eitaa logo
دکتر علی سعیدی
1.9هزار دنبال‌کننده
482 عکس
252 ویدیو
122 فایل
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی قم | استادیار گروه اقتصاد اسلامی https://qom.ac.ir/saeedi ارتباط: @a_saeedi
مشاهده در ایتا
دانلود
آنطونیوس حنانیا ، متفکر مسیحی و استاد جامعه شناسی و روانشناسی که سالهای طولانی عمرش را در اروپا به تحقیق پرداخته است ،در گفتگو با روزنامه الوفاق: 🔺در قرن های گذشته دختران پاک و عفیف مسیحی را فریب دادند و حجاب را به اسم آزادی از سرشان برداشتند. سالها گذشت تا امروز اروپایی ها فهمیدند حجاب محافظ نجابت آنها بود. 💢تاریخ اروپا را بخوانید و از کسانی که کمی سنشان بالاتر است بپرسید که هنوز یادشان می آید. در سالهای دور اگر در اروپا زن یا مردی ناپاک یود انگشت نمای مردم می شد و مردم به دلیل آنکه او فردی بی اخلاق بود او را طرد می کردند، ولی امروز بلایی بر سر کشورهای اروپایی آورده اند که بیمارستان هایشان از فرزندان بدون پدر و مادر پر شده است و این نتیجه سیاست های استعماری صهیونیست هاست. 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
⭕نقدی علمی و مستدل بر اتهام‌های دکتر غنی‌نژاد در مناظره شبکه افق درخصوص چپی و سوسیالیستی خواندن دیدگاه‌های شهید بهشتی (قسمت اول) 🖋سعید سیدحسین‌زاده، دکترای اقتصاد 💡از نظر شهید بهشتی دولت نباید کارفرمای بزرگ شود و دولت سالاری ممنوع است/ اقتصاد مردمی؛ الگوی جایگزین شهید بهشتی در برابر اقتصاد دولتی است ♦ در مناظره تلویزیونی چند روز پیش، دکتر غنی‌نژاد اقتصاددان لیبرال، مدعی شد اساس اصول اقتصادی قانون اساسی جمهوری اسلامی کاملاً متأثر از تفکر چپ بوده و اتفاقاً از اسلام در مواد اقتصادی اثری نیست. وی معتقد بود بنی صدر و شریعتی نقش مهمی در تدوین قانون اساسی داشتند و باتوجه به فوت شریعتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، وی در کنار بنی‌صدر از «شهید بهشتی» به عنوان شخصیتی که در جهت‌گیری چپ و سوسیالیستی قانون اساسی مؤثر بوده است، نام می‌برد. ♦ برای بررسی درستی یا نادرستی این ادعا، باید به مشروح مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی مراجعه کرد که در چهار جلد چاپ شده است. ♦با توجه به ویژگی های نظام‌های سوسیالیستی سه سؤال از اندیشه شهید بهشتی پرسیده شده و بدان پاسخ داده می شود: ❓سؤال اول) آیا شهید بهشتی به آزادی های فردی و انگیزه ها و منافع شخصی در فعالیتهای اقتصادی توجهی نداشته است و مانند نظام‌های سوسیالیستی معتقد به اصالت جامعه و فداکردن شخصیت افراد در راستای اهداف جامعه است؟ ♦ شهید بهشتی صراحتاً مبنای «اصالت جامعه» مدنظر سوسیالیست‌ها را رد میکنند. ایشان معتقدند دو نوع جامعه وجود دارد: جامعه کاپیتالیستی که اقتصاد خودشان را به بهای محروم کردن دیگران ارتقا داده اند و یک دسته هم که اقتصاد را برنامه خودشان قرار دادهاند، ولی به آزادگی انسان با توجه به تمام ابعاد انسانی خود توجهی نکرده‌اند (جامعه سوسیالیستی). ♦ شهید بهشتی معتقد است از منظر اصول اسلامی؛ مسئله اصلی تأمین آزادگی انسان‌هاست که اقتصاد را ما برای آن مقدمه می‌دانیم و نه هدف اصلی و بنابراین ایشان پیشنهاد می دهند در مقدمه اصل 43 قانون اساسی کلمه «برای تأمین آزادگی انسانها» اضافه شود (ص1450). ♦ برخلاف رویکردهای کاپیتالیستی و سوسیالیستی، شهید بهشتی آزادی اقتصادی واقعی برای افراد را قبول داشته‌اند که هم خود را در شکل، محتوا و ساعات کار نشان میدهد و هم در منع اعمال روز برای تحمیل کار و بهره‌کشی از افراد (ص1480). از نظر ایشان نه مانند اقتصاد