eitaa logo
در مسیر مهدویت
358 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
419 ویدیو
3 فایل
اینجا محلی است که قصد داریم با هم چند قدمی در مسیر مهدویت و کسب رضایت امام زمان مهربان‌مان💚 -که خداوند ظهورش را نزدیک گرداند- برداریم.💐 ان شاء الله (کپی مطالب آزاد است) 🔗 @DarMasireMahdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ دیده شدن امام زمان (عج) و حضور پنج تن آل عبا علیهم السّلام در مجالس توسل و حدیث کسا بهجت العارفین (ره): ❇️ خیلی دیده شده و گفته اند که: 🕯 حضرت حجّت عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف را در مجالس توسّل یا حدیث کساء حاضر دیده اند. هر چند جد بزرگوارش پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه وآله وسلّم بلکه حضرت امیر و فاطمه ی زهرا و حَسَنَیْن علیهم السّلام هم حاضر بوده اند؛ زیرا اهل کسا از آن حضرت افضلاند، ولی فضیلتی و خصیصه ای برای آن حضرت است که برای آنها نبود و آن طول عمر و اشراق و افاضه ی به او است. ⬅️ در محضر بهجت، جلد دوم، نکته ی ۲۲۳ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S7W73
شب میلاد زهرای بتول است ز يُمن او دعا امشب قبول است شب فیض و شب قرآن، شب نور شب اعطای کوثر بر رسول است سالروز ولادت ام‌ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) را خدمت فرزند برومندشان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و تمامی دوستداران آن حضرت مخصوصاً بانوان بزرگوار تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.
باز هستی شاده - حامد جلیلی.mp3
7.2M
🎼 باز هستی شاده 🎤 حامد جلیلی 🌸 به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)
⭕️ توسل مرحوم حاج سید یحیی یزدی به حضرت زهرا (س) برای نجات از مرگ حتمی ♦️ از مرحوم پدرم بدون واسطه، و از مرحوم آیت اللّه حائری با واسطه شنیدم: 🔰 مرحوم حاج سید یحیی یزدی- که در منبر ید طولایی داشته‌اند- نقل می‌کند که مرحوم حاج شیخ محمد رضا کرمانی- از علمای طراز اول کرمان- حاج سید یحیی را برای دفع شبهات شیخیه (یا بابیّه) به کرمان دعوت می‌کند. مرحوم حاج سید یحیی در مدت چند شب آن چنان آن فرقه را دچار ضربه علمی و خطابی می‌کند که آنان توطئه قتل ایشان را طراحی می‌نمایند. به همین منظور ایشان را به یکی از باغ‌های اطراف شهر دعوت می‌کنند. ایشان در معیّت یک نفر از منافق صفتان به آن باغ رفته، بعد از ورود به سالن پذیرایی، افرادی را مشاهده می‌کند که از وضع قیافه آنان، به آن توطئه پی می‌برد. لباسش را درآورده به بهانه تجدید وضو از سالن خارج می‌شود. وقتی به میان باغ می‌آید، متوجه می‌شود که درب باغ را قفل کرده‌اند و در ورطه‌ای گرفتار است که غیر از خداوند کسی قادر به نجات او نیست. ❇️ او به حضرت زهرا علیها السّلام متوسّل می‌شود و نجات خود را می‌خواهد و خود را مشغول شستن سر و صورت می‌کند و کارش را طول می‌دهد. نیم ساعتی تقریبا فاصله می‌شود که فریاد و غوغا به گوشش می‌رسد. آنگاه جمع زیادی باغ را محاصره کرده در را شکسته وارد می‌شوند و مرحوم سید را نجات می‌دهند. این جمعیت در معیّت همان عالم کرمانی بوده‌اند، از ایشان سئوال می‌شود: 🔹 از کجا متوجه قضایا شدی؟ ▫️ می‌گوید: 🔸 عادتم این است که نزدیک ظهر مقداری می‌خوابم. امروز در خواب بودم که حضرت زهرا علیها السّلام به خوابم آمد و فرمود: 🔶 «تو می‌خوابی و حاج سید یحیی را در فلان باغ می‌خواهند بکشند؟! زود مردم را ببر و او را نجات بده». 🔸 از خواب پریدم و به دستور آن حضرت علیها السّلام عمل کردم و مردم را به سرعت به باغ رساندم. ⬅️ کتاب آیینه اسرار، صفحه: ۹۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 لزوم دعا برای تعجیل در فرج ❇️ اگر دنیا را بخواهیم باید ناصر حقیقی را بخواهیم. آخرت که دیگر معلوم است. ... پس چطور ما دعا نکنیم برای ظهور حضرت؟ ❇️ فرمود آیا میل ندارید که عدل در تمام دنیا مبسوط بشود؟ 🎤 آیت الله بهجت (ره) 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S6W63
