eitaa logo
دکتر علی سعیدی
1.9هزار دنبال‌کننده
481 عکس
252 ویدیو
122 فایل
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی قم | استادیار گروه اقتصاد اسلامی https://qom.ac.ir/saeedi ارتباط: @a_saeedi
مشاهده در ایتا
دانلود
36.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️در این چند دقیقه کوتاه می توانید بخشی از اعترافات مهم علینقی مشایخی، موسس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف را در سال ۲۰۱۷ یا ۱۳۹۶ در یک کنفرانس خارجی، مشاهده کنید: 1️⃣هدف؛ توسعه جریان تکنوکرات در کشور 2️⃣انتقال موسسه موجود در سازمان برنامه و بودجه، به دانشگاه صنعتی شریف در قالب دانشکده مدیریت و اقتصاد و علت این انتقال 3️⃣مخالفت ابتدائی اعضای شورای دانشگاه شریف بخاطر صنعتی بودن این دانشگاه 4️⃣تفکر اقتصادی؛ اقتصاد بازار آزاد لیبرال پ.ن: ⛔️نکته مهم این است که تحصیل کرده های تحت این تفکر، در دوران های مختلف، یا مسئولیت های مهم اقتصادی داشته اند و یا مشاوران اقتصادی دولت ها بوده اند. 〽️تدوین و ترجمه این بخش از سخنرانی ایشان، برای اولین بار توسط کانال جبهه تمدن ساز انقلاب اسلامی صورت گرفته است. @jebhetse
دکتر علی سعیدی
⚠️در این چند دقیقه کوتاه می توانید بخشی از اعترافات مهم علینقی مشایخی، موسس دانشکده مدیریت و اقتصاد
اعتراف صریح و آشکار بنیانگذار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف! عاملان وضع موجود و اندیشه‌های ایشان را خوب بشناسید
🔸 همانطور که لازم بود در سده ۱۹ آثار آدام اسمیت «این نخستین نظریه پرداز بزرگ مرحله‌ای از فعالیت بنگاه‌های سرمایه‌داری که ما آن را می‌نامیم» بازسازی شود تا با اقتصادی که تحت سیطره نظام کارخانه‌ای بود، انطباق یابد، اقتصاددانان مدرن نیز باید روابط اقتصادی را در چارچوب اقتصادی که تحت سیطره تعداد نسبتاً محدودی است و نیروی کار و مالک را از حوزه کنترل خارج کرده بازتوصیف کنند. 🔸 امروزه فعالیت جمعی شرکت‌های مدرن تا حد زیادی جای فردگرایی شرکت‌های خصوصی زمان آدام اسمیت را گرفته است لذا نظریه اقتصاد نه رقابت بلکه باید کنترل را مرکز توجه خود قرار دهد. گاردینر سی. مینز، انفکاک مالکیت و کنترل در صنعت آمریکا 🆔 @DrSaeedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢اقتصاد باید در خدمت فرهنگ باشد 🔹 وجه تمایز بین اقتصاد اسلامی و اقتصاد سرمایه داری چیست؟ 🔸 دکتر علی سعیدی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه قم 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از بیداری ملت
🔴آیت‌الله اراکی : در قم جنایت رخ داده است امروز به همراه جمعی از همکاران نظام مهندسی و مدیران و آقای ذوالنور (نماینده محترم قم و نائب رئیس مجلس) و ... خدمت آیت الله اراکی بودیم. ایشان طی سخنان کاملا صریحی، وضعیت موجود معماری و شهرسازی را به چالش کشیدند و در نقد توسعه عمودی و متراکم سازی شهرها سخنانی با این مضمون فرمودند: - اینکه شهرها را اینطور ساختید یا عقل نداشتید یا دین یا هر دو را نداشتید! اگر که این شهرهایی که ساخته شده و اکنون نتایج و آسیب‌هایش هویدا شده است طبق علم مهندسی شماست پس این علم غلطی است... - اگر بگویم در قم ( از منظر معماری و شهرسازی) جنایت رخ داد، مبالغه نیست! برای مثال بلوار حرم تا حرم که به خاطر این طرح، بافت فرهنگی و مسکونی اطراف حرم نابود شد. چرا نمونه نظم شهری که در آموزه‌های اسلامی داریم را نمی‌سازید؟ شهری هم که ما می‌گوییم از این شهرهایی که شما ساخته‌اید دیگر خراب‌تر نمی‌شود! یک بار هم آنچه اسلام می‌گوید را بسازید و امتحان کنید. - ما مشکل کمبود زمین نداریم، چرا بر سر نیاز مردم لجاجت می‌شود؟! بحث بر سر کمبود زمین و امکانات نیست بحث بر سر سود و منفعت سرمایه دارهاست. تراکم سازی فقط به سود سرمایه‌داران است و سودی برای مردم عادی ندارد. این تراکم‌سازی ها فقط به سود مافیای مسکن است نه مردم. زمین را به مردم بدهید و اجازه دهید خود مردم خانه بسازند. زمانه شناسی و صراحت ایشان همان چیزی است که به شدت نیازمند فراگیر شدن آن برای اصلاح وضع موجود هستیم. حقیر هم چند دقیقه‌ای در این نشست تبیینی مصدع شدم و در حضور آقای ذوالنور عرض کردم که آنچه در ۵۶۰ هکتاری پردیسان قم مبنی بر تغییر الگوی ساخت از ویلایی به آپارتمانی انجام شد (که ایشان از علل اصلی آن بود) نیازمند جبران مافات است، نه فقط در سطح شهر قم بلکه در مقیاس ملی (از باب جایگاه ایشان به عنوان نائب رئیس مجلس). اینکه به اسم اسلام و انقلاب از مردم انقلابی رای بگیریم و بعد دقیقا در خلاف آرمانهای انقلاب و در تناقض با سبک زندگی اسلامی، آن هم در شهر قم که مهد انقلاب است عمل کنیم موضوع مهمی است که قطعا نیازمند جبران مافات نه در کلام بلکه در عمل است. انشاالله تا دیر نشده و بیش از این زمان از دست نرفته است شاهد تغییر رویه عملی و نه کلامی دوستان در مقیاس ملی باشیم. ✍ بلد طیب 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 چرا در ایران سفته‌بازی بیشتر از تولید مورد توجه است؟ 🔹 تفاوت مشارکت در سود و مشارکت در تولید و سود چیست؟ 🔸 دکتر حمیدرضا مقصودی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه قم 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
هدایت شده از اقتصادینو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه‌سازی تعاونی‌ها 🎥 تعاونی‌ها بسیار پدیده‌ی مطلوبی هستند برای اقتصاد ما؛ سرمایه‌های خُرد را جمع میکنند، تک‌تکِ افراد را توانمند میکنند، اشتغالِ فراوان ایجاد میکنند؛ بعد اگر بشود این تعاونی‌ها را شبکه‌سازی کرد، در یک شبکه‌ای جمع کرد، یک مجموعه‌های عظیمی به وجود می‌آید. خیلی برکات دارد؛ این تعاونی‌ها را باید دنبال کنند ۱۳۹۸/۰۸/۲۸ دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها 📲 @eghtesadino2
وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌کند: 🔰 اولین‌مدرسه‌تابستانه‌اقتصاداسلامی در محورهای: ✔️ نقد نظریات اقتصاد مدرن و ارائۀ رویکردهای بدیل ✔️ ارائۀ رویکرد اسلامی به حوزه‌های توزیع اولیه، تولید، تجارت، اعتبارات و بازتوزیع ✔️ تطبیق رویکرد اسلامی با چالش‌های موجود نظام اقتصادی کشور ✴️ باحضور اساتید مطرح اقتصاد اسلامی و کارشناسان و مسئولین اقتصادی ✳️ مخاطبین: • دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم اجتماعی • فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری رشته‌های علوم اجتماعی • طلاب سطوح عالی حوزه‌های علمیه (این دوره ویژهٔ برادران است) 🗓️ زمان ثبت‌نام اولیه: از ۲۵ تا ۳۱ تیر 🌐 محل برگزاری: شهر مقدس قم 🗂️ ثبت‌نام در sahwa.ir (ظرفیت محدود) 📣 اطلاع‌رسانی: در بله: ble.ir/HSIE1402 در ایتا: eitaa.com/HSIE1402 ✨مدرســــــه‌تابســـــتانه‌اقتصــــــــاداســـلامـــی✨ 🆔 @HSIE1402
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 چگونه رزق و روزی و درآمدمان را افزایش بدهیم؟ 🔹 دکتر علی سعیدی عضو هیئت علمی دانشگاه قم 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
