eitaa logo
مدرسه فقهی مدیریت اسلامی
994 دنبال‌کننده
903 عکس
9 ویدیو
2.3هزار فایل
کانال مدرسه فقهی مدیریت اسلامی تابع بنیاد فقهی مدیریت اسلامی-حوزه علمیه قم ارائه دروس خارج: فقه الادارة اصول فقه الادارة تفسیر مدیریتی قرآن کریم انعکاس اخبار کرسی‌های نظریه‌پردازی و رسالات اجتهادی وب سایت مدرسه: https://fiim.ir/feqhi-school/
مشاهده در ایتا
دانلود
فقه الاداره 31و32.docx
23.8K
3شنبه22/7/99-25 صفر 1442 -13 اکتبر 2020 –درس31و 32فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400) اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 1-حیوة طیبه 57 2-مدینه طیبه39 7- لباس مدینه طیبة7 استظهار شد که: امام ده علامت نوعا مادی و جسمی دارد که یکی از آنها این است که درع و زره رسول خدا را که میپوشد کاملا اندازه اوست و به قامتش راست می آید وبرای دیگران یک وجب گشاد است که معلوم میشود قمیص امامت را هر کسی اهلیت تلبس ندارد ( مثل لباس روحانیت و ارتش و...) در غیر معصوم به این معنا است که هر کس در منصب شایسته خود قرار گیرد و الا مثل لباس گشاد مورد تمسخر قرار خواهد گرفت و و دیگر اینکه رسول خداالبسه رنگی می پوشید ردای سبز و سفید ( طاق وساج) و لباس خمیص که گویا لباس تقریبا تنگی هست و آن روز ها متداول بوده هم، به تن می نموده است سخت گیر نبوده و سیره او قابل تاسی است البته با رعایت قاعده زمان و مکان در تغییر و تضییق موضوعات و اصولا جمال لباس به تنوع رنگ آن است که مدینه طیبه را جمیله مینماید و معصوم موقع نماز لباس نرم و موقع دعا و حاجت خواستن از خدا لباس خشن و زبر می پوشید گو یا لباس خشن مناسب حالت تضرع است که بی تابی برای رسیدن به پستان و ضرع مادر برای شیر خوردن است و طالب حاجت باید حالت باسا و ضراء داشته باشد یعنی لباس مسئلت با لباس عبادت متفاوت است البته این به تدبیر نفس مربوط است و در تدبیرمدینه نمودی شاید نداشته باشد امام مدینه مخاطب اصلی در این نوع تلبس است زیرا به تدبیر نفس موظف تر از شهروندان است و اکنون ا
ادامه 31و32.MP3
38.21M
فقه الاداره 31و32 (ادامه)✍️
فقه الاداره 33و34.docx
23.1K
4شنبه23/7/99-26 صفر 1442 -14 اکتبر 2020 –درس33و 34فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400) اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 1-حیوة طیبه 58 2-مدینه طیبه40 7- لباس مدینه طیبة8 استظهار شد که: لباس مدینه طیبه رنگ و لعاب شهر است وامام مدینه به لباس رزم وجبه خشن و جوشن بیش تر برازنده است و لباسی که لزوما زشت و بد نما وبدن نما نیست هر امامی که مسئولیت و ولایت امر را میگیرد لباس خشن دارد مثل لباس سربازی و چفیه رهبری عصر ما و این خشونت البته یک نعمت است برای رهبران و کارگزاران که همان لباس خدمت یا آماده به خدمت است ولو زحمت و صعوبت دارد و لی از جنس جهاد است ولذا یک نعمت است واستظهار شد که اگر شهوت و اشتهاء در لباس مدیریت نشود و به خوش پوشی مبتنی برلذت عاد ت گردد مورد رهایی از خدا و عدم نظر خدا به فرد میشود البته پاک پوشی و نیک پوشی محور خوش پوشی است و استظهار شد که کفش چشم نواز باید در مسیر تولید علم و ثروت پوسیده و کهنه شود و در هر مسیری دچار سایش و فرسایش نگردد کنایه از اینکه قدم ها ی کفش به اقدام های قوی شدن در علم و اقتصاد بینجامد تا یاری فرشتگان را با خود داشته باشد . وبدست آمد که مبنای معصوم برای لباس جمیل در عبادت و عیادت ومراودات آیه قرآن است که خذوا زینتکم عند کل مسجد یعنی در هر نماز لباس زیبا پوشیده شود و نیز ایه" من حرم زینه الله التی اخرج لعباده و الطیبات من الرزق قل هی للذین آمنوا ." و نیز نبوی یا قدسی " ان الله جمیل یحب الجمال " است لذا پوشش و پوشاک امام چشم نواز بلکه دل ن
فقه الاداره 33و34.MP3
40.3M
فقه الاداره 33و34✍️
سرلانکا 3.MP3
15.55M
عرصه مدیریت فرهنگی در مسجد و محله (بر خط با طلاب مقیم خارج کشور )
