eitaa logo
🌍 #کانال_دیده_بان_سیاسی 🌎
204 دنبال‌کننده
2هزار عکس
759 ویدیو
20 فایل
این کانال با هدف روشنگری ،بصیرت افزایی و افزایش اطلاعات وآگاهی و سیاسی اجتماعی ایجادشده است. انتظارداریم بازدیدکنندگان محترم حداقل یک نفر رابه این کانال دعوت فرمایند تادرصواب نشرمعارف وبصیرت افزایی سهیم گردند.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸تو مراسم بود ... شب اول یه هم اومد مراسم ... 🔹براش یه مترجم گذاشتیم ... شبای بعد همین جور هی تعداد زیاد میشد تا مجبور شدیم یه جای دیگه رو هم برا مراسم بگیریم 🔸شب آخر 150 تا گفتن که میخوان بشن! 🔹پرسیدم برا چی میخواهین بشین؟! همه نگاه کردن به که شب اول اومده بود ! 🔸ازش پرسیدم برا چی ؟!! گفت شب اول یه تیکه از جوانی رو خوندی!!! 🔹 .... 🔸همونی که وقتی رو گذاشت رو پای خودش، سه بار رو انداخت و گفت جایی که علی_اکبر بوده جای نیست!! 🔹ولی رو گذاشت رو پاهاش و جوان شد!! من رفتم و گفتم بیاید که رو پیدا کردم که توش و فرقی نداره ...
💠عاشورا و ▪️مهمترین مسئله ی سرنوشت ساز جهان اسلام در اندیشه ی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) تداوم پس از خود بود. در اینجا بود که تا همیشه با موضوع ضرورت تحقق پیوند خورد. و البته دیدیم آن شد که شد. این موضوع با نیز پیوند واضح دارد تا آنجا که گفته شد: «قُتِلَ الْحُسَیْنُ یَوْمَ السَّقِیفَه»ِ؛ امام حسین(علیه السلام) در روز به شهادت رسید. ▪️ امام حسین علیه السلام حرفش این بود که پس از حضرت امیرالمومنین فاسد شده و اکنون با روی کار آمدن یزید به نابودی ختم خواهد شد. پس اگر امکانی بود با حاکمیت خود امام تحقق یابد و اگر نبود امام با عدم بیعت نشان دهد که وجود ندارد. اما پیام این عدم بیعت خونرنگ شد و کربلا را در تاریخ آفرید که تا آخر دنیا موجب رسوایی هر مدعی بی صلاحیت دولت حق و شود. و همین گونه هم شد و امروز نیز خون امام حسین (علیه السلام) می جوشد و مدعیان را رسوا می کند . اما چگونه؟ ▪️ برای فهم این چگونگی باید عاشورای قرن پانزدهم هجری را شبیه سازی کرد و نگریست چگونه درگیری میان جریان صالح برای تحقق و دولت حق با جریان مدعیِ فاسد دراین امر در جریان است. اسلام نمی تواند سپردن قدرت دولت حاکم بر بشر به افراد و طبقات ناصالح را تحمل کند. دولت حاکم بر بشر نهایتا به نماینده اصیل اسلام یعنی الهی سپرده و تشکیل خواهد شد. بهترین نوع زمینه سازی برای ظهورِاین ، نمونه سازی و به بشریت است. این اصولا در سنت دینی تثبیت شده است که دین در کنار بیّنه و کتاب و میزان، برای بشری که بیشتر بجای تعقل عادت به دیدن و‌حس کردن دارد، الگو و اسوه را ارائه می دهد. ▪️ انقلاب اسلامی در مرحله ی اول خود یک الگو و اسوه برای بشریت بود و حاوی این پیام بود که در عصر حاکمیت فراگیر ظلم و ستم می توان با یک ولو منطقه ای را نفی کرد.