eitaa logo
مدرسه فقهی مدیریت اسلامی
993 دنبال‌کننده
899 عکس
9 ویدیو
2.2هزار فایل
کانال مدرسه فقهی مدیریت اسلامی تابع بنیاد فقهی مدیریت اسلامی-حوزه علمیه قم ارائه دروس خارج: فقه الادارة اصول فقه الادارة تفسیر مدیریتی قرآن کریم انعکاس اخبار کرسی‌های نظریه‌پردازی و رسالات اجتهادی وب سایت مدرسه: https://fiim.ir/feqhi-school/
مشاهده در ایتا
دانلود
فقه الاداره 13و14.MP3
43.02M
🎙 ، فقه برنامه ریزی 📍پردازش نظام برنامه ریزی درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۱۳ و ۱۴ 🗓 یک‌شنبه 99/7/9 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
درس 3و4 صول فقه الاداره.docx
36.5K
📚 مبتنی بر دروس فی علم الاصول شهید صدر، حلقه ثالثه 📍مبحث استصحاب، دلیل روایی بر اثبات حجیت استصحاب، صحیحه اول زرارة 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۳ و ۴ 🗓 پنجشنبه 99/7/10 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
اصول فقه الاداره 3و4.MP3
38.5M
🎙 مبتنی بر دروس فی علم الاصول شهید صدر، حلقه ثالثه 📍مبحث استصحاب، دلیل روایی بر اثبات حجیت استصحاب، صحیحه اول زرارة 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۳ و ۴ 🗓 پنجشنبه 99/7/10 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
فقه الاداره 15و16.docx
21.3K
جمعه11/7/99-14 صفر 1442 - 2 اکتبر 2020 – درس15و 16فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400) اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 1-حیوة طیبه 50 2-مدینه طیبه32 6 – زوجه طیبه و زوج طیب11 "متعه" علاج " جهاد النکاح" داعش، "بردگی جنسی " صهیونیسم و "صنعت سکس" لیبرالیسم و " ازدواج سفید" لذت جویان و.. است و باآنها تباین اشکار دارد و حافظ پاکدامنی جامعه است ،شارع حکیم بر این اساس آن را تشریع کرده و امام مدینه طیبه باید اجراء سالم و تامین کننده مقصد شارع مقدس را مدیریت کند تا بدون کمترین مفسده به پاکی مدینه کمک نماید مخصوصا اینکه به تقویت کیان خانواده بینجامد و نه تضعیف آن . ازدواجی کهنیاز ب طلاق ندارد مدت که بگذرد جدایی ایجاد میشود و عده آن نصف دائم است و مهریه آن ببک تر و احکام ساده تر دیگر به حکمت این که مردانی که به هر دلیل همسر دائم ندارند و امکان ازدواج دائم هم میسور نیست بتوانند پاک بمانند تا توفیق دوام پیدا شود و البته مردان کامجو و هوسران ممکن است سوء استفاده نمایند که جامعه و نظام طیبه آنها را کنترل میکند واکنون ادامه بررسی نصوص باب: 192 ابن مسكان عن عمر بن حنظلة سألت أبا عبد الله ع عن شروط المتعة قال تشارطها على ما تشاء من العطية و يشترط الولد إن أراد أولادا و ليس بينهما ميراث و العدة خمس و أربعون ليلة و إن أراد أن يمسكها فإذا بلغ أجلها فليجدد أجلا آخر و يتراضيان على ما شاءا من الأجر . النوادر(للأشعري)، ص: 85 193 ابن أبي عمير عن عمر بن أذينة عن إسماعيل بن الفضل الهاشمي قال: سألت أبا
فقه الااره15و16.MP3
44.71M
فقه الاداره 15و✍️16
مدیریت زمان آغاز بعد از نماز صبح و تعطیل نشدن درس حتی جمعه ها و تعطیلات رسمی و 120دقیقه ای بودن هر درس سه ویژگی درس فقه الاداره است در مدیریت زمان که کاملا آن را بی نظیر نموده و اتفاقا این زمان بندی ، کارآمدی و تاثیر گذاری درس را ارتقاء فوق العاده بخشیده است بعد دیگر مدیریت زمان این بحث، اختصا ص 5 شنبه ها به اصول فقه الاداره و شنبه ها به تفسیر ترتیبی مدیریت قرآن است(که به آل عمران رسیده ایم ) و 5روز باقی مانده من جمله جمعه به فقه الاداره تعلق میگیرد . این درس حضوری و با رعایت کامل شیو ه نامه های بهداشتی است که صوت و متن بلافاصله در کانال "دروس بنیاد فقهی مدیریتی" در ایتا قرار میگیرد که قریب 600 عضو داردودرصد قابل توحهی آزآنان اساتید و متخصصان عالی علم مدیریت هستند که در هیئات علمی دارای رتبه فاخر اند و نیز کارگزاران عالی و ارشد نظام و هم چنین دانشچویان رشته مدیریت در سرتاسر کشور و نیز فضلا و علماء ممحض یا علاقمند در رشته مدیریت اسلامی . گاه نکات مطروحه همان روز به کار گرفته میشود . که طبق بازخور گرفته شده حلال مشکلات مدیریتی کشوربه شکل روز آمد بوده است . روش بحث کاملا جواهری و اجتهادی و جعفری است که برای تولید دانش مدیریت اسلامی روشی منحصر بفرد و بی بدیل است و....✍️ @Qavami
