5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢پیام زیارت عاشورا
♦️باید مرز خود را با دشمنان اسلام مشخص کنیم
@Emam_kh
🔰 ابتکار بسیار زیبا از تولیت حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام
🔻 روی نوشته زیر انگشت بزن
http://app.imamhussain.org/tour/
@Emam_kh
پرچمت را هر کجا دیدم🏴
دویدم یاحسین
زیر این پرچم همیشه
خیر دیدم یاحسین🖤
من زمین گیرم ولی تو
دستگیرم بوده ای🖤
غیر خوبی از شما
چیزی ندیدم یا حسین🏴
شبتون_حسینی
التماس_دعا
@Emam_kh
✨﷽✨
✅حدیثی بسیار زیبا ازامام حسین(علیه السلام)
✍مردى خدمت امام حسين عليه السلام آمد وعرض كرد: من مردے گنهكارم و قدرت ترك گناه ندارم. مرا موعظه اى كن. سيدالشهدا عليه السلام فرمود: پنج كار انجام بده و هر چه مى خواهى گناه كن:
1⃣ رزق و روزى خدا را نخور،
هر چه مى خواهى گناه كن!
2⃣ از ولايت و قلمرو حكومت خدا بيرون
برو، هر چه مى خواهى گناه كن!
3⃣ جايى را پيدا كن كه خدا تو را نبيند،
هر چه مى خواهى گناه كن!
4⃣ وقتى فرشته مرگ (عزرائيل) براى قبض روح تو مى آيد، او را از خودت دور ساز، هر چه مى خواهى گناه كن!!!
5⃣ وقتى مالك دوزخ تو راوارد جهنّم مىكند، اگر مىتوانى وارد نشو، و هر چه مى خواهى گناه كن!!!
📚بحارالانوار ج۷۵ ص۱۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام
فرا رسیدن سالروز مصیبت عظمای عالم امکان، عاشورای حسینی و شهادت حضرت أباعبدالله الحسین علیهالسلام و جمعی از اهل بیت و اصحاب آن حضرت و اسارت فاطمیّات را به محضر مقدّس حضرت صاحب الزّمان عجّل الله فرجه الشریف و همهی شیعیان و ارادتمندان آن حضرت تسلیت و تعزیت عرض مینمائیم.
اللﮩـمعجـللولیـڪالفـرج
روزتون حسینی
@Emam_kh
⚫️ چرا خود را به گریهزدن (تباکی) هم برای امام حسین(علیه السلام) ثواب دارد؟
◾️عزاداری امام حسین(ع) که به حق دربارهاش گفته شده: «مَنْ بَکی اوْ ابْکی اوْ تَباکی وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ» که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریهکن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل، فلسفهاش تهییج احساسات علیه یزیدها و ابنزیادها و به سود حسینها و حسینیها بوده. در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفیکننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقعاً نوعی سربازی است.
◾️ در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینیها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی(ع) یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است.
◾️ اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش میشود و مسئله شکل یک عادت به خود میگیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایانگر یک جهتگیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنیداری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرّد از وظایف اجتماعی و بیرابطه با حسینهای زمان و بیرابطه با یزیدها و عبیداللههای زمان به پا دارند.
◾️ در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور به در آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را به پا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها «تباکی» اثر ندارد، اگر یک من اشک هم نثار کنیم به جایی برنمیخورد.
📕 استاد مطهری، بررسی اجمالی نهضتهای اسلامی در صدساله اخیر، ص۸۳