#سورة_المائدة
... وَ مَنْ يَكْفُرْ بِالْإِيمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِينَ (آیه، ۵)
بصائر الدرجاتِ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَامِرٍ عَنْ مُحَمَّدِ الْبَرْقِيَّ عَنِ الْحُسَيْنِ بْن عُثْمَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْن الْفُضَيْلِ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عليه السلام عَنْ قَوْلِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَتَعَالَى وَ مَنْ يَكْفُرْ بِالْإِيمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ قَالَ
تَفْسِيرُهَا فِي بَطْنِ الْقُرْآنِ وَمَنْ يَكْفُرْ بِوَلَايَةِ عَلِيٍّ وَعَلِيَّ هُوَ الْإِيمَانِ
از محضر امام باقر علیه السلام در مورد این آیه سوال شد؛ فرمودند: تفسیر آن در بطن قرآن است و منظور از کفر به ایمان در آن، کفر به ولایت علی علیه السلام است،
همانا که علی علیه السلام ، همان ایمان است.
📚منابع
تفسير العياشي ج ۱ ص ۲۹۷. بحارالأنوار (ط - بيروت)، ج۶۹، ص: ۹۸ | بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۳۵، ص:۳۴۸ | بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج ۳۵، ص ۳۶۹ | أمالي الصدوق: ۲۹۶. بحارالأنوار (ط - بیروت)، ج۳۸، ص: ۱۰۵|
عضويت:👇👇
✅ @duzduzani_ir
💐الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
الحمدالله الذی هدانا لهذا و کنا لنهتدی، لو لا ان هدانا الله
🌸18 ام ذی الحجة، عید غدیر را به مولانا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان امیرالمومنین تبریک و شادباش عرض می نمائیم.
و با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تجدید پیمان می بندیم.
📣 کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی
🆔 @duzduzani_ir 👈
💠يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ
🔹ای پیامبر! آنچه از سوی پروردگارت [درباره ولایت و رهبری علی بن أبی طالب امیرالمؤمنین (علیه السلام)] بر تو نازل شده ابلاغ کن؛ و اگر انجام ندهی پیام خدا را نرسانده ای. و خدا تو را از [آسیب و گزند] مردم نگه می دارد؛ قطعاً خدا گروه کافران را هدایت نمی کند.
📗#سوره_مائده، آیه 67
📣 کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی
🆔 @duzduzani_ir 👈
💠عید غدیر از بزرگترین اعیاد شیعیان است.
در روز هجدهم ذیحجه سال دهم هجرت، پیامبر اکرم(ص) به دستور خدا امام علی(ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد. واقعه غدیر در سفر حجة الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم روی داد.
🔰اعمال روز عید غدیر
🔸روزه گرفتن
🔸غسل کردن
🔸خواندن زیارت امین الله
🔸خواندن دعای ندبه
🔸گفتن این تهنیت در هنگام ملاقات مؤمنین: "اَلحمدُ لِلهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسّکینَ بِولایةِ اَمیرِالمؤمنینَ و الائمةِ المَعصومینَ علیهم السلام"
🔸پوشیدن لباسهای نیکو
🔸زینت کردن
🔸استعمال بوی خوش
🔸صله رحم
🔸اطعام مومنین
🔸خواندن زیارت غدیریه
🔸خواندن نماز عید غدیر. وقت خواندن این نماز هنگام ظهر است. این نماز دو رکعت است و در هر رکعت سوره حمد و بعد از آن، ده مر تبه سوره اخلاص، ده مرتبه آیه الکرسی و ده مرتبه سوره قدر خوانده میشود و برای این نماز ثواب بسیاری ذکر شده است.
📚اقبال الاعمال ۴۶۴_۴۷۰، زادالمعاد ۳۲۳_۳۲۸
📣 عضويت:👇👇
✅ @duzduzani_ir
📷#گزارش تصویری مراسم #عید_غدیر خم و مراسم عمامه گذاری در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی
📣 کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی
🆔 @duzduzani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عید سعید غدیر مبارک باد
💐💐 الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین علی بن ابی طالب و الائمة علیهم السلام🌸🌸
عضويت:👇👇
✅ @duzduzani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹چطور شد که ما نتوانستیم، فرزندانمان را ... دوستانمان را ... به ولایت امیرالمومنین دعوت کنیم و غدیر و ولایت را به آنها اشراب کنیم؟!
ما کار نکردیم....