تفسیر ترتیبی مدیریتی قران درس 3و4.docx
33.6K
📚 ترتیبی قرآن کریم، سوره مبارکه آل عمران 📍صورتگری و تصویر پردازی 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۳ و ۴ 🗓 شنبه 99/7/12 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
تفسیر ترتیبی مدیریتی درس 3و4.MP3
24.39M
🎙 ترتیبی قرآن کریم، سوره مبارکه آل عمران 📍صورتگری و تصویر پردازی 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۳ و ۴ 🗓 شنبه 99/7/12 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
فقه الاداره 17و18.docx
18.9K
یکشنبه13/7/99-16 صفر 1442 - 4 اکتبر 2020 – درس17و 18فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400) اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 1-حیوة طیبه 51 2-مدینه طیبه33 6 – زوجه طیبه و زوج طیب12 متعه دارو است نه غذا یعنی مرهمی براسیبهای اجتماعی است و ضد زنا است شوینده زنا است و لی ازدواج دائم یک غذای سالم و کامل است و نیز اخبار بازدارنده در متعه کم نیستند مثل این که معصوم میفرماید برای جایگاه های خطیر اجتماع صلاح نیست یا فواجر نوعا گرایش به متعه پیدا میکنند یا این که بحث اولویت داری نیست و این که سراغ اَبکار نباید رفت ( اتقوالله من الاَبکار ) و امثال ذلک که ما نام بازدارنده برآن میگذاریم یعنی اخبار بازبرنده کمتر داریم که تشویق کننده به متعه باشد بله شرائط متعه را معصوم تعلیم و اعلام میکند مثل پزشکی که نسخه می پیچد ولی تشویق نمی کند زیرا به دارو تشویق نمی کنند بله بازار آزاد است شبیه بلکه نوعی تجارت است باید تراضی باشد وتشبیه جالب تر اینکه مثل اماء است یعنی ازداوج با کنیزان که هم حکمند لذا احکام متعه با احکام نکاح با کنیزان به شکل موقت خیلی شبیهند در عده و مهر و شهود و اذن ولی و... لذا همین تشبیه نشان گر درجه دو بودن متعه دارد که نباید ترویج و تشویق شود ولی به عنوان دارو به آن نیاز هست . واکنون ادامه اخبار باب : 202 محمد بن إسماعيل بن بزيع قال: سألت أبا الحسن ع هل يجوز للرجل أن يتمتع من المملوكة بإذن أهلها و له امرأة حرة قال نعم إذا رضيت الحرة و قلت الرجل يتزوج المرأة متعة سنة أو أقل أو أكثر
فقه الاداره 19و20.docx
23.7K
2شنبه14/7/99-17 صفر 1442 - 5 اکتبر 2020 – درس19و 20فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400) اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 1-حیوة طیبه 52 2-مدینه طیبه34 6 – زوجه طیبه و زوج طیب13 طلاق نقش مقابل متعه را در باب خانواده دارد یعنی یک دارو و یا داغ و درفش نهایی وآخرین تیر ترکش را دارد که هیچ راهی برای صلح و سازش وجود ندارد و مدینه طیبه و بیوت طیبه نیاز به چنین دارو ودر مانی دارد طلاق از خبائث نیست والا حلال نمیشد ( یحل لهم الطیبات و یحرم علهیم الخبائث) ولی دارویی تلخ و شبیه جام زهر است که ناچارا باید نوشید تا فرصت برای زندگی ملائم جدید پیدا شود طلاق مثل متعه میتواند خانمان برانداز باشد اگر مراعات شیوه های سخت گیرانه آن نشود و ابزار بوالهوسان و جهال قرار گیرد و میتواند بیوت طیبه را ترمیم و تجدید کند وتبدیل به احسن نماید به این شرط که امامت مدینه طیبه سریعا برای نمامی اطراف آسیب دیده علی السویه به فکر زندگی آرام جدید باشد تا فرزندان طلاق بد عاقبت نشوند و مادر آنها نیز تا پایان بی سرپرست نماند و در فرهنگ پیشرفته ای که در مدیبنه طیبه حاکم است بلا فاصله بعد از انقضاء عده مشروعه به خانه دلخواه خود بپیوندد و سر بلندی او محفوظ بماند و این از وظائف اصلی امام است که بدون فوت وقت به جبران استخوان شکسته شده همت کند و مدینه طیبه یک خانه بی تلائم را به دوخانه متلائم تبدیل میکند و زندگی پاک تر و زیباتر میشود ولی طلاق هم چنان مبغوض است و مطلوب نیست و فقط چاره ناچاران است این آنی است که نصوص با