⚔ ورود سپاه ایران و مغرب به سرزمین شام‌ 🔖 قسمت اول 🔰 -از بررسی- روایات مربوط به ورود نیروهای مغربی ( منطقه شمال و شمال غربی آفریقا) به شام روشن است که - این ورود، - در پی برخورد و درگیری تند و یا جنگ میان دو گروه می‌باشد، مانند روایتی که قبلا گذشت: ✅ «🔸 وقتی در شام دو گروه نظامی اختلاف کنند، نشانه‌ای از نشانه‌های الهی آشکار می‌شود، ▫️ پرسیدند: 🔹 ای امیر مؤمنان آن نشانه چیست؟ ▫️ فرمود: 🔸 زمین لرزه‌ای در شام رخ می‌دهد که صد هزار نفر در اثر آن هلاک می‌گردند و این را خداوند رحمتی برای مؤمنان و عذابی برای کافران قرار می‌دهد. وقتی آن هنگام فرارسد، نظاره‌گر سوارانی دارای اسب‌هایی سفید و درفش‌هایی زردرنگ باشید که از مغرب روی می‌آورند تا وارد شام می‌شوند». ✅ ابن حمّاد از ابو سحاب روایت کرده است که وی در زمان هشام (پسر عبد الملک) گفت: 🔸 «سفیانی را نمی‌بینید مگر آنکه مغربیها نزد شما بیایند، پس هرگاه دیدید که او خروج نمود و بر منبر دمشق قرار گرفت، اندکی نمی‌گذرد که اهل مغرب را می‌بینی.» (۱) ✳️ و روایاتی این‌چنین، دلالت دارد که معروف نزد راویان تابعین، این است که ورود نیروهای مغربی به شام قبل از خروج سفیانی خواهد بود. 💡 و مراد از «اهل مغرب» و «مغربی» در این روایات، مغرب دولت اسلامی است که‌ دربر گیرنده لیبی و تونس و الجزائر و مغرب (مراکش) کنونی می‌باشد. و منظور - از مغرب- ، نیروهای دولتهای غربی و یا دولت مغرب که به آن مراکش گفته می‌شود نیست.. و آنچه که این گفته را تأیید می‌کند این است که نیروهای مغربی در برخی از روایات، لشکر بربر و بربر نامیده شده است. 📆 و روایت دیگر، آغاز رسیدن آن نیروها را معین می‌کند که همزمان با زمین‌لرزه و فرورفتن زمین خواهد بود. ✅ ابن حمّاد از محمد حنفیّه نقل کرده است که فرمود: 🔸 «نخستین گروههای لشکریان مغربی وارد مسجد دمشق می‌شوند و در حالیکه مشغول تماشای دیدنی‌های شگفت‌انگیز آن هستند، ناگهان زمین فرورفته و بخش غربی مسجد دمشق و آبادی‌ای به نام حرستا فرومی‌رود، در این هنگام سفیانی خروج می‌کند.» (۲) (ادامه دارد) ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۱۰۷ (۱) - ابن حماد ص ۷۶. (۲) - نسخه خطی ابن حماد، ص ۷۱. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W53
⚔ ورود سپاه ایران و مغرب به سرزمین شام‌ 🔖 قسمت دوم ⭕️ ... امّا این نیروها(ی مغربی) برای چه - به سوریه - می‌آیند و نقش آنها چیست؟ 🔰 (به عنوان یک جواب اولیه) احتمال می‌رود، جهت یاری مردم شام بر ضد دشمنان خارجی آنها، یعنی یهودیان و رومی‌ها و یا به منظور کمک رساندن به بعضی از طرفهای درگیر در داخل شام حضور پیدا کنند. ⚔ امّا از برخی روایات برمی‌آید که آنها برای رویاروئی با نیروهای خراسانی زمینه‌ساز - ظهور - ، که داخل شام گردیده‌اند، وارد می‌شوند.. 