اما این آغاز کار این الگو بود. قدم دوم این بود نوع حکومتی را که مردم به جای حکومت قبلی می خواستند رسمیت یابد. 50 روز پس از پیروزی مرحله اول انقلاب، جمهور مردم با انتخاب اسلامیت برای حکومت خود را تأسیس کردند. اهمیت این مرحله از آن جهت بود که مردم جهت حرکت خود را تعیین کردند. مرحله ی دوم انقلاب اسلامی پیام آور این بود که نظامی جدید در عالم پدید آمده است. این مرحله نیز خود الگو بود. ▪️ انقلاب اسلامی در ایستگاه سوم باید به می رسید. اسلامی یعنی حاکمیت اعتقادات اسلامی بر کارگزاران حکومت و اسلامی شدن رفتار کارگزاران و ایجاد نظامات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و تشکیل دستگاهها و نهادهای اسلامی. این خود می تواند الگویی برای بشریت و امید بخش این معنا باشد که می توان در این زمانه ی پر از ظلم و کفر و نفاق و شرک و الحاد باشد. در دورانی که غالب حاکمان جوامع بی صلاحیتند جلوه پرفروغی از حکومت امیر المومنین علیه السلام را در حد خود به ارمغان خواهد آورد. این بشریت را به امکان اصلاح جهان امیدوار تر می کند. ▪️ مراحل بعدی انقلاب یعنی تشکیل درایران و سپس ایرانی نیز قبل از ظهور قادر است در بخشی از جامعه ی جهانی معاصر الگویی امید آفرین و جهت بخش برای هدایت بشریت به سوی وعده ی تحقق حقیقی و ظهور باشد. ▪️ اما نیروی پیشران این حرکت نیز همان پیام است که « فَإِنِّي لا أَرَى الْمَوْتَ إِلَّا سَعَادَةً وَ الْحَيَاةَ مَعَ الظَّالِمِينَ إِلَّا بَرَماً؛ به‌راستی که من مرگ آزادمنشانه را جز سعادت و نيك‌بختى، و زيستن با بيدادگران را جز تحمل حقارت و نگون‌سارى نمى نگرم» (بحارالأنوار، ج44، ص381) امروز از خاستگاه در حال جهانی شدن است و راهپیمایی اربعین نشان می دهد که پیام کار خود را خواهد کرد. ✍حجت الاسلام ثقفی
🔴🔴آقای روحانی! با گارد خودتان، شما قاتلی... ح‌سین ق‌دیانی: جناب شیخ حسن روحانی! این مختصر را دارم با همان استدلال خودتان می‌نویسم! دقیقا! و عینا! مستند به ۲ فرمایش‌تان؛ اولا تهدید منتقدان به دیار باقی با عبارت زشت و بی‌ادبانه‌ی «بروید به جهنم» و ثانیا شعارکی را مبنای تهدید به قتل خود دانستن، این فرض بدیهی و حق مسلم برای ما محفوظ است که حضرت‌عالی را نه «عامل قتل» که بالاتر؛ «آمر قاتل» روحانی شهید محمد تولایی بدانیم! اگر این‌گونه باشد- که ناظر بر دست‌فرمان خودتان، اصلا و ابدا بعید نیست!- ننگ ابدی بر شما! و اگر قوه‌ی قضاییه، با شما همان را نکند که با آن چند طلبه کرد، هم به علت این و هم به علت این که دارند و مدعی هستند ندارند، ننگ ابدی بر قوه‌ی قضاییه! و اگر جریان حزب‌اللهی، شبیه این فریاد را سر ندهد، ننگ ابدی بر جریان حزب‌اللهی! و اگر جمهوری اسلامی نیز از این مطالبه‌ی کاملا به حق، چشم‌پوشی کند، لاجرم باید تنها و تنها و تنهای تنها، پناه به بقیة‌الله ببریم! و از خداوند منان «مهدی فاطمه» را بخواهیم! مسئلةٌ! آیا زیبنده است تاریخ در وصف نظامی با این همه شهید مظلوم، بردارد بنویسد که «جمهوری اسلامی، الهه‌ی تبعیض بود»؟!
