eitaa logo
⚘ اطلاع رسانی شهدای مرصاد ۲
529 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
233 ویدیو
120 فایل
کانال ارتباطی بین کادر اجرایی دبیرستان شهدای مرصاد۲ با خانواده های محترم و دانش آموزان عزیز
مشاهده در ایتا
دانلود
1_16767201706_250206_204845.pdf
908.7K
روش ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی در محورهای مختلف
سلام و عرض ادب خدمت همه همکاران ارجمند و دانش آموزان عزیز ضمن سپاس از احساس مسئولیت و پیگیری همه ناظران استانها، مناطق، مدارس و دانش آموزان خلاق سراسر کشور. بعضی از نکات مهم در طراحی و پیاده‌سازی آثار مربوط به محور بازی‌های مهارتی و توسعه فردی به محضرتان تقدیم می‌گردد: ساختار آثار و اجزای آن: ساختار آثار به صورت طراحی و پیاده‌سازی اتاق فرار با حداقل 4 مرحله از بازی های متنوع و خلاقانه است. برخی از مهمترین نکاتی که در خصوص طراحی این چالشها بهتر است رعایت شود و در فرمهای ارزیابی  و فرآیند داوری مورد توجه است، عبارتند از: 1.خلاقیت و نوآوری در سناریو، دکوراسیون و پیاده سازی همه بازی ها و کل فرآیند اتاق فرار. بدیهی است که چنانچه یک اتاق فرار از بازی‌هایی تشکیل شده باشد که فاقد نوآوری و خلاقیت باشد با وجود کیفیت و رعایت استانداردهای شیوه‌نامه به مراحل بالاتر راه پیدا نخواهتد کرد. 2. هر کدام از بازی‌های تشکیل دهنده ی ساختار کلی اتاق فرار لازم است حداقل یک مهارت زندگی را هنگام اجرای آن تقویت نماید. 3.  چالشها و بازی های پیاده سازی شده باید دارای صحت علمی باشند و با سن مخاطبان  با توجه به توانایی فیزیکی و ذهنی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۵ ساله تناسب داشنه باشند. 4. توجه داشته باشند که بازی ها باید با سناریو کلی بازی همخوانی داشته باشد. 5. هر بازی اتاق فرار نباید از بیش از دو بازی رومیزی در طراحی مراحل آن استفاده کند. 6. هرچقدر طراحی این بازیها و اجزای آنها با تقویت مهارتهای زندگی تناسب بیشتر داشته باشد در داوری آثار امتیاز بالاتری کسب خواهد کرد. 7. جذابیت مراحل اتاق فرار یکی از معیارهای اصلی در داوری آثار می‌باشد. 8. آثاری که دارای ژانر وحشت باشند به مراحل بالا راه پیدا نخواهند کرد. 9. آثاری که ملاحظات مربوط به عدم تبعیض، عدم خشونت، عدم بهره‌کشی رعایت نشده باشند در زمره‌ی آثار برگزیده نخواهند بود. 10. آثاری که در مراحل ساخت یا اجرای آنها ملاحطات زیست محیطی رعایت نشده باشند به مرحله کشوری راه نمی یابند. 11. اثاری که حاوی مضامین شعارگونه و استفاده ابزاری از اسامی مکانها و شخصیتها و موضوعات بی ارتباط با مهارت‌های زندگی و  توسعه فردی باشند فاقد شرایط لازم برای ارتقا به مراحل بالاتر خواهند بود. 12. لطفا به طور دقیق و کامل به همه باید و نبایدهای موجود در شیوه نامه توجه شود و به موارد مشخص شده در فرمهای داوری توجه شود. 13. استفاده از نمایش (تئاتر) تعاملی در ژانرهای مختلف مجاز است و می تواند به جذابیت مراحل بازی بیفزاید که در این مورد بچه هایی که بازی اتاق فرار را طراحی