eitaa logo
دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
359 دنبال‌کننده
169 عکس
97 ویدیو
12 فایل
🔴 #انتقادات و #پیشنهادات خود را در جهت رشد کانال، با ما @Abolhasanain110 در میان بگذارید. 🔺 منتظر کمک های شما، هر چند کم، هستیم🙏 ✍️ برای پرداخت لینک زیر را #لمس کنید: https://idpay.ir/emamat110u
مشاهده در ایتا
دانلود
✍🏻 تبیین جهالت و رأی گرایی خلیفه دوم به عنوان عامل اصلی گمراهی عامه(اهل سنت) از سنت حقیقی رسول الله (ص) در کلام امام باقر (ع) در بیان صاحب جواهر ⏺ صاحب جواهر در بحث مرتبط با «مسح بر خفین» می نویسد: 🔻و من العجب أن العامة العمياء يجتزون بالمسح على الخف و لا يجتزون به على الرجل، بل يوجبون الغسل، و أصل إضلالهم في ذلك عمر، كما ينبئ عنه خبر رقية بن مصقلة قال: 🔸«دخلت على أبي جعفر (عليه السلام) فسألته عن أشياء، فقال: إني أراك ممن يفتي في مسجد العراق، فقلت: نعم، فقال لي: من أنت‌؟ فقلت ابن عم لصعصعة، فقال: مرحبا بابن عم صعصعة، فقلت: ما تقول في المسح على الخفين‌؟ فقال: كان عمر يراه ثلاثا للمسافر و يوما و ليلة للمقيم، و كان أبي لا يراه في سفر و لا في حضر، فلما خرجت من عنده فقمت على عتبة الباب فقال: أقبل يا ابن عم صعصعة، فأقبلت عليه، فقال: إن القوم كانوا يقولون برأيهم فيخطؤون و يصيبون، و كان أبي لا يقول برأيه» 🔺قلت: و من العجيب أن عمر قد نبهه أمير المؤمنين (عليه السلام) و لم يتنبه، فإنه روى زرارة عن أبي جعفر (عليه السلام) قال: «سمعته يقول جمع عمر بن الخطاب أصحاب النبي (صلى الله عليه و آله) و فيهم علي (عليه السلام) و قال: ما تقولون في المسح على الخفين فقام المغيرة بن شعبة فقال: رأيت رسول الله (صلى الله عليه و آله) يمسح على الخفين، فقال علي (عليه السلام): قبل المائدة أو بعدها فقال: لا أدري، فقال علي (عليه السلام): سبق الكتاب المسح على الخفين، إنما نزلت المائدة قبل أن يقبض بشهرين أو ثلاثة» ✅ فإن تنبه و لما يرجع فهو أعجب، فكيف و هو المرجع له في كل ملمة، حتى قال: (لو لا علي لهلك عمر) مع أنه قد اعترف ان كل الناس أفقه منه حتى المخدرات و كيف كان فالمسألة مفروغ منها بين الشيعة. 📚جواهر الکلام (ط. القدیمة)، بیروت - لبنان، دار إحياء التراث العربي، جلد: ۲، صفحه: ۲۳۳ 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از دانشگاه امامت
26.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ◀️ امام صادق علیه‌السلام پایه گذار فقه مقارن در جهان اسلام ◀️ اعتراف به علوم الهی و لدنی مثل کتاب جفر برای امام صادق علیه‌السلام در منابع اهلسنت ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ جذاب ترین مناظره امام صادق علیه‌السلام با ابوحنیفه ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
﷽ ✍🏻 یکی از کلان انحراف های جریان های «وحدت نامنضبط» تغییر ریل «فقه جواهری» به «فقه مقاصدی» در تحلیل گزاره های مرتبط با فقه تعامل با مخالفین است. مراجعه به سایت «شعوبا» و تحلیل یادداشت های استاد حیدر حب الله، موید این برداشت ما است. (رک: تصویر صفحه فوق) 🔺اغراض شارع در خطابات شرعی در مرحله لحاظ و جعل، دواعی حکم محسوب می شوند ولی همین دواعی در تحقق خارجی، غایات و مقاصد احکام تلقی می شوند. به تعبیر دیگر غایات و مقاصد، تصورا و از حیث ذهنی مقدم بر خطاب شرعی است ولی خارجا موخر از بیان حکم شرعی است. برای مثال شارع مقدس در مرحله لحاظ و جعل احکام، تحصیل طهارت را داعی خود محسوب می کند و بعد از ابلاغ وجوب طهارت مائیه و ترابیه به مکلفین، کسب طهارت و تحصیل آن، غایت و مقصد حکم شرعی می شود. 