eitaa logo
پیروان امام خامنه ای 🇮🇷
2.2هزار دنبال‌کننده
25.9هزار عکس
17.1هزار ویدیو
14 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحنه‌ای تکان دهنده از امام حسین علیه السلام که عمر بن سعد را به گریه انداخت 😭 آیت الله جوادی آملی @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تصور غلط بسیار رایجی که درباره معنای "عاشورا و تاسوعا" وجود دارد! اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که چون "عشر و عاشر" از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند! اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است. آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز به کار می‌رود؟ مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟ آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شدند آنگاه، تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند. به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا .... اما می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند. لذا نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند. عاشورا روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت ، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم، یعنی مصاحب و عاشر ، اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید . عشیر یعنی همدم و رفیق «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که ، معاشرت خصلت او باشد. پس العاشوراء؛ جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند، و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (ع) به شدت بالا می‌رود. تاسوعا روزی برای وسعت ظرفیت. با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. اتسع به فتح الف یعنی ، گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی، وسعت پیدا کرد(گشاد شد) و فراخ شد. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن وبالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین یعنی ، رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع یعنی چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد. و بالاخره التاسوعا یعنی جائی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند؛ روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیه‌السلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنی‌امیه، برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است. اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (ع) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... منبع: کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن @Emam_kh
شـام‌غـریبان‌سحر‌ندارد رقیـہ‌امشب‌بابا‌ندارد 🖤 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️رسول الله گریان حسین است 🕯شب شام غریبان حسین است ▪️خزان روز عاشورا سر آمد 🕯شبی تاریک و درد افزا بر آمد ▪️زمین کربلا در خون نشسته 🕯دریغا کشتی از طوفان شکسته ▪️زهم شیرازه هستی گسسته 🕯که هستی بسته با جان حسین است ‌♡• •♡ شبتون_حسینی @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪السلام_علیک_یابقیه_الله از ما زمینیان به شما آسمان ، سلام مولای دلشکسته امام زمان سلام... این روزها هزار و دو چندان شکسته ای حالا کجا روضه ی جدت نشسته ای؟ ▪آجرک_الله_یا_صاحب_الزمان ▪امام_زمانم_تسلیت