سوسیالیستی باید افراد را تحمیل به انجام کاری کرد و نه مانند اقتصاد سرمایه‌داری به بهانه آزادی نیروی کار باید کارگر را استثمار کرد و شرایط کاری او را به نوعی ترسیم کرد که موجب استثمار و بهره کشی از کارگر شود (ص1480-1479). ♦ شهید بهشتی مانند دیدگاه برخی اقتصاددانان لیبرال، کارگر را به عنوان «نیروی کار» یعنی به عنوان کالایی که در چهارچوب عرضه و تقاضای بازار قیمتی برای او تعیین می‌شود که همان دستمزد است نمی بیند، بلکه برای کارگر به عنوان انسانی والا «نقش رهبری» قائل است. ❓سؤال دوم: آیا از نظر شهید بهشتی اقتصاد باید دولتی باشد و دولت مانند یک برنامه ریز مرکزی به صورت مستقیم و متمرکز در همه امور اقتصاد دخالت کند؟ ♦ از نظر شهید بهشتی نظام اقتصاد اسلامی مطلوب نظامی است که در آن آزادی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی برای افراد هست و دولت‌سالاری اقتصادی نیست، ولی در عین حال این فاصله‌های کُشنده میان زندگی و درآمدها هم نیست و مردم می‌توانند واقعاً از نظر اقتصادی احساس برادری نسبت به یکدیگر داشته باشند(ص1477). ♦ایشان درخصوص بند دوم اصل 43 قانون اساسی تأکید می‌کند برای پیشگیری از اینکه مثل برخی کشورهای سوسیالیستی در برخی ادوار نشود که دولت کارفرمای بسیار بزرگ شود، عبارت «به صورتی که دولت به صورت یک کارفرمای بزگ درنیاید» به این بند اضافه می‌شود. وی در توجیه اینکه چرا نباید دولت به صورت یک کارفرمای بزرگ دربیاید، مسئله استثمار کارگر را مطرح می‌کند. ♦ از نظر وی کارگر نباید استثمار شود، حال فرقی نمیکند که زمام امر او را به یک کارفرمای بزرگ شخصی بدهیم و یا اینکه دولت فرد را استثمار کند(ص1469). برای مطالعه گزارش تفصیلی به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://www.qudsonline.ir/news/868280
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
🎉 سومین دوره معرفی زیست‌شهرهای نوین مولّد 🎉 الگویی ارزان و امکان‌پذیر، برای حل مشکلات ، ، و احیای خانواده محور، شاداب و سالم ایرانی 🏡🛠👷‍♂️👨‍👩‍👧‍👦 حالا می‌تونید در این دوره به شکل ثبت‌نام کنید👇👇 B2n.ir/zistshahr3 B2n.ir/zistshahr3 ✅ بصورت (آفلاین)؛ با امکان شرکت از سراسر کشور ✅ بصورت فشرده در 5 ساعت ✅ همراه با اعطای پایان دوره از طرف اندیشکده زیست‌شهر ⏱ مهلت ثبت‌نام: 15 اردیبهشت ماه در کانالمون هم عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1847066952Cfcb8fc8ce2
«دانشگاه‌های غربی مدرن، به ادعای خودشان، در ابتدا برای کشف حقیقت ایجاد شدند اما بعدها این را فراموش کردند و صرفا به دنبال حل مسائل رفتند.» دکتر کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم 🆔 @DrSaeedi
از نگاه اسلام، باید ناشی از سعی و و تلاش باشد؛ بنابراین پول‌ها و ، ، ، ، ، به علت ارتباط با فلان شخص و رباخواری، مخالف منطق قرآنی و دستور پروردگار است. وجود مصادیقی از مُترَفین و انسان‌های غرق در ثروت و فساد و غرور در جامعه، ناشی از قطع شدن ارتباط درآمد با کار و تلاش است. فرهنگ‌سازی در این زمینه، کار بسیار دشوار و بلندمدت اما کاملاً ضروری است و هر گام در مبارزه با فساد، گامی در ایجاد این فرهنگ است. بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، ۱۴۰۲/۲/۹ 🆔 @DrSaeedi
از کرامات لیبرال‌ها که فقط از خودشون بر می‌یاد و ما، اداشون رو هم نمی‌تونیم در بیاریم: «بنده پیرو هایِک هستم. کسی که لیبرالیسم را فهمیده باشد، پیرو هیچکس نمی‌شود!» دکتر!! بذار بین دو جمله‌ی صد در صد متناقضت به اندازه‌ی یک نفس فاصله بیفته! 🆔 @DrSaeedi