🔻یکی از مهم ترین مختصات فقه امامیه این است که دواعی و مقاصد احکام، با وجود اینکه احکام شرعی معلل به مقاصد و اغراض بوده و دارای حسن و قبح و مفسده و مصلحت نفس الامری هستند ولی هیچ نقشی در کشف حکم شرعی و توسعه و تضییق حکم و موضوع حکم شرعی ندارند. البته باید دانست که ظاهر خطاب شرعی، مهم ترین عامل کشف حکم شرعی و تعیین دایره شمول آن است و اگر در خطاب شرعی، دواعی و مقاصد، صریحا به عنوان علت _ یا به تعبیر دقیق تر حیثیت تقییدیه _ اخذ شوند، می تواند ملاک و مناط تامه حکم شرعی و عاملی برای تعمیم و تضییق آن لحاظ شود ولی اگر به صورت حکمت یا حیثیت تعلیلیه مطرح شده باشد، نمی تواند ملاک تام حکم شرعی و عاملی برای تعیین حدود و ثغور حکم تلقی شود. این ویژگی فقه و اصول امامیه، عاملی کلیدی برای عدم خروج از ضابطه صحیح کشف حکم شرعی و عدم دخالت ظنون در کشف ملاکات احکام شرعی است. 🔸ولی در مقابل؛ مهم ترین ویژگی فقه جریان های رأی گرا _ یا به تعبیر دیگر فقه احناف یا فقه مقاصدی یا فقه مبتنی بر ظنون و استحسانات فقها _ داخل نمودن دواعی و مقاصد احکام شرعی، در کشف و توسعه و تضییق احکام شرعی است. ریشه این رویکرد به نظریه تصویب معتزلی و اشعری برمی گردد که وجود حکم و به تبع آن مصلحت و مفسده نفس الامری برای احکام شرعی را یا منکرند و یا بنا بر رای مجتهدین، متغیر می دانند. توجه به این امر پرده از تناقض بزرگ این مکاتب کلامی و اصولی بر می دارد؛ چرا که از یک سو یا منکر هر نوع حکم واقعی نفس الامری در لوح محفوظ هستند یا تمام مصلحت و مفسده احکام را در همان مودای امارات می دانند که با تغییر آن مصلحت و مفسده نیز مضمحل و متغیر می شود و از سویی دیگر فقیه رای گرا، تمام توجه خود را به کشف و فهم غایات و مقاصد خطابات شرعی برای برون رفت از تزاحمات و حرج ها و بن بست های مکلفین می کند! 🔹اختلاف مکتب امامیه با مکاتب مقاصد گرا در این موضوع، ریشه در توانایی عقل منبعی _ و یا عناصر شبه عقل _ در کشف ملاکات نفس الامری و ثبوتی احکام شرعی دارد. در دیدگاه علمای شیعه خصوصا مکتب اصولی شیخ انصاری و محقق خویی و ...، _ عقل هیچ مدخلیت و قدرتی برای کشف ملاک تام و قطعی احکام شرعی ندارد و کشف ملاکات تنها از راه بیان شارع میسر خواهد بود. نتیجه این روش، محوریت علم و اطمینان برای کشف حکم شرعی است. 🔹در مقابل، کشف ملاکات احکام شرعی با رویکرد مقاصدی و ورود عقل بشری به کشف دواعی احکام در مرحله جعل، باعث محوریت و معیار شدن ظنون برخاسته از فکر و رای فقیه خواهد شد. این امر علاوه بر بی انضباطی و اختلال در احکام شرعی، باعث جایگزینی ظن فقیه به جای نصوص و خطابات شرعی خواهد شد. این امر سرّ دوری فقهای شیعه _ به تبعیت از راهنمایی اهل بیت علیهم السلام _ از هر اندیشه فقهی مبتنی بر فقه مقاصدی و رای گرایی است تا جایی که برخی از فقها حتی با قیاس اولویت نیز مخالفت نموده اند. ✅ تاکید بر رویکرد فقه مقاصدی و اندیشه های فقهی افرادی مثل استاد حیدر حب الله، علامه فضل الله و دیگران، انحراف و گسست از رویکرد فقه جواهری است که مضرات و مفاسد آن باید تبیین شود. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
