eitaa logo
در مسیر مهدویت
358 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
421 ویدیو
3 فایل
اینجا محلی است که قصد داریم با هم چند قدمی در مسیر مهدویت و کسب رضایت امام زمان مهربان‌مان💚 -که خداوند ظهورش را نزدیک گرداند- برداریم.💐 ان شاء الله (کپی مطالب آزاد است) 🔗 @DarMasireMahdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
🀄️ فرهنگ و گرایش سیاسی سفیانی‌ ✳️ روایات، نشانگر این معناست که سفیانی فرهنگ و آموزش غربی دارد و چه‌بسا در همانجا نشو و نما کرده باشد. ✅ در کتاب غیبت طوسی از بشر بن غالب بصورت مرسل روایت شده است که گفت: 🔸 «سفیانی در حالیکه رهبری گروهی را بعهده دارد مانند شخص نصرانی صلیب بر گردن دارد و از سرزمین رومیان روی می‌آورد.»(۱) ▫️ در روایت کلمه منتصر آمده امّا دراصل باید «متنصّر» باشد، چنانکه در بحار ج ۵۲ ص ۲۱۷ آمده است، یعنی، مسلمان مسیحی شده. و جمله ی 🔸 «از سرزمین رومیان می‌آید»، ▫️ یعنی کسی که از سرزمین روم (غرب) به شام می‌آید و آنگاه دست به جنبش و قیام می‌زند. و نیز نشانگر این است که او رهبری سیاسی غربی‌ها و یهودیان را بر عهده دارد و با حضرت مهدی (ع) که دشمن روم یعنی غربیهاست به نبرد می‌پردازد و با ترکان یا هواداران ترکها که بنظر ما روسها (* و یا ترکیه و هوادارانش) هستند وارد جنگ می‌شود. ✳️ و سفیانی پایتخت خود را در حوادث زمان ظهور و در پیشاپیش لشکرکشی حضرت مهدی (ع) از دمشق به رمله فلسطین منتقل می‌سازد. همانجائی که طبق روایت، شورشیان رومی در آنجا فرود می‌آیند. بلکه به‌طوریکه پیداست، بعنوان خط مقدم دفاعی بنفع یهودیان و رومی‌ها وارد پیکار با حضرت مهدی (ع) می‌شود و روایات، بطوریکه خواهید دانست درباره شکست او که به شکست یهودیان منتهی خواهد شد سخن می‌گوید. ✳️ همچنین دلیل دیگر بر گرایش وی به غربی‌ها این است که پس از شکست و کشته شدن او باقیمانده نیروهایش به سوی غرب می‌گریزند، آنگاه یاران امام مهدی (ع) آنها را بازگردانده و بقتل می‌رسانند. ✅ از ابن خلیل ازدی، روایت شده است که گفت: ▫️ از ابو جعفر (امام باقر) (ع) شنیدم که درباره این آیه شریفه ی 📜 «وقتی آنان خشم و عذاب ما را احساس کنند از آن دیار می‌گریزند. فرار نکنید و بازگردید به سوی آنچه اسراف می‌کردید و خانه‌هایتان. شاید از شما سئوال شود.» ▫️فرمود: 🔸 «وقتی قائم قیام کند و سپاهی بسوی بنی امیه به شام گسیل دارد آنان به سوی روم (غرب) بگریزند رومیان به آنها گویند ما شما را در سرزمین خود راه ندهیم مگر اینکه به آئین مسیحیت درآئید، آنگاه صلیب به گردن خود آویزند و رومیان آنان را به سرزمین خود راه دهند وقتی یاران قائم (ع) به قصد نبرد با رومیان، رویاروی آنان فرود آیند، رومیان از آنها درخواست امان و صلح کنند امّا یاران قائم می‌گویند: 🔶 امان نمی‌دهیم تا آنکه افرادی را که از