💢 اقتصاد اسلامی در بایکوت حوزه و دانشگاه 📌 عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: هر اندیشه ای، بدون مطرح‌شدن در فضای علمی و عمومی، نمی‌تواند به صورت جزیی به جوانب اجرایی و عملیاتی خود بپردازد و خود را تکمیل کند. فضای اقتصادی لیبرال سرمایه‌داری حاکم بر مجامع علمی، هیچگاه مجال مطرح شدن را به اقتصاد اسلامی نداده و نمی‌دهد؛ اگرچه دولت و نظام سیاسی، اسلامی شده ولی به لحاظ اقتصادی، اسلام در برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی دیده نمی‌شود و در این زمینه خلأ جدی وجود دارد. 🔹 ادامه مصاحبه را از طریق لینک زیر دنبال کنید. 📎https://iqna.ir/fa/news/4155881 🆔 @DrSaeedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰حذف حروف الفبای عربی توسط گشت ارشاد دولت ترکیه اگر این کارها را در ایران با فروشگاه‌هایی بکنند که اسمشان را با حروف انگلیسی نوشته‌اند، خودتان می‌دانید چه بلبشویی راه بیندازند! براساس قانون ممنوعیت به‌ کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه: «به منظور حفظ قوت و اصالت زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان هویت ملی ایران و زبان دوم عالم اسـلام و معـارف و فرهنـگ اسلامی، دستگاه‌های قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی کشور و سـازمانهـا، شرکتها و مؤسسات دولتی و کلیه شرکتهـایی کـه شـمول قـوانین و مقررات عمومی بر آنها مسـتلزم ذکـر نـام اسـت و تمـامی شـرکتهـا، سازمانها و نهادهای مذکور در بنـد (د) تبصـره (22) قـانون برنامـه دوم توسعه موظفند از به کار بردن کلمات و واژه‌های بیگانه در گـزارشهـا و مکاتبات، سخنرانیها، مصاحبه‌های رسـمی خـودداری کننـد و همچنـین استفاده از این واژه‌ها بر روی کلیه تولیدات داخلـی اعـم از بخـشهـای دولتی و غیردولتی که در داخل کشور عرضه می‌شود ممنوع است.» 🆔 @DrSaeedi
✡ سوم مرداد ١٢۵١ شمسی، روزی است که با بارون جولیوس رویتر، انگلیسی (با نام اصلی: اسرائیل بِر یوسافات) در زمان ناصرالدین‌شاه و با وساطت میرزا حسین‌خان سپهسالار منعقد شد. 👈 به‌موجب این قرارداد خفّت‌بار، ساخت هرگونه راه و راه‌آهن و سدّ از دریای‌مازندران تا خلیج فارس و بهره‌برداری از همهٔ معادن ایران (جز طلا و نقره)، ایجاد مجاری آبی و قنات و کانال برای کشتیرانی یا کشاورزی، ایجاد بانک و یا هرگونه کمپانی صنعتی در ایران، حق انحصار کارهای عام‌المنفعه، خرید و فروش توتون و تنباکو، بهره‌برداری از جنگل‌ها به‌مدت ٧٠سال و استفاده از گمرکات ایران به‌مدت ٢۵سال در ازای پرداخت ٢٠٠هزار لیرهٔ انگلیسی و سود ۵٪ در اختیار رویتر قرار گرفت!! 📚 بیشتر بدانیم: 📖 ساسون‌ها، سپهسالار و تریاک ایران 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-corruption/narcotic/7022 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 🇮🇷👉 @jscenter
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
32.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸زیست شهر نوین مولّد🌸 ♦️ چرا دولت زیر بار واگذاری زمین و ساخت مسکن تدریجی با وجود کاهش 83 درصدی هزینه‌ها نمیرود؟؟؟ @zistshahr
35.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 بررسی ابعاد روابط با عربستان 🔹 دکتر علی سعیدی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه قم 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢دوگانگی مذاکره و اقتصاد مقاومتی در جنگ اقتصادی 🔹 دکتر علی سعیدی عضو هیئت علمی دانشگاه قم 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