🔰موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین صلی الله علیه وآله🔰 تحت اشراف مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی مدظله العالی 🔷از میان طلاب واجد شرایط شرکت در سطح سه و سطح چهار حوزه در رشته های زیر برای سال تحصیلی 1403-1404دانش پژوه می پذیرد🔷 🟡سطح سه 🔹 رشته معارف اهل بیت گرایش معارف فاطمی سلام الله علیها 🔸 رشته ادیان گرایش نقد مسیحیت 🔹 رشته ادیان گرایش نقد زرتشتی گری 🔸 رشته کلام و فرق انحرافی گرایش نقد تصوف 🔹رشته کلام و فرق انحرافی گرایش نقد وهابیت 🟢سطح چهار 🔹رشته کلام و فرق انحرافی گرایش نقد وهابیت ✴️شرایط ♦️ اتمام سطح دو حوزه علمیه برای شرکت کنندگان سطح سه ♦️ موفقیت در مصاحبه ورودی ♦️ اتمام سطح سه حوزه علمیه برای شرکت کنندگان سطح چهار ♦️موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه ورودی ❇️مزایا 🔅اعطای مدرک رسمی حوزه پس از اتمام دوره و نگارش پایان نامه 🔅 پرداخت کمک هزینه تحصیلی مناسب 🔅 بهره مندی از همکاری علمی، آموزشی و فرهنگی با موسسات تابعه 🔅 اولویت شرکت در رشته ها و دوره های تخصصی بالاتر برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ☎️02537121418 📱09100552721 تماس حاصل فرمایید. لینک ثبت نام 🌐http://B2n.ir/n58252 آدرس: قم،خیابان صفائیه،کوچه37،مدرسه باقرالعلوم علیه السلام
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🗓«شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید!» 📝متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد: 👇بسم الله الرّحمن الرّحیم ✏️این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. ✏️جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستاده‌اید. ✏️شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید. ✏️جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است. ✏️فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند. ✏️بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. ✏️رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. ✏️دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است. ✏️«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد. ✏️سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟ ✏️سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند! ✏️من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است. ✏️بجز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم. ✏️درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله. ✏️توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید. 📝سیّدعلی خامنه‌ای - ۱۴۰۳/۳/۵ 🖼 انگلیسی | متن فارسی
﷽ ⏺ لزوم استدلال و نوشتن کتاب برای اثبات عقاید ویژه شیعه و رد عقاید مخالف شیعه بدون بدگویی و تهمت و ایجاد دشمنی ✍🏻 امام خامنه ای در ديدار هزاران نفر از قشرهاى مختلف مردم به مناسبت عيد سعيد غدير خم در تاریخ 27 آذر سال 1378 می فرماید: «... من امروز به بركت ولايت امير المؤمنين علیه السلام و به نام آن بزرگوار و با استمداد از روح بزرگ امير المؤمنين علیه السلام اين را عرض كردم براى اينكه يك تأكيدى باشد بر آنچه كه در طول ساليان متمادى امام بزرگوار گفتند، ماها گفتيم؛ همه بدانند، اين‏جور نباشد كه كسى از يك گوشه ‏اى خيال كند دارد از شيعه دفاع مى‏ كند و تصور كند دفاع از شيعه به اين است كه بتواند آتش دشمنى ضد شيعه و غير شيعه را برانگيزد. اين دفاع از شيعه نيست؛ اين دفاع از ولايت نيست. اگر باطنش را بخواهيد، اين دفاع از آمريكاست؛ اين دفاع از صهيونيست‏هاست. 