🔴پاسخ به «چرا ملاها و روضه خوانها در محرم پول می گیرند ؟!» ⛔️متن شبهه⛔️ " آقا یه سوال؟؟؟؟ چرا ملاها و روضه خوان ها و مداح ها تو محرم پول می گیرند . آشپز مفتی آشپزی می کنه آبدارچی هییت مفتی چایی می ریزه تکیه و حسینیه مفتی جارو کشی و نطافت میشه سیم کش برای کارهای برقی مفتی کار کنه که برا امام حسینه و و و ... خوب خود اینها چرا پول می گیرند مگه برا امام حسین نمی خونند مگر خودشون نمی گن اجرت با امام حسین خوب خودشون هم مفتی بخونند اون دنیا اجر و اجرتشون را بگیرند. اصلا نکنه خودشون میدونند اون ور واسه این چیزها خبری نیست؟ " ✅پاسخ شبهه✅ 1. فرض هایی که مبنای شبهه بر آن قرار گرفته صحیح نیست و طبعا نتیجه گیری حاصل از فرض ها هم صحت ندارد! 2. تمام افراد برای امور مجالس امام حسین (ع) رایگان کار نمی کنند و از طرفی هم تمام سخنرانان و مداحان هم اجرت مطالبه نمی کنند! 3. اکثریت اهل منبر و مداحان مبلغی تعیین نمی کنند، بلکه متولیان مجالس در صورت تمایل در راستای تکریم آنها در بزرگداشت شعائر مذهبی، خودشان مبلغی را تقدیم آنها می کنند! 4. پرداخت هدیه یا صله به خادمان این مراسمها سیره اهل بیت(ع) و جهت تکریم آنهاست که در آن فرقی بین سخنران و آبدارچی هم نیست! 5. خدمات رایگان اغلب افراد در مجالس، جزو حرفه آنان نیست! بسیاری از روحانیون و مداحان پیشقدم و داوطلب فعالیتهایی چون جاروکشی، توزیع چای، آشپزی و... در هیئت ها هستند! 6. یک سخنران از مدتها قبل برای مراسم تحقیق و مطالعه دارد و زمان صرف می کند؛ غالب مداحان نیز اوقاتی را صرف مطالعه و تمرین می کنند. 7. گرفتن هدیه منافاتی با پاداش اخروی ندارد! مثلا آیا یک معلم که او هم مانند اهل منبر، به تربیت و پرورش افراد مشغول است، به ثواب اخروی بسنده می کند و حقوق نمی گیرد؟! 8. شاید عده کمی رفتاری در خور این مجالس نداشته باشند، اما یقینا جمع بستن تمام افراد با رفتار بخشی کوچک، مغلطه شبهه افکنان است! ⭕️ پاسخ به ⭕️ 🔃لطفا رسانه باشید♻️
هدایت شده از 🇮🇷گروه روشنگری و بصیرت 🇮🇷
‌ ‌. ☘﴾﷽﴿☘ 🌼اولین سلام صبحگاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب الزمان عج‌و‌باب‌الحوائج🌼 🍃🌸السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یا خلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان🌸🍃 🍃🌺اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ.🌺🍃 اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْن وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن بِسمِ اللّٰہِ الرَّحمٰن الرَّحیم اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یَا اَولِیاءَ اللہ وَ اَحِبّائَہُ اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یَا اَصفِیَآءَ اللہ و َاَوِدّآئَہُ اَلسَلامُ عَلَیڪُم یا اَنصَارَ دینِ اللہِ اَلسَلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللہِ اَلسَلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ اَبـے مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِےّ الوَلِےّ النّاصِحِ اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ اَبـے عَبدِ اللہِ، بِاَبـے اَنتُم وَ اُمّے طِبتُم وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم، وَ فُزتُم فَوزًا عَظیمًا فَیا لَیتَنے کُنتُ مَعَڪُم فَاَفُوزَ مَعَڪُم... 💠💎💠💠💎💠
4_410271390831216365.mp3
2.35M
⚫️عبرتهای عاشورا | «شبث بن ربعی» ▪️چطور شد که جامعه‌ی اسلامی به محوریّت پیامبر (ص)، بعد از پنجاه سال کارش به آن‌جا رسید که فرزند همین پیغمبر را با فجیعترین وضعی کشتند؟! 🌍 eitaa.com/ebratha_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13970628_23960_64k.mp3
24.2M
🎙 بشنوید| صوت کامل مداحی آقای میثم مطیعی در مراسم عزاداری شب عاشورا در حسینیه امام خمینی (رحمه‌الله). ۹۷/۶/۲۸ 🏴 @Khamenei_ir
✅انقلابی‌گری به این نیست که ما آن جایی که نباید پرخاش کنیم، بی‌خودی پرخاش کنیم‌. انقلابی‌گری به آن است که ما مواضع اسلامی و انقلابی را قاطعانه و بدونو رودربایستی و مرعوب شدن و خام شدن در مقابل برخی از چهره‌های امیدبخش کاذب، حفظ کنیم.
