هدایت شده از 🇵🇸 . آماج .
دنیابراۍبدستآوردنآخرت
یاوروکمکخوبۍاست! :)
- فقیھ؛امامصادق؏ -
🔺آیا ما واقعا شیعه هستیم⁉️
🔺آیا ما واقعا غدیری هستیم⁉️
🔺آیا ما واقعا حسینی هستیم⁉️
🔺آیا ما واقعا مهدییار هستیم⁉️
▫️اگر چه بیش از هزار سال از عمر نهجالبلاغه میگذرد، اما جای بسی تأسف است که این گنجینه ارزشمند و این میراث ماندگار، هنوز در میان شیعیان مهجور مانده و بسیاری از ما دوستان اهلبیت جز آشنایی با نام این کتاب، بهره دیگری از آن نداریم و خود را از دُرّ و مرجانهای این اقیانوس بیکران محروم کردهایم.
آمار انس و ارتباط با نهجالبلاغه در کشور ما قابل تأمل و تأسفبار است؛ به طوری که در یک جامعه آماری با طرح این پرسش که تا کنون چند بار نهجالبلاغه را به طور کامل خواندهاید، روشن شد که از ۶۰۰۰ نفر، فقط حدود ۵% ، آن هم تنها #یک بار نهجالبلاغه را خواندهاند.
این در حالی است که جُرج جُرداق، ادیب و نویسنده مسیحی از کشور لبنان، بیش از #دویست مرتبه نهجالبلاغه را خوانده است.
✨امام خامنه ای(مد ظله العالی)
🌻﷽🌻
📝 یک سوال مهم از وجدان های پاک:
به راستی اگر قرآن را به حقانیت و بی مانند بودن قبول داریم و اگر آن را معجزه جاوید و بی مانند تاریخ می دانیم چرا تا این حد از آن غافل مانده ایم⁉️
همه ما این کتاب آموزش طرح زندگی را در بالاترین نقطه خانه گذاشته و از دسترس همگان مخفی نگه می داریم، اما آیا این طرز تکریم با احترامی که قوم بنی اسرائیل برای گهواره موسی(ع) قائل بوده و آن را بوسیده و به علت ارزشمند بودنش دور از دسترس قرار می دهند فرقی دارد❓
آیا افرادی که با این روش از قرآن استفاده میکنند شامل آیه ای که در آن قوم بنی اسرائیل را به دراز گوشانی تشبیه کرده که کتاب را حمل کرده بر فرق سر می نهند اما هیچ بهره ای از متن آن نمی برند، نمی شوند⁉️
آیا این شبیه رفتار امروزمان با قرآن نیست؟ که نهایت توجهمان، گوش فرا دادن به صوت های زیبا و دلنشین قرآنی است و یا خواندن آن با لهجه ی عربی و یا ترتیل و صوت زیبا است و … .
آری این است معنای واقعی مهجوریت قرآن‼️
و چه زیبا مولای متقیان(ع) امروز را پیشگویی کرده و فرمودند : همانا پس از من روزی بر شما فرا خواهد رسید که چیزی پنهان تر از حق و آشکارتر از باطل و فراوان تر از دروغ به خدا و پیامبرش نباشد. و نزد مردم آن زمان کالایی زیانمند تر از قرآن نیست❗️
حاملان قرآن آن را واگذاشته و حافظان قرآن آن را فراموش می کنند،
پس در آن روز قرآن و پیروانش میان مردم رانده و مهجور میگردند و هر دو غریبانه در یک راه ناشناخته سرگردانند و پناهگاهی میان مردم ندارند،
پس قرآن و پیروانش در میان مردم هستند اما گویا حضور ندارند؛ با مردم اند ولی از آنان بریده اند❗️
پس از قرآن جز نامی نزدشان باقی نماند و آنان جز خطی را از قرآن نشناسند❗️
📚نهج البلاغه خطبه ۱۴۷
🔸باید از این به بعد بگوییم👇🏻
با کدام آبرویی روز شمارش باشیم
عصرها منتظر صبح بهارش باشیم
کاروان سحرش بهـر همه جا دارد
تا که جا هست، چرا گرد و غبارش باشیم
سال ها منتظرِ سیصد و اندی مرد است
آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم
گیرم امروز به ما اذن ملاقاتی داد
مرکبی نیست که راهی دیارش باشیم
سال ها در پی کار دل ما راه افتاد
یادمان رفت ولی در پی کارش باشیم
ما چرا؟ خوبترینها به فدای قدمش
حیف او نیست که ما میثم دارش باشیم؟
اگــر آمــد خبــر رفتـن مــا را بدهیــد
به گمانم که بنا نیست کنارش باشیم
⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️⭕️
قطعهی گمشدهای از پر پرواز کم است
یازدهبار شمردیم یکی باز کم است
این همه آب که جاریست نه اقیانوس است
عرق شرم زمین است که سرباز کم است
http://www.bahejab.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ما_ملت_امام_حسینیم
🔺کدام امام حسین(ع)؟
امام حسین قلابی❓
یا
امام حسین اصلی❓
💬مهدی دانشمند :
آن امام حسین قلابی که در ذهنمان ساخته ایم معاون یزید است. هر گناهی دلت خواست بکن و با اشک ریختن همه گناهانت را بشور.