👈استدلال منطقى هيچ اشكالى ندارد؛ كتاب‏ها بنويسند، استدلال كنند؛ علماى ما نوشتند، امروز هم مى ‏نويسند و بنويسند. ما در فروع، در اصول، در بسيارى از مسائل، نظرات مستقل شيعى داريم، اين‏ها را استدلال كنند، بيان كنند؛ آنچه كه غير از اين‏هاست، آن را با استدلال منطقى رد كنند؛ هيچ مانعى ندارد. اما اين غير از اهانت كردن، بدگويى كردن، دشمنى درست كردن است؛ به اين بايد توجه كرد.» 🔸مبتنی بر بیانات فوق،نوشتن کتاب و هر نوع استدلال محکم و منطقی، برای رد عقاید مخالف شیعه و اثبات عقاید شیعه، نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه ضرورت آن نیز بر کسی پوشیده نیست. بر این اساس می توان گفت: نوشتن کتاب و ارائه استدلال های محکم در موضوعاتی مثل: اثبات شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و بیان مظلومیت های اهل بیت علیهم و تبیین پلیدی دشمنان آنها و خط فکری ناصبی گری، اثبات ولایت سیاسی اهل بیت علیهم السلام مبتنی بر آیات و روایات همانند روش علمای طراز اول شیعه مثل شیخ مفید، شیخ طوسی، علامه حلی، علامه شرف الدین، علامه امینی و ...، تبیین حقایق تاریخی مرتبط با حقانیت مکتب شیعه با بیان تحریفات و انحرافات مخالفان هیچ منافاتی با مبانی فکری مقام معظم رهبری ندارد. 🔹 البته بسیار روشن است اثبات حقانیت نباید با بدگویی کردن، دشمنی درست کردن، اهانت کردن و خط گیری از صهیونیست جهانی باشد. مصداق بسیار روشن این موارد، نوع تعامل گروهک های حقیری مثل جریان شیعه انگلیسی، کتاب یاسر الحبیب علیه همسر رسول الله صلی الله علیه و آله و تندروی ها وفحاشی های اللهیاری است. بسیار روشن است که مجالس لعن علنی رسانه ای، با فحاشی های رکیک به برخی از مقدسات اهل سنت، نه تنها اثر خاصی در اثبات حقانیت اهل بیت علیهم السلام و مکتب تشیع نداشته، بلکه فقط آتش فتنه و فساد را بیشتر می کند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از دانشگاه امامت
❁﷽❁ 🔸 قابل توجه عاشقان امیرالمومنین علیه السلام برای رشد بیشتر و تامین هزینه های ساخت کلیپ های مرتبط با موضوع امامت و پاسخ به شبهات آن نیازمند کمک شما هستیم. 🔻 همچنانچه قبلا عرض کردیم تمام مبالغ در امور رسانه ای و‌ جهاد تبیین استفاده میشود. همه میدانید ما از جایی حمایت نمی شیم و دوست داریم کار را مثل قبل، مردمی پیش ببریم. 🔹 زحمت تولید فکر از ما، کمک برای تبلیغ از شما؛ با کمک های برخی از محبین اهل بیت علیهم السلام؛ ما در مجموعه دانشگاه امامت تا کنون صدها کلیپ تولید و منتشر کردیم🙏 🔹 شماره حساب 0323185122002 🔸شماره کارت 6037997310808598 به نام: عبدالله بهرامی زاد. در صورت واریزی فیش واریز را به آی دی زیر بفرستید: @Abolhasanain110 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
