eitaa logo
مسجدامام حسن(ع).ش.کشوری
137 دنبال‌کننده
1هزار عکس
532 ویدیو
30 فایل
فصل این کلام هنوز تمام نشده است «مسجد سنگر است» اکنون که دشمن با جنگ شناختی قصد جولان دارد و در توپخانه ی مجازی مدام در حال شلیک است؛ من و شما اهل مسجد باید سنگرها را مستحکم تر کنیم. مسجد امام حسن علیه السلام کوی شهید کشوری خادم شما قاسمی @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بسوی گام دوم
نکته آیه ی شریفه؛ 💐💐💐💐💐 در آياتى كه تاكنون درباره ى حضرت ابراهيم در اين سوره خوانده ايم، او از خداوند هفت درخواست دارد: امنيّت مكّه، دور ماندن از بت پرستى، توجّه قلوب و افكار مؤمنان نسبت به فرزندان و مكتب او، بهره مند شدن ذريّه ى او از ثمرات، توفيق اقامه ى نماز، قبول شدن دعاها و آمرزش براى خود و والدين و همه ى مؤمنان. «والد» تنها به پدر واقعى گفته مى شود، ولى «أب» به غير پدر از جمله به عمو و پدرزن نيز گفته مى شود. چون والدين ابراهيم مؤمن بودند، لذا در اين آيه حضرت ابراهيم به والدين خود دعا مى كند، ولى در آيات ديگر كه «أب» بكار رفته و مراد عموى ابراهيم است، به دليل مشرك بودن او، حضرت از او بيزارى مى جويد. در آيه ى 133 بقره نيز خوانديم كه فرزندان يعقوب در پاسخ پدر كه پرسيده بود: «ما تعبدون من بعدى» پس از من چه چيز را مى پرستيد؟ گفتند: «نعبد الهك و اله آبائك ابراهيم و اسماعيل» ما پروردگار تو و پروردگار پدرانت ابراهيم و اسماعيل را مى پرستيم. با آنكه اسماعيل عموى يعقوب است، ولى به عمو «أب» گفته شده است. 🌸☘🌸☘🌸☘ @gamedovoom
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از سلوک شیدای حسین(ع)
💢 وصف مالک اشتر 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 مالِكٌ، وَ مَا مَالِكٌ! وَ اللَّهِ لَوْ كَانَ جَبَلًا لَكَانَ فِنْداً، وَ لَوْ كَانَ حَجَراً لَكَانَ صَلْداً؛ لَا يَرْتَقِيهِ الْحَافِرُ، وَ لَا يُوفِي عَلَيْهِ الطَّائِرُ. 🔹 مالك، اما چه مالكى! به خدا سوگند اگر كوه بود يكتا بود و اگر سنگ بود سرسخت و محكم بود. هيچ مركبى نمى‏ توانست از كوهسار وجودش بالا رود و هيچ پرنده‏ اى به قله آن راه نمى‏‌يافت. 📚 حکمت 443 نهج البلاغه
سلام ایام و عاقبتتان بخیر میلاد مبارک امام رئوف، عالم آل محمد، حضرت علی ابن موسی الرضا علیهم السلام ، ولی نعمت مادی و معنوی ما ایرانیان و به واقع میزبان کریم ایرانیان ،به فرزند گرامیش حضرت ولی عصر و نیز همه جهانیان خجسته باد. امام رضا (ع) : از جمله حقوق مؤمن بر مؤمن، این است که در دل، او را دوست بدارد، با مالش به او کمک برساند، او را در برابر کسى که به وى ستم کند، یارى دهد، اگر مسلمانان غنیمت و خراجى داشتند و او غایب بود، سهم او را برایش بگیرد، هر گاه درگذشت، تا قبرش او را تشییع کند، به او ستم نکند، با او دغلى نکند، به او خیانت نکند، او را وا نگذارد، از او غیبت نکند، دروغگویش نشمارد. 🌺🍀🌹🌲🌷🌳💐🌴🌸🌿🍄
مسلمانان چند چهره و منافق، هنگام بروز مشكل و احساس خطر به سراغ رهبران الهى مى‌آيند. منافق سوگند به خدا را پوششى براى اهداف خود قرار مى‌دهد.گاهى واژه‌هاى مقدّس به دروغ دستاويز افراد نامقدّس مى‌شود. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۳/۱۰ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۶۲ سوره نساء (خانواده) ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ فَكَيْفَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ ثُمَّ جَاءُوكَ يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا إِحْسَانًا وَتَوْفِيقًا(۶۲) پس چگونه خواهد بود (حال آنها) چون مصیبتی از کردار زشت خود به آنان رسد؟ آن‌گاه نزد تو آیند و به خدا سوگند خورند که ما (در کار خود) قصدی جز نیکویی و موافقت نداشتیم!(۶۲) معانی کلمات آیه يحلفون: سوگند ياد مى كنند. حلف (بفتح اوّل و كسر آن) به معنى سوگند و سوگند ياد كردن است. توفيق: ايجاد موافقت ميان دو چيز يا چيزها. وفق: مطابقت ميان دو چيز ...[۱] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) فَكَيْفَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ بِما قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ ثُمَّ جاؤُكَ يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ إِنْ أَرَدْنا إِلَّا إِحْساناً وَ تَوْفِيقاً «62» پس چگونه وقتى به خاطر كارهايى كه از قبل انجام دادند، مصيبتى و مشكلى به آنان مى‌رسد و (از براى رهايى از آن) سراغ تو مى‌آيند، به خدا سوگند ياد مى‌كنند كه هدف ما (از مراجعه به طاغوت) جز نيكى و توافق (ميان دو طرف نزاع) نبوده است. نکته ها توجيه منافقان براى داورى نزد طاغوت اين بود كه هدف، آشتى دادن بوده و اگر براى داورى نزد پيامبر مى‌رفتيم و او به نفع يك طرف حكم مى‌داد، قهراً ديگرى از رسول خدادلگير مى‌شد و سر و صدا به پا مى‌كرد كه با شأن پيامبر سازگار نبود، از اين رو براى حفظ جلد 2 - صفحه 96 آبرو و موقعيّت و محبوبيّت پيامبر، نزاع را نزد وى نبرديم. پیام ها 1- عامل خطر كارهاى خود انسان است. «مُصِيبَةٌ بِما قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ» 2- مسلمانان چند چهره و منافق، هنگام بروز مشكل و احساس خطر به سراغ رهبران الهى مى‌آيند. «جاؤُكَ» 3- مراجعه به طاغوت، نابسامانى‌ها و مصائبى دارد، «أَصابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ» كه ناگزير بايد به راه انبياء برگرديد. «جاؤُكَ» 4- منافقان، خلاف‌هاى خود را توجيه مى‌كنند. «إِنْ أَرَدْنا إِلَّا إِحْساناً» 5- منافق سوگند به خدا را پوششى براى اهداف خود قرار مى‌دهد. «يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ» 6- گاهى واژه‌هاى مقدّس به دروغ دستاويز افراد نامقدّس مى‌شود. «إِنْ أَرَدْنا إِلَّا إِحْساناً وَ تَوْفِيقاً» دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
تلاش منافقان بيهوده است، چون خداوند هم از درون و نياتشان آگاه است و هم بموقع، افشاگرى مى‌كند. معذرت خواهى منافقان، صادقانه نيست، وگرنه فرمان اعراض از آنان صادر نمى‌شد. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۳/۱۱ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۶۳ سوره نساء(خانواده) ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ يَعْلَمُ اللَّهُ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَعِظْهُمْ وَقُلْ لَهُمْ فِي أَنْفُسِهِمْ قَوْلًا بَلِيغًا(۶۳) اینانند که خدا از قلب آنها آگاه است، تو (ای رسول) از آنان روی بگردان و آنها را نصیحت کن و به گفتار دلنشین و مؤثر با ایشان سخن بگو.(۶۳) معانی کلمات آیه بليغ: رسا.[۱] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) أُولئِكَ الَّذِينَ يَعْلَمُ اللَّهُ ما فِي قُلُوبِهِمْ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ عِظْهُمْ وَ قُلْ لَهُمْ فِي أَنْفُسِهِمْ قَوْلًا بَلِيغاً «63» آنان كسانى‌اند كه خداوند، آنچه را در دل دارند مى‌داند. پس از آنان درگذر و پندشان ده و با آنان سخنى رسا كه در جانشان بنشيند بگوى. پیام ها 1- تلاش منافقان بيهوده است، چون خداوند هم از درون و نياتشان آگاه است و هم بموقع، افشاگرى مى‌كند. «يَعْلَمُ اللَّهُ ما فِي قُلُوبِهِمْ» 2- معذرت خواهى منافقان، صادقانه نيست، وگرنه فرمان اعراض از