عضويت:👇👇
✅ @duzduzani_ir
فرازی از خطبه ی غدیر
📣 کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی
🆔 @duzduzani_ir
💐#ولادت با سعادت حضرت باب الحوائج، اباالرضا، حضرت #موسی_بن_جعفر علیه السلام را به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و حضرت بقیه الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان حضرت تبریک عرض می نماییم.
📣 کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی
🆔 @duzduzani_ir 👈
💐20 ذی الحجّه #ولادت _امام_کاظم علیه السلام
بنا بر فرمایش امام حسن عسکری علیه السلام، حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام در ماه ذی الحجّه سال 127 هـ در «ابواء» بین مکّه و مدینه بدنیا آمد. (1)
اسم شریف آن حضرت موسی و کنیه ی مشهورش ابو الحسن و ابو ابراهیم است.
القاب آن حضرت:
کاظم و صابر و صالح و امین است، امّا لقب مشهور آن حضرت همان کاظم است یعنی خاموش و فرو برنده ی خشم. (2)
پدر بزرگوارش حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و مادر آن حضرت عُلیا مخدّره حمیده ی مصفّاة است.(3)
حضرت صادق علیه السلام فرموده اند:
«حمیده» تصفیه شده از هر دنس و بدی مانند شمش طلا است، و پیوسته ملائکه او را حراست و پاسبانی می نمودند تا به من رسید؛ به سبب آن کرامتی که از حقتعالی است برای من و حجّت بعد از من. (4)
کمال الدین شافعی درباره موسی بن جعفر علیهما السلام می گوید:
اوست امام کبیر القدر، عظیم الشأن، کثیر التهجَد، مُجدّ در اجتهاد، مشهور به عبادات، مواظب بر طاعات، مشهور به کرامات.
شب را با سجده و قیام به روز می آورد و روز را با تصدّق و صیام به آخر می رسانید، و به سبب حِلم بسیار و گذشتش از جرم تقصیر کنندگان در حقش «کاظم» خوانده شد. آن حضرت در مقابل کسی که به او بدی کرده بود احسان می کرد، و کسی را که به او جنایتی کرده مورد عفو قرار می داد.
به جهت کثرت عبادتش «عبد صالح» نامیده شد و به «باب الحوائج الی الله » معروف شد، زیرا که هر کس متوّسل به آن جناب شده به حاجت خود رسیده، کراماته تحار منها العقول. (5)
دلائل ولادت آن حضرت در ماه ذی الحجّه:
1. روایت حضرت عسکری علیه السلام که فرموده اند:
امام کاظم علیه السلام در ابواء بین مکّه و مدینه در ماه ذی الحجه سال 127 هـ به دنیا آمدند. (6)
2. ابو بصیر نقل می کند در سالی که حضرت کاظم علیه السلام متولّد شدند من در خدمت حضرت صادق علیه السلام به سفر حجّ رفتم (ماه ذی الحجّه ایّام حجّ) چون به منزل ابواء رسیدیم حضرت برای ما چاشت طلبید، و غذای بسیار و نیکو آوردند.
در اثنای خوردن طعام پیکی از جانب «حمیده» عیال حضرت به خدمت آن حضرت آمد و عرض کرد که حمیده می گوید:
فرمودید چون اثر ظاهر شد شما را خبر کنم ... پس حضرت شاد و خوشحال برخاست و رفت و بعد از اندک زمانی شکفته و خندان بر گشت، در حالی که آستین های خود را بالا زده بود.
عرض کردیم:
خداوند دهان شما را همیشه خندان و دل شما را شاد گرداند، حال حمیده چگونه است ؟
حضرت فرمودند:
حق تعالی پسری به من عطا کرد که بهترین خلق خداست ... . (7)
3. منهال قصاب می گوید:
در ایّام حجّ از مکّه به قصد تشرّف به مدینه بیرون رفتم. هنگامی که به ابواء رسیدم دیدم خداوند مولودی به حضرت صادق علیه السلام عطا فرموده است. من زودتر از آن حضرت به مدینه وارد شدم و آن حضرت یک روز بعد ازمن وارد شد و سه روز مردم را اطعام کرد. (8)
4. (اگر چه احتمالی بیش نیست):
در 15 ماه ذی الحجّه بنابر مشور ولادت حضرت هادی علیه السلام است، و حال اینکه از امام زمان علیه السلام این دعای شریف منقول است: اللّهم انی اسئلک بالمولودین فی رجب محمد بن علی الثانی و ابنه علی بن محمد المنتجب ... . (9)
پس کلام امام عصر علیه السلام دلالت بر ولادت حضرت جواد و حضرت هادی علیهم السلام در ماه رجب دارد، و بنابر روایت ابن عیاش ولادت حضرت هادی علیه السلام در 2 یا 5 رجب واقع شده است. (10)
از طرفی کنیه ی مشهور امام کاظم علیه السلام ابو الحسن سپس ابو ابراهیم است و کنیه ی امام هادی علیه السلام هم ابو الحسن است.