⏺ تقویت و ترویج مذهب شیعه: هدف امام موسی صدر از فعالیت های خود در لبنان سيد حسين حسينى: هدف واحد ما، هدف اسلامى و شيعى است. فعاليتهاى آقاى صدر در 1968 به جايى رسيد كه مجلس اعلاى اسلامى شيعه تشكيل شد. حركة المحرومين و سازمان امَل كه جناح سياسى و نظامى شيعيان است به وجود آمد. اين وقتى بود كه شيعه متلاشى شده بود. مجدداً آن را جمع و جور كرده و به راه انداختند و يك قدرتى براى آنها ايجاد شد. شيعيان يك سوم لبنان و چهل درصد اراضى را دارند. بزرگترين طايفه لبنان شيعيان هستند. در زمانى كه مجلس شيعه و حركة المحرومين به رهبرى امام موسى كار خود را ادامه مى ‏دهد و در وضعى كه به اسلام و تشيع‏ اعتقاد داريم و از راه موسى صدر الهام مى ‏گيريم، ناگهان او را ربودند، كه ضربه شديدى به ما زد. و ما را سخت به خود مشغول كرد. قدرت فكرى ما را گرفت كه نتوانيم به شيعيان دنيا خصوصاً ايران كمك كنيم‏. امام: قضيه آقاى صدر بسيار مهم، و به ما هم لطمه وارد كرده است لكن اميدوارم بزودى برگردد، و كارها را كه اسلامى است و به نفع شيعه، انجام دهند. در غياب ايشان نبايد شما آقايان مأيوس شويد. خدا با حق است پشتيبان همه است. بايد به شيعيان دلگرمى بدهيد. از تشتت پرهيز كنيد. خداوند وعده نصرت داده است. حق با شماست. مردم را اميدوار كنيد. به خود اتكا كنيد در تمامى موارد. 📚امام خمینی، صحيفه امام، ج‏5 ؛ ص134 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
شیعه مناسکی شیعه سیاسی.pdf
776.7K
﷽ ✍🏻 ایجاد تقابل ادعایی بین «شیعه مناسکی» و «شیعه سیاسی»؛ راهبرد کلان استکبار جهانی برای مقابله با اسلام ناب محمدی از بارزترین ویژگی های اسلام ناب محمدی، تقویت تمام مظاهر مناسک و شعائر شیعی اعم از عزاداری، گریه و ... برای حفظ مذهب شیعه _ به عنوان حقیقت اسلام ضد استکباری_ و رشد شعور سیاسی جبهه حق است... . برای دیدن ادامه مقاله فایل را دانلود کنید🙏 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍ صفحه ما را در روبیکا دنبال کنید: https://rubika.ir/Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍ صفحه ما را در روبیکا دنبال کنید: https://rubika.ir/Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
┅═✧سلسله نشست‌های تبیینی "حج و برائت از مشرکین از دیدگاه امامین انقلاب"✧══┄ 📣 پژوهشگاه مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سلسله نشست‌های تبیینی با موضوع "حج و برائت از مشرکین از دیدگاه امامین انقلاب" را برگزار می‌کند. 🎙استاد: حجت الاسلام والمسلمین علی گنج‌بخش مدیر مؤسسه لوح و قلم ⏰ زمان: یکشنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰ 📍مکان: قم، بلوار ۱۵ خرداد، نبش کوچه ۴، پژوهشگاه مطالعات تقریبی 🎦 علاقه مندان می توانند از طریق لینک زیر به صورت آنلاین در جلسه شرکت نمایند B2n.ir/n21778 🔹کانال رسمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی
هدایت شده از دانشگاه امامت
بسم الله الرحمن الرحیم ✍ کار گروه نقد وهابیت به زبان آذری انشاالله تصمیم جدی برای تولید محتوا و کلیپ به زبان آذری داریم دوستانی که آذری زبان هستند و میتونن کمک کنند وارد لینک زیر بشوند: https://eitaa.com/joinchat/3696100148C1d99c752fe
