eitaa logo
Daily Tweet
2.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
16 ویدیو
0 فایل
آنچه درباره جنگ در رسانه ها می‌گذرد روایت توییت‌های روزانه کاربران غیرفارسی‌زبان. - بله؛ ble.ir/DailyTwet - روبیکا؛ rubika.ir/DailyTwet - تلگرام؛ t.me/DailyTwet
مشاهده در ایتا
دانلود
مارک کلی (Mark Kelly) | سناتور آمریکایی و فضانورد سابق ناسا: «دونالد ترامپ ما رو بدون هیچ نقشه‌ای وارد جنگ کرد. خانواده‌ها عزیزانشون رو از دست دادن. میلیاردها دلار پول خرج شد. که چی بشه؟ این «توافقی» که امضا کرده، ایران رو قوی‌تر می‌کنه و کنترل تنگه رو هم می‌ده دستشون، ولی عملاً هیچ‌چیزی برای پیشبرد منافع آمریکا نداره. این «استادِ توافق» الان یکی از بدترین توافق‌های تاریخ آمریکا رو بسته. این یه تسلیمِ تمام‌عیاره! قدم بعدی چیه، روس‌ها آلاسکا رو پس می‌گیرن؟» 🔺 @DailyTwet 🔻
چاک شومر (Chuck Schumer) | رهبر اکثریت سنای ایالات متحده و سناتور دموکرات: «سه روز گذشته و هنوز سردرگمیِ شدیدی درباره «تفاهم» ترامپ با ایران وجود داره. این دیگه اسمش سیاست خارجه نیست، سیرکِ دلقک‌هاست. ترامپ باید بیاد کنگره توضیح بده، متن رسمی اون «تفاهم‌نامه» رو منتشر کنه، هر توافقِ پنهانیِ پشت‌پرده‌ای هم هست رو فوراً به مردم بگه و همین الان این جنگ رو تموم کنه.» 🔺 @DailyTwet 🔻
توماس مَسی (Thomas Massie) | سیاستمدار جمهوری‌خواه و نماینده مجلس نمایندگان آمریکا: «۳۰۰ میلیارد دلار، ۵ برابرِ پولی‌ایه که کنگره هر سال خرجِ جاده‌ها و پل‌های خودمون می‌کنه. دیگه از این‌همه پیروزی خسته شدم. ایالات متحده «با همکاری شرکای منطقه‌ای، متعهد می‌شه که یه برنامه قطعی و مورد توافقِ طرفین، با دست‌کم ۳۰۰ میلیارد دلار بودجه برای بازسازی و توسعه اقتصادی ایران تدوین کنه.»» 🔺 @DailyTwet 🔻
جو کنت (Joe Kent) | افسر سابق نیروهای ویژه آمریکا و مدیر سابق مرکز ملی مبارزه با تروریسم: «خیلی اتفاق خوبیه که پرزیدنت ترامپ تونست تفاهم‌نامه رو با ایران امضا کنه و این جنگ رو تموم کنه. دعا می‌کنم که این صلح پایدار بمونه؛ مهار کردن اسرائیل و تمرکز روی ثبات منطقه برای تضمین موندگاری‌اش خیلی حیاتیه.» 🔺 @DailyTwet 🔻
اوری گلدبرگ (Ori Goldberg) | تحلیلگر سیاسی اسرائیلی و پژوهشگر مسائل ایران: «بمب‌های حقیقتی که ترامپ می‌ندازه جالبه چون ساده‌ان و مستقیم به واقعیت وصلن. اسرائیل برای یه پهپاد کل ساختمون‌ها رو می‌زنه، پس ایران هم باید موشک داشته باشه. اسرائیل و آمریکا پول فلسطینی‌ها و ایرانی‌ها رو می‌دزدن. نفت هم باید جریان داشته باشه. طرفدارهای اسرائیل، که هر کدوم تو بدبختی‌های خودشون غرقن (چون اعتبار حرفه‌ایشون رو روی یه جنگ بی‌پایان شرط‌بندی کردن)، حالا یکی‌شون (Haviv Rettig Gur* که برای Bari Weiss* کار می‌کنه) حتی می‌گه باید «گرد و خاک از بمب‌های هسته‌ای پاک کرد». نگاه کنید چطور ناله و خطابه‌های