سکوت دیگر بس است موقعیت خود را دقیق بدانیم در کدامین سمت و سویی هستیم راه بهشت در پیش گرفته ایم یا جهنم؟! آیا زمان آن نرسیده چون حر بن یزید ریاحی به سرگردانی خود را خاتمه دهیم و همراهی با امام حسین علیه السلام در بهشت برین را به بودن در جهنم در صف یزید و سپاهیانش ترجیح دهیم به یاد داشته باشید ما هم می توانیم حُرّ بمانیم نامِ مسلمان داریم و خود را دوست دار اهل بیت علیهم السلام میدانیم ما داریم چه کار می کنیم؟! در کدام جبهه قرار گرفته ایم؟! یه عده از خدا بی خبر هر چی دهنشون هست بار امام حسین علیه السلام میکنند و ما ساکت نشستیم عزاداری امام حسین علیه السلام را خرافه میدانند نذری دادن ها را خرافه و اسراف می دانند بس بگویید تو سال برای امام حسین علیه السلام چه میکنید؟! آنقدر پر رو و گستاخ شده اند که حتی با نصب پارچه سیاه و بنر عزاداری امام حسین علیه السلام مخالفت میکنند و چند سالی است مرتب میگن زیارت نرو ؛ کربلا همین جاست پولت را بده فقیر! نذری نده ؛ عزاداری شرکت نکن ؛ بده به فقیر دیگر نمیدانند تنها سفره ای که فقیر و غنی یک جور غذا می خورند آن سفره مجلس عزاداران حسین علیه السلام است و در ایام عزاداری امام حسین علیه السلام است که هیچ فقیری گرسنه نمی خوابد یا فقیر خودش میاد مجلس امام حسین علیه السلام یا غذای امام حسین علیه السلام را میبرند در خونه فقیر پس بنده خدا ! چطور میخوای فردای قیامت سرت را پیش حضرت محمد صلی الله علیه و آله بالا بگیری ؟! خوش به حال اونایی که پیش رسول خدا سربلند هستند و بدا به حال کسانی که پیش رسول خدا سر به زیر هستند و حرفی برای گفتن ندارند فرق ما با یزید و سپاهیانش چیست؟! یزید و سپاهیانش رو سیاه عالم شدند بد سرنوشتی برای خود رقم زدند مگر میتوانند سرشون را پیش پیامبر بالا بگیرند در حالی که حسین علیه السلام را در اوج تنهایی و مظلومی و غریبی کشتند و زن بچه اش را اسیر کردند ما چه کار داریم میکنیم؟! همراه با حسین هستیم یا در جنگ با حسین؟! سیاهی لشکر حسین هستیم یا سیاهی لشکر یزید؟! از سی چهل هزار نفری که در لشکر یزید علیه اللعنه بودند تنها چند هزار نفر در حال جنگ و مبارزه بودند باقی کسانی که آنجا بودند تماشاچی بودند چون امکان ندارد که سی چهل هزار نفر وارد میدان شوند برای مبارزه و سرکوبی تنها هفتاد و دو تن ؛ این همه تماشاچی میتوانستند سیاهی لشکر و تماشاچی لشکر حسین علیه السلام باشند نه سیاهی لشکر یزید علیه اللعنه ؛ حالا درست است که حرف و عمل خیلی ها که در عزاداری ها شرکت می کنند یکی نیست اما همین قدر که دلشون پیش امام حسین علیه السلام است و خود را سیاهی لشکر حسین علیه السلام میدانند و لباس سیاه به تن کرده اند و ما اینها را در سیاهی لشکر حسین علیه السلام میبینیم کفایت میکند و ازشون ممنون هستیم چه اون دختر و پسری که میتوانستند باهم بروند جنگل و دریا و مراکز تفریحی اما آمده اند دسته عزاداری و مجلس عزای امام حسین علیه السلام ؛ رابطه ای که دارند گناه و حرام است اما چون دلشون پیش امام حسین علیه