eitaa logo
مدرسه فقهی مدیریت اسلامی
996 دنبال‌کننده
911 عکس
9 ویدیو
2.3هزار فایل
کانال مدرسه فقهی مدیریت اسلامی تابع بنیاد فقهی مدیریت اسلامی-حوزه علمیه قم ارائه دروس خارج: فقه الادارة اصول فقه الادارة تفسیر مدیریتی قرآن کریم انعکاس اخبار کرسی‌های نظریه‌پردازی و رسالات اجتهادی وب سایت مدرسه: https://fiim.ir/feqhi-school/
مشاهده در ایتا
دانلود
فقه الاداره 55و56.docx
33K
4شنبه7/8/99-11 ربیع الاول 1442 -27اکتبر 2020 –درس55و 56فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400 اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 1-حیوة طیبه 138 2-مدینه طیبه102 8- امنیت مدینه طیبة14(آیات و روایات امنیت ) امنیت در اخبار یک روز توام با امنیت ، سلامت و معیشت کافی مانند آنست كه همه دنيا براى او فراهم و برقرار باشد. یکی از راه های مستحب برای کسب امنیت دعای خاص است زیرا خدا مومن است و اگر به شیوه خاص از او مطالبه شود امنیت را ایجاد خواهد نمود . پیمودن راه امیر المومنین ع و ورود به ولایت او(وهر رهبر دینی) تضمین امنیت میکند. برای هر عامل ضدایمنی مثل حریق ، سرقت و.... آیه ای از قرآن چاره کار و حرز است که باید خوانده شود در شرائط یخ زدگی آب که خلاف امن است تیمم باید کرد و با تبدیل یخ به آب و امن شدن از برودت باید غسل کرد یعنی عبادت باید در شزائط امن برگزار گردد .. قرائت سوره قدر بر قبر به همراه دست نهادن روی قبر ایجاد امنیت برای میت در آخرت میکند . و او را ازفزع آن روز نجات میدهد. و اکنون ادامه استظهارات : 26- محمد بن يحيى عن أحمد بن محمد بن عيسى عن محمد بن إسماعيل عن أبي إسماعيل السراج عن هارون بن خارجة قال سمعت أبا عبد الله ع يقول‏ من دفن في الحرم أمن‏ من الفزع الأكبر فقلت له من بر الناس و فاجرهم قال من بر الناس و فاجرهم. 45- علي بن إبراهيم عن أبيه عن ابن أبي عمير عن ابن سنان عن أبي عبد الله ع قال: من مات في طريق مكة ذاهبا أو جائيا أمن‏ من الفزع الأكبر- يوم القيامة. 14- محمد بن يحيى عن عبد
تفسیر 9و10.docx
26.5K
📚 ترتیبی قرآن کریم، سوره مبارکه آل عمران 📍تدبیر قوه شهویه 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۹ و ۱۰ 🗓 پنجشنبه 99/8/8 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
تفسیر 9و10.MP3
33.47M
🎙 ترتیبی قرآن کریم، سوره مبارکه آل عمران 📍تدبیر قوه شهویه 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۹ و ۱۰ 🗓 پنجشنبه 99/8/8 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
اصول فقه الاداره 9و10.docx
31.3K
جمعه 9/8/99-13ربیع الاول 1442- 30اکتبر 2020 – درس 11و12اصول فقه الاداره –استصحاب- ادله حجیت استصحاب- روایات – صحیحه سوم زراره - الرواية الثالثة: و هي رواية زرارة «عن أحدهما عليه السلام قال: قلت له: من لم يدر في أربع هو ام في ثنتين و قد أحرز الثنتين؟. قال: يركع ركعتين و أربع سجدات و هو قائم بفاتحة الكتاب و يتشهد و لا شي‏ء عليه، و إذا لم يدر في ثلاث هو أو في أربع و قد احرز الثلاث قام فاضاف اليها ركعة اخرى و لا شي‏ء عليه، و لا ينقض اليقين بالشك، و لا يدخل الشك في اليقين، و لا يخلّط احدهما بالآخر، و لكن ينقض الشك باليقين، و يتمّ على اليقين فيبنى عليه، و لا يعتدّ بالشك في اعتراض اول این روایت مثبت قاعده "اشتغال یقینی یستلزم الفراغ الیقینی "است و ونه استصحاب مراد از یقین یقین به فراغ ذمة و مراد از شک شک در فراغ ذمة است گویا امام ع میفرماید لابد از تحصیل یقین به فراغ ذمه هستی و نباید اکتفا به شک در این فراغ نمایی لذا روایت از استصحاب بیگانه است . جواب اول :ظاهر جمله :" لاینقض الیقین بالشک" وجود یقین بالفعل نزد مکلف می باشد که با شک نباید نقض شود در حالی که در قاعده اشتغال مکلف باید سعی در تحصیل یقینی کند که بالفعل موجود نیست . جواب دوم: ظاهر جمله :" لاینقض الیقین بالشک" این است که اخذ به شک و رکون به آن مستلزم طرد و نقض یقین است در حالی که در قاعده اشتغال رکون به شک مستلزم إهمال حكم عقل بلزوم تحصيل يقين بفراغ ذمّة است اعتراض دوم این اعتراض از شیخ انصاری در رسائل ایشان است که لازمه اجراءاستصحاب عدم اتیان چهار رکعت متصل است بدون فصل به تسلیم در حالیکه مشهور امامیه