ما نزد شماست به ما برگردانید. سپس رومیان آنها را به یاران قائم (ع) باز می‌گردانند و این است معنی فرموده خداوند: 📜 «فرار نکنید و بازگردید به سوی آنچه اسراف می‌کردید و خانه‌هایتان شاید مورد سئوال واقع شوید» ▫️ سپس فرمود: 🔸 او از آنها درباره گنجها سئوال می‌کند. در حالیکه او بهتر از هرکس از آنها آگاه است. آنها می‌گویند: 🔹 وای بر ما که سخت ستمکار بودیم پیوسته این گفتار حسرت‌آمیز بر زبانشان بود تا آن‌که ما همه را طعمه شمشیر مرگ و هلاکت ساختیم.» (۲) ✳️ و معنی این جمله که «هنگامیکه یاران قائم رویاروی آنان قرار می‌گیرند، آنها امان می‌طلبند»، این است که یاران حضرت، انبوه نیروهای خود را در مقابل رومیان گسیل داشته و آنان را تهدید می‌کنند ✳️ و مراد از بنی امیه در این روایت یاران سفیانی است که در دیگر روایات نیز بدان تصریح شده است. بنظر می‌رسد که آنها مشاوران و فرماندهان سپاه اویند که دارای‌ موقعیت سیاسی عمده‌ای می‌باشند ازاین‌رو ماجرای آنان تا بدانجا کشیده می‌شود که، حضرت مهدی (ع) و یارانش رومیان را، در صورت تسلیم نکردن این افراد، تهدید به کارزار می‌نمایند. ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۱۱۸ (۱) - غیبت طوسی ص ۲۷۸. (۲) - بحار ج ۵۲ ص ۳۷۷. * قسمت های ستاره دار در متن کتاب منبع نبوده اند و توسط خادم کانال بیان شده اند. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W57
🎭 تلاش سفيانى براى مذهبى جلوه دادن جنبش خود ❇️ ... با توجه به اينكه جنبش سفيانى در برابر ياوران درفش‏هاى سياه و گسترش اسلام، در حقيقت يك طرح غربى- يهودى است، پژوهشگرى كه روايات مربوط به سفيانى را بررسى نمايد، دليلها و نشانه‏هاى تلاش وى را بر اين معنى (مذهبی جلوه دادن جنبش خود) مى‏يابد. از جمله آن خبرها عبارتى است كه در نسخه خطى ابن حماد ص 75 آمده است كه 🔸 «سفيانى در اثر عبادت بسيار زردرنگ بنظر مى‏رسد» ✳️ از اين عبارت چنين برمى‏آيد كه او خود را به ظاهر متدين نشان مى‏دهد و البته اين حالت طبق روايت ديگرى تنها در آغاز امر او ديده مى‏شود. گاهى به جمع (بستن) بين حالت تدين و نصرانى (=مسیحی) بودن او، در حاليكه صليب به گردن دارد و از سرزمين غرب مى‏آيد، اشكال (گرفته) مى‏شود، ولى ما آنچه را كه از حالتهاى سياستمداران مزدور غرب سراغ داريم، اشكال را برطرف مى‏سازد، حتى برخى از آنها به‏گونه‏اى با مسيحيان زندگى مى‏كنند كه نمى‏توان بين آنها فرق گذارد، آنچنان به آنان نزديك مى‏گردند كه صليب زرين به ساعت و يا به گردن خود مى‏آويزند و به هنگام انجام مراسم در كليساهاى آنها حضور مى‏يابند .. تا اينكه او را به جهت تظاهر به نماز و ديانت، فرمانرواى مسلمانان گردانند تا مسلمانان را با اين ترفند كه وى از خود آنهاست فريب دهد، بلكه عبارت روايت قبل كه 🔸 «اهل فضل و دانش را مى‏كُشد و نابود مى‏سازد و براى نيل به مقاصد خود، از آنها يارى مى‏خواهد و هركس سر باز زند او را بقتل مى‏رساند» «1»، حاكى از اين است كه وى به شدت خواستار اين است كه به جنبش و حكومت خود رنگ اسلامى و شرعى بدهد. ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی 120 (1)- نسخه خطى ابن حماد ص 76. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W58
