eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
640 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5856968501222182063.pdf
1.7M
📚🍃 🍃 📑•[ 💠 ارائه دهنده:: استاد moheb110 🔹موضوع:« 🔸مناقشه‌ای کوتاه و علمی در یکی از قوی‌ترین دلائل صحت مشروعیت خلافت حاکمان ثلاثه‌ی صدر اول: «علیکم بسنتی وسنة الخلفاء الراشدین...» 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
4_5856968501222182073.pdf
1.58M
📚🍃 🍃 📑•[ 💠 ارائه دهنده:: استاد محب الائمه 🔹موضوع:« 🔸افسانه عدالت صحابه 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ بر اساس روایت صحیح بخاری، عمر بن خطاب از اینکه ابوبکر به تنهایی در نزد امیرمومنان(ع) حاضر شود، ترس داشت و احتمال خطر می داد: 🔸«... فأرسل إلى أبي بكر أن ائتنا ولا يأتنا أحد معك كراهية لمحضر عمر فقال عمر لا والله لا تدخل عليهم وحدك فقال أبو بكر وما عسيتهم أن يفعلوا بي والله لآتيهم...» 🔹«امیرالمومنین(ع) کسی را نزد ابوبکر فرستاد که نزد ما بیا و هیچ کسی را با خود به همراه نداشته باش. این بدین خاطر بود که از حضور عمر کراهت و نفرت داشت. عمر به ابوبکر گفت: به خدا قسم به تنهایی نزد آنها نخواهی رفت! ابوبکر گفت: گمان نکن آنها صدمه ای به من وارد می کنند! به خدا قسم نزد آنها می روم»! 📚صحیح بخاری، حدیث: 4240 و 4241 2️⃣ احتمال خطری که عمر بن خطاب از حضور انفرادی ابوبکر در جلسه می دهد و او را به شدت از این کار منع می کند، نشان از درگیری شدید میان آنها با اهل بیت(ع) دارد! 3️⃣ اهل سنت فکر کنند، چه نزاعی در بین بوده تا حدی که عمر تهدید صدمه جانی، برای حضور ابوبکر در نزد مولای متقیان، احساس می کرده است؟ آیا ابوبکر متهم به قتل کسی از نزدیکان مولا بوده که عمر خوف آسیب جانی نسبت به او می داده است؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ 1️⃣ «سنن ابوداود سجستانی» یکی از معتبرترین کتب حدیثی اهل سنت است. در این کتاب، «بَراء بن عازب» از اصحاب پیامبر(ص) از آن حضرت سوالاتی نموده است: 🔹«... وسئل عن الصلاة في مَرابض الغنَم؟ فقال: صَلّوا فيها فإنّها بركة» 🔸از رسول خدا(ص) از نماز خواندن در آغل گوسفندان پرسش شد؛ آن حضرت فرمود: در آغل - که مکانی پر از سرگین و بول است - نماز بخوانید زیرا برکت است! 📚أبو داود، سليمان بن الأشعث السجستاني، ج1، ص: 96 2️⃣ باید در نظر داشت که در فقه شافعیه و احناف، بول و سرگین حیوانات حلال گوشت مثل گوسفند و بز و ...، نجس است: 📚موسوعة الفقهية الكويتية، ج40، ص: 92 ✅از عجایب دوران آن است که در قاموس فکری وهابیت، تبرک به خاک کربلا، نماز خواندن در این مکان مقدس و سجده بر تربت امام تشنه لب، بدعت و حرام است ولی سجده به سرگین نجس بز و گوسفند برکت! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ بر اساس آیات قرآن(مائده/90) و روایت های قطعی، خداوند شرب تمامی مسکرات را حرام کرده است. این عمل شیطانی، دوری از یاد خدا و مفسده های فراوان به دنبال دارد. 2️⃣ شراب خوار فاسق است و باید حد الهی (80 تازیانه) بر او جاری شود. خانه ای که در آن شراب خورده شود هیچ برکتی ندارد. در قیامت شراب خوار همانند مشرک بت پرست با خداوند ملاقات می کند. 3️⃣ معاویه بن ابی سفیان با کشتار هزاران مسلمان به قدرت رسید. او در دوران خلافت خود فردی شراب خوار بود. عبدالله بن بریدة می گوید من و پدرم نزد معاویه رفتیم. او ما را بر فرش ها نشاند. سپس برای ما غذایی آورد و ما