💡 از آنجا که هدف طرفداران درفشهای سیاه، طبق همه روایات، قدس می‌باشد، ناگزیر آمدن قوای مغربی مخالف آنها، برای بازداشتن آنها از دست یافتن به هدف خود خواهد بود، بویژه با ملاحظه روایتی که از نبرد بین آن دو گروه در قنیطره* سخن می‌گوید، پیداست که قنیطره همین شهر - سابقا - اشغال شده کنونی سوریه می‌باشد. ✅ ابن حمّاد از زهری نقل کرده است که او گفت: 🔸 «یاران درفش‌های سیاه و دارندگان درفش‌های زردرنگ (یعنی مغربی‌ها) در محل قنیطره با یکدیگر برخورد نموده و به کارزار می‌پردازند تا اینکه وارد فلسطین می‌گردند. در این هنگام سفیانی بر اهل مشرق خروج می‌کند. وقتی مردم مغرب زمین در اردن فرود می‌آیند، سرکرده آنان می‌میرد و آنها به سه گروه تبدیل می‌شوند: دسته‌ای به جایگاه خود باز می‌گردند و دسته‌ای حج انجام می‌دهند و دسته‌ای باقی می‌مانند. سفیانی با آنها به نبرد پرداخته و آنها را شکست می‌دهد و آنان به اطاعت او درمی‌آیند.» (۳) ❇️ این روایت مرسل (۴)، از یکی از تابعین نقل شده که دلالت دارد بر اینکه فتنه و درگیریهای داخلی در سرزمین شام به نیروهای ایرانی اجازه می‌دهد که برای مبارزه با یهودیان، در منطقه، دخالت نمایند امّا رومیان و یا غیر رومیان، نیروهای مغربی را جهت رویاروئی با آنها تحریک می‌کنند و محل این نبرد را در قنیطره می‌داند، تا اینکه ایرانیها در فلسطین حضور پیدا می‌نمایند و نیروهای مغربی را که اندکی بعد از شکست، در اردن مستقر می‌شوند، منهدم می‌سازند در همین زمان سرکرده آنها در مغرب و یا حاکم اردن که میزبان نیروهای مغربی است از دنیا می‌رود و در نتیجه کارشان به ضعف می‌گراید، آنگاه سفیانی بقیه را تحت اطاعت خود درمی‌آورد، و بطوریکه برخی از روایات اشاره می‌کند نیروهای ایرانی پس از خروج سفیانی، از شام عقب‌نشینی می‌کنند. ✳️ ما توجّه خواننده و پژوهشگر در این زمینه را جلب می‌کنیم به اینکه روایات مربوط به سپاهیان مغرب و یاران درفش‌های سیاه در این مورد و دیگر موارد، با جنبش فاطمیون مغربی و جنبش درفش‌های سیاه عباسیّان درهم آمیخته است. همچنانکه روایات مربوط به رومیان با حملات صلیبی و بلوای کور و کر أخیر آنان آمیخته شده است و راه شناخت بین حرکت‌های قبل از زمان ظهور و جنبش‌های متّصل به آن زمان این است که در روایات، بطور صریح، پیوند این حادثه به خروج سفیانی و ظهور حضرت مهدی (ع) آمده است، همچنانکه در روایاتی که ما به آن استشهاد نمودیم و یا نشانه‌های دیگر مربوط بزمان ظهور و حوادث آن و جنبش نیروهای مؤثر در آن نیز آمده است. ⚠️ ازاین‌رو شمار زیادی از روایات، بین احادیث ظهور، نسبت به جنبشهای فاطمی‌های مغربی یا عباسیان که دارای درفش‌های سیاه‌اند و یا حرکت‌های رومی‌های‌ صلیبی و استعمارگران وجود دارد و تا روایت و یا قرینه‌ای بر وجود این‌گونه حرکتها در زمان ظهور موجود است، صحیح نیست که آن حدیث دلیلی بر نفی جنبش‌های آنان در زمان ظهور بحساب آید. ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۱۰۹ (۳) - نسخه خطی ابن حمّاد. (۴) - روایتی است که راوی آن را از معصوم (ع) نقل کرده، اما او را بدون واسطه درک نکرده و اگر بواسطه هم بوده فراموش کرده مثل اینکه بگوید پیامبر فرمود: چنین و چنان و یا بگوید از مردی و یا از بعضی اصحاب ما نقل شده است. * قنیطره: شهری در جنوب غربی سوریه که در حال حاضر در کنترل دولت سوریه است و هم مرز با مناطق جولان اشغالی _ که توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده هستند، _ می‌باشد. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W54
محل شهر قنیطره در جنوب غربی سوریه و در نزدیکی مرز جولان اشغالی (جولان منطقه ای از سوریه است که توسط صهیونیست ها اشغال شده است). احتمالا این شهر مدت کوتاهی قبل از ظهور محل جنگ، بین نیروهای ایرانی خواهان آزادسازی قدس و نیروهای مغربی مخالف آن ها خواهد بود. 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W54r1
❇️ پاداش هزار شهید از شهیدان بدر و احد امام زین العابدین (ع): 📜 «من ثبت علی ولایتنا فی غیبه قائمنا، أعطاه اللّه أجر ألف شهید مثل شهداء بدر و أحد». 📃 «کسیکه در زمان غیبت قائم ما (عج) بر ولایت ما ثابت و استوار بماند، خداوند به او پاداش هزار شهید از شهیدان بدر و احد عطا می‌فرماید» ⬅️ کشف الغمّه جلد ۳ صفحه ۳۱۲، بحار الانوار جلد ۵۲ صفحه ۱۲۵، منتخب الاثر صفحه ۵۱۳ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S3W71