➖ امام حسین اصلی آن زمان زیاد مرید نداشت، الان هم ندارد‼️
⚪️باید این سخنان امام حسین علیه السلام را بخوانیم و ببینیم واقعا شیعه و پیرو امام حسین(ع) هستیم یا خیر⁉️
@emammahdi1400
📛زیاد شلوغ نکنیم🗣
🔹کوزه تا وقتی هنوز پر از آب نشده، صدای قُلقُل میکند و وقتی که پر از آب شد، ساکت و سنگین میشود.
💠انسانهایی که وجودشان خالی از معارف حقیقی است، زیاد سر و صدا میکنند، اما آنها که علوم حقیقی جانشان را سیراب کرده، با وقار و آراماند.
🔸درختان پر میوه، سرشان خمیده تر از درختان بی بار و بر است.
🌸 پیامبر(ص) فرمودند: وقتی از معراج برمی گشتم ابلیس نزد پیامبر آمد و گفت که شما در آسمان چهارم یک منبر واژگون و نیم سوخته دیدید؟ پیامبر فرمود: بله. ابلیس گفت: آن منبر من بود. من برای ملائکه موعظه می کردم. وقتی خدا می خواست همه را امتحان بکند ملائک ترسیدند و به من التماس دعا گفتند. وقتی تسبیح از دست من می افتاد، ملائک آنرا بعنوان تبرک بر می داشتند. و به من پس می دادند. ای پیامبر چیزی که مرا ملعون کرد تکبر و غرور بود. من برای ملائکه دعا می کردم ولی برای خودم دعا نمی کردم. و فکر می کردم که از همه بهتر هستم. ای پیامبر، هرچه خدا تو را بالا می برد خودت را نبین و فقط خدا را ببین.
علامه حسن زاده آملی
🙏الهی؛ چون است که چشیدهها خاموشند و نچشیدهها در خروش.
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴توهین محمد اسماعیل صلاحی مدعی متوهم قطبیت دراویش به سردار دلها شهید سلیمانی
سلیمانی را نباید شهید خواند!
کجای دنیا به یک فرقهای که در کارنامهاش اغتشاش و کشتار نیروهای امنیتی دارد، چنین میدانی را میدهند تا به قهرمانان کشورشان توهین کند؟!
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
⬅️ حوزه را آغاز میکنیم...
👈 حوزه را آغاز می کنیم؛ با امید به اینکه:
1⃣ بزرگان آن چشم از گذشته بردارند و به آینده نگاه کنند، تا شاید راههای نرفته و شکافهای عمیق، خواب از چشمانشان برباید.
2⃣ مراجع معظم تقلید(دامت تأییداتهم) باور کنند که حوزه قم یا نجف، حوزه مطلوب قرن 15 شمسی و 21 میلادی نیست و در حال حذف شدن از لیست نیازمندیهای انسان عصر حاضر است و اگر کاری نکنند کارستان، حوزه باید مترصّد آینده ای دردناک، در سیاه چال بیاعتنایی و انزوا باشد.
3⃣ مدیران حوزه، از محافظهکاریها و مصلحت انگاریهای بیهوده دست بردارند. یا کاری را که درست میدانند انجام دهند یا لااقل عَمَلِه و اَکَرِه متحجرین و در گذشته مانده ها، نباشند و مسند مدیریت را رها کنند، تا از این بدنامی تاریخی خود را برهانند.
4⃣ معاونت پژوهش حوزه، همچون گذشته شرمنده ی سالها وقت کشی و هزینه تراشی نباشد و طرحی نو دراندازد. معاونتی که نه روح پژوهش را رواج داد و نه مرجع آزاداندیشی شد و نه از نظریه پردازان حمایت کرد و صد البته در قهقرا، سقوط کرد.
