29.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
✍️تحلیل دقیق مراد از فراز «انفسنا و انفسکم» در کلام علامه حلی و علامه مجلسی
#مباهله
#ولایت
#امامت
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
۲۲ تیر ۱۴۰۲
37.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
شبهه: حضور عائشه در مباهله منافات با غیرت عربی داشت به همین دلیل رسول خدا (ص) او را به مباهله نبرد😳
پاسخ ما را بشنوید☺️😊
#مباهله
#ولایت
#امامت
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
۲۲ تیر ۱۴۰۲
14.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
شبهه: در واقعه غدیر هیچ کسی از کلمه "مولی" خلافت را نفهمید! 😳
پاسخ: در واقعه غدیر همه مخاطبان از کلمه مولی، خلافت را برداشت کردند!😊
✅ برای دیدن ادله ما فیلم را مشاهده کنید!
#غدیر
#ولایت
#امامت
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
۲۳ تیر ۱۴۰۲
25.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
شبهه وهابی: حدیث غدیر سندا ضعیف است برخی علما آن را جعلی می دانند😳
پاسخ: حدیث غدیر متواتر و قطعی است ... .😊
✅ برای دیدن ادله متعدد ما فیلم را مشاهده کنید!
#غدیر
#ولایت
#امامت
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
۲۴ تیر ۱۴۰۲
30.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
شبهه عقیل هاشمی کارشناس شبکه وهابی کلمه:
اگر کسی بگوید زن من "اهل بیت" من نیست، از زنش کتک میخورد و شب باید بیرون از خانه بخوابد!😂😐☺️😳
پاسخ: بر اساس حکم قطعی عقلی، قرآنی و روایی همسران رسول خدا صلی الله علیه و آله داخل در مصادیق "اهل البیت" آیه تطهیر نیستند!👌
✅ برای دیدن ادله متعدد ما فیلم را مشاهده کنید!
#غدیر
#ولایت
#تطهیر
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
۲۴ تیر ۱۴۰۲
❁﷽❁
"ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه"
♦️اشعار زیبای خود را در وصف سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به آی دی زیر ارسال نمائید🌹
◀️ غدیر و عاشورا را به ظهور پیوند بزنیم
🔸اشعار خود را به آی دی زیر ارسال کنید.
@mahdibia313
کانال شعر غدیر
https://eitaa.com/joinchat/3056271807Cfabea43c64
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
۲۴ تیر ۱۴۰۲
۲۴ تیر ۱۴۰۲
13.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دروغ جدید عبدالحمید
ببینید و انتشار دهید
۲۵ تیر ۱۴۰۲
🛑شطحیات گروه اهلسنت👇👇
اینهم اعترافات علماى شيعه مبنى بر اينكه آيه ولايت آيه محكم نيست و نياز به روايات دارد ا معنایش مشخص شود
☠ شيخ مفيد : امامت سیدنا علي عليه السلام در احادیث پیامبر صل الله عليه وآله وسلم ثابت شده با اینکه به صراحت در قرآن ذكر نشده
قال المفيد : ثبتت إمامة أمير المؤمنین علیه السلام بالنص من رسول الله صلى الله عليه وآله وإن لم يكن ذلك مودعا في صريح القرآن .
📗 المسائل العكبرية ص 46
👳♂ آيت الله محمد المؤمن القمي :
آيه ولايت بر ولايت اميرمؤمنان و ساير ائمه دلالت صريح ندارد بلكه در اين زمينه بايد به روايات رجوع كنيم
متن عربى : دلالة الآية على ولاية الله تعالى و الرسول واضحة 👈و اما ارادة خصوص أميرالمؤمنين وسائر الائمه صلوات الله عليهم من قوله تعالى : (الذين يقيمون الصلاة ويؤتون الزكاة وهم راكعون) 👈ليست واضحة بنفسها فلامحالة 👈نحتاج الى الأخبار
📗 كتاب: الولاية الالهية الاسلامية او الحكومة الاسلامية ص 21
الناشر: مؤسسة النشر الاسلامي التابعة لجماعة المدرسين قم
۲۵ تیر ۱۴۰۲
﷽
✍️ پاسخ به کج فهمی وهابی از معنی عمل نکردن به آیات متشابه در روایات و علمای شیعه
https://eitaa.com/Emamat110u/4964
1️⃣ تعریف متشابه و محکم روشن است. ولی باید دقت کرد روایاتی که می گوید به حدیث متشابه عمل نمی کنیم، مراد از آن این است که تا وقتی که معنای آیه یا حدیث با توجه به قرائن عقلی، لفظی و لبی روشن نشده باشد، عمل نمی کنیم!