⭕️ به خاطر آن نماز وحشتها خدا مرا آمرزید آیت الله بهجت (ره): ▫️ بعد از فوت مرحوم آخوند ملاّ فتح علی سلطان آبادی، شخصی او را در خواب ‌می‌بیند و از حال او ‌می‌پرسد. آخوند رحمه اللّه ‌می‌فرماید: 🔸 کار من خوب نبود، ولی به واسطه ی همان نماز وحشتها، خدا ما را آمرزید. ▫️ سپس از او ‌می‌پرسد: 🔹 ما چه کار کنیم؟ ▫️ می‌فرماید: ❇️ ۱. حقوق مالی خود را نگذارید تا سر سال بماند، بلکه در همان ماه کارش را تمام کنید و بپردازید. ❇️ ۲. نماز را در اوّل وقت آن بخوانید. ❇️ ۳. به گمانم فرمود: با مردم به انصاف رفتار نمایید. ⬅️ در محضر بهجت، جلد دوم، نکته ۱۴۰ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S5W66
در مسیر مهدویت
⭕️ به خاطر آن نماز وحشتها خدا مرا آمرزید آیت الله بهجت (ره): ▫️ بعد از فوت مرحوم آخوند ملاّ فتح علی
❇️ جایگاه ملاّفتح علی سلطان آبادی (که پست قبلی در مورد توصیه ایشان بود) نزد مراجع بلند آوازه ♦️ شیخ عبدالکریم حائری یزدی (بنیانگذار حوزه علمیه قم) ‌می‌گوید: 🔰 «به هنگام جوانی روزی در جلسه ای با حضور عده ای از علما که در میان آنان آقا میرزا محمدتقی شیرازی و آقا شیخ فضل الله نوری نیز دیده ‌می‌شد، نشسته بودیم. در آن هنگام پیرمردی ژولیده، لاغر اندام که دستمال مانندی به سر بسته و عبائی وصله دار بر دوش گرفته بود، درنهایت سادگی به آن جلسه داخل شد. میرزا محمدتقی شیرازی فوراً بلند شده و با احترام تمام آن پیرمرد را به حضور جمع آورده و نزد خویش بنشاند. او (پیرمرد) با اشاره به آقا شیخ فضل الله، از میرزا پرسید: 🔸 ایشان کیست؟ ▫️ میرزا گفت: 🔹 ایشان آقا شیخ فضل الله نوری است. ▫️ و او را کاملا معرفی کرد. پیرمرد روشن ضمیر گفت: 🔸 چند سال بعد شیخ فضل الله نامی را در تهران بر دار ‌می‌کشند، او تو نباشی؟! ▫️ سپس نام مرا از میرزا پرسید. میرزا گفت: 🔹 او آقا شیخ عبدالکریم یزدی است و از فضلا است. ▫️ مسئله ای از من پرسید و من چون پاسخ آن را خیلی واضح و پیش پا افتاده ‌می‌دانستم، نگفتم و سکوت کردم. میرزای شیرازی دوم بر من خشم گرفت و شدیداً ناراحت شد و خودش پاسخ مسئله را گفت و اضافه کرد که علما در این باب این طور ‌می‌گویند. وقتی بیان میرزا تمام شد، آن مرد ساده پوش خود به صورت دیگر پاسخ را تقریر کرد و میرزا گفته‌های او را نوشت و به او نشان داده و پرسید: 🔹 آیا همین گونه فرمودید؟! ▫️ و او گفت: 🔸 بلی. ▫️ آنگاه به من رو کرد و گفت: 🔸 چندی بعد پرچم اسلام در قم بر دوش شیخ عبدالکریم نامی به احتزاز در ‌می‌آید، او تو نباشی؟! ▫️ آنگاه برخاست و میرزا محمدتقی شیرازی دوم کفش پیش پای او نهاد و او را بدرقه کرد و چون بازگشت. بر من عصبانی شد که چرا به او بی اعتنایی کردم و توضیح داد که او آخوند ملافتحعلی سلطان آبادی است.» ⬅️ تاریح حکما و عرفاء، ص ۲۴۹. 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S5W66r1
در مسیر مهدویت
⭕️ به خاطر آن نماز وحشتها خدا مرا آمرزید آیت الله بهجت (ره): ▫️ بعد از فوت مرحوم آخوند ملاّ فتح علی
💡 قابل توجه است که سه توصیه ای که در پُست فوق، آیت الله بهجت (ره) از ملّا فتح علی سلطان آبادی نقل قول کرده اند، همان سه نکته ای است که آیت الله شاه آبادی (استاد عرفان و اخلاق امام خمینی (ره)) به سه نفر بازاری جویای اصلاح نفس توصیه کرده بودند که ماجرای آن قبلا (در پست شماره S5W19) در کانال مطرح شد. 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S5W66r2