امام حسين عليه السلام : مَن عَبَدَ اللّه َ حَقَّ عِبادَتِهِ آتاهُ اللّه ُ فَوقَ أمانِيِّهِ و كِفايَتِهِ ؛ امام حسين عليه السلام : هر كه خدا را ، آن گونه كه سزاوار او است ، بندگى كند ، خداوند بيش از آرزوها و كفايتش به او عطا كند . . بحار الأنوار ، ج 71 ، ص 183 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنام حُسینْ و کَربَلایش صَلَواتْ🏴 برنام ابوالفَضْل و وَفایَشْ صَـــلَواتْ🏴 براَهْلِ حَرَمْ به حَقِّ زَهرا(سلام الله)صَلَواتْ🏴 برجمله یِ یاوران مُـــولا صَـــلَواتْ 🏴 💚 سلام عزاداریتون قبول باشه روزتون معطر به ذکر عطر خوش صلوات بر حضرت محمد (صلوات الله) و خاندان  پاک و مطهرش 🖤الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ🖤 @Emam_kh
✅رهبر عظیم الشأن انقلاب امام خامنه ای؛ 🔸وقتی از حضرت_زینب سؤال میشود که عاشورا را چگونه دیدی؟ میفرماید: «ما رأیت الّا جمیلا». 🔹این همه مصیبت در چشم زینب_کبری زیباست؛ چون از سوی خداست، چون برای اوست، چون در راه اوست، در راه اعلای کلمه‌ی اوست. کار برای خدا اینجور است. 🔸لذا نام زینب و کار زینب امروز الگوست و در دنیا ماندگار است. 🏴 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️رحیم‌پور ازغدی: نخستین هیات سکولار را یزید برگزار کرد و اولین شخصی که بر امام حسین(ع) اشک ریخت عمر سعد بود 🔹وقتی میخواستند حرکت عظیم امام حسین را به یک مراسم مذهبی ساده ختم کنند @Emam_kh
✅ سدِ ولایت 🔰 شناختن یزید و شمر و عمر سعد و ... زمان خیلی مهم است و ما باید همیشه در تلاش باشیم که ظالمینِ زمانه را بشناسیم 🔰 اما مهمتر از شمر و یزیدِ زمان، شناختنِ سدهای ولایت است 🔹 برخی شخصیت های جبهه حق، سدهایی هستند که بین مردم و امام جامعه قرار میگیرند؛ در واقع این افراد بظاهر انقلابی و شیعه باعث میشوند، شیعیان نتوانند به درستی امام جامعه را ببینند، کلامش را بشنوند، اراده اش را بفهمند... 🔹 اینان، شخصیتهای معروف و شاخصی هستند که منیت خود را در جامعه فریاد میزنند و خود را در هیبت یک مدعی در کنار امام جامعه نشان میدهند... 🔹 اینان، همیشه خود، مفسر و بلندگوی امام جامعه میدانند و به مردم چنان وانمود میکنند که سخنان امام جامعه را اینان میفهمند و موظف هستند که برای مردم تحلیل و تفسیر کنند!!! ◀️ مراقب باشیم، اسیر این سدهای ولایت نشویم، سعی کنیم همیشه مستقیما کلام امام جامعه را بشنویم و درک کنیم. ◀️ سلیمان یکی از سدهای ولایت در زمانه حضرت مسلم و سیدالشهداء بود، او بود که با تحلیل و نظر و فتوای خود باعث شد از اطراف امام و نائب امام پراکنده شوند ◀️ امروز هم کم نداریم اثال سلیمان را در قامت های مختلف و تخصص های گوناگون ✅ یادمان باشد، میزان، امام جامعه هست، هر کس هر ادعایی کرد، حرفی زد، اقدام انجام داد، باید بر اساس قول و عمل امام جامعه او را سنجش کنیم؛ اگر همحوانی داشت بپذیریم و اگر در تضاد بود رهایش کنیم ✅ گاهی ما شمر زمانه بخوبی میشناسم اما اسیر سلیمان های زمانه میشویم و از اطراف امام جامعه دور میگردیم ✍️ سید احمد رضوی @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«عبرت‌های عاشورا» • عبرت ماجرای امام حسین این است که انسان فکر کند در تاریخ و جامعه اسلامی؛ چه اتّفاقی افتاده و چه میکروبی وارد بدن جامعه شده است که بعد از گذشت پنجاه سال از وفات پیامبر و بیست سال از شهادت امیرالمؤمنین علیهما‌السّلام، در همین جامعه اسلامی، کسی مثل حسین بن علی را با آن وضع به شهادت می‌رسانند؟! ◇• بحث عبرت‌های عاشورا مخصوص زمانی است که اسلام حاکمیت داشته باشد؛ یعنی زمان ما و کشور ما. آیا هر جامعه اسلامی همین عاقبت را دارد؟ اگر عبرت نگیرند، بله! 🇮🇷 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توئیت سید حسن نصرالله در روز عاشورا: ...ای فرزند امام حسین ع، ما تورا تنها نمی‌گذاریم. @Emam_kh