السلام است حسینی محسوب میشوند و محترم هستند و چقدر از این کسانی که همه در باره شان قضاوت بدی داشتند بخاطر حضور در مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام معرفت پیدا کردند و عاقبت به خیر شدند و چه اون مشروب خور که به خاطر آمدن محرم و صفر لب به شراب نمیزند و بساط مشروب را دور انداخته و چه اونایی هر فسق و فجوری میکنند اما چون محرم می آید به احترام امام حسین علیه السلام دست از کارهای کثیف خود بر میدارند و همه کسانی که با آمدن ماه محرم لباس مشکی بر تن می کنند همه آنها را بخاطر امام حسین علیه السلام دوست داریم و از خدا می خواهیم که خدا آخر عاقبت همه ما را ختم به خیر کند و همه ما پیرو واقعی امام حسین علیه السلام در حرف و علم و عمل باشیم به گونه ای باشیم که امام حسین علیه السلام به وجود ما افتخار کند
سکوت دیگر بس است موقعیت خود را دقیق بدانیم در کدامین سمت و سویی هستیم راه بهشت در پیش گرفته ایم یا جهنم؟! آیا زمان آن نرسیده چون حر بن یزید ریاحی به سرگردانی خود را خاتمه دهیم و همراهی با امام حسین علیه السلام در بهشت برین را به بودن در جهنم در صف یزید و سپاهیانش ترجیح دهیم به یاد داشته باشید ما هم می توانیم حُرّ بمانیم نامِ مسلمان داریم و خود را دوست دار اهل بیت علیهم السلام میدانیم ما داریم چه کار می کنیم؟! در کدام جبهه قرار گرفته ایم؟! یه عده از خدا بی خبر هر چی دهنشون هست بار امام حسین علیه السلام میکنند و ما ساکت نشستیم عزاداری امام حسین علیه السلام را خرافه میدانند نذری دادن ها را خرافه و اسراف می دانند بس بگویید تو سال برای امام حسین علیه السلام چه میکنید؟! آنقدر پر رو و گستاخ شده اند که حتی با نصب پارچه سیاه و بنر عزاداری امام حسین علیه السلام مخالفت میکنند و چند سالی است مرتب میگن زیارت نرو ؛ کربلا همین جاست پولت را بده فقیر! نذری نده ؛ عزاداری شرکت نکن ؛ بده به فقیر دیگر نمیدانند تنها سفره ای که فقیر و غنی یک جور غذا می خورند آن سفره مجلس عزاداران حسین علیه السلام است و در ایام عزاداری امام حسین علیه السلام است که هیچ فقیری گرسنه نمی خوابد یا فقیر خودش میاد مجلس امام حسین علیه السلام یا غذای امام حسین علیه السلام را میبرند در خونه فقیر پس بنده خدا ! چطور میخوای فردای قیامت سرت را پیش حضرت محمد صلی الله علیه و آله بالا بگیری ؟! خوش به حال اونایی که پیش رسول خدا سربلند هستند و بدا به حال کسانی که پیش رسول خدا سر به زیر هستند و حرفی برای گفتن ندارند فرق ما با یزید و سپاهیانش چیست؟! یزید و سپاهیانش رو سیاه عالم شدند بد سرنوشتی برای خود رقم زدند مگر میتوانند سرشون را پیش پیامبر بالا بگیرند در حالی که حسین علیه السلام را در اوج تنهایی و مظلومی و غریبی کشتند و زن بچه اش را اسیر کردند ما چه کار داریم میکنیم؟! همراه با حسین هستیم یا در جنگ با حسین؟! سیاهی لشکر حسین هستیم یا سیاهی لشکر یزید؟! از سی چهل هزار نفری که در لشکر یزید علیه اللعنه بودند تنها چند هزار نفر در حال جنگ و مبارزه بودند باقی کسانی