❇️ توجه به عظمت ماه رجب آیت الله ناصری: ⭕️ این ماه (ماه رجب)، خیلی با عظمت است. حیف است که انسان در این ماه با اینکه رحمت حضرت حق -جلّت عظمته- ریزان است، غافل باشد و از فیوضات حضرت احدیت محروم بماند. ⭕️ یکی از خصوصیات دیگر این ماه، این است که از ماه‌های حرام است. جنگیدن با کفار و مشرکان در این ماه حرام است. برای عظمت این ماه، جنگ را حرام کرده‌اند. البته جنگ ابتدایی حرام است؛ اما اگر جنگ دفاعی شد، دیگر حرام نیست. ⚠️ وقتی جنگ با کفار در این ماه حرام است، جنگ با خدا چگونه است؟ جنگ با خدا یعنی چه؟ 🚨 جنگ با خدا این است که انسان، احکام الهی را زیر پا بگذارد و گناهان کبیره انجام بدهد؛ چشم‌چرانی بکند، خیانت به ناموس و مال مردم بکند. این‌ها جنگ با خدا است. معصیت، جنگ با خدا است. ❤️ خداوندی که این اندازه به بنده‌هایش مهربان است، آیا جفا نیست که بندگانش در این ماه شریف با او بجنگند؟ ⬅️ اپلیکیشن آثار آیت الله ناصری 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S5W68
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید مدافع حرم اسماعیل خانزاده که بعد از شهادتش معلوم شد در زمان زندگی خدمت امام زمان (عج) مشرف شده بوده و روز شهادت خودش را هم در تقویم علامت زده بود 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S4W70
«خدایا اگر خلق تو نمی‌دانند، تو می‌دانی که من در سال 1381 هجری شمسی در شب یازدهم ماه مبارک رمضان توفیق ملاقات با حضرت حجت بن الحسن، ‌امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را داشتم.» (برگرفته از دست نوشته‌ای از شهید مدافع حرم اسماعیل خانزاده که هشتاد روز پس از شهادتش آن را لای یکی از کتاب‌هایش پیدا کردند.) 🧮 S4W70r2
امام محمد تقی عليه‏ السلام: 📃 گويی می‌نگرم که قائم عليه‏ السلام روز شنبه و روز عاشورا، ميان رکن و مقام ابراهيم، در مسجدالحرام ايستاده است و در آغاز قيام جهانيش فرشته‏‌ی امين وحی در برابر او قرار گرفته و ندا می‌دهد که: «هرکس می‌خواهد برای خدا بيعت کند بشتابد و با حجت خدا بيعت نمايد.» 📜 «کأني بالقائم -يوم عاشورا، يوم البست- قائما بين الرکن و المقام، بين يديه جبرئيل ينادي: البيعة لله.» ⬅️ غيبت شيخ طوسي، ص 274 🌸 فرخنده ميلاد جواد الائمه، حضرت امام محمد تقی عليه السلام بر ولی نعمتمان حضرت علی ابن موسی الرضا عليه السلام، مولایمان حضرت مهدی(عج) و عموم شيعيان جهان مبارک باد.