فقه الاداره 57و58.docx
46.3K
شنبه10/8/99-14 ربیع الاول 1442 -31اکتبر 2020 –درس57و 58فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400 اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 1-حیوة طیبه 140 2-مدینه طیبه104 8- امنیت مدینه طیبة16(آیات و روایات امنیت ) امنیت در اخبار مرگ در راه حرم و دفن در حرم امنیت آور برای متوفی است پس حرم امنیت راهبردی دارد . و اگر گمشده در محل امن گم شده باشد و سپس پیدا شود از آن صاحبش است و الا هر کس یافت مال اوست این قضاوت امیر المومنین ع نشان میدهد که امام باید محیط امنی را برای داراییهای مردم پدید آورد .. اگر امنیت از خطا و لغزش از کارگزاری توقع داریم باید او را توانمند نموده باشیم به تجهیزش به حکمت و دانش و شرح صدر. نهی از منکر جامعه را از کید منافقین در امنیت قرار میدهد امام مدینه باید نهی از منکر را نهادینه کند. مستحب است سرمه کشیدن با ماده(اثمد) غیر معطر بر پلک و مژه ها قبل از خواب تا چشم ها از نابینایی و آب سیاه در امنیت قرار گیرد مستحب است استعمال حنا برای امنیت و پیشگیری از برص ، جذام و جنون باید در برخورد با اسرا ی مهم و دارای جایگاه بالا با اخلاق جذاب و گیرا توام با قاطعیت برخورد کرد و حتی امتنانا او را ازاد کرد و در امن قرار داد تا به اسلام جذب شود. اکنون ادامه استظهارات از اخبار باب امنیت : مى‏دادند و به هر گونه خدمات لازم قيام مى‏نمودند. اين حكم از زمان ابراهيم خليل برقرار بود، و لذا در قرآن مجيد، فرمان مجددى صادر نشد، بلكه در آيات متعددى، و از جمله، در آيه 25 سوره حج، تأييد شد. بر
فقه الاداره59و60.docx
42.7K
1شنبه11/8/99-15 ربیع الاول 1442 -1نوامبر 2020 –درس59و 60فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400 اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 1-حیوة طیبه 142 2-مدینه طیبه106 8- امنیت مدینه طیبة18(آیات و روایات امنیت ) امنیت در اخبار استظهار شد که : در محدوده حرم امن خدمات به زوار رایگان است و کسی مالک زمین این محدوده نمیشود . امنیت راه از عناصر اصلی استطاعت در حج است جانی پناهنده به حرم مادامی که آن جا است در امنیت است مگر در حرم جنایت را ادامه دهد که قاعده اعتداء به مثل امنیت او را سلب میکند . حرم اصلی یعنی کعبه علم هدایت است و میتواند نماد امنیت جهانی شود محدوده حرم باید دقیقا مشخص شود هر کس پناهنده و امان خواسته را به قتل بر ساند نماد مکاری و غدر در (دنیا) و آخرت است پناهنده راباید آموزش هدایتی داد و فرصت انتخاب اسلام را به او داد و اگر نخواست باید او را به مامنش رساند . هر نوع قدرت و توانایی را باید در مظنه استدراج قرار داد و نباید خود را در امنیت از سقوط دانست . و اکنون ادامه استظهارات از اخبار باب امنیت : أخبرنا عبد الله أخبرنا محمد حدثني موسى قال حدثنا أبي عن أبيه عن جده جعفر بن محمد عن أبيه عن جده علي بن الحسين عن أبيه عن علي ع قال قال رسول الله ص‏ من قتل قتيلا و أذنب ذنبا ثم لجأ إلى الحرم فقد أمن‏ لا يقاد فيه ما دام في الحرم و لا يؤخذ و لا يؤذى و لا يؤوى و لا يطعم و لا يسقى و لا يبايع و لا يضيف و لا يضاف. و استعتب من رجوت إعتابه و قطيعة الجاهل تعدل صلة العاقل و من الكرم منع الحزم من
فقه الاداره 61و62.docx
43.5K
📚 ، فقه برنامه ریزی 📍پردازش نظام برنامه ریزی درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۶۱ و ۶۲ 🗓 چهارشنبه 99/8/12 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
فقه الاداره 61و62.MP3
32.81M
🎙 ، فقه برنامه ریزی 📍پردازش نظام برنامه ریزی درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۶۱ و ۶۲ 🗓 چهارشنبه 99/8/12 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386