31.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سرمایهداری از آنچه فکر میکنید به شما نزدیکتر است!
فروشگاههای #بزرگ_مقیاس به اضافه #بنگاهداری_بانکها به اضافه #رانت_های_دولتی به اضافه #تبلیغات_بازرگانی، ارکان اصلی نظام سرمایهداری رانتی-غارتی در کشور هستند که نه به نظام ولایت فقیه، نه جمهوری اسلامی و قانون اساسی و نه حتی منافع ملی و عموم مردم وفادار نبوده و برای تکاثر ثروت خود، از هیچ عملی فروگذار نیستند. در فتنهها و اغتشاشها هم صفبندی باسابقههای آنها علنی شده و تازهواردها هم به تدریج در فتنههای بعدی آشکار میشوند.
آن وقت دانشکدهها و رسانههای همین چپاولگران، انگشت اتهام تورم و بیکاری را به سوی آن بخش از حکومت روانه میکنند که در برابر این چرخه اقتصادی-فرهنگی-سیاسی ایستاده است و با سیاستهای کنترلی خود، تا حدی آن هم نه خیلی زیاد، میخواهد منفعتی را هم برای مردم تضمین کند.
همه کسانی که به نوعی از #گرانسازی حمایت میکنند و سیاستهای کنترلی دولت از نظارت بر بازار و تعرفه و مالیات گرفته تا قیمتگذاری دستوری را نقد میکنند و خواهان کنار رفتن دولت و آزادشدن پولآشامان سرمایهداری هستند، در این ظلم فاحش شریکاند، چه دولتی باشند و چه مجلسی و چه خبرنگار و استاد و معلم و معمم و...
#پینوشت
اینکه دولت را یک کل یکپارچه بدانیم یا همینطور بازار را، چیزی جز خاماندیشی نیست. تقابل دولت-بازار مربوط به ما نیست، آن را بخشهایی از بازار درست کردهاند که بخشهایی از حکومت را مانعشان هستند از سر راه بردارند. دقت کنید که در اقتصاد اسلامی، اصالت با عدالت و اعطای حقوق آحاد مردم است و هردوی دولت و بازار مکلف به عدالت هستند.
🆔 @DrSaeedi
این لیست قیمت همان خودروهای وارداتی است که با هیاهوی رسانهها قرار بود برای طبقه متوسط و در رقابت با خودروهای تولید داخل وارد کشور شود تا بازار خودرو تسکین پیدا کند.
کدام طبقه متوسط یا ضعیف میتواند این خودروها را بخرد؟ حجم این واردات چقدر است که بتواند تقاضای سالانه بیش از یک میلیون خودرو را تامین کند؟ چه کسانی از این واردات منتفع میشوند؟ چه میشود که سیاستگذاران ما زیر بار چنین تصمیماتی میروند؟ تکلیف تولید داخلی چه میشود وقتی تولیدکنندگان خودرو در رقابتی شوم با وارداتچیها به دنبال واردات خودروی ساختهشده نهایی میروند؟
مشکل صنعت خودرو یک راهحل دارد و آن آزادسازی تولید در مقیاس کوچک یا به تعبیر دقیقتر، مردمیسازی صنعت خودرو است.
🆔 @DrSaeedi
📌دفتر مدلسازی اقتصاد ایران با همکاری اندیشکده قصد و انجمن علمی معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار میکند:
🔷️ کارگاه آشنایی با روشهای کاربردی در اقتصاد سنجی
(ویژه دانشجویان اقتصاد کارشناسی ارشد و سال آخر کارشناسی)
👤مدرس کارگاه:
محمد صادقی
(دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه UIUC)
هزینه: ۲۰۰ هزارتومان
تخفیف برای دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام
زمان:
🗓 یکشنبه سوم دیماه
⏰ ساعت ۱۳ الی ۱۶
مکان:
📍دانشگاه امام صادق علیهالسلام، سالن شهید مطهری
📎 برای ثبتنام از طریق لینک زیر اقدام فرمایید:
http://B2n.ir/d95195
❌ مهلت ثبتنام: شنبه ۲ دیماه ❌
_
❇️ انجمن علمی دانشجویی معارف اسلامی و اقتصاد
🆔 https://ble.ir/isef_isu
🆔 @DrSaeedi
دکتر علی سعیدی
📌دفتر مدلسازی اقتصاد ایران با همکاری اندیشکده قصد و انجمن علمی معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام ص
توصیه میکنم دانشجویان اقتصاد این کارگاه را از دست ندهند.
