ساختار نخبگانی‌ترین شورای عالی کشور را با عقل جمعی بازسازی کنند فکر می‌کردیم فقط دانشجویان و اساتید را نامحرم می‌دانند و نمی‌گویند چه بلایی قرار است بر سر ساختار نهادی که جدی‌ترین تصمیم‌ها را برای شان می‌گیرد بیاورند تا این که اخیراً در صحبتی که با یکی از دبیران داشتیم متوجه شدیم بیماری نامحرم پنداری و فردگرایی در نهاد‌های تصمیم ساز ز واگیر دار شده است و امروز بر مغز متفکر فرهنگی کشور رسوخ کرده است و حتی از بسیاری از افراد با سابقه و فعال در شورا و دبیر خانه نیز در خصوص طرح تحول سوال و نظرسنجی صورت نگرفته است. 🔸قدرتمندتر شدن دبیرخانه، به حاشیه راندن اعضای حقیقی در نتیجه تضعیف قوای نخبگانی کشور و همچنین تقلیل جایگاه دولت در شورای عالی انقلاب فرهنگی آسیب‌های جبران‌ناپذیری به این شورا وارد خواهد کرد و آخرین امید‌های اصلاح شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای همیشه به تاریکخانه تاریخ خواهد سپرد. 🔸دبیرخانه‌ای که خود در تمام این سال‌ها از معلولیت ساختاری رنج برده است و سایر بخش‌های شورا را نیز با خود به منجلاب ناکارآمدی کشانده است چگونه می‌تواند بار مدیریت ساختار‌های جدید و اختیارات بیش از آن را متحمل شود. علیرغم جایگاه‌های ناشایستی که به دبیر شورا واگذار شده سکوت طرح در خصوص شیوه تحولات دبیرخانه و حدود اختیارات دبیر در آینده باعث تمرکز گرایی و انحصار قدرت در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد شد. 🌐کانال حکمرانی فرهنگی 🆔 @Cultural_governance
گزارش پر نیش و کنایه ایندیپندنت فارسی: بودجه شهرداری تهران چطور هزینه می‌شود؟ اعزام مداح رایگان به منزل independentpersian.com/node/205066/ 🔴از متن: ...«خانواده‌‌ها می‌توانند با هماهنگی مراسم روضه و عزاداری خانگی از خدمات رایگان اعزام مداح بهره‌مند شوند.» این خدمات رایگان در حالی ارایه می‌شود که اخیرا گزارش‌ها درباره اتوبوس‌خوابی و بی‌آر‌تی خوابی در تهران خبرساز شده است و فرونشست زمین تهدیدی جدی برای خیابان‌ها و کوچه‌های پایتخت به‌شمار می‌رود. مداح رایگان یکی از ۳۲ برنامه‌ای است که به گفته فاطمیان‌پور در ایام فاطمیه به‌طور مجازی و حقیقی برگزار می‌شود. برنامه‌هایی که اجرای هر کدام از آنها شامل اعزام مداح رایگان به بودجه هنگفتی نیاز دارد. مداحی در ایران در سال‌های اخیر به صنعتی بزرگ تبدیل شده است و مداحان و روضه‌خوانان دستمزد‌های کلان و امتیازها و امکانات ویژه‌ای برای مداحی دریافت می‌کنند. بودجه سازمان فرهنگی هنری شهرداری را شهرداری تهران تامین می‌کند. اعضای هیات امنای این سازمان شامل رئیس صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی با حکم {آیت الله سید} علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌شوند. این سازمان با چهار هزار پرسنل و در اختیار داشتن مراکز فرهنگی و هنری متعدد از بزرگترین نهادهای «فرهنگی هنری» جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود. 🔵پ.ن: اقدام غلط دستگاههای مختلف (و به خصوص جاهایی مثل شهرداری تهران یا اسنوا) در ترویج و تبلیغ روضه رایگان خانگی، حمایتی است که شاید برای مدت کوتاهی و در ظاهر موجب گسترش این فعالیت کاملا مردمی شود؛ ولی در نهایت بر ضد خود تبدیل شده و پس از مدتی همان
قهرمان مردم - سرمقاله حلقه وصل.pdf
50.2K
🚷 شیوه‌نامه گام به گام حذف مردم از میدان! ❌دستگاه‌ها و نهادها چگونه مردمی را که از جیب و بازو و آبرو و وقتشان هزینه می‌کردند، به مردمی بی‌تفاوت و لاابالی تبدیل می‌کنند؟ 🚫توجیهاتی مانند زیباسازی، استانداردسازی یا ارتقای کمّیت و کیفیت فعالیت‌ها، چگونه موجب اغفال و اضلال ما و حذف مردم شده‌است؟ ⛔️چرا تمامیت‌خواهی دستگاه‌ها ولو با شعار «مردمی‌سازی» یا روکش «ستاد مردمی» همراه باشد، در عمل و در نهایت به «مردم‌زدایی» منتهی می‌شود؟ 🔄چگونه گاهی حتی پشتیبانی و مانع‌زدایی از فعالیت‌های مردمی، به ضد خود بدل می‌شود؟ 🌐کانال حکمرانی فرهنگی 🆔 @Cultural_governance