که آنجا بودند تماشاچی بودند چون امکان ندارد که سی چهل هزار نفر وارد میدان شوند برای مبارزه و سرکوبی تنها هفتاد و دو تن ؛ این همه تماشاچی میتوانستند سیاهی لشکر و تماشاچی لشکر حسین علیه السلام باشند نه سیاهی لشکر یزید علیه اللعنه ؛ حالا درست است که حرف و عمل خیلی ها که در عزاداری ها شرکت می کنند یکی نیست اما همین قدر که دلشون پیش امام حسین علیه السلام است و خود را سیاهی لشکر حسین علیه السلام میدانند و لباس سیاه به تن کرده اند و ما اینها را در سیاهی لشکر حسین علیه السلام میبینیم کفایت میکند و ازشون ممنون هستیم چه اون دختر و پسری که میتوانستند باهم بروند جنگل و دریا و مراکز تفریحی اما آمده اند دسته عزاداری و مجلس عزای امام حسین علیه السلام ؛ رابطه ای که دارند گناه و حرام است اما چون دلشون پیش امام حسین علیه السلام است حسینی محسوب میشوند و محترم هستند و چقدر از این کسانی که همه در باره شان قضاوت بدی داشتند بخاطر حضور در مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام معرفت پیدا کردند و عاقبت به خیر شدند و چه اون مشروب خور که به خاطر آمدن محرم و صفر لب به شراب نمیزند و بساط مشروب را دور انداخته و چه اونایی هر فسق و فجوری میکنند اما چون محرم می آید به احترام امام حسین علیه السلام دست از کارهای کثیف خود بر میدارند و همه کسانی که با آمدن ماه محرم لباس مشکی بر تن می کنند همه آنها را بخاطر امام حسین علیه السلام دوست داریم و از خدا می خواهیم که خدا آخر عاقبت همه ما را ختم به خیر کند و همه ما پیرو واقعی امام حسین علیه السلام در حرف و علم و عمل باشیم به گونه ای باشیم که امام حسین علیه السلام به وجود ما افتخار کند
💠چه ما باشیم چه نباشیم جمهوری اسلامی باقی ست جمهوری اسلامی باقی است چه ما باشیم،چه اشخاص باشند،چه نباشند.همین ها بودند که شادی می کردند که برای این که جمهوری را در یک جایی در آن مرکز منفجر کردند.و هفتاد هشتاد نفر از دوستان ما را،از بزرگان را از بین بردند،شادی می کردند که جمهوری از بین رفت،تمام شد دیگر دیدند که ابداً تمام نشد و مردم ریختند بدتر از اول بالاتر از اول،ریختند در خیابان ها و چه کردند. 📚صحیفه نور جلد ۲۰ صفحه ۴۷ 👈بیانات امام خمینی(ره) در دیدار با گروهی از برادران ارتش ٬ سپاه پاسداران و کمیته های انقلاب اسلامی 🗓مورخ: ۱۳۶۵/۰۸/۱۸ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه اي 🍃رهبر انقلاب معیارهای اصلی انقلابی گری 1 ) پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب اسلامی 2 ) هدف گیری مستمر آرمانها و همت بلند برای رسیدن به آنها 3 ) پایبندی به استقلال همه جانبه کشور 4 ) حساسیت در برابر دشمن و تبعیت نکردن از او 5 ) تقوای دینی و سیاسی 6 ) پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب اسلامی 🍃
جریان شناسی و قدرت تحلیل مسایل سیاسی، جزء معرفت دینی است.    مقام معظم رهبری    
