🔆 پندانه
🔸ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ "ﻋـﺎﺑـﺪ" ﺑﺎﺷﯽ، "ﻋـَﺒﺪ" ﺑـﺎﺵ.
🔹ﺷـﯿﻄﺎﻥ ﻫﻢ ﻗﺮﯾﺐ ﺑﻪ ۶۰۰۰ ﺳـﺎﻝ ﻋﺒـﺎﺩﺕ ﮐﺮﺩ، "ﻋـﺎﺑـﺪ" ﺷﺪ، ﺍﻣﺎ "ﻋـَﺒـﺪ" ﻧـﺸﺪ.
🔸ﺗــﺎ ﻋـَﺒـﺪ ﻧـﺸﻮﯼ، ﻋﺒﺎﺩﺗﺖ ﺳـﻮﺩﯼ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻧـﺪﺍﺭﺩ.
🔻ﻋـَﺒﺪ ﺑﻮﺩﻥ ﯾﻌﻨﯽ:
🔸ﺑﺒـﯿﻦ ﺧﺪﺍﯾﺖ ﭼﻪ ﻣﯽﺧـﻮﺍﻫﺪ،
🔸ﻧﻪ دلت...
@Emam_kh
🔆 پندانه
مواظب باش میخی را تکان ندهی!
🔹گویند روزی ابلیس ملعون قصد کرد با فرزندانش از جایی به جای دیگر نقل مکان کند، خیمهای را دید و گفت: اینجا را ترک نمیکنم تا آنکه بلایی بر سر آنها بیاورم.
🔸به سوی خیمه رفت و دید گاوی به میخی بسته شده و زنی را دید که آن گاو را میدوشد، بدان سو رفت و میخ را تکان داد.
🔹با تکان خوردن میخ، گاو ترسید و به هیجان درآمد و سطل شیر را بر زمین ریخت و پسر آن زن را که در کنار مادرش نشسته بود لگدمال کرد و او را کشت.
🔸مادر بچه با دیدن این صحنه عصبانی شد و گاو را با ضربه چاقو از پای درآورد و او را کشت.
🔹شوهر آن زن آمد و با دیدن فرزند کشته شده و گاو مرده، همسرش را طلاق داد.
🔸سپس، خویشاوندان زن آمدند و آن مرد را زدند و بعد از آن، نزدیکان آن مرد آمدند و همه با هم درگیر شدند و جنگ و دعوای شدیدی به پا شد!!
🔹فرزندان ابلیس با دیدن این ماجرا تعجب کردند و از پدر پرسیدند: ای وای، این چه کاری بود که کردی؟!
🔸ابلیس گفت: کاری نکردم فقط میخ را تکان دادم.
🔹بیشتر مردم فکر میکنند کاری نکردهاند، در حالیکه نمیدانند چند کلمهای که میگویند و مردم میشنوند، سخنچینی است. مشکلات زیادی را ایجاد میکند. آتش اختلاف را بر میافروزد. خویشاوندی را بر هم میزند. دوستی و صفا و صمیمیت را از بین میبرد. کینه و دشمنی میآورد. طراوت و شادابی را تیره و تار میکند.
دلها را میشکند.
🔸بعدا کسی که این کار را کرده فکر میکند کاری نکرده و فقط میخ را تکان داده است!
🔹قبل از اینکه حرفی را بزنی، مواظب سخنانت باش!
مواظب باش میخی را تکان ندهی!
@Emam_kh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
بسم الله الرحمن الرحيم
🌹 آیات 140و141سوره آل عمران
🌹 بخش اول
🌸 إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِّثْلُهُ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ الْنَّاسِ وَ لِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَيَتَّخِذَ مِنْكُمْ شُهَدَآءَ وَ اللَّهُ لَا يُحِبُّ الْظَّالِمِينَ (140) و لیمحص الله الذين ءامنوا و يمحق الكافرين (141)
🍀 ترجمه: اگر (در جنگ احد) به شما جراحتى رسيد، پس قطعاً به آن قوم نیز (در جنگ بدر) جراحتی همانند آن رسیده است. و ما آن روزها (شكست و پیروزى) را در میان مردم مى گردانیم تا خداوند كسانى كه ایمان آورده اند را مشخص کند و از میان شما شاهدانی بگیرد و خداوند ظالمان را دوست نمى دارد. (140) و تا خداوند کسانی که ایمان آورده اند را خالص گرداند و کافران را به تدریج نابود گرداند. (141)
🌷 #یمسسکم: از مس می آید و به معنای رساندن است. یمسسکم یعنی به شما برسد.