🎙️مصاحبه خواندنی با دکتر توموکو شیمویاما (پرستو شادپیام) تاریخ نگار و ایرانشناس ژاپنی مقیم ایران
🔸 نگرش سرمایهداری لیبرالیستی غربی به انسان مثل کالاست و این نگرش در مورد زنها بیشتر است. انقلاب کبیر ایران در تضاد با نگرش سرمایهداری لیبرالیستی غربی حاکم بر جهان قیام کرد و هدفش تغییر این نگرش غلط حاکم در جهان بود و پیامش به صورت خلاصه این بود که: «انسان کالا نیست» ولی این موضوع در خود کشور ایران کمتر درک شده است.
🔸 انسان در مذهب شیعه، برخلاف ادیان دیگر اختیار دارد و جبرگرا نیست. همچنین شیعه پویا و دینامیک است و خودش را در هر شرایط زمانی جدید، احیا و نو میکند و دگماتیست نیست. در مذهب شیعه مفهوم خدا کاملاً ایرانی و جهان شمول و خیلی مهربان و عادل است و در همه جا حضور دارد، در صورتیکه مفهوم خدا در مذاهب دیگر تحت تأثیر فرهنگ قومی ـ قبیلهای سامی، به معنی جبار تلقی میشود.
🔸 آنچه در جامعه امروزی ایرانی دیده میشود با تاریخ، تمدن، فرهنگ و هویت ایرانی ـ اسلامی، منافات آشکار دارد و از طرف دیگر به هیچ وجه نشانی از مدرنیسم و مدرنیته ندارد. ژاپنیهای عملگرا در دوران میجی همزمان با دوران قاجار تصمیم گرفتند مدرن شوند، ولی هویت خویش و سنتیترین آداب و رسوم خویش را نگه داشتند و حتی لیبرالیسم آمریکایی را که متکی بر سرمایهسالاری و سودپرستی بود، قبول نکردند و به کارسالاری تغییر دادند و به خود آمریکاییها آموزش دادند.
🔸 حصر رسانهای در غرب به شدت وجود دارد و از آن مهمتر حصر علمی، پژوهشی، فرهنگی و گردشگری است که آن نیز وجود دارد. به عنوان مثال، ژاپنیها مانند غربیها اصلاً تفاوت بین شیعه و سنی را نمیدانند
🔸 پس از دوران دفاع مقدس، جامعه ایران به بهانه پیشرفت و مدرنیته و دوران گذار با سوء مدیریت حاکم، به یکباره دچار رانتخواری و فساد همه جانبه و دیوانسالاری مفرط و بیعدالتی گسترده و تظاهر و تقلب و ریاکاری شده است و این انقلاب بزرگ جهانی از مسیر اصلی خویش بازمانده است و گاه به عقب رفته است و اغنیا و اشقیا هر کاری که خواستند، انجام دادند و بدترین مدل ضد حبشری، فرهنگ سرمایهداری در ایران حاکم شده که در کمال تعجب از نظر اقتصادی نیز ضد تولید است و این به معنی فاجعه و نابودی است.
https://tn.ai/910295
🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از مُنحطّ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #اقتصاددانزاتدان
قسمت اول: گران کن!
حرف مرد یکیه!
حرف اقتصاددانزاتدان هم یکیه!
👑 سخن بزرگان:
هنر این نیست که برای هر مشکلی یک راهکار بدی!
هنر اینه که برای هر مشکلی "یک راهکار" بدی!
🐪 شما تا حالا شنیدید یه اقتصاددان بگه قیمت یه چیز باید بیاد پایین؟ (به جز دستمزد کارگر)
مُنحطّ|ترجمان رسانههای لیبرال
💢 @monhaTT
هدایت شده از ستاد همکاری حوزه و وزارت اقتصاد
#سلسله_نشست_های_علمی_گمرک_و_تجارت_خارجی
🔴 کارگروه گمرک و تجارت خارجی ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارائی با همکاری اندیشکده قصد و مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار می کند:
#نشست_علمي_تخصصی
🔹 با عنوان : تجارت خارجی ایران در بخش کشاورزی، فرصت ها و چالش ها
🔹 ارائه کننده: دکتر مهدی عرفانیان
🔹 دبير علمی: حجت الاسلام دکتر محمد زارعی محمودآبادی
⏰ زمان: پنجشنبه 7 دی 1402 ساعت 8
📍مکان : ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارائی واقع در اداره کل امور اقتصادی و دارایی قم - سالن کنفرانس حضرت معصومه (س)
🎥 همراه با پخش زنده از کانال ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارائی:
🌐 https://eitaa.com/sahwa1
لینک ایتا جهت هماهنگی شرکت در نشست به صورت حضوری
https://eitaa.com/eco_islamic
#ستاد_همکاری_حوزه_علمیه_و_وزارت_امور_اقتصادی_و_دارایی
#کارگروه_گمرک_و_تجارت_خارجی
#اندیشکده_قصد
#مرکز_آموزش_تحقیقات_و_ظرفیت_سازی_گمرک.