🎥 فیلم لحظه پرتاب ماهواره ایرانی خیام توسط ماهواره‌بر سایوز #ماهواره_خیام یک ماهواره سنجش از دور و متعلق به ایران است 🔹ارتقا بهره‌وری در حوزه کشاورزی، پایش دقیق منابع آبی، پایش ساخت‌وسازهای غیر مجاز و جنگل‌خواری، پایش مرزها و... از جمله کاربردهای داده‌های دریافت شده از ماهواره خیام خواهند بود. چرا «خیام» توسط روسیه پرتاب شد؟ 🔹ایران در سال گذشته با پرتاب ماهواره «نور ۲» توسط ماهواره‌بر قاصد، در تزریق ماهواره‌های زیر ۵۰ کیلوگرم به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین موفق عمل کرد. 🔹 در گام بعدی تزریق ماهواره‌های تا ۱۰۰ کیلوگرم به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین تا انتهای ۱۴۰۱ هدف گذاری شد. 🔹ماهواره خیام بیش از ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد؛ بنابر اعلام سازمان فضایی ایران به دلیل درصد بسیار بالای موفقیت پرتابگر سایوز، پرتاب ماهواره خیام به کشور روسیه واگذار شده است. 🔹با توجه به ضریب اطمینان بالای پرتابگر سایوز، بسیاری از کشورهای صاحب چرخه کامل فناوری فضایی که خود توانایی پرتاب ماهواره را دارند نیز از پرتابگرهای روسی استفاده می‌کنند. 🇮🇷 #ایران_قوی @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیه ۱۴۷ سوره انعام 🌸 فَإِنْ كَذَّبُوكَ فَقُلْ رَبُّكُمْ ذُو رَحْمَةٍ وَاسِعَةٍ وَلَا يُرَدُّ بَأْسُهُ عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ 🍀 ترجمه: پس اگر تو را تكذیب كردند، بگو: پروردگارتان صاحب رحمتی گسترده است، ولی عذاب او را هم از گروه مجرمان باز نمی ‌گردانند. 🌷 : تکذیب کردند 🌷 : صاحب رحمت 🌷 : گسترده 🌷 : باز می گردانند 🌷 : شدت، سختی، عذاب و کیفر 🌸 این آیه همانند سایر آیات سوره انعام در نازل شده است. آنجا که لجاجت يهود و مشركان روشن بوده و امكان داشته پافشارى كنند و «صلّى اللّه عليه و آله» را تكذيب نمايند، به پيامبرش دستور مى ‌دهد كه «فَإِنْ كَذَّبُوكَ فَقُلْ رَبُّكُمْ ذُو رَحْمَةٍ واسِعَةٍ: پس اگر تو را تکذیب کردند، پس بگو: پروردگارتان صاحب رحمتی گسترده است» و شما را زود مجازات نمى‌ كند بلكه مهلت مى ‌دهد، شايد از اشتباهات خود برگرديد و از رفتار خود پشيمان شويد و به سوى باز آييد. 🌸 ولى اگر از مهلت الهى باز هم سوء استفاده كنيد، و به تهمت هاى نارواى خود ادامه دهيد، بدانيد كيفر قطعى است، و سرانجام دامان شما را خواهد گرفت، زيرا «وَ لا يُرَدُّ بَأْسُهُ عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ: و عذاب او را هم از گروه مجرمان باز نمی گردانند» اين آيه به خوبى عظمت تعليمات را روشن مى‌ سازد كه بعد از شرح اين همه خلافكاری هاى يهود و مشركان، باز آنها را فوراً تهديد به عذاب نمى ‌كند بلكه نخست با تعبيرهاى سرشار از راه بازگشت را به سوى آنها گشوده، تا تشويق شوند و به سوى حقّ بازگردند، امّا براى اين كه رحمت پهناور الهى باعث جرأت و جسارت و طغيان آنان نگردد، و دست از لجاجت بردارند در آخرين جمله آنها را تهديد به مجازات قطعى خدا مى ‌كند. 🔹 پیام های آیه ۱۴۷ سوره انعام 🔹 ✅ باید آماده‏ ى شنیدن تكذیب و تهمت از سوى برخى باشد. ✅ با تكذیب كنندگان، باید برخوردى خیرخواهانه كرد و اگر تأثیر نداشت، از تهدید استفاده شود. ✅ مربّى باید دریاى باشد. ✅ ترس و امید، در كنار هم كارساز است. ✅ درهاى رحمت الهى حتّى به روى مخالفان هم بسته نیست. ✅ رحمت ، پیش از قهر اوست. ✅ گستردگى ، مانع كیفر كردن او نیست. هرچند كیفر او نیز در مسیر تربیت انسان و از رحمت و ربوبیّت او سرچشمه مى‏ گیرد. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا