═✧❁﷽❁✧═
#عزاداری_مادر
1️⃣ شمس الدین ذهبی عالم متعصب و رجالی و مورخ بزرگ اهل سنت در شرح حال #أم_سلمة همسر رسول الله (ص) می گوید:
2️⃣ أم سلمة از اولین گروه مهاجران مسلمان به حبشه و سپس به مدینه است. او از زیباترین و باشرافت ترین همسران رسول الله (ص) بود.
3️⃣ زمانی که خبر شهادت امام حسین (ع) را شنید از شدت ناراحتی و غم دیگر توان سخن گفتن نداشت. از شنیدن این خبر بی هوش شد. او بر شهادت سید جوانان اهل بهشت، بسیار غمگین گشت. بعد از شهادت امام حسین (ع) از شدت مصیبت عمرش دوامی نداشت و وفات نمود.
✅ آیا شایسته نیست همه مسلمانان أم سلمة همسر با شرافت پیامبر (ص) را الگوی خویش قرار دهند؟ و توجهی به تبلیغات عفریت صفتان وهابی که عزاداری برای امام حسین (ع) را بدعت می دانند ننمایند؟
═✧❁دانشگاه امامت❁✧═
🆔 @Emamat110u
May 11
28.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
═✧❁﷽❁✧═
◀️ آیا « یاعلی گفتن» شرک است؟
⏹ پاسخ آیة الله طبسی دامت برکاته
═✧❁دانشگاه امامت❁✧═
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═
#قانون_شفا
⚫️ شبهه: گنبد و بارگاه و ضریح معصومین #هیچ خصوصیت و امتیازی برای شفا دادن ندارند.
⚫️ طراح شبهه: شبکه های وهابی و جریان روشنفکر غرب زده
⚫️ اهداف شبهه:
🔺 تضعیف اعتقاد شیعیان به ولایت اهل بیت ع
🔺 خرافه جلوه دادن زیارت و توسل
❇️ پاسخ شبهه:
🔷 «حکمت» از اوصاف الهی است. بر این اساس خداوند سم را کشنده و عسل را شفا دهنده قرار داده است.
🔷 حکمت الهی بر آن بوده که برخی از زمان ها و مکان ها مثل شب های قدر و مساجد، با برکت و برخی روز ها و مکان ها نحس باشد. ( رک: عقاید اسلامی در قرآن کریم، علامه عسکری)
🔷 خداوند حکیم از سنگ ها «حجرالاسود»، از خاک ها «تربت کربلا»، از آب ها «زمزم»، از شهرها مکه و ... را تقدس و برکت خاص عنایت فرموده است.
🔷 این عنایت ویژه مخصوص اسلام نیست. در ادیان ابراهیمی و بسیاری از ادیان دیگر نیز این اعتقاد وجود دارد.
🔷 بر اساس آیات و روایات قطعی خداوند در: قرآن، پیراهن حضرت یوسف، عسل، خرما، غبار شهر مدینه، وجود پیامبر ص و ائمه ع (مثل عرق و آب وضو و لباس های مبارک ایشان و ... )، آب زمزم ، آب باران در مواقع خاص و صد ها مورد دیگر #شفا قرار داده است.
✅ قبور و حرم های اولیای الهی یکی دیگر از موارد فوق است. اثر گذاری معنوی و شفا دهندگی این بارگاه های ملکوتی به تواتر و قطع رسیده است.
📖 کافی است به قسمت ثبت معجزات برخی از این حرم ها، خصوصا حرم رضوی مراجعه کنید! موارد متعددی با اسناد قطعی ثبت شده است.
🔷 تاثیر گذاری این سنت الهی (شفا دادن در موارد فوق) بر اساس حکمت الهی است. و اینگونه نیست که همیشه و در هر شرایطی شفا دهنده باشند.
◀️ همانطور که منافقین و کفار باعث ایجاد ظلمات معنوی می شوند و همانند ابری در برابر خورشید هدایت قرار می گیرند، ویروس ها نیز ممکن است در شرایط خاص اثر نامطلوب در مسجد یا عسل یا ضریح بگذارند و مانع بهره برداری از این نعمت ها گردند.
🔷 ویروس #کرونا به دلیل سرایت سریع و خطر فوق العاده، مانع موقتی تجمع و تبرک و استشفای مومنین ازحرم های اهل بیت ع شده.
⏹ شاید حکمت این مانع موقتی آن باشد که مومنین بدانند این امور همگی، #وسیله و #واسطه های الهی هستند! شفا دهنده حقیقی خداوند است. اگر عنایت او نباشد، هیچ چیزی هیچ اثری در عالم ندارد!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
⏹ تفاوت ها و شباهت های داعش با طالبان:
◀️ حجتالاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان،در نشست علمی «طالبان و داعش، افتراقات و اشتراکات»، گفت:
1️⃣ با این وجود بین آنها اختلافات زیادی در مسائلی چون تکفیر، زیارت قبور، اعتقاد به دموکراسی و تشکیل مجلس ملی وجود دارد. تکفیر طالبان از نوع کلامی و تکفیر داعش از نوع فقهی است.
طالبان همه، طلبههای مدارس دیوبند هستند و دیوبندیها از نظر فقهی مقلد فقه حنفی و از نظر کلامی پیرو تفکر اشعری و ماتریدی هستند؛ گرایشات اهل حدیثی هم به مقدار کمی در آنها ایجاد شده است و نگاه مثبتی به ابن عربی و طریقتهای نقشبندیه و ...دارند و آن را جزء بهترین طریقتها میدانند. ضمن اینکه تفکر ابن تیمیه و سلفیت را هم قبول دارند.
استاد فرمانیان با بیان اینکه داعش و طالبان در سه فقره از این چهار موضوع با هم اختلاف دارند و اگر رفتارهای آن شبیه هم هست دلیل بر یکسانی فکر آنها نیست، تصریح کرد: همه طالبان رسما مقلد فقه حنفی هستند و از آن عدول نمیکنند و خیلی هم به آن پایبند هستند و با مخالفان با جدیت برخورد میکنند؛ حنفیها حتی دست باز نمازخواندن برخی از مالکیها را تحمل نمیکنند و در دوره اشغال افغانستان توسط شوروی، نزدیک بود جنگی بین این دو فرقه رخ دهد.
دکتر فرمانیان گفت: خیلی از افراد اهل سنت مخصوصا سلفیها و داعشیها قائل به حرمت تقلید هستند و باب اجتهاد را منفتح میدانند؛ بنده از بسیاری از آنها پرسیدهام مقلد چه کسی هستند گفتند از هیچ کسی تقلید نمیکنند.
وی افزود: طالبان در کلام، گرایش ماتریدی اشعری دارند ولی داعش صراحتا این تفکر را بدعت و انحراف میداند و گرایشات اهل حدیثی در بین اینها رشد کرده است به خصوص بعد از ظهور اسامه بن لادن. از نگاه داعش، طالبان منحرف و بدعتگذار هستند.
استاد و کارشناس مذاهب و فرق اسلامی ادامه داد: اختلاف دیگر این دو در بحث تصوف و صوفیه است؛ داعش صوفیان را حلولی دانسته و همه آنها را کافر میدانند. ابومصعب سوری یکی از بدیهای طالبان را تاثیرپذیری از تصوف میداند، طالبان بر سر مقبره صوفیان رفته و از آنها شفاعت هم میخواهند ولی داعش این کار را بدعت و شرک میداند.
فرمانیان گفت: اخیرا کلیپی منتشر شد که طالبان سر قبر ملاعمر رفتند؛ قبر وی بنا و ساختمان دارد و روی آن نوشتهاند قبر امیرالمؤمنین مجاهد. جالب اینکه بر سر قبر وی سجده تعظیمی و گریه کردند که این کار بین صوفیها در شبه قاره بسیار رایج و معروف است ولی داعشیها آن را حرام و بدعت میدانند لذا وقتی به سوریه حمله کردند قبور را در عراق و سوریه تخریب کردند.
2️⃣ اشتراک داعش و طالبان
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اشتراک جدی بین این دو گروه پذیرش سخنان ابن تیمیه در توحید و شرک است؛ علمای شیعه توحید را ذاتی، صفاتی و افعالی میدانند و سنیها هم این را قبول دارند ولی این تیمیه این تقسیمبندی را به عبادی، ربوبی و صفاتی تقسیم کرد و بعدها شاه ولی الله دهلوی آن را پذیرفت و رواج یافت. دیوبندیهای حیاتی که جزء طالبان هستند خیلی به عقاید شیعه نزدیک هستند و حتی مماتیها زیارت قبر پیامبر(ص) را مستحب میدانند، حال آنکه داعش همه را از مصادیق شرک میداند.
وی با بیان اینکه مقوله جهاد در بین این دو اختلافی است، افزود: داعش میگوید هر کسی حکمی به غیر ما انزل الله بکند کافر و مهدور الدم است همچنین این فرقه معتقد است همه مسلمین به خاطر پذیرش مجالس ملی مشرک هستند، مرقد امام خمینی و مجلس ایران را با همین تحلیل مورد حمله قرار دادند ولی طالبان مبانی داعش را در این مقوله قبول ندارد؛ از نگاه داعش تمامی مسلمین کافرند چون با آمریکا همراهی دارند و مجلس ملی و زیارت قبور و انتخابات و دموکراسی را قبول کردهاند.