2️⃣ برای مثال: آیاتی که سخن از ید، وجه، کرسی و ... داشتن خداوند به میان می آورد آیاتی تشابه هستند این آیات را باید با محکمات عقلی _ مثلا محال بودن جسمانیت خداوند- و یا محکمات قرآنی _ مثل لیس کمثله شی- معنی کرد و مراد اصلی آیه را به دست آورد و بدان عمل کرد. بسیار روشن است که صدها آیه قرآن در زمینه توحید از آیات متشابه هستند اگر آیات را با ادله محکمات تفسیر کنیم و مراد اصلی خداوند تبارک و تعالی را به دست آوریم بدان عمل می کنیم ولی قبل از اینکه مراد آیه را به دست نیاورده ایم به ظاهر آیه که دال بر دست داشتن، صورت داشتن، خندیدن و عرش و کرسی داشتن خداوند است عمل نمی کنیم.
3️⃣ اینجا فرق شیعه و وهابی روشن می شود. شیعه ممنوعیت عمل برای ظاهر قرآنی که متشابه است را اعمال می کند ولی بعد از روشن شدن مراد جدی آیه با قرائن قطعی و آیات محکم بدان پایبند است و عمل می کند ولی اهل سنت صدها آیه قرآن که ظاهر آنها متشابه است را ترک کرده و حق تفکر و استدلال و فهم را از مخاطب گرفته است یا اینکه همانند وهابیت آن را بر ظاهر لفظی بار نموده و یک خدای موفرفری جوان که دست و پا دارد حمل می کند.
✅ نتیجه: وهابی فهم درستی از روایت های شیعه و اقوال علمای ما نداشته و دشمن فرضی را نقد و رد کرده است.
↯ ڪانالرسمۍ در ایتا و تلگرام:
@Emamat110u
↯ لینک گروه :
https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
۲۵ تیر ۱۴۰۲
🛑 متن کج فهمی وهابی👇👇
مسئله بعدی که باید بیان داشت این است که ایه ی مذکور نص خفی است نه جلی
نص خفی اموری هستند که صراحت به امامت ندارد و باید انهارا تاویل کرد.
🔺تعریف نص خفی:
✍🏻نصوص خفى امورى اند كه صراحت بر امامت ندارند و مجال تأويل در آنها وجود دارد و دلالت آنها بر امامت در گرو تأمل و توجه به قراين و شواهد است
📚نام کتاب : دانشنامه کلام اسلامی نویسنده : جمعی از محققین جلد : 1 صفحه : 77
ادامه࿈࿈࿈
🔺ایه انما ولیکم الله الخ... ( نص خفی )
✍🏻و اما نص خفى در مورد آيات و اخباريست كه در او تصريح به اسم نشده است و راجع به اين گونه روايات اختلافات زيادى مشاهده مىشود، و در معانى آنها اقوال مختلفى ابراز شده است، اينك يكى از آيات شريفه قرآن را كه در اين مورد نازل شده مورد گفتگو قرار ميدهيم.👇🏻
☑️خداوند متعال فرموده: إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ طريق استدلال به آيه شريفه اين است كه: مقصود از كلمه «وليّكم» كسى است كه سزاوار زمامدارى مسلمين باشد و امور زندگى آنان را در دست گيرد، و اطاعت وى نيز بر آنان واجب باشد.
📚نام کتاب : زندگاني چهارده معصوم (ترجمه إعلام الورى بأعلام الهدى شيخ طبرسي) نویسنده : عطاردي، عزيزالله جلد : 1 صفحه : 240
🔺سوال اینجاست که کجا اومده اصلی از اصول دین با نص خفی ثابت میشه؟!!!
☑️شیعه معتقد است که امامت فقط با نص جلی ثابت میشه و لاغیر!!
🔖اتّفقت الشيعة على أنّ طريق معرفة الإمام هو النّصّ من اللّه تعالى، لكن اختلفوا في النّصّ الجليّ والخفيّ، فقالت الإمامية الاثني عشرية والكيسانية:إنّه إنّما يحصل بالنّصّ الجليّ لاغير
✍🏻شیعه اتفاق دارند بر اینکه طریقه ی معرفت امام نصی از جانب الله متعال است لیکن در این اختلاف دارند که نص باید جلی باشد یا خفی که شیعه اثنی عشر و کسائیه معتقد بر این هستند که امامت فقط با نص جلی ثابت میشه و لاغیر.
📚نام کتاب : قواعد العقائد نویسنده : الطوسي، الخواجة نصير الدين جلد : 1 صفحه : 21
مسئله ی بعدی که باید اذهان داشت این است که علمای شیعه فرموده اند که برای اثبات امامت باید حتما اسم شخص و صفاتش ذکر شود و قابل تاویل نباشد.!