آنان صادر نمى‌شد. «يَعْلَمُ اللَّهُ ما فِي قُلُوبِهِمْ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ» 3- شيوه‌ى برخورد رهبر با منافقان بايد شيوه‌ى اعراض و موعظه باشد. «فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ عِظْهُمْ» جلد 2 - صفحه 97 4- در مقام موعظه، بايد با صراحت، منافقان را نسبت به عواقب كار و سرنوشتشان هشدار داد. «فِي أَنْفُسِهِمْ قَوْلًا بَلِيغاً» دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سلام ایام و عاقبتتان بخیر آیت الله حائری شیرازی : آب_حیات، افسانه نیست! همین زیارت امام رضا (علیه السلام) آب حیات است! نگو آبی که انسان را برای همیشه زنده کند، افسانه است. نه! نه! اگر از این زیارت نصیب تو شد و یک زیارت از تو قبول شد، آب حیات خورده‌ای و دیگر نمی_میری! امام رضا (علیه السلام) محبوب خداست. کاسبی کرده است! یعنی هرچه خدا به او داده است را در راه رضای خدا خرج کرده است. الان شده است محبوب خدا. رودخانۀ رحمت الهی شده است. مردم می‌آیند از این رودخانه که آب حیات است، به اندازۀ ظرف خود، آب رحمت بر می‌دارند. 🌳🍄🌴🥀🌵🌷🌲💐🍀🌺🌿
هدایت شده از غدیر بگو ، مگو
سلام ایام و عاقبتتان بخیر السلام علیک یا ابا صالح المهدی ؛او حاضر و منتظر ماست تا یاریش کنیم؛ «ای پاسخ تمام اگرها و کاش ها مادر نوشته اسم تو را روی آش ها دارد برای آمدنت نذر می کند دستش همیشه پرشده ازاین تلاش ها من ردپای آمدنت را کشیده ام با رنگهای سبز و سپید گواش ها ما لقمه لقمه نان ونمک می خوریم و بعد_ دنیا گم است بین بریز و بپاش ها دین مرا دوباره به بازی گرفته اند در گیرو دار همهمه ها اغتشاش ها پایان جنگ های جهانی به دست توست گل می شود گلوله ی داغ کلاش ها تنها به عشق آمدنت شعر گفته است امشب مداد آبی من با تراش ها ای کاش صبح جمعه ی بعدی ببینمت ای پاسخ تمام اگرها و کاش ها» 🌺🌷💐🍄🌺🌹🌸🍁🥀🍒🍇
هدایت شده از غدیر بگو ، مگو
يادي از گذشته ها.pdf
81.7K
من قصد به اشتراک گذاری 'يادي از گذشته ها' با شما را دارم
هدایت شده از غدیر بگو ، مگو
اطاعت مخصوص خداست. حتّى اطاعت از پيامبران بايد با اذن خدا باشد و گرنه شرك است.پيوند همه مردم با رسول‌اللّه بايد محكم باشد. چه مؤمن چه فاسق. مؤمن براى كسب فيض وفاسق براى درك شفاعت.گناه، حجابى ميان انسان و رحمت الهى است و همين كه آن حجاب برطرف شد، رحمت دريافت مى‌شود. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز جمعه ۱۴۰۳/۳/۱۲ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۶۴ سوره نساء(خانواده) ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا(۶۴) ما رسولی نفرستادیم مگر بر این مقصود که خلق به امر خدا اطاعت او کنند. و اگر هنگامی که آنان (گروه منافق) بر خود ستم کردند به تو رجوع می‌کردند و از کردار خود به خدا توبه نموده و تو هم برای آنها استغفار می‌کردی و از خدا آمرزش می‌خواستی، در این حال البته خدا را توبه‌پذیر و مهربان می‌یافتند(۶۴) =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً «64» و ما هيچ پيامبرى را نفرستاديم مگر براى آنكه با اذن خداوند فرمان برده شود و اگر آنان هنگامى كه به خود ستم كردند (از راه خود برگشته و) نزد تو مى‌آمدند و از خداوند مغفرت مى‌خواستند و پيامبر هم براى آنان استغفار مى‌كرد قطعاً خداوند را توبه‌پذير و مهربان مى‌يافتند. نکته ها سيماى يك جامعه و مديريّت سالم آن است كه مردمش با ايمان، رهبرش آسمانى، فرمان‌برى و اطاعت مردم قوى، منحرفانش پشيمان و اهل استغفار و رهبرش پذيرا و مهربان باشد. چنانكه دعاى پيامبر در حقّ مؤمنان مستجاب است، «اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ» دعاى