9.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کی اقتصاد بلد نیست؟
امروز ما هستیم که میگیم شما غربزدهها اقتصاد بلد نیستید...
#مجلس_تمدن_ساز
#سید_رضی
سید محمدرضا رضی بهابادی
نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه قم، جعفریه و کهک
کد انتخاباتی: ۵۰۸
🇮🇷#آنسوتر
@seyedrazy
https://eitaa.com/joinchat/702087192C6c7a764416
حرامبودن نمایندگی مجلس برای کسی که قانون اساسی را قبول ندارد
«اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئولیتی مشغول کار است، ولی آرمانهای نظام جمهوری اسلامی را آنگونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسّم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او #حرام_شرعی است. آنجایی که صحبت از مسائل اساسی نظام اسلامی است، آنجایی که وحدت دین و سیاست مطرح است، آنجایی که اصول قانون اساسی مورد نظر است، آنجایی که الزام به تبعیّت از دین و شریعت مطرح است، اگر یک مسئول عقیدهای غیر از این دارد، میتواند شهروند جمهوری اسلامی باشد -مانعی ندارد- اما نمیتواند مسئول باشد؛ بخصوص در مسئولیتهای بالا. مدیران ارشد، نمایندگان مجلس و مسئولان عالیمقام قوّه قضایی»
(بیانات دیدار با مردم اصفهان ۸۰/۸/۸)
کسی که از انحصار و احتکار فروشگاههای زنجیرهای بزرگمقیاس دفاع میکند، بندهای ۲ و ۵ #اصل_۴۳ قانون اساسی را قبول ندارد!
کسی که انحصار مجوزهای تولیدی را میپذیرد که ابزار تولید را در اختیار گروههای خاص قرار میدهد، به بند ۲ #اصل_۴۳ قانون اساسی پایبند نیست!
کسی که با حمایت از مرتفعسازی، امکان تامین مسکن ارزان و تامین نیازهای اساسی انسان در مسیر رشد او را از بین میبرد، خلاف بند اول #اصل_۴۳ قانون اساسی عمل کرده است!
کسی که به جای #آزادسازی_تولید خودرو و لوازم خانگی و نساجی و...، از واردات حرف میزند، بر خلاف بند ۸ #اصل_۴۳ قانون اساسی حرف زده است!
کسی که با تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای ضروری مخالفت میکند و طرفدار سیاستهای #گرانسازی است، بند اول #اصل_۴۳ را نقض کرده است!
کسی که از #بانک_خصوصی حمایت میکند بند ۵ #اصل_۴۳ را قبول ندارد!
کسی که از شکاف حقوق و دستمزد دفاع میکند و به تعیین سقف و کف دستمزد اعتراض دارد به بند ۳ #اصل_۴۳ پایبند نیست!
کسی که با خودکفایی در محصولات کشاورزی و دامی و صنعتی مخالف است بند ۹ #اصل_۴۳ را انکار کرده است!
با چشم باز ببینید به چه کسی رای میدهید.
🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
شب آخر تبلیغات، معمولا شب اشراف و ثروتمندان است که ریخت و پاش کنند و با پوستر و بنر، خیابان های شهر را رنگارنگ کنند.
عنوان انقلابی و غیرانقلابی هم ندارد.
گام اول و دوم هم ندارد.
هر کسی که ریخت و پاش می کند، پشت هر لیست و عنوانی که پنهان شده باشد، حداقل دو رذیله اخلاقی را به همراه خود دارد که سم مهلک انتخابات است.
۱- اسراف و تبذیر و اشرافیت گرایی
۲- متعهد شدن به افرادی که بی محابا برایش خرج کرده اند.
این خودش یک شاخص است برای شناخت سره از ناسره.
در این انتخابات، همه عنوان انقلابی دارند، پس باید شاخص های دقیق تری را برای شناخت انتخاب کنیم.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
سلام علیکم
پس از بررسیهای دقیق مواضع کاندیداهای انتخابات قم، بنده به افراد زیر رای میدهم:
سید رضی ۵۰۸
دکتر شربتی ۷۷۲
دکتر رئیسی ۷۳۳
🆔 @DrSaeedi
در این ساعات باقیمانده به شروع انتخابات، یادمان باشد که مهمتر از اینکه چه کسانی به مجلس راه بیابند، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است که امیدواریم به بهترین نحو محقق شود و مشت محکمی بر دهان بدخواهان ملت ایران باشد.
🆔 @DrSaeedi
🔺️رشد ۳۵ درصدی سهم دانشآموزان ۵ دهک اول برای ورود به مدارس سمپاد
وسط خبرهای انتخاباتی، این خبر توجهم را جلب کرد. البته مدارس تیزهوشان خیلی پدیده خاصی نیست و رویکردهای تکبعدی و نادرستی دارند اما همین که انحصار صاحبان پول و ثروت شکسته شود خودش مطلوبیت دارد.
امیدواریم دولت مردمی با همکاری مجلس تمدنی تازهنفس، تمامی مراکز انحصار و تمرکز قدرت و ثروت را متلاشی کند و سرمایههای ملت را به صاحبان اصلی آن برگرداند.
🆔 @DrSaeedi
تنزل فرهنگ به کالا و سرقت آن برای کسب سود
انجمن جهانی چهارم، مستقر در سوئد، در حال حاضر علیه نئوشامنیسم غربی مبارزه می کند و علنا میگوید:
«اروپایی-آمریکایی ها سرزمین های بومی، منابع بومی، کودکان بومی، تصاویر فرهنگی بومی و اخیراً سود بومیان را به سرقت برده اند. اکنون، آنها معنویت بومی را نیز می گیرند. همه این دزدیها نقض حاکمیت بومی - حق ذاتی ملتهای بومی برای اداره خود و حفظ سرزمینها، فرهنگها و اقتصادهای متعلق به خود است.»