💎 روایاتی ناب درباره ی آثار نماز آیت الله بهجت (ره): ✅ در فضل نماز فعلاً روایتی بالغ تر و رساتر از این روایت در نظرم نیست که ‌می‌فرماید: 📜 « أَلْصَّلاهُّ مِعْراجُ الْمُؤْمِنِ. » 📃 نماز، معراج و نردبان ترقّی مؤمن است.(۱) ✅ هم چنین در روایت داریم: 📜 « لَوْ یَعْلَمُ الْمُصَلّی مَا یَغْشاهُ مِنْ جَلالِ اللّه، مَا انْفَتَلَ مِنْ صَلاَتِهِ. » 📃 اگر نماز گزار ‌می‌دانست که از جلال الهی چه اندازه او را فرا ‌می‌گیرد، هرگز از نماز روی بر نمی‌گرداند. ✅ این عبارت برگرفته از دو روایت زیر است: ✳️ الف: 📜 « لَوْ یَعْلَمُ الْمُصَلّی ما فی هذَا الصَّلاهِ مَا انْفَتَلَ. »؛ 📃 (اگر نمازگزار ‌می‌دانست که چه چیز در این نماز نهفته است، هرگز از آن روی بر نمی‌گرداند.) (۲) و یا: 📜 « لَوْ یَعْلَمُ الْمُصَلّی مَنْ یُناجی، مَا انْفَتَلَ. »؛ 📃 (اگر نمازگزار ‌می‌دانست که با چه کسی مناجات ‌می‌کند، هرگز از آن روی بر نمی‌گرداند.) (۳) ✳️ ب: 📜 « لَوْ یَعْلَمُ الْمُصَلّی ما یَغْشاهُ مِنْ جَلالِ اللّه، ما سَرَّهُ أَنْ یَرْفَعَ رَأْسَهُ مِنْ سُجُودِهِ. »؛ 📃 (اگر نمازگزار ‌می‌دانست که در حال نماز تا چه اندازه جلال الهی او را فراگرفته است، خوش نمی‌داشت که سر از سجده بردارد.) (۴) ✳️ و نیز از حدیث 📜 « کُلُّ شَیْ ءٍ مِنْ عَمَلِکَ تَبَعٌ لِصَلاتِکَ. » 📃 (تمام اعمال تو [در قبول یا ردّ] تابع نمازت ‌می‌باشد.) (۵) 💡 معلوم ‌می‌شود که نماز از همه ی اعمال عبادی بالاتر است؛ ✳️ اما از حدیث 📜 « لَمْ یُنادَ بِشَیْ ءٍ کَما نُودِیَ بِالْوِلایَهِ. » 📃 (به هیچ چیز به اندازه ی ولایت فرا خوانده نشده است.) (۶) 💡 استفاده ‌می‌شود که ولایت از بین عبادات خَمْس (پنج گانه) (نماز، روزه، زکات، حجّ و ولایت) از همه بالاتر است. ⭕️ علّت آن چیست؟ آیا به اعتبار این که ولایت از عقاید و اصول است؟ و صلاه فرعیّت دارد؟ یا به اعتبار تلازم (=لازم و ملزوم بودن) ولایت است با آن چه مؤمنِ نمازگزار در نمازها تحصیل ‌می‌کند؟ ⬅️ در محضر بهجت، جلد اول، نکته ۱۳۳ ۱. ر.ک: بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۴۷ و ۳۰۳؛ و ج ۸۱، ص ۳۵۵، بیان مرحوم مجلسی رحمه اللّه ۲. کافی،ج ۳،ص ۲۶۵؛ وسائل الشیعه، ج ۴، ص ۳۲. ۳. من لا یحضره الفقیه، ج ۱، ص ۲۱۰؛ وسائل الشیعه، ج ۴، ص ۳۳؛ ۴. مستدرک الوسائل، ج ۳، ص ۸۰؛ بحار الانوار، ج ۱۰، ص ۱۱۰؛ خصال، ج ۲، ص ۶۳۲. نیز: ر.ک: بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۰۷. ۵. نهج البلاغه، ص ۳۸۳؛ وسائل الشیعه، ج ۴، ص ۱۶۱؛ بحار الانوار، ج ۳۳، ص ۵۸۱؛ ج ۷۴، ص ۳۹۲؛ ج ۸۰، ص ۱۴. ۶. اصول کافی، ج ۲، ص ۱۸ و ۲۱؛ وسائل الشیعه، ج ۱، ص ۱۷؛ بحار الانوار، ج ۶۵، ص ۳۳۲. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S5W69