شاید مطالبی که در مورد ولادت ابو الحسن علیه السلام در ذی الحجّه ذکر شده مراد امام هادی نباشد، بلکه حضرت موسی بن جعفر علیه السلام باشد چرا که روایت ولادت حضرت کاظم علیه السلام در ذی الحجّه و ولادت امام هادی علیه السلام در ماه رجب است.
📚 منابع
1. دلائل الامامة: ص 303.
2. تاریخ موالید الائمة: ص 35. بحار الأنوار: ج 48، ص 11.
3. کافی: ج 1، ص 477. و ... .
4. کشف الغمة: ج 2، ص 212. الأنوار البهیّه: ص 179.
5. دلائل الإمامة: ص 303.
6. کافی: ج 1، ص 385. و ... .
7. المحاسن: ج 2، ص 418. و ... .
8. مصباح المتهجد: ص 805.
9. همان: ص 804. بحار الأنوار : ج 50، ص 116.
عضويت:👇👇
✅ @duzduzani_ir
#سورة_المائدة
... وَ مَنْ يَكْفُرْ بِالْإِيمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِينَ
تفسير العياشي عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عليه السلام قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ تَفْسِيرٍ هَذِهِ الْآيَةِ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِالْإِيمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ ؛
فَقَالَ يَعْنِي بِوَلَايَةِ عَلِيٍّ عليه السلام وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ
از تفسیر این آیه از محضر امام باقر علیه السلام سوال شد؛ فرمودند:
یعنی [ کفر به ] ولايت على عليه السلام که این چنین شخصی در آخرت از خسارت دیدگان است.
📚 منابع
تفسير العياشي ج ۱ ص ۲۹۷. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۶۹، ص: ۹۸ | بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۳۵، ص:۳۴۸ | بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج ۳۵، ص۳۶۹ | أمالي الصدوق: ۲۹۶. بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج۳۸، ص: ۱۰۵ |
عضويت:👇👇
✅ @duzduzani_ir
🔰«با معیار فلسفه و عرفان نمی توان فتوا داد»
🎙بیانات مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی در مورد #مبانی #فقه_شیعی
آقایان باید توجه کنند که فقه شیعه اصیلترین فقه اسلامی است که بیش از هزار سال در یک راه صحیح سیر کرده است و امروزه همان فقه مرحوم شیخ مفید، شیخ طوسی و سید مرتضی اعلی الله مقامهم است که یک درخت تنومند شده است.
شیعه باید به فقه خود ببالد که فقهی اینگونه اصیل دارد، اگر فردی اهل فن باشد و فقه شیعه را با فقه عامه مقایسه کند می فهمد که شیعه در فقه اسلامی، به قیاس، استحسان و امثالهم تکیه نکرده است بلکه مدارک فقهی اش، قرآن و روایات است و ضمناً ائمه علیهم السلام فرموده اند باید در صحت و سقم روایات قرآن را اصل قرار داد، بنابراین اساس فقه شیعه و رویه صحیح ما، تمسک به روایات ائمه علیهم السلام و قرآن می باشد .
روشن است با فلسفه و عرفان نمی شود در فقه اسلامی فتوی داد و بزرگان ما همواره توصیه به فقه جواهری و سنتی کرده اند
لذا به آقایان توصیه میکنم در بیان مبانی فقه شیعه احتیاط کنند و فقه سنتی را زیر سوال نبرند که در واقع اینگونه کلمات، توهین به تمام علماء و بزرگان شیعه از صدر اول تا عصر حاضر همچون مفید ها و سید مرتضی ها وطوسی ها و حلی ها و شهیدین و بروجردی ها و حکیم ها و خوئی ها اعلی الله مقامهم است.