5⃣ معاونت صیانتی آن، واقعاً به صیانت از حوزه بپردازد؛ آن هم در برابر جریانهای انحرافی و نفوذ سازمانهای امنیتی بیگانه و رفتارهای مغایر با آرمان روحانیت؛ نه در مقابل نیروهای اصیل و دلسوز انقلابی و افراد آزاداندیش و دغدغهمند.
6⃣ اساتید حوزه، به جای تکرار مکرّرات قرون متوالی و ریختن مطالب کم ثمر یا تاریخ گذشته در حلقوم طلبههای بینوا، مسئولانه نسبت به سرنوشت جامعه و طلاب برخورد کنند و از تدریس مطالبی که حجتی بر آن ندارند، اجتناب نمایند. امیدواریم از اینکه شاید کرسی درس خود را از دست بدهند یا از اعتبارشان کاسته شود، ترسی به دل راه ندهند؛ که اینها کمترین هزینههایی است که ما در راه خداوند متعال باید بپردازیم.
7⃣ طلاب جوان حوزه، خود را بزرگترین مسئول سرنوشت شان بدانند و خیال نکنند که تنها بزرگان حوزه مسئولند، بلکه آنها نیز باید در برابر خدای متعال پاسخ دهند که چرا با علم به ناکارآمدی نظام آموزشی، پژوهشی یا تبلیغی حاکم، باز هم از آن تمکین و بدان اعتماد کردند و بزرگترین سرمایه زندگی، یعنی جوانی خود را، به دست افرادی سپردند که سابقه آنها به بی مسئولیتی شان نسبت به نسلهای پیاپی گواهی می داد.
🔸اینها امیدهای ماست.
✳️ امیدواریم؛ چون خدای بزرگ را داریم، چون دعای مستجاب حضرت ولیعصر(عج) را داریم، چون بزرگان ما از نعمت تقوا برخوردارند و خود را از جنس مردم میدانند.
✳️ امیدواریم؛ چون طلابی خوش استعداد، خوشفکر و جوان داریم. چون هر روز بر تعداد اساتید دغدغهمند افزوده میشود و اینها همه از آیندهای روشن خبر میدهند.
🖋محمد تقی اکبرنژاد
15/6/99🗓
🆔@tahavol_howze
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#برداشت_آزاد
❗️ کنایه مجری شبکه خبر به چکش غیر حضوری رئیس جمهور برای دانش آموزان حضوری!
🆔@tahavol_howze
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔻اخبار حکایت از این میکند که بازگشایی مدارس استمرار نخواهد داشت... آیا پشت پرده این بازگشایی موقتی، سود و منافع مدارس غیرانتفاعی در کار است؟! چند درصد از تصمیمگیران و تصمیمسازان در وزارت آ.پ از منفعت این مدارس برخوردارند؟!
🌐حمید رسایی
🆔@tahavol_howze
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
🔔 قانوناً فعالیت مدارس در نرمافزارهای خارجی ممنوع است ⛔️
⚠️ لطفاً موارد تخلف را به وزارت آموزشوپرورش اطلاع دهید:
🔗 http://shekayat.medu.ir
⚠️ و اگر توجه نکردند به دادستانی کل کشور شکایت کنید:
🔗 https://internet.ir/shekayat
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از تیمورا
🔺 خوب شد زمان مختار فضای مجازی نبود وگرنه دار ودسته اوباش کوفه هشتگ میزدن:
#نه_به_اعدام_شمر
#نه_به_اعدام_خولی
#نه_به_اعدام_سعد
بیچاره مادر شمر...
💠گروه رسانهای تیٖـمورا
🆔 @timoora
هدایت شده از حرم مطهر شهدای گمنام شهرستان شاهرود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایتی از جنایت رژیم پهلوی در ۱۷ شهریور
بعد از آن کشتار دستجمعی در ۱۷ شهریور تابحال رژیمی پیدا نشده که معترضین را از زمین و آسمان به رگبار ببندد!