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🖤 ویژه سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی رحمةالله 📊 کلان محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی رحمةالله علیه از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۲ ✏️رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های سالانه‌ی سالگرد ارتحال حضرت امام رحمةالله علیه ابعاد مختلفِ شخصیت، اندیشه و خط امام (ره) را تبیین نموده‌اند. 🔹رسانه‌ی KHAMENEI.IR به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی رحمةالله علیه رهبر فقید انقلاب و بنیان‌گذار کبیر نظام جمهوری اسلامی، نمودار درختی جامع  بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سی و چهار مراسم سالگرد ارتحال را منتشر می‌کند. برای تولید این محصول، متن کاملِ تمامی سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام رحمةالله علیه از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۲ با حجم کمی افزون بر ۱۵۰ هزار کلمه مطالعه و محورها و نکات اصلی آن به صورت روش‌مند و براساسِ ساختار ظاهری کلام استخراج و به صورت نمودار درختی جامع تدوین شد. محورها و نکات اصلی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی ۳۴ سال اخیر: ۱. شخصیت امام خمینی ۲. تحریف شخصیت امام ۳. مکتب امام خمینی ۴.نکاتی راجع به جهان اسلام  ۵. وصیت‌نامه‌ی امام خمینی 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍ صفحه ما را در روبیکا دنبال کنید: https://rubika.ir/Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
﷽ ✍🏻 نقد هجومی شبهات شبکه های وهابی_صهیونیستی؛ شامل بحث از: 🔺نگاهی کوتاه به وصیت نامه الهی_سیاسی امام خمینی رحمه الله با رویکرد نقد جریان های «وحدت نامنضبط» 🔻پاسخ به شبهه مرتبط با استغاثه و تحلیل ادله قرآنی مرتبط با آن 🔹آیا رسول خدا و اسلام معتقد به حجاب تحمیلی است؟ 🔸تبیین ماجرای «قلم و دوات» و تحلیل جدید از سیاست مشترک جریان نفاق و مشرکین علیه رسول خدا صلی الله علیه و آله 🔺پاسخ به شبهه مرتبط با مصادیق آیه تطهیر 📡شبکه جهانی حضرت ولیعصر علیه السلام https://www.valiasr-aj.tv/film/7518 ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
﷽ ✍🏻 برخلاف القای جریان های «وحدت نامنضبط» که هر گونه گفتگوی علمی و جدال احسن درباره مسائل اختلافی را به بهانه هایی مثل «عدم تحریک عواطف مذهبی اهل سنت» یا «صرفه نظر کردن از گذشته» نفی می کنند، امام خامنه ای دستور داده است که که فضائل امیرالمومنین علیه السلام را با فضائل دیگر صحابه، بر اساس قرآن و سنت، مقایسه کنیم و ببینیم چه کسی به عنوان خلیفه و حاکم بر حق، برگزیده خواهد شد: 🔺«... خب، حالا امير المؤمنين را همه ‏ى مسلمانان عالم در محاسبه ‏ها بسنجند- درست است كه احاديث گوناگونى در فضيلت برخى از صحابه نقل شده است- معيارها را نگاه كنند، پهلوى هم بگذارند، رديف كنند، اين‏ها را با قرآن و با سنت مسلّم مقايسه كنند، ببينند چه كسى برگزيده خواهد شد...» 📚 بيانات در ديدار مردم به مناسبت عيد غدير در تاریخ 15/ 09/ 1388 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍🏻 دعوت علنی، رسانه ای و بسیار مهم امام خامنه ای از تمام علمای اهل سنت و مسلمانان جهان: 🔸 «... دعوت ما از همه ‏ى مسلمانان عالم اين است كه اين حقائق (ماجرای غدیر و فضائل امیرالمومنین علیه السلام) را مورد تأمل قرار بدهند ... . اما به عنوان بيان حقيقت و طلب حقيقت، اين يك درخواست منطقى است از همه مسلمانان: بروند تحقيق كنند، ملاحظه كنند، آنچه را كه محققين شيعه نوشتند، علماى بزرگ شيعه در زمان خود ما جمع كردند، نوشتند، تحقيق كردند، در دنياى اسلام آن‏ها را عرضه كردند، نوشته‏ آن‏ها مورد تقدير علماى اسلام، روشن‏فكران اسلام، برجستگان