انجمن علمی اقتصاد دانشگاه ایت الله بروجردی با همکاری انجمن های علمی اقتصاد قم ،شهید چمران ،مشهد ،سمنان و حکیم سبزواری به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک برگزار میکند: 🔹صنایع کوچک و نقش آنها در اقتصاد ملی سر فصل ها • بررسی نقش صنایع در اقتصاد • حمایت از صنایع کوچک تا چه حد در رشد اقتصاد اثر گذار است؟ • لزوم حمایت از صنایع کوچک سخنرانان : 🔸 دکتر علی سعیدی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم 🔹 دکتر مرتضی افقه عضو هیئت علمی گروه اقتصاد شهید چمران 🔸 دکتر جعفریزدی مقدم عضو هئیت علمی گروه مهندسی صنایع حکیم سبزواری زمان : شنبه21 مرداد ساعت18 در بستر ادوب کانکت لینک ورود به جلسه : http://vc.abru.ac.ir/tjge/ 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻برای پیشرفت باید متصل به جهان شد؟! 🔹دکتر حمیدرضا مقصودی ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سیاست کلی نظام از نظریه اقتصاد‌ مقاومتی 🔹دکتر علی سعیدی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه قم 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
شرایط الان خیلی متفاوت است به ویژه اینکه ما در دوره سلطه نظام سرمایه داری با تکنولوژی تولید انبوه هستیم، و این چیزی است که در پیش از این نبوده، حتی مباحثی که آدام اسمیت درباره مزایای بازار آزاد رقابتی مطرح کرده مربوط به پیش از انقلاب صنعتی بوده، با انقلاب صنعتی و امکان تولید انبوه توسط یک یا چند تولیدکننده محدود، انحصار به ویژگی ذاتی نظام‌های اقتصادی تبدیل شده و رقابت حتی اگر وجود داشته باشد تنها در قالب «رقابت انحصاری» و آن هم بین غولهای صنعتی است. برای حکمرانی اسلامی در چنین شرایطی، باید دنبال شیوه مواجهه حضرت رسول صلوات الله علیه با انحصارگران و محتکران و رباخواران بود که عمدتا یهودی بودند. 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از اندیشکده قصد
💢 سلسله نشست های یکشنبه های اندیشه‌ورزی 🔹با موضوع: جدیت، جمهوریت،عدالت (روایت دیدار اخیر فعالان تعلیم و تربیت با رهبر انقلاب) 🔸با ارائه: حجت الاسلام دکتر محسن خاکی پژوهشگر حوزه عدالت و اقتصاد ⏰زمان: یکشنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۲ ساعت۱۸ 🏢مکان: اندیشکده قصد 📌پخش زنده از طریق کانال اندیشکده قصد در پیام‌رسان ایتا 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
✍️ فناوری پیچیدۀ مدرن که تنها عامل تفاخر غربی‌ها بر سایر ملت‌هاست، با مصرف روزافزون انرژی و آلایندگی گستردۀ محیط‌زیست، نه‌تنها زندگی را برای انسان امروز راحت و آسان نکرده است بلکه دغدغه‌های بسیاری را برای مهار عوارض جانبی آن برای انسان‌ها ایجاد کرده است. 🔸 این روزها از بالارفتن مصرف برق و کمبود انرژی و لزوم صرفه‌جویی در آن سخن زیاد گفته می‌شود. هم با ذهن تک‌سیلابی خود،‌ تنها راه مدیریت مصرف انرژی را آن می‌دانند تا با محروم‌کردن اقشار ضعیف از بهره‌مندی از انرژی، مقدار محدود آن را بین اغنیا توزیع کنند. 🔸 اما در دورۀ تمدن اسلامی که در آن به‌جای غلبۀ انگیزۀ سودمحوری و چپاول‌گری سرمایه‌داران (که امروزه دانش اقتصاد به‌نادرستی با آن مترادف شده است!) انگیزه‌های انسانی و الهی حاکم بود و به جای اقتصاد سودمحور، زیربنا بود، مسئلۀ استفاده از انرژی به گونۀ‌ دیگری حل می‌شد که نه آلایندگی داشت، نه پیچیده بود و نه در انحصار کسی. 🔸تنها اشکال فناوری‌های تمدن اسلامی‌ایرانی این بود که عاری از و برای عده‌ای خاص بود و البته برای توده‌های مردم بسیار پرمنفعت و پرسود بود. 🔸به جای دنباله‌روی کورکورانه از تکنولوژی حقارت‌آمیز مدرن، باید به گونۀ دیگری اندیشید و در مسیر دیگری و با رویکردی متفاوت نوآوری کرد. 🔗برای مطالعۀ سامانه‌های خنک‌کننده در معماری اسلامی‌ایرانی، لینک زیر را ببینید: https://dp-magazine.com/تهویه-طبیعی-در-معماری-سنتی/ 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از محسن قنبریان