اصول فقه الاداره 7و8.docx
47.7K
5 شنبه 24/7/99- 27صفر 1442 – 15 اکتبر 2020 – درس 7و8 اصول فقه الاداره در سال تحصیلی 1399-1400 - مبتنی بردروس فی علم الاصول شهید صدر – حلقه ثالثه – مبحث استصحاب–دلیل روایی بر اثبات حجیت استصحاب – صحیحه دوم زراره صحیحه دوم زراره : عنه عن حماد عن حريز عن زرارة قال: قلت أصاب ثوبي دم رعاف أو غيره أو شي‏ء من مني فعلمت أثره إلى أن أصيب له من الماء فأصبت و حضرت الصلاة و نسيت أن بثوبي شيئا و صليت ثم إني ذكرت بعد ذلك قال تعيد الصلاة و تغسله قلت فإني لم أكن رأيت موضعه و علمت أنه قد أصابه‏فطلبته‏ فلم‏ أقدر عليه‏ فلما صليت وجدته قال تغسله و تعيد قلت فإن ظننت أنه قد أصابه و لم أتيقن ذلك فنظرت فلم أر شيئا ثم صليت فرأيت فيه قال تغسله و لا تعيد الصلاة قلت لم ذلك قال لأنك كنت على يقين من طهارتك ثم شككت فليس ينبغي لك أن تنقض اليقين بالشك أبدا قلت فإني قد علمت أنه قد أصابه و لم أدر أين هو فأغسله قال تغسل من ثوبك الناحية التي ترى أنه قد أصابها حتى تكون على يقين من طهارتك قلت فهل علي إن شككت في أنه أصابه شي‏ء أن أنظر فيه قال لا و لكنك إنما تريد أن تذهب الشك الذي وقع في نفسك قلت إن رأيته في ثوبي و أنا في الصلاة قال تنقض الصلاة و تعيد إذا شككت في موضع منه ثم رأيته و إن لم تشك ثم رأيته رطبا قطعت الصلاة و غسلته ثم بنيت على الصلاة لأنك لا تدري لعله شي‏ء أوقع عليك فليس ينبغي أن تنقض اليقين بالشك. صحیحه دوم زراره : قسمت دوم همان طور که معلوم است و گفته شد جوابهای سوم و ششم بزنگاه اثبات حجیت برای استصحاب میباشند که هر کدام را به تفصیل بحث میکنیم : 1-سوال و جواب سوم :قلت لم ذلك قال لأنك كنت على يق
تفسیر 7و8.docx
28.3K
📚 ترتیبی قرآن کریم، سوره مبارکه آل عمران 📍پیش‌بینی موفقیت‌ها در میدان رقابت 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۷ و ۸ 🗓 جمعه 99/7/25 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
تقسیر 7و8.MP3
34.28M
🎙 ترتیبی قرآن کریم، سوره مبارکه آل عمران 📍پیش‌بینی موفقیت‌ها در میدان رقابت 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۷ و ۸ 🗓 جمعه 99/7/25 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
فقه الاداره 35 و 36.docx
24.4K
شنبه26/7/99-29 صفر 1442 -17 اکتبر 2020 –درس35و 36فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400) اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام 1-حیوة طیبه 118 2-مدینه طیبه82 7- لباس مدینه طیبة18 استظهار شد که: لباس احرام میتواند ممشق و منقش و مصبوغ باشد بویژه برای نوجوانان ولی عرفا به سفید متمایل شده است وع دارای اِزار و رداء هست در حیات طیبه حج و احرام دارای لباس ویژه است که لباس متحد الشکل است که به نظم و زیبایی کمک میکند در دعا باید هدف از تلبس را سعی و تلاش برای کسب رضای خدا وآباد کردن مساجد باشد یعنی لباس جهاد و تلاش مرضی خدا و عمران و مدیریت مسجد و دعایی با مضامین فوق در پوشیدن لباس آن را تبدیل به قمیص مغفرت میکند . کندن لباس قبل و بعد از تلبیه فرق دارد قبل از تلبیه از بالا تنه و بعد از تلبیه از پایین تنه خواهد بود و لابد هر کدام حکمتی دارد دختر یک رهبر دینی هر چه ساده تر باشد بهتر است مثلا در استفاده از زینت آلات و جواهرات که دیگران آه نکشند در لباس تهیه شده با پوست گربه و روباه نمیشود نماز خواند ولی در غیر نماز میتوان به تن نمود و اکنون ادامه استظهارات : 299/ [5]- من كتاب الزهد: النبي صلى الله عليه و آله و سلم قال: ليس الزهد في الدنيا لبس‏ الخشن، و أكل الجشب، و لكن الزهد في الدنيا قصر الأمل. 363 عنه عن منصور بن العباس عن محمد بن عبد الله عن أبي أيوب المكي عن محمد بن البختري عن عمرو بن يزيد عن أبي عبد الله ع قال: ثلاث لا يؤكلن و يسمن و ثلاث يؤكلن و يهزلن فأما اللواتي يؤكلن و يهزلن فالطلع