eitaa logo
اقتدار ولایی
974 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ضربه وزارت اطلاعات به صهیونیست ها در ۴ استان ایران(۳) ♦️اما از کشفیات بسیار قابل تأمل در این پرونده، طراحی «سناریوی کشته‌سازی» برای قتل برادر، توسط خواهر و دیگر برادران است! در خلال تحقیقات امنیتی ـ اطلاعاتی، مشخص شد که یکی از عناصر بازداشت شده، بدلیل اعتیاد شدید، مشکلات اخلاقی و اختلافات خانوادگی، مورد نفرت و غضب سایر اعضای خانواده قرار داشته و آن‌ها در صدد قتل وی بوده‌اند. 🔺از آنجا که این فرد سابقه‌ دو نوبت دستگیری به اتهام اوباش‌گری در پاییز سال گذشته داشته است، خواهر وی (دیگر متهم بازداشتی) با برآورد بودجه لازم در حال فراهم آوردن مقدماتی برای اجرای سناریوی کشتن او در سالگرد وقایع سال گذشته و انتساب قتل فرد معتاد به مأمورین حفظ نظم و امنیت و سپس، انجام تجلیل از وی تحت عنوان «یک مبارز قهرمان» بود! 🔺مستندات اطلاعاتی ذی‌ربط و اعترافات صریح هر دو متهم این پرونده، به آگاهی مرجع محترم قضایی رسیده است. ✅ ادامه دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ضربه وزارت اطلاعات به صهیونیست ها در ۴ استان ایران(۴) ♦️۴-در تاریخ سوم شهریور ماه جاری، دلاورمردان گمنام اداره کل اطلاعات استان با یورش به محل نگهداری تجهیزات نظامی یک گروه خرابکار در توابع شهرستان ، تسلیحات و تجهیزات دپو شده برای انجام عملیات ایذایی و تروریستی در روز‌های آتی را کشف و ضبط کردند. 🔺در این پرونده نیز، برخی تجهیزات مکشوفه حکایت از در جریان بودن سناریوی انجام عملیات تروریستی و انتساب آن‌ها به ، نظامی و انتظامی بوده است. اقلام مکشوفه عبارتند از: ۱/۴- دو قبضه تیربار گرینوف همراه با ۵۵۹ فشنگ مربوطه ۲/۴- یک قبضه مسلسل ام ـ۱۶ همراه با ۴ تیغه خشاب و فشنگ‌های ذی‌ربط ۳/۴- چهارده عدد نارنجک تفنگی ۴۰ میلی ۴/۴- لباس‌هاس نیرو‌های نظامی و انتظامی کشور، ۳ دستگاه بی‌سیم، چراغ گردان مورد استفاده‌ی نیرو‌های امنیتی و انتظامی و اقلام دیگری از این قبیل  ✅ ادامه دارد @nabardema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مسئولین محترم، وزرا، وکلا، استاندارها، شهردارها، مدیر‌‌کلها و... حواسشون باشه ! صرف دستور "اقدام شود" کافی نیست... پیگیری نکنید کارها پیش نمی رود❗️ ⬅️ نکردیم که بشینیم هی ناله کنیم❗️ 👈 کانال اندیشه پژوهان استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 باید کارمندان ادارات مرتب آموزش ببینند تا بهتر کار مردم رو راه بندازند❗️ ⬅️ بر اساس نهج‌البلاغه، هم گزینش مهمه، هم آموزش و هم نظارت درونی و بیرونی❗️ 👈 کانال اندیشه پژوهان استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️صلوات حیدری🌺 فوق العادست فوق العادست توی عمرم اینطوری ندیده بودم کسی امیرالمومنین را توصیف کند ذکر علی عباده در 💫 اَللّٰھُـمَّ ؏َـجِّـل لِوَلیِّڪَ الـفَـرَج💫 #؏َـجِّل_لِوَلیِڪَ_الفَـرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آه عجل الله تعالی فرجه الشریف برای دیدن شیعیان 💫 اَللّٰھُـمَّ ؏َـجِّـل لِوَلیِّڪَ الـفَـرَج💫 📡 @saheb_nafas 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5994293955888418814.mp3