📍 فقه در میدان سیاستگذاری اقتصادی چکیده ارائه حجت الاسلام قنبریان در مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی/ ۲۲مرداد۱۴۰۲ ✔️ در این ارائه تمایز "مکتب و نظام اقتصادی" با "علم اقتصاد" و با "روابط اقتصادی" معلوم و "فقه پیشرو" و "پیرو" معلوم می شود. • دکارت گفت: فرشته ای به او گفته کلید حل معماهای عالم ریاضیات است/ در شک دستوری اش هم بعد از خودِ شک، در "عدد"، شک نکرد! اینکه ریاضیات، تنها علم یقینی است و بقیه علوم باید به آن تاویل روند؛ یک آموزه فلسفی، معرفت شناسی و کلامی است، نه ریاضی! • در اقتصاد هم اینکه مثلا: - منشاء مالکیت چیست؟ کار یا سرمایه؟! - منشاء ارزش و قیمت چیست؟! کار یا کمیابی؟! پاسخش هرگز اقتصادی نیست! اقتصاد از آن پس شروع می شود. - کلام و فلسفه پاسخ داد: اقتضاء کرامت انسان این است که پس از خودِ انسان، "کار متصل" او ارزشمند باشد بعد "کار منفصل" و سرمایه! " مالکیت" مفهومی اعتباری است. اعتبار و مَجاز فرقش با دروغ این است که "حد و تعریف" چیزی به چیزی دیگر داده شود با لحاظ مشابهت. مالکیت انسان در صور خیالی و اعمال متصلش حقیقی است؛ بعدا حد این به ساخته ها و بافته هایش داده میشود و اعتبار مالکیت اعتباری برای آنها میشود. - در فقه و حقوق ثابت شد واحد اول مالکیت، کار است؛ چه در صورت "صناعت" چه "حیازت"؛ مالکیت های بعدی مثل بیع و هدیه و ارث، تبعی است. • حالا از آن بنیانها، نظام و مکتب اقتصادی بنا می شود؛ مثلا: - "همه بهره مندی ها باید از کار باشد" (نفی بورس بازی و کارهای فیک) - "کار موجب بهره مندی شود" (نفی استثمار) [ر.ک: مجموعه آثار مطهری ج۲۰] ⬅️ رابطه کارگر و ابزار تولید(سرمایه) چگونه باشد❓ الف) سود برای سرمایه، اجاره و دستمزد برای کارگر (مکتب سرمایه داری) ب) اجاره ابزار تولید، سود برای کارگر (نظریه شهید صدر و نظر اول شهید بهشتی) ج) تسهیم سود بین هردو (نظر شهید مطهری و نظر دوم شهید بهشتی) ❗️ مسیر اول علم اقتصاد: آن نظام ارزشی و مکتب اقتصادی که محقق شد یا در تحقق فرضی اش، روابط عینی و علیّ و معلولی بین اجزاء و ارکان قابل محاسبه و سنجش است که علم اقتصاد آن مکتب را شکل می دهد. • ادامه مثال: ❓ارزش و قیمت به چیست؟! چگونه محاسبه شود؟! - الف) قیمت کالا = میزان کار انجام شده (ابزار هم کار انباشته و مجسم است) - ب) میزان کار + کمیابی ! مثلا ماهی صید شده، کار کمتری از پرورش مرغ می برد پس ارزانتر است! قیمت، مال کالری و... نیست! (مثال شهید بهشتی) ❗️اگر در تور، ماهی کمیابی بود، حتما قیمت بالاتری در ساحل دارد؛ پس عرضه کم، قیمت را بالا می برد! - نه! اگر همین ماهی کمیاب بخواهد تحصیل شود (نه اتفاقی حاصل شود)، باز کار بیشتری می برد؛ پس معیار قیمت همان میزان کار است! (نظر شهید بهشتی)⬅️ لذا در نظام قیمت گذاری از "علم اقتصاد" (نه فقه و حکومت) می خواهد بر اساس این نظام ارزش، قیمت را معلوم کند. ❗️ مسیر دوم علم اقتصاد: روابط عینی و واقعی محاسبه می شود؛ مثلا ۲۰۰هزار کارفرما و حدود ۱۵میلیون کارگر! روابط عینی بر نظام و مکتب اثر می کند. ایده مکتبی بهشتی این است: همگانی شدن ابزار تولید (بند۲ اصل۴۳) از فقه می پرسد: شما در مالکیت شرط دارید که حتما اقلی باشد و درصدی از جامعه مالک و بقیه کارگر آنها باشند؟! فقه