eitaa logo
دانشگاه امامت
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
659 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
26.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ◀️ امام صادق علیه‌السلام پایه گذار فقه مقارن در جهان اسلام ◀️ اعتراف به علوم الهی و لدنی مثل کتاب جفر برای امام صادق علیه‌السلام در منابع اهلسنت ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
با وجود اینکه برخی موارد نقد هایی به مقاله زیر دارم اما مقاله در تبیین دیدگاه های امام خامنه‌ای در موضوع وحدت عالی است از نویسنده آن جناب آقای اکبری تشکر می کنم و همه دوستان را دعوت به مطالعه آن میکنم: 👇👇
⭕️مروری بر اندیشه‌های وحدتی رهبر انقلاب؛ آیت الله خامنه ای ✍علی اکبری 🔻هدف از آنچه که مطالعه خواهید کرد، تبیین مفصل مساله وحدت از دیدگاه آیت الله خامنه ای نیست، بلکه مقصود، مروری کوتاه بر اصول اساسی و بایسته های لازم پیرامون وحدت اسلامی و تعامل با اهل سنت، براساس بیانات معظم له می باشد. 🔻در بیانات رهبرانقلاب، وحدت اسلامی با این کلید واژه ها تفسیر میشود : همکاری مشترک، عدم نفی یکدیگر، عدم تنازع بر سر مسائل مذهبی. نمیشود معتقد باشیم که وحدت اسلامی شرط تحقق حاکمیت اسلام است اما از آن طرف به سمت همکاری مشترک جهت مدیریت و پاسخ به مسائل مشترک نرویم و اقداماتی را انجام بدهیم که مانع این همکاری است. ⛔️برگزاری مناظرات جدلی با روش اسکات خصم، طعن یکدیگر به نام دفاع از مذهب و به کام دشمنان، و نفی مذهب دیگری به بهانه نجات پیروان از گمراهی میتواند از مصادیق موانع تحقق همکاری مشترک باشد. 💠 برای مطالعه متن کامل به لینک زیر در سایت اخوت مراجعه نمایید http://okhowah.com/fa/13985    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄ ‌‌💠 @okhowahmag    ┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
هدایت شده از KHAMENEI.IR
50.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 روضه‌خوانی آقای حاج محمود کریمی در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان گرامی ایشان با حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) 🖤 📱پخش زنده مراسم را از اینجا ببینید👇 💻 Farsi.khamenei.ir/live
31.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ◀️ مطاعن بزرگ معاویه در نظر اهلسنت ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
˘🌿𑁍︎⤸. 〢 ‌ﻫﻭاﻟﻋﻟﻳﻣ 🎥 هزینه شخصی رهبری برای ترویج تشیع 🍀خاطره «شیخ تیجانی» عالم مستبصر تونسی از کمک آیت الله خامنه ای برای چاپ کتاب او در آفریقا. «مجموعه علمی دانشگاه امامت»   ━᭄✿𖧌"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u  https://t.me/Emamatu110
13.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ✍ ویژگی مشترک وهابیت و منافقین: هر دو از منکران توسل به رسول الله صلی الله علیه و آله ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
11.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ✍ جذاب ترین مناظره امام صادق علیه‌السلام با ابوحنیفه «مجموعه علمی دانشگاه امامت»   ━᭄✿𖧌"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u  https://t.me/Emamatu110
﷽ ✍🏻 یکی از کلان انحراف های جریان های «وحدت نامنضبط» تغییر ریل «فقه جواهری» به «فقه مقاصدی» در تحلیل گزاره های مرتبط با فقه تعامل با مخالفین است. مراجعه به سایت «شعوبا» و تحلیل یادداشت های استاد حیدر حب الله، موید این برداشت ما است. (رک: تصویر صفحه فوق) 🔺اغراض شارع در خطابات شرعی در مرحله لحاظ و جعل، دواعی حکم محسوب می شوند ولی همین دواعی در تحقق خارجی، غایات و مقاصد احکام تلقی می شوند. به تعبیر دیگر غایات و مقاصد، تصورا و از حیث ذهنی مقدم بر خطاب شرعی است ولی خارجا موخر از بیان حکم شرعی است. برای مثال شارع مقدس در مرحله لحاظ و جعل احکام، تحصیل طهارت را داعی خود محسوب می کند و بعد از ابلاغ وجوب طهارت مائیه و ترابیه به مکلفین، کسب طهارت و تحصیل آن، غایت و مقصد حکم شرعی می شود. 