5.55M
▪️ای که با آوردن نامت گره وا می‌شود! داستان تشرف شیخ جواد سهلاوی خادم مسجد سهله، به محضر ارواحنا فداه 📚 به نقل از مرحوم آیت الله ناصری 📚 اجساد جاویدان، ص۴۲.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در زیارت سیدالشهدا، همه چیز آماده است که به عزم‌های بزرگ برسيم. ما يك عهدی با امام داشته‌ايم و تا به زيارت نرویم، عهدمان ناقص است. زيارت، اتمام عهد است؛ ما می‌رویم که عهدمان را با امام، كامل كنيم. در اين اتمام عهد، باید تصميم‌های بزرگ بگيريم. راه باز است؛ حالا وقت حُرّ شدن و زُهیر شدن است. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻حکم مردم در حکمرانی ولایی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. باید اصطلاح مشروعیت را در معنایی که در فلسفۀ سیاست رایج است، به‌ کار برد، که عبارت است از حق حاکمیت. پس مراد، معنای لغوی مشروعیت نیست؛ یعنی سخن در این نیست که شروط دینی‌بودن حکومت چیست. چنانچه بگوییم که مردم، منشأ تحقق - نه حقانیت - حاکمیت هستند، هم مسألۀ ولایت پیشینی و مِن جانب الله، حل می‌گردد، و هم مسألۀ مردم‌سالاری دینی. این نوع از مدخلیت مردم، تلازمی با وکالت نخواهد داشت؛ چراکه هر چند انتخاب هست، اما انتخاب تحقق حاکمیت ولی، نه انتخاب حق حاکمیت وکیل. حق حاکمیت، فقط از ناحیۀ خدای ‌متعال است و انسان از ناحیۀ خویش، چنین حقی ندارد - یعنی خدای‌متعال به او نداده است - که بتواند آن را به دیگری واگذار کند. به‌بیان‌دیگر، مسأله این است که خدای‌متعال، حق ربوبیتِ تشریعی خویش را به انسان واگذار نکرده و او را از لحاظ تشریعی، مخیر ننهاده است که هرچه خواست را انتخاب کند. پس این‌که انسان می‌تواند بر سرنوشت خویش حاکم باشد، به این معنی نیست که محق نیز هست. در غیر این صورت، خدای‌ متعال نباید برای انتخابی که انسان نسبت به آن حق دارد، اگر حاصلش اعراض از حاکمیت دین باشد، وعدۀ عذاب و عقاب بدهد. حاکمیت انسان بر سرنوشت خویش، نسبت به خدای ‌متعال نیست بلکه نسبت به انسان‌های دیگر است. در اصل پنجاه‌وششم قانون اساسی آمده است: «حاکمیت مطلق بر جهان و انسان، از آنِ خداست و هم او، انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش، حاکم ساخته ‌است». لفظ «اجتماعی» که در این بند آمده است، نشان می‌دهد که سخن در مقام «مناسبات انسانی با یکدیگر» است. ۳. در آیات قرآن کریم، سخن از صفت وکیل‌بودن خدای ‌متعال به میان آمده است، اما این آیات، ناظر به قلمروی اخلاقی بوده‌اند، حال‌آن‌که بحث ما، در قلمروی فلسفۀ سیاست است. شاهد این سخن، آن است که در هیچ‌یک از آیات یادشده، وکیل‌انگاشتن خدای ‌متعال، به‌ معنی سلب حق حاکمیت از او و واگذاری آن به انسان نیست. در غیر این‌ صورت، میان صفت وکیل و صفت ولی، تعارض رخ می‌داد. پس نباید در دام اشتراک لفظی افتاد و از استعمال و معنای اخلاقی لفظ وکیل، نتایجی در زمینۀ فلسفۀ سیاست گرفت. این‌که انسان در زندگی خویش، کارهایش را به خدای ‌متعال بسپارد و تحقق آنها را از او بطلبد، معطوف به توحید افعالی و برخاسته از اعتقاد به ربوبیت تکوینیِ الهی است، نه نافی ربوبیت تشریعیِ الهی. وکالت در معنای قرآنی و اخلاقی، عبارت است از رجوع انسان به خدای ‌متعال برای وصول به مقصدی به سبب احساس عجز خویش، نه سپردن حق حاکمیت از خود به خدای ‌متعال. وکیل‌انگاشتن خدای ‌متعال در قلمروی تدبیر جامعه و حاکمیت، ناقض ربوبیت تشریعیِ الهی است که اولاً مطلق است، ثانیاً جز به صالحان مأذون واگذار نشده است. ۴. این‌که برخی افراد مشروعیت حکومت را مشتمل بر دو عنصر صلاحیت و مقبولیت دانسته‌اند، همان نظریۀ بینابینی است که نقطه‌ای در میانۀ نصب و انتخاب را برگزیده است. براین‌اساس اگر حاکم اسلامی، صلاحیت داشت، اما مقبولیت نداشت، مشروعیت نیز ندارد؛ یعنی حق حاکمیت ندارد. در این‌ صورت، امیرالمؤمنین (ع) نیز در آن بیست‌وپنج سال، صالح نامشروع یا صالح نیمه‌مشروع بوده است؛ چراکه از عنصر مقبولیت برخوردار نبوده است، حال‌آن‌که شیعه چنین اعتقادی ندارد. لازمۀ قهری مدخلیت مقبولیت در مشروعیت، آن است که مردم، نصیب نسبی یا مطلق از حق حاکمیت داشته باشند، درحالی‌که خدای ‌متعال، این حق را به هیچ کسی واگذار نکرده است، بلکه فقط به رسول اکرم (ص) و اولی‌الامر، اذن حاکمیت بر مردم را اعطا کرده است. آنچه که برخی آن را حق خدادادی حاکمیت مردم می‌خوانند، تنها استعداد تکوینی انتخاب است، نه جواز تشریعی انتخاب، در غیر این صورت، وعدۀ عقوبت برخاسته از انتخاب‌های متعارض با دین، ناموجه بود. ۵. نظریۀ جمهوری اسلامی یا مردم‌سالاری اسلامی، ناسازگار با این روایت نیست و نمی‌توان ادعا کرد از متن این روایت، سالاربودن مردم برنمی‌آید: اولاً، ولی‌فقیهِ مشروع از جانب خدای ‌متعال، حق تحمیل خویش بر مردم را ندارد و استبداد دینی، روا نیست و نقش مردم در تحقق حاکمیت او، صددرصد است؛ ثانیاً، چون رأی مردم در عرض حکم الهی نشانده نمی‌شود، مستلزم شرک نیست؛ ثالثاً، تبعیت از خواست مردم در چهارچوب هدایت الهی، سالاربودن مردم را به نمایش می‌گذارد؛ رابعاً، ما معتقد به دولت حداقلی و گشودگی امر اجتماعی و جامعۀ مدنیِ اسلامی در روندهای حاکمیتی هستیم، نه دولت تمامیت‌خواه و حداکثری، و این، بیانگر مردم‌بنیان‌بودن حاکمیت دینی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔حاج قاسم: این نظام یه قطعه ای از بهشته باید رو پلک چشممون حفظش کنیم‌. باید جان بدیم براش...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نماز چهار شنبه 🔸 حضرت زهرا(سلام الله الیها): پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)به من نماز شب چهارشنبه را تعلیم کرد و فرمود: هر که شش رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره حمد و آیه بیست و شش سوره آل عمران قل اللهم مالک الملک را بخواند و پس ازنماز به پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) آن چنان که سزاوار است درود بفرستد،خداوندتا هفتاد سال هر گناهى که دارد مى بخشد و به او ثوابى مى دهد که قابل شمارش نمى باشد. 📚 مستدرک الوسائل/ج6/ص371