30/4/1401
📣 کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی
🆔 @duzduzani_ir 👈
🌺 گفتن و شنیدن و خواندن فضائل امیرالمؤمنین علیهالسلام، موجب آمرزش گناهان
امام صادق علیهالسلام از پدران طاهرینشان از رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله روایت فرمودند:
🍃 «خدا براى برادرم علىّ بن ابیطالب علیهماالسلام، فضائل بيشمارى مقرّر كرده است؛ هر كه یک فضيلت او را با اعتراف قلبی به آن ذكر و بیان كند، خدا گناهان گذشته و آيندهاش را بيامرزد، گرچه با گناه جن و انس به محشر آيد؛ و هر كه یک فضيلت از او بنويسد، تا آن نوشته باقی است، فرشتگان برايش طلب آمرزش کنند؛ و هر كه به فضيلتى از او گوش دهد، خدا گناهانى را كه با گوشش انجام داده بيامرزد؛ و هر كه به یک نوشته از فضائلش نگاه كند، خدا گناهانى را كه با چشمش كرده ببخشاید.»
سپس فرمودند:
💠 «نگاه کردن به علىّ بن ابیطالب علیهماالسلام، عبادت است؛ یاد و ذکر او، عبادت است؛ ايمان بنده پذيرفته نيست جز به ولايت او و برائت از دشمنانش!»
📚 بحار الانوار (علامهمجلسی)، ج۳۸، ص۱۹۶
عضويت:👇👇
✅ @duzduzani_ir
#آیه_مباهله #24_ذی_الحجه
مباهله یعنی طرفین، یکدیگر را #لعن می کنند، و لعن روی هر کدام اثر کرد، آن طرف دروغگوست
پيامبر خدا (ص) به #مسیحیان نجران فرمود: با من #مُباهله كنيد! اگر من راستگو باشم لعن و نفرين، شما را مى گيرد و اگر دروغگو باشم لعن ونفرين، مرا مى گيرد. آن ها پذیرفتند! صبح كه شد نزد پيامبر خدا آمدند، ديدند آن حضرت، عزیزترین افرادش یعنی اميرالمؤمنين و فاطمه و حسن و حسين (ع) را همراه خود آورده است. آنان ترسیدند و به رسول خدا گفتند: با تو صلح مى كنيم، ما را از #مباهله معاف بدار!
امام صادق (ع)؛ تفسير القمّی: ۱/۱۰۴
عضويت:👇👇
✅ @duzduzani_ir
📷 #اعمال روز #مباهله
▫️روزه گرفتن
▫️غسل
▫️صدقه دادن
▫️خواندن دعای مباهله که شبیه دعای سحر ماه رمضان است
▫️خواندن دو رکعت نماز، مانند نماز صبح و ۷۰ مرتبه استغفار بعد از آن
خواندن زیارت جامعه کبیره به نیت زیارت امیرالمومنین (علیه السلام)
اقامه دو رکعت نماز مانند «نماز روز عید غدیر ولی «آیت الکرسی» در نماز مباهله باید تا «هم فيها خالدون» خوانده شود
📚 اقبال الاعمال، ص ۵۱۵، مصباح المجتهد، ص ۷۵۹.
عضويت:👇👇
✅ @duzduzani_ir
✨#واقعه #مباهله
🅾️ نامه پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله به نصارای نجران
در سال دهم هجری پیامبر ص نامه ای به نصارای نجران فرستادند، به این مضمون که خداوند یکتا را عبادت کنند و مسلمان شوند، یا به مسلمین جزیه بدهند و به مذهب خود باشند، در غیر این صورت آماده جنگ گردند.
بنی نجران در کلیسای بزرگ خود به مشورت پرداختند، عده ای مانند «سید» که از بزرگان قوم بود و «عاقب» که اسقف نجران بود مخالفت خود را با تسلیم در برابر خواسته پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله اعلام کردند. در مقابل عده ای مانند «ابوحارثه» اسقف اعظم نجران که 120 سال عمر داشت و در باطن مسلمان بود با امر پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله موافق بودند. بعد از دو روز مشورت قرار شد کتاب «جامعه» را که صفات پیامبر بعد از حضرت عیسی علیه السّلام را ذکر کرده بود، و صحیفه حضرت شیث ع را بخوانند. در حضور جمع مسیحیان و فرستادگان پیامبر ص فصلهای جامعه قرائت شد و با اذعان به آنچه در جامعه آمده بود تصمیم گرفتند هفتاد نفر از جمله سید و عاقب و ابوحارثه را برای تحقیق به مدینه بفرستند.
🅾️ نجرانیان در مدینه
آنان به مدینه آمدند و خدمت پیامبر ص شرفیاب شدند. هرچه آن حضرت دلیل و برهان آورد آنان قبول نکردند و امر به مباهله واگذار شد. جبرئیل نازل شد و این آیه را آورد:
«فَمَنْ حَاجَّکَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أبْنائَنا وَ أبْنائَکُمْ وَ نِسائَنا وَ نِسائَکُمْ وَ أنْفُسَنا وَ أنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکاذِبینَ»(3) «اگر کسی با تو مجادله کند بعد از علمی که نزد تو آمده، بگو بیاید تا فرا خوانیم پسران خود و زنهای خود و کسی که به منزله جان ماست. آنگاه نفرین کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم».
