هدایت شده از 🌹(مهدی عباسی امیرهنده) غلام نوکر امیرالمومنین♥️
آینده نگری
آینده نگاری
آینده اداری
هدایت شده از 🌹(مهدی عباسی امیرهنده) غلام نوکر امیرالمومنین♥️
سلام استاد عزیز
عرض ادب و احترام
بنده ۷ جلسه هست که تو دروس صبح شرکت میکنم، نشاط فوق العاده ای رو احساس میکنم
ممنون از زحمات شما سیدناالاستاذ
هدایت شده از مدیریت در اسلام
▪️مفاد توانمندسازی کارکنان: ابتلاء به کلمات
🔸کلمات دهگانهای که خداوند ابراهیم نبی علیه السلام را با آنها امتحان نمود از مقدمات حکمت هستند که باید تعلیم داده شوند.
📒خلاصه درس ۴۶ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی
#فقه_الاداره #فقه_التمکین #فقه_توانمندسازی #توانمندسازی_کارکنان
#عکس_نوشته #حکمت
@madineyefazele
توانمندسازی 125.docx
100.5K
1شنبه 26/1/1403-5 شوال المکرم 1445- 14 آوریل 2024 – درس 125 فقه توانمندسازی – توان حل مساله – فقه القرآن – حل مساله مراوده زن عزیز مصر/2
مساله : مساله افتراء اجتماعی و توان حل آن و شروط صحت راه حل
شرح مساله : مساله افتراء به یوسف ع و حل آن در ضمن آیاتی متعاقب و متناوب در سوره یوسف آمده است :{ آيات 21 تا 34....42.... 45.... 50 تا 54} ( 20 آیه.) که توان حل مساله را و اصول حاکم بر این راه حل را نشان میدهد مراعات این اصول لازم التحصیل شرط صحت راه حل مساله هستند . که مساله پیچیده ای بود افتراء به پیامبر جوان که با درایت حل شد . و باعث اثبات پاکدامنی و احراز شایستگی او برای تصدی مقام عالی اداره مصر گردید – این آیات حاوی اصولی برای حل مساله است که در نوبت بعد به آنها می پردازیم در این نوبت مروری برآیات مذکوره خواهیم داشت :
وَقَالَ الَّذِي اشْتَرَاهُ مِنْ مِصْرَ لِامْرَأَتِهِ أَكْرِمِي مَثْوَاهُ عَسَىٰ أَنْ يَنْفَعَنَا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَدًا ۚ وَكَذَٰلِكَ مَكَّنَّا لِيُوسُفَ فِي الْأَرْضِ وَلِنُعَلِّمَهُ مِنْ تَأْوِيلِ الْأَحَادِيثِ ۚ وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَىٰ أَمْرِهِ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ ﴿٢١﴾.....
توانمندسازی 126.docx
61.9K
2شنبه 27/1/1403-6 شوال المکرم 1445- 15 آوریل 2024 – درس 126 فقه توانمندسازی – توان حل مساله – فقه القرآن – حل مساله مراوده
مساله : مساله افتراء اجتماعی و توان حل آن و شروط صحت راه حل
شرح مساله : مساله افتراء به یوسف ع و حل آن در ضمن آیاتی متعاقب و متناوب در سوره یوسف آمده است :{ آيات 21 تا 34....42.... 45.... 50 تا 54} ( 20 آیه.) که توان حل مساله را و اصول حاکم بر این راه حل را نشان میدهد مراعات این اصول لازم التحصیل شرط صحت راه حل مساله هستند . که مساله پیچیده ای بود افتراء به پیامبر جوان که با درایت حل شد . و باعث اثبات پاکدامنی و احراز شایستگی او برای تصدی مقام عالی اداره مصر گردید – این آیات حاوی اصولی برای حل مساله است که در این نوبت به آنها می پردازیم
اصول حل مساله مستفاد از آیات فوق:
الف-اعتقاد به خدایی که ........
توانمندسازی 127.docx
21.5K
سه شنبه 28/1/1403-7شوال 1445-16 آوریل 2024- درس 127 فقه توانمندسازی – توان حل مساله –اصول حاکم بر حل مساله
مساله: اصول حاکم بر توان حل مساله عبور از بحران سیاسی اجتماعی -
شرح مساله : توان حل مساله از مهم ترین توان های کارگزاران سازمان و نظام است . حل مساله دارای اصولی است که قرآن ضمن مسائل متنوع مکرر به آنها پرداخته و مادر صدد استنباط تک تک این اصول هستیم بعد از حل مساله ها ی اقتصادی و اجتماعی توسط حضرت یوسف ع این بار حل مساله عبور دادن موسی ع قوم خود از بحر قلزم می پردازیم به آیات مربوطه از 4 سوره توجه و آنهامرور میکنیم و پس از آن به استنباط اصول حاکم بر راه حل مساله مورد نظر در این آیات بپردازیم انشا الله:
1-شعراء:
فَأَتْبَعُوهُمْ مُشْرِقِينَ ﴿٦٠﴾........