🌷 #قرح: آن چیزی که بر اساس زخم در بدن پدیدار می شود.
🌷 #ایام: روزها
🌷 #نداولها: از دول به معنای گرداندن و دست به دست شدن است دولت هم از همین می آید یعنی دست به دست شدن است نداولها یعنی آن را می گردانیم.
🌷 #یعلم: هم به معنای شناختن است و هم به معنای شناساندن است در این آیه به معنای شناساندن و معلوم کردن و معرفی کردن است.
🌷 #یتخذ: از اتخاذ به معنی گرفتن و انتخاب کردن است.
🌷 #شهدا: جمع شهید ، شهید یعنی شاهد، شاهد یعنی تماشاگر
🌷 #یمحص: خالص گرداند
🌷 #یمحق: به تدریج نابود گرداند
🔴 #شأن_نزول: این آیه به همراه آیه قبلی و سه آیه بعد بعد از جنگ احد نازل شد. بعد از جنگ احد که مسلمانان شکست خوردند و عده ای شهید و عده ای زخمی شده بودند نازل شد تا اهل ایمان آرامش یابند.
🌸 إن يمسسكم قرح فقد مس القوم مثله: اگر به شما جراحتی رسید، پس قطعاً به آن قوم نیز جراحتی همانند آن رسیده است. شما به منظور #حقّ و براى هدفى الهى متحمّل ضرر جانى شده اید، دشمنان شما نیز كشته و مجروح داده اند. اگر شما در #جنگ_احد پیروز نشده اید، دشمنان شما نیز یک سال پیش در بدر شكست خورده اند و شما بر آنها پیروز شدید. پس در سختى ها بردبار باشید. اگر امروز در بدن های شما جراحت هایی است یک روز همین ماجرا برای دشمن شما در جنگ بدر اتفاق افتاد و آنها شکست سنگینی خوردند. سپس می فرماید: و تلک الأيام نداولها بين الناس: و ما آن روزها را در میان #مردم می گردانیم. در زندگی انسان روزهای خوشی و ناخوشی اتفاق می افتد که هیچ کدام پایدار نیست در حقیقت #دنیا مثل چرخ و فلک است یک روز بالا هستیم یک روز پایین هستم و خداوند روزها را بطور مداوم می گرداند.
🔴 #حکمت_شکست_مسلمانان در جنگ احد چیست؟
1⃣ در میان #مسلمانان کسانی بودند که ادعای ایمان داشتند در حالی که در باطن #منافق بودند ولی فقط در ظاهر مسلمان بودند به این خاطر تعدادی در میدان جنگ از دستور #پیامبر سرپیچی کردند لذا یکی از دلایل این بود که افراد با ایمان از افراد منافق معلوم شوند به این خاطر می فرماید: و لیعلم الله الذین ءامنوا: و تا خداوند کسانی که ایمان آورده اند را مشخص کند. و آنها معرفی شوند.
2⃣ و در مورد #شهدآء دو معنا است يکی آنهایی که لیاقت تماشای حق دارند در کنار پیامبر بمانند و معنای دوم شهدآء هم تعدادی در راه خدا #شهید شوند. و یتخذ منکم شهدآء: و تا از ميان شما شاهدانی بگیرد. اصولا تا زمانی که یک #ملت در راه اهداف مقدس خود شهید ندهد همیشه آنها را کوچک می شمرد اما به هنگامی که تعدادی شهید شدند هم این ملت و هم نسل های آینده این ملت به دیده عظمت به آن می نگرند. گاهی #خداوند خوشی ها را دست به دست می کند و آدمی #صبر و #مقاومت می کند خداوند هم به آن آدمی مقامات بالاتری می دهد و چیزهایی را می بیند که دیگران نمی بینند. و یتخذ منکم شهدآء: و تا شاهدانى از شما بگیرند. و الله لا یحب الظالمین: و #خداوند ظالمان را دوست نمی دارد.
3⃣ يکی از دلایل دیگر این است که #خداوند افراد با ايمان را خالص گرداند. و لیمحص الله الذین ءامنوا و يمحق الکافرین: و تا خداوند کسانی را که ایمان آورده اند را خالص گرداند و کافران را نابود گرداند.
▶️ پیام های آیات در جلسه بعدی..
تفسیر_یک_دقیقه_ای_قرآن
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این فیلم را برای کسانی که نمیخواهند رای بدهند بفرستید!