🆔 @gomnam_shahrood5
هدایت شده از کودکان استراتژیست
🔴 بخشی از بیانات امام خامنهای در اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش در روز سهشنبه ۹۹/۰۶/۱۱:
◀️ حضرت آیتالله خامنهای همچنین با اشاره به اصرار غربیها برای نفوذ در آموزش و پرورش کشورها با انگیزهی تحمیل سبک زندگی غربی، از سند ۲۰۳۰ و یا نفوذ در آموزش و پرورش برخی کشورهای منطقه بهعنوان نمونه یاد کردند و گفتند: امروز فلسفهی اجتماعی غرب در خود غرب شکست خورده و مظاهر فسادانگیز آن از هالیوود تا پنتاگون کاملاً نمایان است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر حساسیت در مقابل نفوذ دشمن افزودند: دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ دنبال و انسانهایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود.
✅ برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان استراتژیست با مبحث #نفوذ، مطالعه و تدریس جلسه ۸۷ با عنوان «نفوذ زهر» پیشنهاد میشود.
📍لینک دانلود این جلسه جهت دسترسی سریعتر و آسانتر 👇👇👇
http://strategistkids.ir/ck87
————————
📌 اندیشسرای کودک و نوجوان اندیشکده یقین
🔊 @strategistkids
هدایت شده از اندیشهجویان استاد حسن عباسی
🔰 حتی آرد و نان را هم در خانه درست کنید تا فقیر نشوید
🔹 عبّاد بن حبیب از امام صادق علیه السلام روایت میکند که فرمود: «خرید گندم، فقر را از بین میبرد و خرید آرد، تنگدستى مىآورد و خرید نان، نابودکننده است.»
🔹 در واقع روایت امام صادق علیهالسلام، نگاه پیشرفتهی الگوی معیشت اسلام را از حیث #کدآمایی و #مقاومسازی #معیشت خانواده نشان میدهد.
🔹 اینکه نباید آرد را از بیرون از خانه تهیه کنیم و باید گندم را خودمان آرد و تبدیل به نان کنیم، افقی است که الگوی معیشت جامعه خیلی از آن فاصله دارد.
🔹 وقتی یک الگوی معیشت حتی روی خرید آرد از بیرون از خانه حساس است و آنرا عامل فقر میداند یعنی با برونسپاری هر فعالیتی که میتوان در خانه انجام داد، مخالف است، چرا که مابهازای هر یک از این فعالیتها هزینهای صورت میگیرد و روشن است که زنجیرهی این برونسپاریها و هزینهها به فقر یک خانواده ختم خواهد شد.
🔹 اگر همین نگاه از سطح خانواده به سطح یک جامعه تعمیم داده شود، فقر یک جامعه را میتوان در واردات کالاهایی دید که میتواند در داخل تولید شود.
🔹 البته برخی استدلال میکنند که این قبیل برونسپاریها باعث تقسیم کار میشود. تقسیم کار از سویی کارها را تخصصی تر کرده و بهرهوری را بالاتر میبرد. از سوی دیگر انسجام اجتماعی ایجاد میکند و اتفاقا ویژگی جامعهی مدرن ارگانیکی را توانایی جامعه برای این تقسیم کار حرفهای میدانند و ویژگی جامعه سنتی مکانیکی را عدم تقسیم کار حرفهای و همین درونگراییها میدانند.
🔹 در واقع ممکن است این شبهه ایجاد شود که اگر کارها را تا جایی که میتوانیم در خانه انجام دهیم، افراد بیکار میشوند، کارها تخصصی انجام نمیشود، بهرهوری پایین میرود، تقسیم کار صورت نمیگیرد و انسجام اجتماعی ایجاد نمیشود.
🔹 در حالیکه این کاملا برعکس است. اتفاقا در این نگاه تقسیم کار به صورت تخصصیتر و حرفهایتر صورت میگیرد. مثلا اگر هر کسی بتواند نان را در خانهاش تولید کند، خوب نانواییها مجبورند به جای نان مثلا شیرینی یا کیک تولید کنند، که هم تخصصیتر است و هم ارزش افزودهی بیشتری تولید میکند و هم تقسیم کار شده است.
🔹 یک جنبش در غرب برای این موضوع راه افتاده است با عنوان #خودت_انجام_بده، #Do_it_yourself که در واقع همین رویکرد را دنبال میکند، هم هزینههای زندگی را میکاهد، هم تقسیم کار میکند و هم به تخصصیتر شدن واقعی کارها کمک میکند و هم به افزایش تولید ارزش افزوده میانجامد.
🔹 رویکرد جدیدی که امروز با کاهش درآمد خانوارها، از بین رفتن طبقهی متوسط و افزایش طبقهی فقیر در جریان است، تمرکز روی #سبک_مهارت #life_skill به جای تمرکز روی #سبک_زندگی #life_style است.