تفسیر 32.docx
22.9K
5 شنبه 30فروردین 1403 -9شوال 1445-18آوریل 2024-درس 32 تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن کریم - فرهنگ نامطلوب تملق و غلو سازمانی و راه علاج و اصلاح آن
[سوره المائدة (5): آيات 72 تا 74]
لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ وَ قالَ الْمَسِيحُ يا بَنِي إِسْرائِيلَ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَ رَبَّكُمْ إِنَّهُ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ وَ مَأْواهُ النَّارُ وَ ما لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصارٍ (72) لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قالُوا إِنَّ اللَّهَ ثالِثُ ثَلاثَةٍ وَ ما مِنْ إِلهٍ إِلاَّ إِلهٌ واحِدٌ وَ إِنْ لَمْ يَنْتَهُوا عَمَّا يَقُولُونَ لَيَمَسَّنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ (73) أَ فَلا يَتُوبُونَ إِلَى اللَّهِ وَ يَسْتَغْفِرُونَهُ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ (74)
تفسیر مدیریتی
فرهنگ سازمانی نامطلوب غلو و تملق و راه علاج و اصلاح آن
یکی از بیماری ها ی مدیریتی و رفتار های نابهنجار در سازمانها مبالغه و غلو در سازمان است تملق و مدح بدون استحقاق مقامات مجموعه است کسی را از حدی که دارد و بیش از استحقاقی که دارد مورد تمجید و مدح قرار دهد این تملق است و رفتاری نابهنجار مبتنی بر فرهنگی منحط است .نوعی کفران نعمت است زیرا نعمت مقام سازمانی را آلوده و آفت زده میکند صاحب منصبان را اغوا و مغتر میکند و از اهداف عالیه باز میدارد دچار توهم و خود شیفتگی غیر واقعی میشوند و اقداماتشان لابد اثر بخش نیست فکر میکنند شایستگی دارند و اقدامی بالا و بلند که در اندازه آن نیستند مبادرت میکنند و زمین میخورند و.....
تفسیر32.MP3
19.07M
✍️5 شنبه 30فروردین 1403 -9شوال 1445-18آوریل 2024-درس 32 تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن کریم - فرهنگ نامطلوب تملق و غلو سازمانی و راه علاج و اصلاح آن
[سوره المائدة (5): آيات 72 تا 74]
لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ وَ قالَ الْمَسِيحُ يا بَنِي إِسْرائِيلَ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَ رَبَّكُمْ إِنَّهُ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ وَ مَأْواهُ النَّارُ وَ ما لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصارٍ (72) لَقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قالُوا إِنَّ اللَّهَ ثالِثُ ثَلاثَةٍ وَ ما مِنْ إِلهٍ إِلاَّ إِلهٌ واحِدٌ وَ إِنْ لَمْ يَنْتَهُوا عَمَّا يَقُولُونَ لَيَمَسَّنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ (73) أَ فَلا يَتُوبُونَ إِلَى اللَّهِ وَ يَسْتَغْفِرُونَهُ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ (74)
تفسیر مدیریتی
فرهنگ سازمانی نامطلوب غلو و تملق و راه علاج و اصلاح آن
یکی از بیماری ها ی مدیریتی و رفتار های نابهنجار در سازمانها مبالغه و غلو در سازمان است تملق و مدح بدون استحقاق مقامات مجموعه است کسی را از حدی که دارد و بیش از استحقاقی که دارد مورد تمجید و مدح قرار دهد این تملق است و رفتاری نابهنجار مبتنی بر فرهنگی منحط است .نوعی کفران نعمت است زیرا نعمت مقام سازمانی را آلوده و آفت زده میکند صاحب منصبان را اغوا و مغتر میکند و از اهداف عالیه باز میدارد دچار توهم و خود شیفتگی غیر واقعی میشوند و اقداماتشان لابد اثر بخش نیست فکر میکنند شایستگی دارند و اقدامی بالا و بلند که در اندازه آن نیستند مبادرت ......
@qavami