پاسخ می دهد: خیر! مالکیت چنین قیدی ندارد (حداکثر در مالکیت فرد قید دارد و مثلا معادن زیر زمین و جو بالای ملک او را مملوکش نمی کند) ⬅️ دخیل کردن خیل میلیونی توده ها در تولید میشود مکتب و نظامی مبتنی بر درک روابط عینی (نظر امام خمینی) • وقتی از چگونگی همگانی شدن ابزار تولید بپرسی؛ ایده های کارشناسی شکل می گیرد: - تعاونی: پیوند مالک های کوچک (نظریه شهید بهشتی) - کارگاه ها شرکت های کوچک: کوچک کردن صنایع (ایده رهبری در سال۹۵) - مالکیت عمومی صنایع بزرگ (ایده شهید مطهری) - و... ❗️ دو فقه: ۱) فقه پیشرو: در تفقه کامل از منظومه دین، و دیدن درست و دقیق روابط عینی حاکم بر اقتصاد، نظام و مکتب اقتصادی اسلام را در راستای تحقق قسط ،کشف می کند و با حرکت انقلابی خود، روابط عینی را منطبق بر نظام و مکتب می کند. ۲) فقه پیرو: روابط عینی و حاکم را برهم نمی زند، متاخر از آن حرکت کرده و نظامات و اقتضائات آن روابط عینی را امضاء یا ویرایش جزیی می کند! 🎙 صوت جلسه * برای وضوح بیشتر این مطالب را ببینید: - نمای فقه اقتصادی امام خمینی - اندیشه های اقتصادی امام و تحریف، تعطیل و تأویل ولایت مطلقه - شهید بهشتی و عدالت اجتماعی ☑️ @m_ghanbarian
🌟 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری دانشگاه قم برگزار می‌کند: 🏠 سومــــین رویــــداد مـــلی اقتصـــادی هجـــرت "خانه سلیمانی" 🔻 ویژه بانوان 📚 در محورهای: • نقش‌آفرینی بانوان در عرصه اقتصاد و اشتغال • خلق ارزش متناسب با الگوهای اقتصادی انقلاب اسلامی • ترسیمی از فناوری اجتماعی مطلوب برای حضور مؤثر بانوان در امور اقتصادی 🗓️ زمان برگزاری: ۲۲ تا ۲۵ شهریور ماه 📍محل برگزاری: دانشگاه قم ⏳ مهلت ثبت‌نام: تا ۱۰ شهریور ماه 🖥 نشانی ثبت‌نام: 🌐 www.hejrat3.ir 🔆 کانال اطلاع‌رسانی رویداد در پیام‌رسان‌های ایتا و بله: 🆔 @khanehsoleimani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلم را ببینید. این نیست، زندگی ایرانی بوده، زندگی‌ای توأم با لطافت و زیبایی همراه با معنویت و ارزشهای فرهنگی. تلفیقی از ماده و معنا است، حقیقتاً مزرعه آخرت است، روح دارد، به آسمان نزدیک است، حفظ حریم شریعت و ارزشهای الهی در آن آسان است، مادر و فرزندان آرامش دارند، مهمان‌داری ساده و پررونق است و... چنین گنجی را امروز کنار گذاشته‌ایم در جستجوی ! سود و سود و سود! فکر هم نمی‌کنیم که در این سراب‌گردی، چقدر هزینه برای خود و خانواده و جامعه‌مان درست کرده‌ایم، در این ! پی‌نوشت: فیلم مربوط به خانه تاریخی پهلوان رزاز است از بناهای تاریخی پایتخت. این خانه دارای شاه‌نشین، حوض‌خانه، مطبخ، اتاق‌های زاویه، خزینه و حتی بادگیر هم بوده است. 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از عماریار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 جدیدترین مستند از شهید منتشر شد / دانلود و تماشای رایگان «آقامصطفی» ⭕️ مستند «آقا مصطفی» همزمان با انتشار تقریظ‌‌‌ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم» منتشر شد. 🎬 حکایتی از جهاد فرهنگی شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» است و روایتگر دنیای جوانانی شده که وی با روش‌های نامتعارف، آنان را به سوی پایگاه بسیج جذب کرده است. آنهایی که ابتدا او را تحقیر و حتی کتک زده‌اند و امروز همان بچه محل بسیجی دیروز، برایشان شده «آقا مصطفی». 🎥 تماشای رایگان با بلیت اختیاری: 🌐 b2n.ir/amste را دنبال و به دوستان معرفی کنید، مرجع فیلم‌های سالم و جذاب و انقلابی👇 🆔 eitaa.com/joinchat/1460338702C7e130ac336