این تحلیلگرها هر روز طولانی‌تر می‌شه، در حالی که حرف‌های ترامپ هر روز کوتاه‌تر. برای این آدم‌ها و قضیه‌ای که ازش دفاع می‌کنن چیزی جز گازلیتینگ (فریب دادن و وارونه جلوه دادن واقعیت) باقی نمونده؛ همون چیزی که از اول ستون اصلی کارشون بوده. سعی می‌کنن باز هم ماجرا رو مبهم و پیچیده جلوه بدن، چون تنها کاریه که بلدند. ضعف اسرائیل ــ که قبلاً هم زیاد درباره‌اش نوشته‌ام ــ از انکار شدید واقعیت میاد. مثلاً اسرائیل ترکیب جمعیتی بین رودخانه تا دریا رو انکار می‌کنه و مدام پول بیشتری خرج می‌کنه تا در سرزمین‌های فلسطینی که به‌طور غیرقانونی اشغال کرده یه نظام آپارتاید بسازه. این انکار واقعیت، که سال‌ها با کمک تسلیحات یارانه‌ای و نقض‌های پی‌درپی قوانین بین‌المللی محافظت شده، وقتی با یک حقیقت ساده روبه‌رو می‌شه فرو می‌ریزه.» 🔺 @DailyTwet 🔻
Daily Tweet
اوری گلدبرگ (Ori Goldberg) | تحلیلگر سیاسی اسرائیلی و پژوهشگر مسائل ایران: «بمب‌های حقیقتی که ترامپ
اوری گلدبرگ (Ori Goldberg) | تحلیلگر سیاسی اسرائیلی و پژوهشگر مسائل ایران: «بمب‌های حقیقتی که ترامپ می‌ندازه جالبه چون ساده‌ان و مستقیم به واقعیت وصلن. اسرائیل برای یه پهپاد کل ساختمون‌ها رو می‌زنه، پس ایران هم باید موشک داشته باشه. اسرائیل و آمریکا پول فلسطینی‌ها و ایرانی‌ها رو می‌دزدن. نفت هم باید جریان داشته باشه. طرفدارهای اسرائیل، که هر کدوم تو بدبختی‌های خودشون غرقن (چون اعتبار حرفه‌ایشون رو روی یه جنگ بی‌پایان شرط‌بندی کردن)، حالا یکی‌شون (Haviv Rettig Gur* که برای Bari Weiss* کار می‌کنه) حتی می‌گه باید «گرد و خاک از بمب‌های هسته‌ای پاک کرد». نگاه کنید چطور ناله و خطابه‌های این تحلیلگرها هر روز طولانی‌تر می‌شه، در حالی که حرف‌های ترامپ هر روز کوتاه‌تر. برای این آدم‌ها و قضیه‌ای که ازش دفاع می‌کنن چیزی جز گازلیتینگ (فریب دادن و وارونه جلوه دادن واقعیت) باقی نمونده؛ همون چیزی که از اول ستون اصلی کارشون بوده. سعی می‌کنن باز هم ماجرا رو مبهم و پیچیده جلوه بدن، چون تنها کاریه که بلدند. ضعف اسرائیل ــ که قبلاً هم زیاد درباره‌اش نوشته‌ام ــ از انکار شدید واقعیت میاد. مثلاً اسرائیل ترکیب جمعیتی بین رودخانه تا دریا رو انکار می‌کنه و مدام پول بیشتری خرج می‌کنه تا در سرزمین‌های فلسطینی که به‌طور غیرقانونی اشغال کرده یه نظام آپارتاید بسازه. این انکار واقعیت، که سال‌ها با کمک تسلیحات یارانه‌ای و نقض‌های پی‌درپی قوانین بین‌المللی محافظت شده، وقتی با یک حقیقت ساده روبه‌رو می‌شه فرو می‌ریزه. ترامپ ذاتاً آدم حقیقت‌گویی نیست؛ بیشتر از هر چیز به خودش فکر می‌کنه. دقیقاً به همین دلیله که من تا حدی به حرف‌های اخیرش درباره بعید بودن نجات دادن اسرائیلی که انگار قبل از سیل در حال فروپاشیه اعتماد می‌کنم. این‌ها حرف‌های شهودی و مبتنی بر عقل سلیمن. وقتی آدم شبکه‌های پیچیده «نفوذ» اسرائیل رو می‌بینه، تازه می‌فهمه دنیا دهه‌ها از این نفوذ دفاع کرده. اما کم‌کم وقت برای این خانه پوشالیِ پر از دروغ داره تموم می‌شه. جالبه که این نتیجه مطلوب شاید از طرف یکی از منفورترین رهبرانی که روی صحنه جهان ظاهر شده رقم بخوره؛ و شاید دقیقاً به همین دلیله که ممکنه واقعاً اتفاق بیفته.» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ *پ.ن: — هاویو رِتیگ گور (Haviv Rettig Gur) | روزنامه‌نگار اسرائیلی و تحلیل‌گر ارشد روزنامه The Times of Israel. — باری وایس (Bari Weiss) | روزنامه‌نگار آمریکایی، بنیان‌گذار و سردبیر رسانه The Free Press و نویسنده پیشین روزنامه The New York Times. 🔺 @DailyTwet 🔻
کامل امین ثابت (Kamel Amin Thaabet) | تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه و فعال رسانه‌ای حامی اسرائیل: «تلخه، ولی می‌ترسم جنگ بعدی علیه اسرائیل با هدف نابودی کاملش باشه. زمینه و توجیهش هم داره تو غرب چیده می‌شه. تا وقتی ایران اصلاح و مهار نشه، به‌مرور دوباره دنبال این می‌رن که «حلقه آتش» رو به یه جهنم واقعی تبدیل کنن. اسرائیل باید آماده باشه که تنها بجنگه.» 🔺 @DailyTwet 🔻
کامرون کوردروی (Cameron Corduroy) | فعال سیاسی و نویسنده آمریکایی: «اسم وزارت دفاع رو عوض کرد اسم خودش رو گذاشت «وزیر جنگ» یک‌بار جنگید باخت.» — [ خطاب به هگست، وزیر جنگ آمریکا] — 🔺 @DailyTwet 🔻
لیندسی گراهام (Lindsey Graham) | سناتور جمهوری‌خواه آمریکا: «به نظرم خیلی حیاتیه که مجلس سنا تا جای ممکن دوباره سر قطعنامه «اختیارات جنگی علیه ایران» رأی‌گیری کنه و این بار ردش کنه. نگرانی رئیس‌جمهور بابت اینکه این رأی‌گیری ــ اون هم وسط مذاکرات برای تموم کردن این جنگ ــ باعث گستاخ‌تر شدن ایران بشه، بی‌دلیل نیست. راستش رو بخواید، این فقط یه عقل سلیمه (حرف منطقیه). طنز ماجرا اینجاست که این‌جور رأی‌گیری‌ها نتیجه‌ی عکس می‌دن و ناخواسته باعث طولانی‌تر شدن درگیری می‌شن. اگه بشه، باید دوباره رأی‌گیری کنیم.» 🔺 @DailyTwet 🔻
جاستین عماش (Justin Amash) | سیاستمدار و حقوقدان آمریکایی، نماینده سابق کنگره آمریکا: «یادآوری کنم که ترامپ برخلاف قانون و بدون مجوز کنگره که قانون اساسی لازم می‌دونه، ما رو وارد جنگ با ایران کرد. ترامپ داره قانون اساسی رو پاره می‌کنه و قانون رو زیر پا می‌ذاره؛ حالا فرقی نمی‌کنه که رأی‌گیریِ قطعنامه‌ی اختیارات جنگی تصویب بشه، شکست بخوره یا اصلاً برگزار بشه یا نه.» 🔺 @DailyTwet 🔻
ایال یاکوبی (Eyal Yakoby) | فعال سیاسی، نویسنده و سخنران در حوزه یهودستیزی و سیاست دانشگاهی آمریکا: «همین امروز، رئیس مجلس ایران گفت که اونا با پول‌های آزادشده هیچ چیزی از آمریکا نمی‌خرن، اون‌وقت همزمان سپاه به یه کشتی غیرنظامی تو تنگه هرمز حمله کرده. پس اون همه اعتراض و خشم کجاست؟ (چرا کسی صداش درنمیاد؟)» 🔺 @DailyTwet 🔻