🔻یکی از مهم ترین مختصات فقه امامیه این است که دواعی و مقاصد احکام، با وجود اینکه احکام شرعی معلل به مقاصد و اغراض بوده و دارای حسن و قبح و مفسده و مصلحت نفس الامری هستند ولی هیچ نقشی در کشف حکم شرعی و توسعه و تضییق حکم و موضوع حکم شرعی ندارند. البته باید دانست که ظاهر خطاب شرعی، مهم ترین عامل کشف حکم شرعی و تعیین دایره شمول آن است و اگر در خطاب شرعی، دواعی و مقاصد، صریحا به عنوان علت _ یا به تعبیر دقیق تر حیثیت تقییدیه _ اخذ شوند، می تواند ملاک و مناط تامه حکم شرعی و عاملی برای تعمیم و تضییق آن لحاظ شود ولی اگر به صورت حکمت یا حیثیت تعلیلیه مطرح شده باشد، نمی تواند ملاک تام حکم شرعی و عاملی برای تعیین حدود و ثغور حکم تلقی شود. این ویژگی فقه و اصول امامیه، عاملی کلیدی برای عدم خروج از ضابطه صحیح کشف حکم شرعی و عدم دخالت ظنون در کشف ملاکات احکام شرعی است. 🔸ولی در مقابل؛ مهم ترین ویژگی فقه جریان های رأی گرا _ یا به تعبیر دیگر فقه احناف یا فقه مقاصدی یا فقه مبتنی بر ظنون و استحسانات فقها _ داخل نمودن دواعی و مقاصد احکام شرعی، در کشف و توسعه و تضییق احکام شرعی است. ریشه این رویکرد به نظریه تصویب معتزلی و اشعری برمی گردد که وجود حکم و به تبع آن مصلحت و مفسده نفس الامری برای احکام شرعی را یا منکرند و یا بنا بر رای مجتهدین، متغیر می دانند. توجه به این امر پرده از تناقض بزرگ این مکاتب کلامی و اصولی بر می دارد؛ چرا که از یک سو یا منکر هر نوع حکم واقعی نفس الامری در لوح محفوظ هستند یا تمام مصلحت و مفسده احکام را در همان مودای امارات می دانند که با تغییر آن مصلحت و مفسده نیز مضمحل و متغیر می شود و از سویی دیگر فقیه رای گرا، تمام توجه خود را به کشف و فهم غایات و مقاصد خطابات شرعی برای برون رفت از تزاحمات و حرج ها و بن بست های مکلفین می کند! 🔹اختلاف مکتب امامیه با مکاتب مقاصد گرا در این موضوع، ریشه در توانایی عقل منبعی _ و یا عناصر شبه عقل _ در کشف ملاکات نفس الامری و ثبوتی احکام شرعی دارد. در دیدگاه علمای شیعه خصوصا مکتب اصولی شیخ انصاری و محقق خویی و ...، _ عقل هیچ مدخلیت و قدرتی برای کشف ملاک تام و قطعی احکام شرعی ندارد و کشف ملاکات تنها از راه بیان شارع میسر خواهد بود. نتیجه این روش، محوریت علم و اطمینان برای کشف حکم شرعی است. 🔹در مقابل، کشف ملاکات احکام شرعی با رویکرد مقاصدی و ورود عقل بشری به کشف دواعی احکام در مرحله جعل، باعث محوریت و معیار شدن ظنون برخاسته از فکر و رای فقیه خواهد شد. این امر علاوه بر بی انضباطی و اختلال در احکام شرعی، باعث جایگزینی ظن فقیه به جای نصوص و خطابات شرعی خواهد شد. این امر سرّ دوری فقهای شیعه _ به تبعیت از راهنمایی اهل بیت علیهم السلام _ از هر اندیشه فقهی مبتنی بر فقه مقاصدی و رای گرایی است تا جایی که برخی از فقها حتی با قیاس اولویت نیز مخالفت نموده اند. ✅ تاکید بر رویکرد فقه مقاصدی و اندیشه های فقهی افرادی مثل استاد حیدر حب الله، علامه فضل الله و دیگران، انحراف و گسست از رویکرد فقه جواهری است که مضرات و مفاسد آن باید تبیین شود. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
🔰موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین صلی الله علیه وآله🔰 تحت اشراف مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی مدظله العالی 🔷از میان طلاب واجد شرایط شرکت در سطح سه و سطح چهار حوزه در رشته های زیر برای سال تحصیلی 1403-1404دانش پژوه می پذیرد🔷 🟡سطح سه 🔹 رشته معارف اهل بیت گرایش معارف فاطمی سلام الله علیها 🔸 رشته ادیان گرایش نقد مسیحیت 🔹 رشته ادیان گرایش نقد زرتشتی گری 🔸 رشته کلام و فرق انحرافی گرایش نقد تصوف 🔹رشته کلام و فرق انحرافی گرایش نقد وهابیت 🟢سطح چهار 🔹رشته کلام و فرق انحرافی گرایش نقد وهابیت ✴️شرایط ♦️ اتمام سطح دو حوزه علمیه برای شرکت کنندگان سطح سه ♦️ موفقیت در مصاحبه ورودی ♦️ اتمام سطح سه حوزه علمیه برای شرکت کنندگان سطح چهار ♦️موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه ورودی ❇️مزایا 🔅اعطای مدرک رسمی حوزه پس از اتمام دوره و نگارش پایان نامه 🔅 پرداخت کمک هزینه تحصیلی مناسب 🔅 بهره مندی از همکاری علمی، آموزشی و فرهنگی با موسسات تابعه 🔅 اولویت شرکت در رشته ها و دوره های تخصصی بالاتر برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ☎️02537121418 📱09100552721 تماس حاصل فرمایید. لینک ثبت نام 🌐http://B2n.ir/n58252 آدرس: قم،خیابان صفائیه،کوچه37،مدرسه باقرالعلوم علیه السلام