نيكان و فرشتگان نيز در حقّ آنان اثر دارد. در يك جا استغفار فرشتگان براى مردم مطرح است، «وَ يَسْتَغْفِرُونَ لِمَنْ فِي الْأَرْضِ» «1» و در جاى ديگر براى مؤمنان. «وَ يَسْتَغْفِرُونَ لِلَّذِينَ آمَنُوا» «2» پیام ها 1- هدف از فرستادن انبيا، هدايت مردم از طريق اطاعت از آنان است. «إِلَّا لِيُطاعَ» 2- اطاعت مخصوص خداست. حتّى اطاعت از پيامبران بايد با اذن خدا باشد و گرنه شرك است. «لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ» «1». شورى، 5. «2». غافر، 7. جلد 2 - صفحه 98 3- توبه‌ى ترك رهبر، بازگشت به رهبر است. «لِيُطاعَ‌- جاؤُكَ» 4- رها كردن انبيا ورجوع به طاغوت، ظلم به مقام انسانى خود است. «ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ» (با توجّه به ارتباط اين آيه با آيات قبل) 5- پيوند همه مردم با رسول‌اللّه بايد محكم باشد. چه مؤمن چه فاسق. مؤمن براى كسب فيض وفاسق براى درك شفاعت. «جاؤُكَ» 6- راه بازگشت و توبه براى خطاكاران و حتّى منافقان باز است. (با توجّه به آيات قبل كه مربوط به منافقان است) «فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ» 7- زيارت رهبران آسمانى و استمداد و توسل از طريق آن عزيزان، مورد تأييد قرآن است. «جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ» 8- پيامبر بخشنده‌ى گناه نيست، واسطه‌ى عفو الهى است. «اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ» 9- خطاكار، ابتدا بايد پشيمان شود و به سوى حقّ برگردد، سپس براى استحكام رابطه با خداوند، از مقام رسالت كمك بگيرد. «فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ» 10- گناهكاران نبايد مأيوس شوند؛ استغفار، توبه وزيارت اولياى خدا، وسيله‌ى بازسازى روحى آنان است. «جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا ...» 11- در زيارت رسول خدا و اقرار به لغزش و استغفار خود احساس سبك شدن از گناه به انسان دست مى‌دهد. «لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً» 12- اگر خطاكاران را بخشيديد به آنان محبّت نيز بكنيد. «تَوَّاباً رَحِيماً» 13- گناه، حجابى ميان انسان و رحمت الهى است و همين كه آن حجاب برطرف شد، رحمت دريافت مى‌شود. «اسْتَغْفِرْ ... لَوَجَدُوا اللَّهَ» 14- اقرار و اعتراف به گناه و استغفار در محضر اولياى خدا، وسيله و زمينه‌ى عفو الهى است. «جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا ... لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً» دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
هدایت شده از غدیر بگو ، مگو
با سلام این مطلب را در ۱۰مهر ۱۴۰۱ به شکل زیر تدوین و منتشر کردم. خوشحالم که همچنان مورد توجه است . ن و القلم از تصرف مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ، تا تصرف اشنویه و زاهدان به این مطلب زیادی توجه کنید. مهمترین ""مطلبی "" که در  حین اغتشاشات اخیر  شنیدم  ؛  این جمله سعید حجاریان تئوریسین جریان فتنه و اصلاحات بود: """ بر خلاف سال ۸۸ طراحی موضوعات اخیر با ما نبود، اما ما برداشت خود را انجام دادیم و ادبیات و گفتمان انتخاباتی سال آینده را تولید کردیم. """ مهمترین "اقدامی" هم که در حین  این اغتشاشات با آن روبرو شدم ؛ حمله نظامی به شهر اشنویه و شهر زاهدان بود.