🟢 ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی
❇️https://eitaa.com/sahwa1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتصاد لیبرالیستی با سیاست و دین و شریعت کار دارد، با تربیت و فرهنگ کار دارد، با معماری و شهرسازی کار دارد، با سیاست خارجی و امنیت ملی کار دارد و در همه این عرصهها با اسلام تعارض دارد، آن وقت عدهای هنوز میپرسند آیا اسلام را به اقتصاد و جامعه و تربیت و معماری و شهرسازی کاری هست؟!
🆔 @DrSaeedi
🔰 انجمن های علمی اقتصاد و اقتصاد اسلامی دانشگاه قم با همکاری اندیشکده قصد و مجمع عالی اقتصاد مقاومتی برگزار می کنند🇵🇸
📝💯دوره آموزشی طراحی جنگ اقتصادی علیه صهیونیسم (1)
🛢 تحریم نفتی رژیم صهیونیستی
🕎 هرم اقتصاد صهیونیستی
🌀 جنگ ترکیبی علیه صهیونیسم
✅ با حضور:
🔸دکتر علی سعیدی
پژوهشگر اقتصاد نفت🔸حجت الاسلام دکتر سید محمدرضا رضی
پژوهشگر اقتصاد صهیونیسم🔸استاد حسین عباسی فر
پژوهشگر اقتصاد رسانه⏰ یک شنبه 10 دی 1402 ساعت 13 تا 17 📍دانشگاه قم، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، سالن جلسات نهاد رهبری 〰️〰️〰️〰️ 💠جهت ثبت نام لینک پرس لاین را تکمیل نمایید 🔻ویژه عموم برادران 📜 همراه با اعطای گواهی معتبر 🆔 @eghtesad_eslaami 🆔 @tesaq_eitaa
#کالازدایی
🔸 تبدیل جنبههای هرچه بیشتر زندگی انسانها به کالا به موازات تغییر شکل انتظارات ارزشها و هنجارهای ما برای همترازشدن با نیازهای کسب و کار از خصیصههای تاریخ سرمایهداری است.
🔸 جزء اساسی هر دیدگاه انتقالی جنگیدن برای بازپسگیری زندگیهایمان از بازارهای سرمایهداری است: اعلام اینکه سلامتی ما، اشتیاق ما به یادگیری و داشتن سقفی بالای سرمان نباید وابسته به توانایی پرداخت ما باشد. این چیزها باید جزء حقها باشد نه کالاها.
🔸 هر بار که حقی به کالا تبدیل میشود قدرت انگیزه سود برای تحت سلطه درآوردن زندگیهایمان افزایش مییابد.
در مقابل هر وقت پروژههای جمعی ما چیزهایی را از فضای بازارهای سرمایهداری حذف میکنند چنگال سرمایه داری روی زندگیهایمان را تضعیف میکنیم.
جنبشهای اجتماعی برای کالازدایی از برخی جنبههای زندگی مبارزهای طولانی کردهاند و برای برهههای کوتاهی هم موفق بودهاند...
پیامبران جدید سرمایه، نوشته نیکول اشاف، صفحه ۱۵۳
---------------------------------------
مهمترین نکته جالب توجه در این نوشته، راهکار رهایی از سلطه سرمایهداری و فرایند فزایندۀ کالاسازی است که در قرن هجدهم از زمین و کار و سرمایه به عنوان اصلیترین عوامل تولید آغاز شد و دامنه آن در قرن بیستم و بهویژه در دهههای اخیر به مدد گسترش جریان نئولیبرالیسم، به کالاسازی دانش و آموزش و بهداشت و امنیت و واگذاری مسأله تولید و توزیع آنها به بازار ظاهراً آزاد رقابتی منتهی شده است و با همین دستفرمان در آیندهای نه چندان دور به کالاسازی خانواده و تهماندههای فرهنگ اصیل انسانی چشم طمع دوخته است، اگرچه مسائلی مانند کالاسازی زن و بلکه نوع انسان، نه به صراحت بلکه در عمل از مدتها پیش آغاز شده و طرفداران حقوق زن و حقوق بشر، آگاهانه یا ناآگاهانه، در صف اینان قرار گرفتهاند.
شکلگیری جبهه مقاومت علیه سرمایهداری در منطقهای از جهان که بیشترین چالش را با سرمایهداری مدرن و اینک پسامدرن داشته اگر بتواند بشر امروز را از دام کالاسازی رهایی بخشد و الگوی جدیدی را براساس طرح انبیای راستین برای سعادت بشر ارایه دهد ( همان که امام #تئوری_اداره_جامعه مینامید) میتواند امیدبخش بشر خسته قرن بیست و یکم برای آیندهای روشن در فردای سرمایهداری باشد.
🆔 @DrSaeedi