اسلام قرار گرفته است، اين‏ها را ملاحظه كنند؛ خودشان را محصور نكنند، محروم نكنند. كتابهاى مرحوم سيد شرف الدين عاملى (رضوان اللَّه عليه)، كتاب شريف الغدير تأليف علامه‏ امينى، اين‏ها حقايقى است كه جمع شده است. مسئله‏ غدير يك مسئله‏ مسلّم تاريخى است. در ده‏ها كتاب، مرحوم امينى ده‏ها طريق از طرق اهل سنت را نقل مى ‏كند كه ماجراى غدير را به همين شكل كه ما نقل مى ‏كنيم، نقل كرده ‏اند. اين چيزى نيست كه فقط در كتاب هاى ما باشد...» 📚بيانات در ديدار مردم به مناسبت عيد غدير در تاریخ 15/ 09/ 1388 ✅ بر این اساس مدافعان مرزهای عقاید شیعه نیز، لازم است در مناظرات و مباحث علمی خود، همانند علامه امینی و علامه شرف الدین، به منابع مسلم تاریخی و حدیثی اهل سنت استناد نموده و حقایق را بیان کنند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍ صفحه ما را در روبیکا دنبال کنید: https://rubika.ir/Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
⏺ ما نمی توانیم از بحث های صریح اعتقادی مرتبط با حقانیت امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغة کوتاه بیاییم! 🔺در اوائل خلافت در خطبه ‏ى معروف شقشقيه‏: «ان محلى منها محل القطب من الرحى ينحدر عنى السيل و لا يرقى الى الطير» جايگاه من در خلافت جايگاه ميله ‏ى گرداننده‏ ى سنگ آسياب است. در هنگامى كه جمع شدند شوراى شش نفرى با عثمان‏ بيعت كردند: «لقد علمتم انى احق الناس بها من غيرى» يعنى اى مردم! يا اى مخاطبان من، خود شما مي دانيد كه من از همه كس به حكومت و خلافت اولى‏ ترم. يك حق معتقد است؛ اين چيزى است كه در نهج‏ البلاغه واضح است. البته دنبالش بلافاصله‏: «و والله لاسلمن ما سلمت امور المسلمين و لم يكن فيها جورُ الا على خاصه» مادامى كه فقط به من ظلم مي رود من صبر مي كنم، تسليمم، مادامى كه كارها بر محور خود انجام بگيرد من در خدمتم، عين همان بيانى كه در آغاز خلافت ابى‏ بكر هم، يعنى نسبت به آن دوران هم ايشان بيان فرمودند: «فامسكتُ يدى حتى رأيتُ راجعة الناس قد رجعت» اول دست از بيعت شستم، تسليم نشدم، بيعت نكردم، اما ديدم حوادثى دارد به وقوع مي پيوندد كه مصيبت آن حوادث براى اسلام و براى مسلمين و براى شخص على صعب تر و غيرقابل تحمل تر است از مصيبت از دست رفتن حق ولايت؛ بنابراين ولايت را يك حق مي داند و اين جاى انكار نيست. 🔻 خوب است همه ‏ى مسلمان ها به اين مسأله با چشم واقع‏ بينى نگاه كنند؛ اين كارى به بحث غوغايى و جدال‏ انگيز شيعه و سنى ندارد. ما امروز معتقديم كه در آفاق عالم اسلامى بايد برادران شيعه و سنى با هم و براى هم و در جوى مهربان زندگى كنند و اخوت اسلامى را از همه ‏ى چيزها بالاتر بدانند، و اين يك حقيقت است. امروز وظيفه همين است، هميشه وظيفه همين بوده، 👈اما يك بحث علمى و اعتقادى در نهج ‏البلاغه اين را به ما نشان مي دهد ما نمي توانيم چشم مان را روى هم بگذاريم و آنچه را كه نهج ‏البلاغه با صراحت دارد مي گويد اين را نديده بگيريم‏...» 📚 بيانات امام خامنه ای در اولين كنگره‏ى بين ‏المللى نهج ‏البلاغه در تاریخ: 29/ 02/ 1360 ✅ در نگاه امام خامنه ای، با وجود لزوم رعایت وحدت اسلامی، باید مسائل مرتبط با حقایق تاریخی ظلم به امیرالمومنین علیه السلام و مسائل علمی و اعتقادی مرتبط با امامت الهی را مطرح کرد! ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u