دانشجوی پر انگیزه را استاد یا فرد بی‌تعهدی ناامید و بدبین می‌کند که به او می‌گوید «با وجود این مشکلات با چه دل خوشی اینجا مانده‌ای و درس می‌خوانی؟ کشور را رها کن و برو! البته پاسخ رسا و بی‌لکنت جوان مؤمن، مبارز، آگاه و هوشمند این است که بله مشکلات وجود دارد اما من و فرزندان و هم‌میهنانم سالهای طولانی می‌خواهیم در این کشور زندگی کنیم پس درس می‌خوانم و مبارزه می‌کنم که مشکلات را برطرف کنم. بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از اندیشکده قصد
🔹کارگاه یک روزه اصول سیاست‌ها و نهاد‌های اقتصادی جمهوری اسلامی🔹 🖇آشنایی با اصل 43 و 44 و سیاست‌های کلّی اصل 44 قانون اساسی ➖➖ ✔️با ارائه‌هایی از: دکتر علی سعیدی حجت‌الاسلام نجات‌بخش دکتر رضا غلامی حجت الاسلام قنبریان دکتر حمید ابدی ➖➖ 🕰 زمان برگزاری: پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1402 از ساعت 7:30 الی 16:30 ➖➖ 🔻نحوه ثبت نام در کارگاه: کارگاه به صورت مجازی و با تعداد شرکت کنندگان محدود برگزار می‌شود جهت ثبت نام می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید: ✅ ارسال پیامک به شماره: 09100931084 ✅ از طریق سایت مدرس نگاه: http://www.negahschool.ir/product/workshop-economy/ ➖➖ 🔹مدرسه تفکر و نوآوری نگاه 🔹دبیرخانه هم‌اندیشی پیشرفت اسلامی ایرانی 🔹مرکز علوم نوین اسلامی(معنا) ➖ ➖ 🌐https://eitaa.com/maana_hamandishi @QasdWay
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور مسعود درخشان: اقتصاد اسلامی کار ساده‌ای نیست... چیزی را می‌خواهید منسوب به خدا کنید، منسوب به دین کنید بازیچه که نیست... حتی اگر تمام عمرتان را بگذارید، گوشه‌ای از مسائل روشن شود و یک پرتوی بیفتد به دانش اقتصاد اسلامی برای ما کافی است ما می‌گوییم اقتصاد اسلامی؛ این حرف خیلی بزرگ است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 بزرگان زیادی جان خود را برای اهتزاز این پرچم فدا کرده‌اند. ما به جز نق‌زدن و شکوه‌کردن از سختی‌ها، جان‌دادن که بماند، آیا تکلیف خود را انجام داده‌ایم؟! 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از اندیشکده قصد
🔷️همایش استانی ایده های برتر با محوریت "مهار تورم و تحقق شعار سال" 🔻ویژه دانشجویان دانشگاه های استان قم 🗓 مهلت ارسال آثار : تا ۳۱ اردیبهشت ◽️جزئیات شیوه نامه و ارسال آثار در پیامرسان ایتا @hamayeshqom 🔻معرفی نفرات برتر جهت همکاری با پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد و ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت اقتصاد و دارایی کشور ⏰ ۸خرداد | ساعت : ۱۵ 🔻دانشگاه قم ، تالار شیخ مفید(ره) 🔸روابط عمومی دانشگاه قم @university_of_qom
هدایت شده از اندیشکده قصد
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سلسله نشست‌های یکشنبه‌های اندیشه‌ورزی 🔹با موضوع: در جستجوی راه سوم ساخت رؤیای اقتصاد ایرانی 🔸با ارائه: حجت‌الاسلام حسین مهدی‌زاده
🔴 در ایران پس از اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، از بین رفته بود، در دهه هشتاد و پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴، دوباره تجدید حیات کرد. 