ولی بر عکس در این ایه هیچ ذکری از اسم نیست و باید انرا تاویل کرد!
فلذا باز هم نمیشود که این ایه برای اثبات امامت کارایی داشته باشد. ↯↯↯↯
☑️محمد جواد مغنیه میگوید که برای اثبات امامت باید 👈اسم👉 ذکر شود نه با صفات که قابل تاویل باشد
🔺والامام بمعنی النبی یفتقر الی النص من الله بواسطة الروح الامین ، و بمعنی الوصی لابد فیه من النص من الله سبحانه علی لسان نبیه الکریم ، و شرط هذا النص ان یکون بالاسم و الشخص ، لا بالصفات و صیغة العموم فقط ، کما هی الحال فی المجتهد و الحاکم الشرعی ، بل بالنص الخاص الذی لا یقبل التاویل
📚التفسیر الکاشف ج ۱ ص ۱۹۷
۲۵ تیر ۱۴۰۲
✍️ نقدی بر برداشت ناصواب وهابیت از مفهوم نص جلی و خفی و کاربست آن در اثبات عقاید شیعه
https://eitaa.com/Emamat110u/4966
1️⃣ نص در نزد علمای اصولی و کلامی شیعه دلیل قطعی را می گویند که به هیچ نمی توان خلاف آن عمل کرد. این نص گاهی جلی است یعنی برای فهم مراد جدی از آن، نیازی به توجه به قرائن نیست. در مقابل گاهی نص و دلیل قطعی ما خفی است مراد از خفی بودن آن است که برای فهم مراد جدی آن، باید به قرائن تصل لفظی، منفصل لفظی و غیر لفظی و عقلی و ... توجه نمود. بعد از توجه به قرائن موجود، مراد از دلیل کاملا روشن می شود و التزام بدان واجب.
2️⃣ برخی از آیات قرآن- در زمینه امامت و ولایت و حتی توحید و معاد و ...- نص خفی است. دقت کنید نص است یعنی قطعی است که باید بدان عمل کرد. خفی است یعنی برای فهم مراد جدی آن نیاز به توجه به قرائن داریم!
3️⃣ برای مثال آیه «ید الله فوق ایدیهم» نص خفی در استیلای قدرت الهی بر قدرت های دیگر دارد. طبیعی است که با توجه به خود کلمات آیه این معنا به دست نمی آید و باید به قرائن عقلی و محفوف در کلام توجه مراد جدی آیه به دست می آید. با فهم مراد جدی آیه باید به مضمون آن التزام داشت چرا که آیه شریفه نص است و واجب العمل.
4️⃣ نیز در آیه ولایت، ظاهر الفاظ خود آیه هیچ دلالتی بر اینکه حضرت علی علیه السلام ولی و سرپرست است ندارد و به اصطلاح دلیل قطعی ما خفاء دارد ولی این خفی بودن با توجه به قرائن قطعی- همانند روایات متواتر شیعه و اهل سنت ذیل آی- از بین می رود و ظهور آیه در امامت حضرت علی علیه السلام به نص و دلیل قطعی می رسد و در نتیجه التزام و اعتقاد بدان واجب می گردد.
5️⃣ اعتقاد روشن شیعه در امامت خاصه- یعنی ائمه 12 گانه و اسامی مقدس آنه- این است که باید با نص جلی ثابت شود. نص جلی در این زمینه مستند به روایات متواتری است که در کتب روایی شیعه وجود دارد. از میان این کتب می توان کتاب «کفایة الاثر»، «مقتضب الاثر»، «اثبات الوصیة» و «الانصاف فی النص علی الائمة الاثنی عشر» و صدها کتاب روایی دیگر اشاره کرد.
6️⃣ بسیار روشن است که هیچ کدام از فقها و علمای کلامی شیعه قائل نیستند که اسامی ائمه علیهم السلام در قرآن ما بین الدفتین وجود دارد بلکه همه متفق هستند که اسامی ائمه علیهم السلام- که برای تشخیص آنها نیاز به نص جلی داری- در روایات وارد شده است.
✅ نتیجه آنکه وهابی نادان مراد کلمات فقها و علمای شیعه را نفهمیده و در ذهن علیل خود تصور کرده است که شیعیان برای اثبات امامت خاصه در موضوع اسامی ائمه علیهم السلام به آیات قرآن استدلال می کنند! این در حالی است که شیعیان برای اثبات این ام- یعنی اسامی ائمه علیهم السلام- به روایات تفسیری آیات استدلال می کنند نه خود آیه.
↯ ڪانالرسمۍ در ایتا و تلگرام:
@Emamat110u
↯ لینک گروه :
https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
۲۵ تیر ۱۴۰۲