فرمانیان بیان کرد: طالبانیها تکفیر شیعه را در کتبشان زیاد مطرح کردهاند ولی عمدتا از نوع کلامی است و نه فقهی و عملی که منجر به کشتن شیعیان شود.
استاد دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه خیلی از طلاب ایران هم تفاوت میان انواع تکفیر را درست متوجه نشدهاند، گفت: در تکفیر چند عامل مهم است که یکی ضوابط تکفیر است که همه علما گفتهاند منکر ضروری دین، کافر است، دیگری موانع تکفیر است مانند جهل و اضطرار و خطا و ... است؛ مثلا اگر اسلحه بالای سر کسی بگیرند و بگویند کافر شو نمیتوان گفت او چون اعتراف کرده کافر است؛ یا در برخی کشورها فرد هیچ حجابی ندارد ولی نماز میخواند چون نمیداند حجاب جزء ضروریات دین است، یعنی کفر او از روی جهل است.
3️⃣ نه به اسلام طالبانی و داعشی
وی تاکید کرد: داعشیها تکفیر فقهی دارند و خودشان مجری حکم هستند و خودشان هم فتوا میدهند و جالب اینکه خود را مجتهد مطلق هم میدانند؛ در حالی که براساس اعتقاد ما قاضی و حاکم شرع باید حکم دهد و مجری آن باشد.
دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ ⏹ تفاوت ها و شباهت های داعش با طالبان: ◀️ حجتالاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان،در نشس
فرمانیان اضافه کرد: در طالبان عمدتا تکفیر کلامی مطرح است ولی داعش تکفیر فقهی میکند، لذا این اواخر شاهد بودیم که ابوبکر بغدادی مسئله و نظریه «گرگ تنها» را مطرح کرد یعنی با هر طریقی که میتوانید مانند گرگ به جمعیت حمله کنید و همه را زخمی کنید، همانطور که گرگ گله را مورد حمله قرار میدهد ولی شاید یک گوسفند بیشتر نخورد.
استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: ما نه اسلام طالبانی و نه اسلام داعشی میخواهیم و هیچکدام را قبول نداریم و اسلام بدون خشونت را میپذیریم ولی این تفاوت بین آنها وجود دارد.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
دانشگاه امامت
فرمانیان اضافه کرد: در طالبان عمدتا تکفیر کلامی مطرح است ولی داعش تکفیر فقهی میکند، لذا این اواخر ش
سلام علیکم
به نظر بنده این بنده خدا در چند مورد اشتباه کرده که به دو مورد برجسته اشاره می کنم . یکی اینکه باید عرض کنم نه حنفی ها و نه نجدی ها هیچ یک معتقد به تکفیر کلامی و فقهی نیستند بلکه این اصطلاح متعلق به اهل تشیع است . دوم اینکه جهاد با آمریکا و ناتو و سایر اشغالگران یک برتری و مزیت است و کسی نمی تواند بگوید ما اسلام بدون خشونت را می پذیریم . این اسلام اصلاً وجود ندارد بلکه ساخته و پرداخته توهمات عده ای است . جهاد در مسیر صحیح آن بر علیه دشمنان اسلام و مسلمین و تحمیل خشونت بر کسانی که مستحقش هستند یک نیاز فطری و شرعی است که بدون آن زندگی دوام نخواهد داشت و امنیت همه از بین خواهد رفت .
◀️ #نقد یکی از اعضای کانال دانشگاه امامت نسبت به مطالب استاد فرمانیان
═✧❁﷽❁✧═
#نسائی_شهید
1️⃣ «ابو عبدالرحمن احمد بن شعیب نسائی» از معروف ترین و بزرگ ترین امامان حدیثی اهل سنت است. او در یکی از روستاهای خراسان به دنیا آمد. او دریایی از علم و دانش بود که صدها نفر از محدثین، از خرمن او خوشه ها چیدند.
2️⃣ «نسائی» با تالیف کتاب «سنن» و «خصائص أمیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع)» خدمت بزرگی به اسلام نمود. او در سال های پایانی عمر خود، به تبلیغ فضائل امیرالمومنین(ع) در شهر دمشق پرداخت زیرا این شهر آکنده از دشمنی با اهل بیت(ع) بود. در آخر نیز نواصب و طرفداران معاویة، او را به شهادت رساندند!