، جا دارد همه افرادی که نگران وضعیت فعلی ‌جامعه و سرنوشت انقلاب اسلامی هستند ، ساعت ها به این جمله حجاریان و به این اقدام نظام سلطه  توجه کنند. در ابتدا  اجازه می خواهم از حجاریان تا خاتمی، سید حسن خمینی ، تاج زاده و تا تک تک سران جبهه اصلاحات و فتنه گران ۸۸  را  که حجاریان از آنها به  "ما" تعبیر کرد ،  در ذیل تشکیلاتی بنام  بنیاد باران  قرار دهم. (همه اینها عضو بنیاد باران هستند،) همین طور اجازه میخواهم ، همه کشورهای خواهان تصعیف ، توقف ویا  نابودی ملت ایران ، از تروریست ها و گروههای مسلح معارض ، تا منافقین، تا سلطنت طلبها ، تا کومله و دمکرات، تاجیش الظلم   و خلاصه از " گوگوش ها تا سروش ها "  را در ذیل *نظام سلطه* اعلام کنم. بنده بنیاد باران و نظام سلطه را دو لبه یک قیچی میدانم ، که دارای یک هدف مشترک هستند . سوال : منظور آقای حجاریان از اینکه  در موضوع اخیر، برداشت خودمان را داشتیم، چیست ؟ بنیاد باران در کشور ما بدنبال چه اهدافی است ؟؟ آیا تمام هم و غم بنیاد باران ، که برای رسیدن به آن،  فتنه های ۷۸، ۸۸ ، ۹۶ ‌، ۹۸ و... را خلق کرد و  اینک بدنبال ماهیگیری از اغتشاشات اخیر است ؛ بدست گرفتن اداره مجلس شورای اسلامی و مجمع خبرگان رهبری، از طریق  پیروزی در انتخابات  در اواخر اسفند ۱۴۰۲ است ؟ مشخصات ماجرای اخیر چه بود که بنیاد باران، محصول  خودشان را برداشت کردند  ، ؟؟ تفاوت های  اغتشاش اخیر با فتنه ۸۸  چیست؟؟ بسیار مایلم تک تک عزیزان به این سوالها و دیگر مسائل پیرامون اهداف بنیاد باران و نظام سلطه،  با حداکثر حساسیت و دقت بپردازند. توجه داشته باشیم؛ بنیاد باران اصلی ترین سرمایه نظام سلطه جهت بدست گرفتن اداره کشور  پس از نظام جمهوری اسلامی ایران است . سناریوی کلی نظام سلطه علیه ایران ، در حالت خوشبینی؛ استحاله جمهوری  اسلامی از طریق به قدرت رسیدن افرادی از جنس همین اعضای بنیاد باران  و از درون همین نظام و از طریق ساز وکار تعریف شده در درون همین قانون اساسی  است. یعنی افرادی که از فیلترهای همین نظام شیک و تمیز عبور میکنند ، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را بدست میگیرند و در انجا قوانینی و سازو‌کاری را برای همین نظام تدوین میکنند که عملا خیال نظام سلطه را از ایران بعنوان یک کشور انقلابی و معارض نظام سلطه راحت میکنند. و ادامه داستان ... . البته مساله دیگری هم که در حین همین اغتشاشات رو نمایی شد و بسیار مهم است؛ ماجرای اشنویه و زاهدان است. که به آن در مطلب مستقلی بصورت مشروع  اشاره میکنم . لیکن در ادامه مطلب اول  نظر شما را فقط   به دو نکته جلب میکنم: ۱- بنیاد باران مجموعه ای از افرادی هستند  که بالاترین  و بیشترین مدت مسئولیت را در کشور ما داشتند و به تبعه آن؛  بیشترین نفوذ را همچنان در بخش های متعدد حاکمیتی دارند ، مجموع ثروت افرادی که هر هفته در بنیاد باران دور هم جمع میشوند اگر بیشتر از موجودی در خزانه کشور نباشد کمتر نیست . بنیاد باران معمولا  به موازات  جلسه هیات دولت البته  با چند برابر ظرفیت هیات دولت  ( بجای هر وزیر دولت مستقر ، چند  نفر که در دوره های قبل وزیر بوده اند)  تشکیل جلسه میدهند . در جلسات منظم هفتگی ، همه مسائل کشور و مسائلی  که در جلسه هیات دولت بررسی میشود دقیقا در بنیاد باران  مورد بررسی قرار میگیرد. اصلی ترین مشکل روحانی در ۸ سال ریاست جمهوری، حضور  اعضای هیات دولت  در  جلسات بنیاد باران  بود ، اکثر وزرایش عضو بنیاد باران بودند و از آنجا دستور می گرفتند و مصوبات جلسات روحانی در صورت مغایرت با مصوبات جلسه بنیاد باران ، قابلیت اجرایی نداشت. ۲- استراتژی اصلی بنیاد باران برای بدست گرفتن اداره  صد درصد کشور ؛ - نا امید کردن مردم از تعقیب اهداف انقلاب اسلامی. - حذف ولایت فقیه ، - انجام تغییرات لازم در قانون اساسی جمهوری اسلامی در جهت حذف نقش و صیانت اسلام در اداره جامعه و در تعیین تکالیف فردی. ادامه دارد