این انجمن استدلال میکند که در فرهنگ مصرفکننده غربی، اقلام و مراسم آیینی بومی به ابزارهایی برای پیشرفت شخصی یا کالاهایی که میتوانند در بازارهای بینالمللی مبادله و فروخته شوند، تنزل پیدا میکنند.
گردشگری کالایی شدن فرهنگ را ترویج می کند (گرین وود 1989). شرکت های توریستی به سرعت مراسم و سنت ها را به عنوان ابزاری برای به دست آوردن مشتری به بازار عرضه می کنند.
🆔 @DrSaeedi
گرامیداشت آثار و افکار دکتر محمدحسین تمدن جهرمی
سخنرانان:
دکتر حسین راغفر
دکتر سیدهادی عربی
دکتر سیدمهدی زریباف
دکتر ابوالفضل پاسبانی صومعه
دکتر علیاکبر ناسخیان
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ساعت ۱۰ تا ۱۲:۳۰
دانشکدۀ اقتصاد دانشگاه تهران
پیوند حضور مجازی:
https://webinar.ihcs.ac.ir/b/ihc-1qj-osz-jg8
🆔 @DrSaeedi
دوگان بخش خصوصی-بخش عمومی و نسبت آن با مردم و حکومت اسلامی
دعوای بخش خصوصی و بخش دولتی همان دعوای سرمایهداران و حاکمان است که از ابتدای شکلگیری مدرنیته در اروپای قرن هفدهم و هجدهم به وجود آمد. طبقۀ شهرنشین نوظهور آن موقع که متشکل از تجار و صاحبان صنایع بزرگ و بانکداران بود، مذهب کلیسایی و حکومت پادشاهی را دو مانع اساسی بر سر حداکثرسازی منافع و سود تجاری خود میدیدند و لذا با طرح ایدۀ لیبرالیسم، جدالی فکری و فرهنگی و سیاسی را علیه این دو قدرت حاکم آن روز به راه انداختند.
کلیسا و مذهب خیلی زود از عرصۀ سیاست کنار زده شد و حکومت پادشاهی هم یا مشروطه شد و به «قانون عرفی» مصوب مجلس محدود شد یا اینکه تبدیل به جمهوری شد که در آن عمر حکومت هر رئیس محدود به چند سال میشد. در این نظم جدید، اصولا طبقۀ سرمایهدار نوظهور بود که حق رأی داشت چون اینها بودند که با پرداخت مالیات، مخارج دولت را تأمین میکردند و بنا بر اصل «هر آن کس که نان دهد فرمان دهد!» طبیعتا اینها هم در دولت مدرن نفوذ چشمگیر پیدا کردند.
با این حال، با ظهور پیامدهای ناگوار و ظالمانۀ نظام سرمایهداری و تحت فشار اعتراضهای تودههای مردم، دولتها وادار شدند تا حدودی مسئولیت حفظ و حراست از منافع ملی را بپذیرند و از مردم بیدفاعی حمایت کنند که در نظام سرمایهداری تبدیل به مزدبگیرانی مستضعف و فاقد قدرت و رسانه شده بودند.
در این تمدن، هر زمان که سرمایهداران خیالشان از اعتراض آحاد مردم کمی آسوده میشود، در چپاول منابع ملی و گرفتن اختیار انحصاری آن از دولت اندکی درنگ را روا نمیدانند و با شعارهای فریبندهای مثل «خصوصیسازی» از لزوم کوچکسازی دولت یا به تعبیر دقیقتر، کوتاهکردن دست دولت از مالکیتها و مدیریتها و بهرهمندیهای اقتصادی دم میزنند. اگرچه سرمایهداران که برای فریب مردم نام «بخش خصوصی» را بر خود مینهند و خود را «مردم» معرفی میکنند، دولتها را متهم میکنند که ناکارآمدند و مدیران دولتی را ناتوان از ادارۀ ثروتهای عمومی میدانند، اما هیچگاه نمیگویند که اگر این ثروتها در اختیار سرمایهداران منفعتجویی بیفتد که از سر سوزن سودی هم فروگذار نمیکنند، چه چیزی گیر مردم عادی خواهد آمد!
دعوای بخش خصوصی و بخش عمومی همان دعوای سرمایهداران با دولتهای مدرن است و از این دعوا نه خیری به آحاد مردم میرسد و نه ارتباطی با حکومت اسلامی دارد. در حکومت اسلامی، مردم، یعنی آحاد مردم نه معدود سرمایهدارانی که خود را مردم معرفی میکنند، ولینعمت جامعهاند و مشروعیت نظام اسلامی از رأی «آحاد مردم» ناشی میشود نه از رأی مالیاتدهندگان ثروتمند و سرمایهدار! و حاکم اسلامی با استفاده از منابعی که دراختیار دارد شامل انفال و خمس و زکات و خراج و جزیه و... مسئول تأمین سطح زندگی متوازن و وافر برای عموم مردم است.
حکومت اسلامی، اساسا #حکومتی_مردمی است و در آن تعارضی میان مردم و حاکم وجود ندارد و این برخلاف دولتملت مدرن است که از یک سو تحت نفوذ سرمایهداران است و از سوی دیگر تحت تاثیر افکار عمومی و فشارهای اجتماعی مجبور به حفظ منافع ملی است نه اینکه ذاتا ارادهای برای بهبود وضع آحاد مردم داشته باشد.
🆔 @DrSaeedi