@Emam_kh
🔴 دعوای اصلی چیست؟
۱/ بیش از ۱۰۰ سال است که یک جریانی در کشور شکل گرفته که راه پیشرفت را در غرب میبیند. برای پیشرفت و آبادی کشور، هیچ نسخه داخلی و بومی را نمیپذیرد و مدعی است از فرق سر تا ناخون پا باید غربی شویم. این فکر در کشور نهادینه شده. قجریها، محمدرضاشاه و اصلاحطلبان دراین قضیه مشترکند.
۲/ دال فکری این جریانات یک چیز است: " #ما_نمیتوانیم! ما باید دنبالهرو غرب باشیم." حرف اصلیشان تعامل سازنده و ارتباط با دنیا نیست. بلکه میگویند ما باید مطیع و وابسته به غرب باشیم. هر چه آنان گفتند بگوئیم چشم! سپس نسخههای آنان را در کشور اجرا کنیم تا مشکلاتمان حل شود!
۳/تز #توسعه_وابسته راهمین جریانات تئوریزه کردند که باید ازطریق وابستگی به غرب، کشور توسعه پیدا کند! #محمدرضاشاه از همه سرسپردهتر بود! روحانی هم به سمت سرسپردگی درحال حرکت بود وچنانچه همفکرانش دولت رابدست بگیرند هیچ طرح و برنامه ای برای مدیریت کشور ندارند بجز همین مسیر سرسپردگی!
۴/دعوای اصلی ما بااین جریان همین است که آنان میگویند بدون وابستگی به غرب،نمیشود و نمیتوانیم؛ اما ما میگوئیم میشود و میتوانیم! مابقی بحثها حواشی است. در همین مناظرات انتخاباتی دیدید. سال۹۲و۹۶ دیدید. حرفشان همین است: "تحریمها باید رفع بشود". از چه طریقی؟ از طریق "سرسپردگی و تسلیم"!
۵/اماحرف مااین است که میشود و #میتوانیم! در همین مناظرات هم دیدید که نامزدهای انقلابی، طرح میدهند برنامه میدهند. آن هم طرح و برنامه علمی و کارشناسی وواقعبین. طرح و برنامههایی که در میدان و کف زمین طراحی شدند. ما راه رفع تحریمها و خنثی کردن تحریمها را قوی شدن در داخل میدانیم.
۶/دعوای اصلی همین است و مابقی حاشیه است. اصل #تهاجم_فرهنگی همین است که سالها در مغز جوان ایرانی فرو کردند که تو نمیتوانی! باید دنبال غرب باشی، باید به آنان وابسته شوی، باید هر چه گفتند بگویی چشم، باید ماهیت و اصالت ایرانی اسلامیات را فراموش کنی و غربی بشوی تا پیشرفت کنی!
۷/ خلاصه؛ تغییر این فکر و نهادینه کردن عزت نفس ملی واعتماد به نفس ملی شاید یک قرن طول بکشد.دعوای اصلی همین است. اینکه میبیند اصلاحطلبان مردم راطی سالهای گذشته ذلیل کردند و آنها را برای روغن و پوشک و گوشت و مرغ و مایحتاج اولیه ذلیل و تحقیر کردند همین است! تا بگویند تو نمیتوانی!
🔹"من که میگویم تهاجم فرهنگی، عدهیی خیال میکنند مراد من این است که مثلاً پسری موهایش را تا اینجا بلند کند. خیال میکنند بنده با موی بلندِ تا اینجا مخالفم. مسألهی تهاجم فرهنگی این نیست. البته بیبندوباری و فساد هم یکی از شاخههای تهاجم فرهنگی است؛ اما تهاجم فرهنگىِ بزرگتر این است که اینها در طول سالهای متمادی به مغز ایرانی و باور ایرانی تزریق کردند که تو نمیتوانی؛ باید دنبالهرو غرب و اروپا باشی. نمیگذارند خودمان را باور کنیم." رهبر انقلاب، ۱۷/۰۴/۱۳۸۳
داود_مدرسی_یان
@Emam_kh
‼️واجب عینی بودن شرکت در انتخابات
🔷س 5496: آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟
✅ج: واجب عینی است.
📕منبع: leader.ir
#انتخابات
#انتخابات_1400
@Emam_kh
5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹بسیار زیبا🌹
⭕️ به نظرتون این شناسنامه مال کیه؟!
🌷 این کلیپ ویژه رو برای همه مردم ایران منتشر کنید!
#رأی_حداکثری
#من_رای_میدهم
@Emam_kh
8.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌به فرزندانمان از کودکی درس امام زمان شناسی و دعا برایِ فرج را یاد بدهیم.
رسول خدا صلی الله علیه و آله میفرمایند:
هر کس بميرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلى مرده است...
📚مناقب ابن شهر آشوب ج۱ ، ص۲۴۶
@Emam_kh