🔸 اهداف اصلی از سیاست‌های اصل ۴۴ این موارد بود: - شتاب بخشیدن به رشد اقتصاد ملی. - گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به‌منظور تأمین عدالت اجتماعی. - ارتقاء کارآیی بنگاههای اقتصادی، و بهره‌وری منابع مادی و انسانی و فناوری. - افزایش رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی. - افزایش سهم بخشهای خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی. - کاستن از بار مالی و مدیریتی دولت در تصدی فعالیتهای اقتصادی. - افزایش سطح عمومی اشتغال. - تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار‌ها. ❓سوال ما این است که به پیشبرد کدامیک از این اهداف کمک کرده‌اند که اگر این بانک‌ها نبودند، آن پیشرفت‌ها حاصل نمی‌شد؟! 🔅 این را هم اضافه کنم که در این سیاست‌ها، تأکید اصلی در بخش بانکداری، واگذاری بانک‌ها به «بنگاه‌ها و نهادهای غیردولتی» و «شرکت‌های سهامی عام» بوده است اما ظاهرا مجریان و ذینفعان، فقط به توجه کرده‌اند! 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از اندیشکده قصد
💢جلسه دکتر بهادری جهرمی، سخنگوی محترم دولت با ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی 🔹در این جلسه صمیمانه که پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم برگزار گردید، جناب آقای دکتر بهادری جهرمی سخنگوی محترم دولت با ابراز خرسندی از تشکیل ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارائی بر تداوم ارتباط حوزه علمیه و دولت تاکید داشتند و تشکیل این ستاد را بازوی پرتوانی برای دولت جهت حل مشکلات و مسائل با رویکرد اسلامی دانستند. 🔸ادامه خبر در لینک 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
📣 بی‌مقدمه: ❗️ هیچ وقت نماد عظمت ما نبوده و نیست، ظلم‌های رضاشاه و خیانتهایی که برای زدودن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی از کشور ما انجام داده هنوز هم آثارش ماندگاره! نمونه‌های از آن است. ❗️ تمام داشته‌های تمدنی ما و تمام نهادها و نظامات مردمی و اسلامی را زیر پا گذاشت و بنا داشت به تقلید از آتاتورک، رئیس جمهور ترکیه، تمام کشور را از سر تا پا، غربزده کند. ❗️ ساختار دولت مدرن را به کشور ما تحمیل کرد، همین دولت ناکارآمد تصدی‌گر میراث رضاشاه است تازه الان دولت خیلی مهارشده و خوب شده ولی زمان رضاشاه،‌ دولت با دیکتاتوری کامل برخورد می کرد و به کسی پاسخگو نبود. ❗️علت اینکه مردم ایران در برابر تبعید رضاشاه توسط انگستان واکنش خاصی نشان نداند، ناراحتی مردم از او بود وگرنه اگر مردم او را دوست می‌داشتند قطعا در برابر انگستان مقاومت می کردند، کمااینکه مردم در برابر تبعید امام خمینی (ره) مقاومت کردند و نهایتا انقلاب اسلامی پیروز شد. 🆔 @DrSaeedi
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 23 اردیبهشت ، سالگرد شهادت دانشجو دانشگاه قم حجه الاسلام محمد تقی توکل، در سال 1361 در جریان عملیات بیت المقدس. یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای دانشجو ، گرامی باد. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 https://eitaa.com/ac_qom_shahed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 فیلم/ در زمان تحویل اقتصاد از حکومت پهلوی کل صادرات ما می‌توانست تنها نیاز وارداتی سه روز را تامین کند/ قانون اساسی ما بعد از انقلاب دستاوردهای بزرگی برای مردم داشت (۳) 👤 دکتر فرشاد مومنی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه: عده ای برای صنعت ضعیف و ناتوان دوره پهلوی اشک تمساح می ریزند/ بعد از پیروزی انقلاب همین قانون اساسی باعث شد تا چند سال عوارض بیماری هلندی گریبان اقتصاد ما را نگیرد/ با اتکا به قانون اساسی که این افراد مافیایی آن را سوسیالیستی می دانند برای اولین بار در تاریخ در دوران جنگ یک نفر هم بر اثر قحطی با اپیدمی نمرد/ در ۲۰ سال دوران پهلوی امید زندگی تنها ۱ سال بیشتر شد، ولی در دوران ده ساله بعد از پیروزی انقلاب امید به زندگی ۱۰ سال افزایش پیدا کرد، این دستاورد قانون اساسی ما بود/ قانون اساسی افتخارات بزرگی در تاریخ بعد از انقلاب رقم زده است. 🆔 @DrSaeedi