3️⃣ نسائی در علم رجال از بخاری و مسلم نیز سختگیری بیشتری داشت. با این حال او در کتاب خصائص امیرالمومنین(ع) روایت می کند که پیامبر خدا(ص) به حضرت علی(ع) فرمود:
🔸 «إِنَّ عَلِيًّا مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ ، وَ وَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي»
♦️همانا علی از من و من از او هستم و او ولیّ و سرپرست هر مومنی بعد از من است.(رک تصویر بالا)
4️⃣ سند این روایت کاملا معتبر و صحیح است. تضعیف در فقره «من بعدی» _ به جهت آنکه قرینه متصل لفظی برای روشن کردن معنی کلمه «ولیّ» در جانشینی است_ فایده ای ندارد؛ زیرا با سندهای متعدد دیگر نیز وارد شده است:
📚 المعجم الكبير ج12 ص97 و مسند أحمد بن حنبل ج 1 ص 330
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#ماجرای_تربت_شهادت
◀️ عائشه روایت می کند که روزی حسین(ع) بر رسول خدا(ص) در حالی که جبرئیل بر او وحی می فرستاد، وارد شد. پیامبر(ص) به صورت خوابیده بود و حسین(ع) سوار بر او می شد و با او بازی می کرد.
جبرئیل به محمد(ص) گفت: آیا او را دوست داری؟ پاسخ داد: چرا او را دوست نداشته باشم او فرزندم است! جبرئیل گفت: آگاه باش این فرزندت را امت تو خواهند کشت! سپس جبرئیل با دستش تربتی سفید رنگ آورد و گفت: ای محمد(ص) خون این فرزندت در این خاک ریخته خواهد شد و اسم این سرزمین «طف» است.
جبرئیل از حضور پیامبر(ص) رفت. رسول خدا(ص) در حالی که آن تربت در دستش بود با گریه از اتاق خارج شد. به همسرش عائشه گفت: جبرئیل به من خبر داد فرزندم حسین(ع) در سرزمین کربلا کشته خواهد شد و امت من بعد از من گرفتار فتنه ها می شوند.
سپس رسول خدا(ص) با حال گریان نزد اصحابش _ علی(ع)، ابوبکر، عمر، حذیفه، عمار و ابوذر_ رفت آنها علت گریه را جویا شدند پیامبر(ص) فرمود:
♦️«أخبرني جبريل أن ابني الحسين يقتل بعدي بأرض الطف وجاءني بهذه التربة وأخبرني أنا فيها مضجعه»(رک: تصویر بالا)
🔸جبرئیل به من خبر آورده است که فرزندم حسین(ع) بعد از من در سرزمین کربلا به شهادت می رسد و این تربت او است که جبرئیل آورده است. او به من خبر داده که فرزندم در کربلا مضجع خواهد داشت.
⏹ هر فراز از حدیث معتبر فوق سندی روشن بر حقانیت مکتب اهل بیت(ع) است.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#روضه_مکشوف_مادر
⏹ شیخ مفید در مهم ترین اثر فقهی خود یعنی«مقنعه» در بخش زیارت، باب زیارت مختصره رسول خدا(ص)، بعد از سلام به حضرت زهرا(س) و تصریح به شهادت ایشان، آورده است:
♦️«...لعن الله من ظلمك: خدا نفرین کند هر کس را که به تو ظلم کرد.
♦️و منعك حقك: و تو را از حق تو منع نمود.
♦️و دفعك عن إرثك: و تو را از ارث تو دور کرد.
♦️و لعن الله من كذّبك: و خدا لعنت کند کسی که تو را تکذیب کرد.
♦️و أعنتك: و تو را در سختی و تنگنای بسیار شدید مشرف به مرگ قرار داد.
♦️و غصّصك بريقك:
⏺ «غصّص» ثلاثی مزید باب تفعیل از ریشه«غصص» از مصدر«الغُصّة»است. غُصّه در استعمال فصیح عرب به حالتی گفته می شود که استخوان یا چیزی شبیه به آن در انتهای حنجره و حلقوم انسان(دقت کنید: بالای حنجره نه! چون که تحمل آن راحت تر است) گیر کرده باشد که مانع تنفس و یا آب خوردن او گردد و آن شخص را به صورت مستمر در جهد، تنگنا و فشار بسیار شدید _شبیه حالت خفگی و یا غرق شدن مستمر_ قرار دهد. این حالت نشانگر سخت ترین وضعیت روحی و جسمی یک نفر است.
♦️«و غصّصك بريقك» یعنی خدا لعنت کند کسانی را که حالت «غصة» را _ آن هم با شدت بسیار فراوان_ در شما ایجاد کردند به گونه ای که از شدت مصیبت، آب دهان شما همانند یک استخوانی در حلقوم تو بود و ... .
♦️و أدخل الذل بيتك...» و خداوند لعنت کند کسانی را که عزت شما را پایمال کردند و خواری و درماندگی را وارد خانه تو نمودند.
⏹ حال امیرالمومنین(ع) نیز همانند صدیقه طاهره(س) بود. او فرمود: سال ها صبر کردم در حالی که «و في العينِ قذًى و في الحلقِ شَجاً»
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u