از آن غذا خوردیم ♦️ ثمَّ أُتِينَا بِالشَّرَابِ فَشَرِبَ مُعَاوِيَةُ ثُمَّ نَاوَلَ أَبِي ثُمَّ قَالَ مَا شَرِبْتُهُ مُنْذُ حَرَّمَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ♦️ سپس برای ما شراب آوردند معاویه از شراب خورد! سپس شراب را به پدرم عرضه کرد تا میل کند! سپس پدرم گفت: از زمانی که رسول خدا ص شراب را حرام کرده است من شرابی ننوشیده ام. (تصویر فوق با سندی قوی از کتب اهل سنت) 🔴 محتسب، مستی به ره دید و گریبانش گرفت 🔴 مست گفت ای دوست، این پیراهن است، افسار نیست 🔴 گفت: نزدیک است والی را سرای، آنجا شویم 🔴 گفت: والی از کجا در خانهٔ خمار نیست ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
🛑 شبهه شبکه های وهابی و ناصبی: چرا شما روافض همدیگر را تکفیر میکنید؟ در روایات شیعه آمده است: «وَ عَنْهُ عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَرَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُذَافِرٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ يَزِيدَ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الصَّدَقَةِ عَلَى النُّصَّابِ وَ عَلَى الزَّيْدِيَّةِ قَالَ لَا تَصَدَّقْ عَلَيْهِمْ بِشَيْ‌ءٍ وَ لَا تَسْقِهِمْ مِنَ الْمَاءِ إِنِ اسْتَطَعْتَ وَ قَالَ الزَّيْدِيَّةُ هُمُ النُّصَّابُ». طوسى، ابو جعفر، محمد بن حسن، تهذيب الأحكام، ج‌4، ص: 53، 10 جلد، دار الكتب الإسلامية، تهران - ايران، چهارم، 1407 ه‍ ق ✅ ما را در پست بعد بخوانید 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @emamatu110 ➢•| https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
⏺ پاسخ به شبهه: 1️⃣ حدیث فوق هیچ دلالتی بر تکفیر فقهی زیدیه ندارد. البته ممکن است از علت تکفیر ناصبی گری باشد که این علت شامل هر کسی می شود که با اهل بیت علیهم السلام علنا دشمنی و جنگ کند و مختص زیدی و یا اهل سنت و ... نیست. نظر فقهای شیعه بر این است که اهل سنت با اینکه منکر امامت همه ائمه علیهم السلام هستند، پاک هستند و کافر فقهی نیستند تا چه رسد به فرقه های شیعه که امامت برخی ائمه علیهم السلام را قبول دارند. محقق خویی در این زمینه می نویسد: 🔸« و منه يظهر الحال في سائر الفرق المخالفين للشيعة الاثني عشريّة من الزيدية و الكيسانية و الإسماعيلية و غيرهم، حيث إن حكمهم حكم أهل الخلاف لضرورة أنه لا فرق في إنكار الولاية بين إنكارها و نفيها عن الأئمة (عليهم السلام) بأجمعهم و بين إثباتها لبعضهم و نفيها عن الآخرين (عليهم السلام) كيف و قد ورد أن من أنكر واحداً منهم فقد أنكر جميعهم (عليهم السلام) و قد عرفت أن نفي الولاية عنهم بأجمعهم غير مستلزم للكفر و النجاسة فضلًا عن نفيها عن بعض دون بعض». 🔸 از این ادله – دال بر عدم نجاست و کفر فقهی اهل سنت- وضعیت سایر فرقه های مخالف شیعه دوازده امامی مثل زیدیه و کیسانیه و اسماعیلیه و غیر اینها، روشن می شود.زیرا حکم این ها حکم اهل خلاف(یعنی اهل سنت) است دلیل این مطلب، بسیار روشن است که در انکار ولایت اهل بیت علیهم السلام تفاوتی نمی کند که امامت یکی از حضرات را منکر شوند یا جمیع آنها را و در مباحث قبلی روشن شد که نفی ولایت همه اهل بیت علیهم السلام، هیچ استلزامی با کفر و نجاست معتقد آن ندارد. تا چه رسد به اینکه ولایت برخی را قبول و برخی دیگر را نفی کرده باشد. 