صفحات نخست کتاب سیاست_گذاری فرهنگی یا ولنگاری؟ کنکاشی در چالش_های مدیریت راهبردی فرهنگ در ایران.pdf
436.1K
🔸صفحات نخست کتاب سیاست‌گذاری فرهنگی یا ولنگاری؟ 🔰(کنکاشی در چالش‌های مدیریت راهبردی فرهنگ در ایران) نویسنده: اندیشکده برهان ناشر: دیدمان تعداد صفحات: 108 🌐کانال حکمرانی فرهنگی 🆔 @Cultural_governance
🗞فراخوان دومین همایش ملی سیاستگذاری اجتماعی در ایران 🌐کانال حکمرانی فرهنگی 🆔 @Cultural_governance
‏سامانه هم‌اندیشی برای دریافت موج دوم نظرات نخبگان، خبرگان و فعالان فرهنگی و در جهت تلاش برای تحقق مشارکت فراگیر در رسیدن به «طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور»، فعال شد. hamandishi.sccr.ir 🌐کانال حکمرانی فرهنگی 🆔 @Cultural_governance
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 افشاگری دکتر بانکی‌پور نماینده مجلس، از خیانت لیبرال‌ها برای بالابردن سن ازدواج و افزایش فساد درجامعه! ❌ما قوانین موجودمان ضد ازدواج است. ✅. باید مدرک گرایی را کم کرده و مهارت افزایی و اشتغال را زیاد کنیم 🔰 تا وقتی که دلباخته مدرک و نوکر نظام ناکارآمد 🙈آموزش وپرورش🙊 باشیم وضع همین است چرا که این سیستم اساسا مخالف است 🌐کانال حکمرانی فرهنگی 🆔 @Cultural_governance
هدایت شده از مجتبی فرهنگ
یادداشت | «مصطفی» چگونه سنگربانی می کرد؟ ✍️ مرتضی فیروزآبادی 🔺 این یادداشت جزئیاتی از الگوی فعالیت جهادی یک جوان انقلابی در حل مسائل نظام را ارائه می کند. تقریبا همه کارهای مهم و موثر کشور حاصل ایثار و از خودگذشتگی عده‌ای و تمرکز ایشان بر آن مساله است. اگر کشور به انرژی هسته‌ای دست یافته است، چند عنصر بسیجی همچون شهید «مصطفی احمدی روشن» - که ۲۱ دی ماه سالگرد شهادت او بود- در متن آن کار بوده‌اند. اگر کشور امروز به دستاوردهای نانو افتخار می‌کند، دو سه جوان انقلابی یک دهه از عمرشان را برای این کار گذاشته‌اند. اگر مسکن مهر در کشور طراحی و اجرا می‌شود، سه چهار جوان انقلابی پای کار آن بوده‌اند. اگر «برنامه ثریا» چهار سال تمام بدون وقفه روی آنتن رفته است، چند جوان زندگی‌شان را پای این کار گذاشتند و هر دستاورد دیگری از کشور هم چنین است. این الگوی کار چند ویژگی لازم دارد: ۱- سنگر داشتن: مصطفی ها سنگر دارند. یعنی مساله‌ای را برای کار کردن انتخاب کردند و ذهن شان درگیر آن مساله است و برایش دغدغه دارند؛ ممکن است حتی شب خواب آن مساله را ببینند. مهم‌ترین ویژگی سنگر داشتن این است که همه کارهای افراد با آن تنظیم می‌شود. آن سنگر است که تعیین می‌کند چه درسی خوانده شود؟ چگونه همسری گزیده شود؟ چه شغلی انتخاب شود و... ۲- تمرکز: بدون تمرکز هیچ کاری به نتیجه نمی‌رسد. لیکن بخشی از جامعه حزب‌اللهی دوست دارند به‌سرعت نتیجه بگیرند، حال آنکه کارهای ماندگار کشور لااقل یک دهه عمر لازم دارند. باید تمرین کنیم برای «سنگرهای بی مصطفی» عمرمان را وقف کنیم. ۳- استقامت: آغاز هر کاری آسان است و در ادامه هر کاری مشکلات پدیدار می شود. هنر امثال «مصطفی» این است که بواسطه مشکلات کار را تعطیل نکرده و سراغ کار دیگری نرفتند، بلکه استقامت ورزیدند و بر مشکلات غلبه کردند. ۴- گمنام بودن: شهید عزیز آوینی فرمودند همه اجرها در گمنامی است؛ ولی به نظر می رسد علاقه‌مندی به مطرح‌شدن و مشهورشدن در میان برخی از افراد جامعه حزب‌اللهی جامعه حزب‌اللهی ما زیاد شده است و این علاقه‌مندی نیت‌ها و افعال را خراب می‌کند. اما مصطفی‌ها معمولا در گمنامی کار می‌کنند و بعد از شهادت مشهور می‌شوند. ۵- کیفیت: مصطفی‌ها کار را درست و با کیفیت انجام می‌دهند و اثر کارشان ناشی از کیفیت کارشان است. کیفیت یعنی همان برکت وقت و انرژی‌ای که گذاشته می‌شود. کیفیت، تفاوت تیتر دو روزنامه خوب است، تفاوت برگزاری دو برنامه دانشجویی، تفاوت نوشتن دو مقاله و... ۶- درون‌زایی: مصطفی‌ها با تکیه بر توان درونی‌شان کار می‌کنند و اثر می‌گذارند و نه با تکیه بر جایگاه‌های بیرونی. اول کار می‌کنند و بعدا به خاطر آن کار جایگاه به دست می آورند. غیر مصطفی ها اول منتظرند تا جایگاه را بگیرند تا بعدا با تکیه بر جایگاه کار کنند و معمولا این بعدا پیش نمی آید. به عبارت دیگر می‌خواهند اثرگذاری برون‌زا داشته باشند که در عمل شدنی نیست. کار متکی بر توان درونی و با کیفیت جای خودش را باز می‌کند حتی اگر متکی به منصب حکومتی نباشد. ۷- جهاد: مصطفی‌ها مجاهده می کنند. یعنی تلاش جدی و شبانه‌روزی برای هدف مشخص انقلابی که دشمن از پیگیری آن ناراحت و افسرده می‌شود. بنابراین میزان کارشان را ساعات کاری و یا حقوق و... تعیین نمی‌کند. پیشرفت کار تعیین می‌کند که مصطفی‌ها چقدر کار کنند. کار بطلبد چند شبانه روز نمی‌خوابند! ۸- عمل و اثر: مصطفی‌ها اقدام و عمل می‌کنند. حتی اگر در کار مطالعاتی باشند می‌دانند که زمان محدود است و باید کشور پیش برود، مثل رسانه‌ای که وقت مشخصی برای انتشار دارد؛ اگر منتشر نشود گویی نیست. شاخص اهل عمل بودن خاصیت داشتن است. یعنی اگر مصطفی‌ها نباشند خالی بودن سنگر احساس می‌شود. غیر مصطفی‌ها باشند یا نباشند خیلی فرقی به حال کشور نمی‌کند ولو اینکه در ظاهر زیاد کار کنند و زیاد بخوانند، زیاد بنویسند و... برای اینکه ببینیم واقعا «مصطفی گونه» کار می‌کنیم باید به این سوال پاسخ بدهیم که اگر ما نباشیم چه می‌شود؟ 🌐کانال حکمرانی فرهنگی 🆔 @Cultural_governance
⭕️ وضعیت کار در رشته های دانشگاهی 🌐کانال حکمرانی فرهنگی 🆔 @Cultural_governance
🔴 شیخ حرّ عاملی یا کدکس آلیمنتاریوس؟! ✍️ قاسم یزدانی مقدم یکی از کتاب‌های گرانقدر تاریخ ماست. این کتاب، یادگار عالم بزرگ اسلامی مرحوم شیخ حرّ عاملی رحمه الله علیه است. ایشان برای نگارش این کتاب سی جلدی، بیست سال زحمت کشیدند و حدود ۳۶ هزار روایت فقهی را در پنجاه باب گردآوری و در سال ۱۰۸۴ قمری به پایان رساندند. 🔰از بابهای فوق متروک این کتاب، جلدهای ۲۴و ۲۵ است با عنوان: خوردنی ها و آشامیدنی ها! چه کسی باور می‌کند حدود ۸۰۰ صفحه روایت ناب شیعی در زمینه ی خوردنی ها و آشامیدنی ها_ آنهم فقط در یک کتاب_از ائمه علیهم السلام داشته باشیم؟ 🔰اما چه فایده؟ در زمینه ی غذا هم مانند خیلی از عرصه ها دست رد به فرمایشات گرانقدر زده ایم و این بار به کعبه ی سازمان خوار و بار جهانی اقتدا کرده ایم! این سازمان در سال ۱۹۶۱ با مشارکت WHO برای مدیریت و شاخص گذاری غذای مردم جهان، کمیسیون را تاسیس کردند. با شاخص گذاری هایی که هیچ ربطی به معیارهای اسلامی ارزیابی غذا ( تناسب با مزاج، طیّب بودن، حلال و حرام بودن و..)ندارند. 🔰ایران نیز در سال ۱۳۶۸ به عضویت این کمیسیون درآمد و جالب اینجاست که طی همان سالها به دلیل فعالیت مناسب!؟ از سوی مدیر اجرایی کدکس مورد تشویق قرار گرفت. ازین سوی نیز می‌توان به جلسه "تبیین شاخصه های فقهی ارزیابی غذا" اشاره کرد. این جلسه که در تاریخ ۲۲تیر۹۹ برگزار شد، از اولین تلاش‌های نظام مند حوزه ی مبارکه قم برای خروج از وضعیت کنونی شمرده می‌شود. 🌐کانال حکمرانی فرهنگی 🆔 @Cultural_governance