🛑 کینه سفیانی نسبت به اهل بیت و شیعیان‌ ⭕️ کینه‌توزی، از بارزترین ویژگیهای سفیانی است که روایات مربوط به او از آن یاد می‌کند بلکه از آن روایات چنین برمی‌آید که نقش سیاسی او ایجاد فتنه مذهبی در میان مسلمانان و تحریک تسنّن علیه شیعیان تحت شعار یاری اهل سنّت است.. در حالیکه وی هوادار زمامداران کفر پیشه غربی و یهودیان و مزدور آنهاست، ✅ از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود: 🔸 «ما و اولاد ابو سفیان دو خاندان هستیم که بخاطر خدا با یکدیگر دشمنی داریم.. ما گفتیم خداوند راست گفت و آنها گفتند خداوند دروغ گفت.. ابو سفیان به جنگ پیامبر برخاست و معاویه فرزند ابو سفیان به جنگ علی بن ابی طالب رفت و یزید پسر معاویه به نبرد با حسین بن علی (ع) پرداخت و سفیانی به مصاف حضرت قائم (ع) برمی‌خیزد.» (۱) ✅ همچنین از امام باقر (ع) نقل شده است که فرمود: 🔸 «گویا من سفیانی (یا رفیق او) را می‌بینم که در زمینهای سرسبز شما در کوفه اقامت گزیده و منادی او ندا می‌دهد، هرکس سر یک تن از شیعیان علی را بیاورد هزار درهم پاداش اوست، در این هنگام همسایه بر همسایه حمله برده و می‌گوید این شخص از آنهاست، گردن او را می‌زند و هزار درهم جایزه می‌گیرد، آگاه باشید که در آن روز، فرمانروائی شما بدست حرامزادگان خواهد بود.. و گویا هم‌اینک «شخص نقابدار» را می‌بینم. ▫️ پرسیدم: 🔹 شخص نقابدار کیست؟ ▫️ فرمود: 🔸 مردی است از شما که به خواسته شما سخن می‌گوید، نقاب می‌پوشد، شما را گرد آورده و می‌شناسد امّا شما او را نمی‌شناسید و مردان شما را یکایک با عیب‌جوئی بدنام می‌کند، آگاه باشید که او جز زنازاده‌ای نیست.» (۲) ▪️ البته ما در لبنان، نمونه‌‌هایی از این نقابدارها را که از مزدوران یهود و فالانژها و دیگران هستند دیده‌ایم که باهم به مناطق تحت نفوذ مسلمانان وارد شده و در حالیکه چهره‌های سیاه خود را زیر ماسکهای سیاه رنگ یا رنگهای دیگر مخفی ساخته‌اند مؤمنان را شناسائی و به همدستان خود معرفی می‌کنند و آنها مسلمانان انقلابی را محاصره و دستگیر و زندانی می‌کنند و یا به قتل می‌رسانند و سفیانی از دست‌آموزان این دشمنان است و نقابداران وی از نوع نقابداران این گروه هستند. ✅ روایت دیگری نیز وجود دارد که می‌گوید: 🔸 «سواران سفیانی به جستجوی اهل خراسان می‌آیند و شیعیان آل پیامبر (ص) را در کوفه می‌کشند، آنگاه اهل خراسان در جستجوی حضرت مهدی (ع) بیرون می‌آیند.» ▪️ و ما سیاست سفیانی را در سرزمین شام، با شیعیان در روایت مربوط به آغاز جنبش وی از «وادی یابس» (درّه خشک) بیان خواهیم کرد. ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۱۲۱ (1). بحار ج 52 ص 190. (2). بحار ج 52 ص 215. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W59
🌷 دل را ز علی اگر بگیرم چه کنم 🥀 بی مهر علی اگر بمیرم چه کنم 🌸 فردا که کسی را به کسی کاری نیست 🌹 دامان علی اگر نگیرم چه کنم 💐 ولادت با سعادت امیر المومنین، حضرت علی (ع) بر محضر امام زمان (عج) و بر همه عاشقان آن حضرت مبارک باد
آب حیات، حامد جلیلی.mp3
5.86M
🎧 آب حیات 🎙 حامد جلیلی 🌸 به مناسبت سالروز ولادت امیر المومنین حضرت علی (ع)
❇️ آیا نمی‌بینی که اگر بگویی شمشیر از عصا برنده‌تر است؛ شمشیر با برندگی‌اش تو را به‌خاطر این مقایسه سرزنش خواهد کرد؟ ( تشرّف ابو القاسم حاسمی با رفیع الدین حسین‌ ) 🗂 بخش اول: ▫️ عالم جلیل، شیخ ابو القاسم محمّد بن ابی القاسم حاسمی با یکی از علمای اهل سنّت به نام رفیع الدین حسین رفاقتی قدیمی داشت؛ به‌طوری‌که در اموال شریک و اکثر اوقات حتّی در سفر باهم بودند و هیچیک مذهب و عقیده خود را از دیگری مخفی نمی‌کرد و گاهی به شوخی‌ یکدیگر را ناصبی و رافضی می‌گفتند؛ امّا در این مدّت بین آنها بحث مذهبی نشده بود. تا آن‌که اتّفاقا در مسجد شهر همدان، که آن را مسجد عتیق می‌گفتند، بحث مذهبی میان این دو پیش آمد. در اثنای صحبت، رفیع الدین فلان و فلان (=ابوبکر و عمر) را بر امیر المؤمنین علیه السّلام برتری داد. ابو القاسم، رفیع الدین را ردّ کرد و حضرت علی علیه السّلام را بر فلان و فلان برتری داد. او برای مذهب خود به آیات و احادیث بسیاری استدلال کرد و مقامات و کرامات و معجزات بسیاری را که از امیر المؤمنین علیه السّلام صادر شده است، ذکر نمود؛ ولی رفیع الدین، مطلب را عکس نمود و برای برتری ابی بکر، به مصاحبت او با پیامبر صلّی اللّه علیه و اله در غار استدلال کرد و همچنین گفت: 🔹 ابو بکر از بین مهاجرین و انصار این ویژگیها را داشت که: اوّلا پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و اله داماد او بود؛ ثانیا خلیفه و امام مسلمانان شد. ▫️ و باز ادامه داد و گفت: 🔹 دو حدیث از پیغمبر صلّی اللّه علیه و اله در شأن ابی بکر صادر شده است: یکی آن‌که، تو به منزله پیراهن منی الی آخر. دوم این‌که، پیروی کنید دو نفری را که بعد از من هستند، ابو بکر و عمر را! ▫️ ابو القاسم حاسمی بعد از شنیدن این سخنان گفت: 🔸 به چه دلیل ابو بکر را برتری می‌دهی بر ❇️ سیّد اوصیاء ❇️ و سند اولیاء ❇️ و حامل لواء (صاحب پرچم هدایت) ❇️ و امام انس و جنّ ❇️ و تقسیم کننده جهنّم و بهشت ✳️ و حال آن‌که تو می‌دانی ایشان ❇️ صدّیق اکبر (راستگوی بزرگ) ❇️ و فاروق ازهر (جدا کننده حقّ از باطل) است ❇️ و برادر رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله ❇️ و همسر حضرت زهرا علیها السّلام می‌باشد. ✳️ و نیز می‌دانی که ❇️ هنگام هجرت رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله به سوی مدینه، امیر المؤمنین علیه السّلام در جای ایشان خوابید. ❇️ او با آن حضرت در حالات فقر و فشار شریک بود ❇️ و رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله در خانه صحابه به مسجد را بست، جز در خانه آن جناب ❇️ و علی علیه السّلام را برای شکستن بتهای کعبه بر کتف شریف خود گذاشت. ❇️ و پروردگار متعال او را با صدّیقه طاهره فاطمه زهرا علیها السّلام در آسمانها تزویج فرمود. ❇️ با عمرو بن عبدود جنگ کرد ❇️ و خیبر را فتح نمود. ❇️ به خدای تعالی به قدر چشم بهم‌زدنی شرک نیاورد به خلاف آن سه نفر. (که به تصریح خود اهل سنّت دهها سال بت‌پرستی کرده‌اند.) ❇️ رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله، علی علیه السّلام را به چهار نفر از پیامبران تشبیه نمود آن‌جا که فرمود: 🔶 هرکه می‌خواهد به آدم در علمش و نوح در حلمش و موسی در شدّتش و عیسی در زهدش نظر کند، به علی بن ابیطالب علیه السّلام بنگرد. ✳️ با وجود این همه فضایل و کمالات آشکار و با نسبتی که با رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله داشت و همچنین با برگردانیدن آفتاب برای او، چطور برتری دادن ابی بکر بر علی علیه السّلام جایز است؟ (ادامه دارد) ⬅️ برکات حضرت ولی عصر (علیه السلام)، صفحه ی ۲۲۰ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S4W71