📚 خويى، سيد ابو القاسم موسوى، موسوعة الإمام الخوئي، ج‌3، ص: 80، 33 جلد، مؤسسة إحياء آثار الإمام الخوئي ره، قم - ايران، اول، 1418 ه‍ ق 2️⃣ روایت مورد استناد در اصطلاح رجالی مضمره است. یعنی معلوم نیست که راوی سوال خود را از امام پرسیده یا از دیگری. روایت مضمره ارزش استنادی ندارد پس این روایت از نظر صدوری مبتلا به اشکال است. محقق طباطبایی به این امر اشاره کرده است: 🔸« انّ الحديث مضمر و لا دليل على رجوع الضمير الى الامام عليه السّلام فلا اعتبار به» 🔹اين حدیث مضمر است و دلیلی نداریم که ضمیر در آن به امام علیه السلام برگردد پس اعتباری ندارد. 📚 قمّى، سيد تقى طباطبايى، مصباح الناسك في شرح المناسك، ج‌2، ص: 347، دو جلد، انتشارات محلاتى، قم - ايران، اول، 1425 ه‍ ق 3️⃣ بر فرض صحت صدوری روایت، باید دقت کرد که علت تكفير هيچ ربطی به زیدی بودن طرف ندارد. بلکه علت تکفیر و برخورد شدید با چنین شخصی، ناصبی بودن طرف است. شخص ناصبی و دشمن هر کدام معصومین علیهم السلام در نظر شیعه، کافر و نجس و در ردیف خوک و یهودی است چه شیعه اصطلاحی باشد یا از اهل سنت. طراح شبهه به گمان باطل خود، علت برخورد سخت را صرف زیدی بودن تقلی کرده است در حالی که علاوه بر زیدی بودن، وصف اصلی او در این مسئله، ناصبی بودن او بوده است. با توجه به حقایق تاریخی برخی از جریانات زیدیه، افراط گرایی شدیدی در توهین و برخورد با ائمه علیهم السلام داشتند لذا هر نوع کمک به آنها، باعث تقویت ناصبی گری و بدعت باطل می شود. یکی از فقهای معاصر در این باره می نویسد: 🔹«...الزيدية في ذلك العصر كانوا متجاهرين بالنصب و العدواة للأئمة «ع»، و المعونة لهم كانت موجبة لتقوية جنود الباطل...» 🔸«...زیدیه در آن عصر، علنا اقدام به دشمنی و ناصبی گری بر علیه اهل بیت علیهم السلام می نمودند. و کمک به آنها باعث تقویت لشگر باطل می شد ...» 📚 نجف‌آبادى، حسين على منتظرى، كتاب الزكاة، ج‌3، ص: 168، 4 جلد، مركز جهانى مطالعات اسلامى، قم - ايران، دوم، 1409 ه‍ ق ✅در آخر می گوییم: بر اساس روایات صحیح السند، هر نوع مخالفت با اهل بیت علیهم السلام باعث می شود که مخالفت کنند داخل در حزب ابلیس شود چه رسد به ناصبی گری و اقدام عملی بر علیه عترت رسول خدا صلی الله علیه و آله. حاکم نیشابوری از عبدالله بن عباس روایت می کند: 🔹«حدثنا مكرم بن أحمد القاضي ثنا أحمد بن علي الأبار ثنا إسحاق بن سعيد بن أركون الدمشقي ثنا خليد بن دعلج أبو عمرو السدوسي أظنه عن قتادة عن عطاء عن ابن عباس رضي الله عنهما قال: قال رسول الله صلى الله عليه و سلم النجوم أمان لأهل الأرض من الغرق و أهل بيتي أمان لأمتي من الاختلاف فإذا خالفتها قبيلة من العرب اختلفوا فصاروا حزب إبليس. هذا حديث صحيح الإسناد و لم يخرجاه»
🔸«... عبدالله بن عباس گفت: رسول الله صلی الله علیه و آله فرمود: ستارگان امان برای اهل زمین از غرق شدن هستند و اهل بیت من امان برای امت من از اختلاف هستند. هر گاه قبیله ای از عرب با آنها مخالفت کرد، آن قبیله حزب ابلیس می شود. این رویات بر اساس مبانی مسلم و بخاری در صحیح شان صحیح است ولی آن دو آن را در کتاب خود وارد نکرده اند». 📚حاکم نیشابوری، محمد بن عبدالله أبو عبدالله، المستدرك على الصحيحين، ج3، ص: 162، دار الكتب العلمية – بيروت، چاپ اول،1411 – 1990 وهابی را چه شده است که از حقوق نداشته نواصب و دشمنان عترت رسول خدا صلی الله علیه و آله دم می زند و از اینکه امام علیه السلام نهی از تعامل و کمک به آنها کرده است، ناراحت شده است؟ 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──