⬛️ گریه بر حسین(ع) باید مقدمه باشد. ▪️یک عده خوششان می‌آید سر خودشان را کلاه بگذارند. خیال می‌کنند دارای ولایت بودن یک آدم به این است که آدم در مجالس اهل بیت گریه کند فقط‌. خیال می‌کنند دارای ولایت بودن به این است که وقتی اسم اهل بیت می‌آید؛ علیهم‌السلام را بگوید پشت سرش حتما، فقط همین و بس. خیال می‌کنند که دارای ولایت بودن به این است که اهل بیت(عهم) در دل انسان باشد. همین و بس‌. بله محبت اهل بیت را داشتن واجب و فرض است. نام این بزرگواران را با عظمت گفتن لازم است، به نام اینها مجلس بپا کردن و از عزا و شادی آنها درس گرفتن، عزای آنها را گفتن، شادی آنها را گفتن، گریستن بر بزرگواری آنها، بر شهامت‌های آنها، بر مظلومیت‌های آنها، همه اینها لازم است. اما همه اینها ولایت نیست! ولایت از این بالاتر است. آنی که در مجلس سیدالشهداء(ع) می‌نشیند و می‌ریزد کار خوبی میکند که اشک می‌ریزد اما کار بدی می‌کند اگر اشک ریختن را برای دارای بودن ولایت کافی بداند. ▪️درست بفهمید چه می‌گویم. آن کسانی که ذهنشان تحت تاثیر تلقینات و القائات مغرضانه یا جاهلانه است درست دقت کنند، گفته نشود که با گریستن بر سیدالشهداء کسی مخالف است، نه. اگر هم کسی مخالف باشد ما مخالف نیستیم، ما . ما می‌گوییم گریستن بر امام حسین(ع) گاهی میتواند یک ملت را بدهد. ▪️اما تعظیم امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) مختص شیعه نیست، جناب عالی حالا خیلی هنر کردی که وقتی می‌گویی علی‌ابن‌ابی‌طالب؛ دنبالش علیه‌السلام می‌گویی؟ خیلی کار مهمی انجام دادی؟ و خیال میکنی ولایت یعنی همین؟ بسی اشتباه بزرگ. آن ولایتی که انسان را به می‌برد این نیست. گریه بر امام حسین یکی از گوشه‌ها، شعبه‌ها، بخشهای بسیار دورِ اصل بسیار مهم ولایت میتواند به حساب بیاید. یک‌ عده‌ای از روی جهالت و ان‌شاءالله نه از روی غرض مسائل سطحی باب ولایت و تشیع را مطرح می‌کنند و منحصر میکنند ولایت را به اینها؛ و شگفتا که ولایت‌فهم‌ها و ولایت‌شناس‌ها و را با همین حربه می‌کوبند! منحصر میکنند ولایت را در یک متاغ و محدوده تنگ و کوچکی که شایسته این اصل مهم اسلامی نیست‌. ▪️ولایت در یک انسان به معنای و هرچه بیشتر و روزافزون با ولی‌ست. ولی را پیدا کن؛ ولی خدا را بشناس، آن کسی که او ولیّ حقانی جامعه اسلامی است، او را مشخص کن، بعد از آنی که مشخص کردی، شخصا از لحاظ ، از لحاظ ، از لحاظ ، از لحاظ راه و رسم و ، خودت را به او متصل کن، مرتبط کن، دنبالش راه بیفت، حرکت بکن. 👈 اگر تلاشِ تو تلاشِ او، جهادِ تو جهادِ او، دوستیِ تو دوستیِ او، دشمنیِ تو دشمنیِ او، های تو جبهه‌بندی‌های او باشد؛ تو دارای ولایتی. آدم دارای ولایت این است؛ ولی را بشناسد، فکر ولی را بداند، با ولی بشود، عمل ولی را بشناسد، با ولی بشود، دنبال او راه بیفتد و خودش را فکراً و عملاً پیوسته با ولی کند. این است ✍تلخیص بیانات حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای/ رمضان‌ ۱۳۵۳/ جلسه ۲۳و۲۵ کتاب اسلامی در قرآن
سه عنصر در حرکت حضرت ابی‌عبداللّه علیه‌السّلام وجود دارد: عنصر منطق و عقل، عنصر حماسه و عزت، و عنصر عاطفه. ۱۳۸۴/۱۱/۵