کرده اند خودشان به عنوان بازیگر نمایش  می توانند در چالشهایی که طراحی کرده‌اند مطابق سناریو، بازی کنند و شرکت کنندگان را به چالش بیشتری بکشند و مراحل را جذابتر، مفرح تر و پر جنب و جوش‌تر کنند و یا اینکه نقش هایی را برای تیم بازیکنان در نظر بگیرند تا چالش و هیجان بازی را بیشتر کنند. 14. توجه داشته باشید که یک اتاق فرار برای یک تیم بازیکن طراحی میشود لذا در طراحی مراحل و بازیهای تشکیل دهنده‌ی آن دقت داشته باشید که نباید بازیکنان در طی مراحل بازی به دو دسته تقسیم شوند و بازیهای طراحی شده تیم بازیکنان را وارد رقابت با خودشان کند. 15. آثاری که در مراحل آن پرسشهایی از کتب درسی، سوالات اطلاعات عمومی و ...  چه در قالب سوال مستقیم، معما، پازل یا هرگونه چالش دیگر باشد فاقد امتیاز خلاقیت خواهد بود و در زمره‌ی آثار برتر نخواهند بود. 16. در طراحی سناریو بازی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و بدیهی است هرچه خلاقانه تر باشد،  امتیاز بیشتری در فرمهای داوری اخذ خواهد کرد تنها محدودیت ها در طراحی سناریو، ملاحظات اخلاقی، محیط زیستی، عدم تبعیض، عدم بهره‌کشی و عدم خشونت  است که در تمام خلق آثار در استانداردهای بین المللی وجود دارند. به‌طور کلی هدف از طراحی این اتاق فرار و فعالیتهای انجمن بازی آموزش غیر مستقیم، بازی وار و مفرح مهارتهای حوزه توسعه فردی  می باشد و در واقع بچه‌ها حین طراحی و اجرای بازی به صورت گروهی در تعاملات و روابط بین فردی، طراحی مساله و حل مساله، تصمیم گیری، رای گیری و احترام به تصمیم جمعی، همدلی، طراحی چالشهای خلاقانه  و ... شرکت می کنند که هدف اصلی محور بازیهای مهارتی و توسعه فردی می باشد و آموزش های مستقیم مهارتهای زندگی در این حوزه در اولیتهای بعدی قرار دارند. کانال نوجوان خوارزمی👇 @nojavan_kharazmi
معرفی محور برنامه نویسی و هوش مصنوعی_ئاسو شجاعی_1403.pdf
8.01M
معرفی کامل محور برنامه نویسی و هوش مصنوعی کانال نوجوان خوارزمی👇 @nojavan_kharazmi
اینفوگراف محور برنامه نویسی و هوش مصنوعی کانال نوجوان خوارزمی👇 @nojavan_kharazmi
1327282fPGw5SkjDmTg6fKbC-۱_250206_205416.pdf
652.3K
شیوه نامه محور معارف اسلامی جشنواره نوجوان خورزمی
1327750fTxuprkGRjhoPAInv_250206_205710.pdf
827.8K
شیوه نامه محور فرهنگ و هنر جشنواره نوجوان خورزمی
1329016fyV6ClxImuT4715SJ_250206_210715.pdf
1.14M
شیوه نامه محور ادبیات جشنواره نوجوان خوارزمی
1328248fJFuzot4wyUp8PZRs_250206_211941.pdf
1.01M
شیوه نامه محور دست سازه جشنواره نوجوان خوارزمی
1329272fEo4xe1fz63LJlVTZ_250206_212208.pdf
2.35M
شیوه نامه محور بازارچه کسب و کار جشنواره نوجوان خوارزمی
1329335fTXcm1DpGAhwUMajf_250206_212513.pdf
880K
شیوه نامه محور پژوهش جشنواره نوجوان خوارزمی
1329414fI5y1NemxMCbaBQE7_250206_214308.pdf
758.8K
شیوه نامه محور مناظرات اجتماعی جشنواره نوجوان خوارزمی
1329220fOY0Tcx8StEnDLGek_250206_214604.pdf
475.6K
شیوه نامه محور زبان های خارجی جشنواره نوجوان خوارزمی