لذا قرار بر مباهله شد و سید و عاقب به محل اردوی خود در خارج مدینه رفتند. آنان با یکدیگر مشورت کردند و بعضی از علمای آنها گفتند: «اگر فردا محمّد ص با اصحاب و جمعی کثیر برای مباهله حاضر شود این روش پادشاهان است و ترسی به خود راه ندهید. ولی اگر خواص اهل بیت خود را آورد این کار انبیاء است».
🅾️ مراسم مباهله
روز دیگر هنگام بالا آمدن آفتاب، پیامبر ص دست علی بن ابی طالب ع را گرفت و از حجره بیرون آمد. امام حسن و امام حسین علیهماالسّلام را پیش رو روانه فرمود و حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها از پشت سر آمدند، تا بین دو درختی که قبلاً تعیین شده بود رسیدند. قبلاً به دستور حضرت زیر آن دو درخت را جارو زدند، و به عنوان سایه بان عبای سیاهی بالای درخت قرار دادند. مسلمانان مدینه هم آمدند، بنی نجران هم با فرزندان خود آمدند. پیامبر ص کسی را نزد سید و عاقب فرستاد که ما آماده ایم.
اسقف با همراهان آمد و گفت: به چه کسانی با ما مباهله می کنید؟ پیامبر ص فرمود: «با بهترین اهل زمین و نیکوترین جهانیان نزد خداوند متعال زیرا که از طرف خداوند متعال امر شده ام که آنها را بیاورم»، و اشاره به آل عبا علیهم السّلام فرمودند.
سید و عاقب و اسقف همین که چشمشان به پیامبر ص و آل عبا افتاد، وحشت کردند به حدّی که چهره هایشان زرد شد. ابوحارثه که میل به اسلام داشت فرصت را مغتنم شمرده، پا پیش گذاشت و دست سید و عاقب را گرفته پس کشید و آنها را نصیحت کرد و از عواقب این مباهله مطلع کرد و گفت: صفات او و اهل بیت او را در کتابها خوانده اید. این محمّد همان پیامبر است، مگر نمی بینید ابرهای سیاه را، و دگرگونی آفتاب را، و شاخه های درختان را که خم شده، و صدای مرغان، و دود سیاه اطراف و آثار زلزله را که در کوهها نمودار شده است. آن بزرگواران منتظرند که دست به دعا بردارند. به خدا قسم اگر سخنی گویند از ما نشانی نمی ماند. برویم و با او صلح کنیم.
🅾️ پرهیز نجرانیان از مباهله
بنی نجران ابوحارث را فرستادند و او مسلمان شد و عرض کرد: مردم نجران پشیمان شده اند. حضرت فرمود: اسلام بیاورند. گفت: قبول نمی کنند. فرمود: آماده جنگ باشند. گفت: قدرت این کار را ندارند، ولی حاضرند جزیه را قبول کنند.
پیامبر ص به امیرالمؤمنین ع فرمودند: «شرایط ذمّه و مقدار آن را به آنها بگویید». بعد از معیّن نمودن جزیه و شرایط آن، امیرالمؤمنین ع آنها را نزد پیامبر ص آوردند، و پیامبر ص فرمودند: «اگر با من و این جماعت اهل بیت من مباهله می نمودید، به صورت میمون و خوک می شدید و این وادی بر شما آتش می شد و یک سال نمی گذشت که تمامی نصاری نابود می شدند».
📚تفسیر برهان: ج 1، ص 287 - 288. قلائد النحور: ج ذی الحجه، ص 427، 438 و...
عضويت:👇👇
✅ @duzduzani_ir
🎙مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی:
از آیه 61 سوره آل عمران،مطالبی بدست می آید از جمله:
#عظمت #اهل_بیت علیهم السلام و آنکه حضرت امیر المومنین صلوات الله علیه جانِ پیغمبر صل الله علیه و آله می باشند.
از آیه استفاده می شود #مُباهله روز پیروزی منطق اسلام و شکست #نصاری و اقرار آنها به حقانیت و عظمت پیامبر و اهل بیت علیهم السلام می باشد.
کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی
@duzduzani_ir 👈
✨24 #ذی_الحجه روز #خاتم بخشی
#آیه_ولایت
کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی
@duzduzani_ir 👈