از اقتصاد براساس آمار بانک مرکزی، سهم مخارج دولت از کل تولیدناخالص‌داخلی بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ به‌طور میانگین تنها ۱۴/۵ درصد بوده است! این در حالی است که عموما در رسانه‌ها اینگونه تبلیغ می‌شود که دولت ما بسیار بزرگ است! 🆔 @DrSaeedi
نشریه اقتصادنامه.pdf
20.88M
نشریه ی علمی _دانشجویی" اقتصاد نامه " چاپ ۱۰ و ۱۱ ، اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ 🔻صاحب امتیاز :" انجمن علمی اقتصاد " 🔹 خودتحقیری ، عامل تورم و رکود 🔸️بازی برد _ برد برای ایران 🔹حماسه ی ۵۷٪ یا بانگ تورم 🔸مالیات بر عایدی سرمایه 🔹مسئله ی اصلی تورم است ! 🔸فریب بزرگ 🔹یک قطره از دریای اقتصاد اسلامی 🔸 زیست شهر نوین مولد 🔹تشریح شعار سال
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علم اقتصاد منم! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
📣 نظریه «بازار»، ضد عدالت است 🔸 مفهومی است که اتفاقا اگر مطلق انگاشته شود، و به عنوان محور یک علم [یا دانش] Market Theory در نظر گرفته شود، ضد است و اصلا آمده است که عدالت نباشد و فضایی را به نفع اغنیاء و مستکبرین ایجاد کند. اصلاً این کمک به طاغوت است. اما طوری مطرح می‌شود که درواقع عدالت همین است. 🔸 البته این نگاه تزویری در ادبیات غرب خیلی فراوان است. وقتی می‌گوید ، منظورش است. یعنی مفاهیم را در معنای مخالف خودش به کار می‌گیرد. 🔸 وجه تمایزی که به لحاظ نظری می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که اصلاً عدالت علم است. یعنی وقتی وارد حوزه اندیشه می‌شود به دنبال کشف منزلت‌‌ها، مواضع، جایگاه‌ها و کشف مواضع منطقی برای تحلیل و نشان دادن راه برای رفتن و تحقق و اقامه عدالت است. 🔸 بر همین اساس یکی از ویژگی‌هایی که عدالت اسلامی یا عدالت ولایی دارد، جنس «اقامه» است. یعنی علمی از جنس اقامه و در این علم خیلی فاصله‌ای بین نظر و عمل نیست. یعنی شما وقتی دارید تئوری‌پردازی می‌کنید، تئوری‌پردازی شما معطوف به عینیت است. 🔸 حالا این مفهوم «بازار» در تفکر غرب به همه چیز تعمیم داده شده است و دیگر برای همه چیز بازار تعریف می‌کنند. تئوری مارکتینگ را مطرح می‌کنند و نعوذبالله حتی اگر به آنها اجازه دهید برای پیامبران هم تئوری بازار قرار می‌دهند. 🔗متن کامل: https://tn.ai/2607777 🔗فیلم: https://tn.ai/2595573 🆔 @DrSaeedi
شما نمی‌دانید! 🎙سوال خبرنگار: شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین المللی را مطالعه نکرده‌اید. تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گیر و دار یک زندگی اجتماعی درگیر نبوده‌اید. آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمی‌آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی‌توانید درک کنید؟ 🔅 پاسخ حضرت امام قدس سره: ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی‌ای که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده است را شکسته‌ایم. ما خود چارچوب جدیدی ساخته‌ایم که در آن را ملاک دفاع و را ملاک حمله گرفته‌ایم. از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم ، حال شما اسمش را هرچه می‌خواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هرکسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی‌دانم و بهتر است که ندانم. صحیفه امام، ج۱۱، ص ۱۶۰ 🆔 @DrSaeedi