🟥آنچه در میدان نبرد یمن در حال رخ داد است و نمیدانید/ یمن حتی یک گام هم عقب نشینی نمیکند
🔺 در روزهای گذشته، ما شاهد چند واکنش مشخص از سوی محور غربی در قبال پرونده یمن بودهایم، در این خصوص نکته اصلی این است که در یک تقسیم کار آشکار، غرب و در راس آن آمریکا با همکاری امارات مسئول مهار یمن شدهاند که خود گویای میزان توانایی رژیم صهیونیستی در مدیریت پروندههاست:
1. استقرار و جابجایی ناوها و نیروهای نظامی آمریکا و انگلیس در اطراف یمن
2. اجرای طرح فریب و دروغین دزدی دریایی و سپس نجات توسط آمریکا با هدف بینالمللی سازی پرونده یمن و ایجاد اجماع جهانی علیه آن در ماجرای کشتی سنترال پارک
3. ارائه یک طرح صلح سیاسی جدید برای یمن در ازای توقف حملات ارتش و کمیتههای مردمی یمن که توسط صنعا رد شده است.
4. ارسال پیامهای هشدار آمیز با مضمون لزوم توقف حملات انصارالله و ورود تهاجمی آمریکا به عرصه یمن که این پیام چند شب پیش توسط وزیر خارجه عمان به تهران منتقل شد.
5. استقرار، بازاستقرار و انجام عملیات گشت و نظارت زمینی، دریایی و هوای نیروهای وابسته به امارات همراه با نیروهای آمریکایی، انگلیسی و صهیونیست از خور امیره تا راس عمران در عدن، بریقه عدن، مجمعالجزایر فاطمیه و جزایر شیخ سعید و جزایر حنیش، جزیره سقطری، پایگاههای الریان و الغیده، العند و جزیره میون
🔺 در مقابل مقاومت یمن نیز چند طرح مشخص مقابلهای را در دستور کار خود قرار داده و خواهد داد:
1. وضع این قاعده که در صورت بی توجهی و عدم توقیف، کشتیها مورد اصابت قرار خواهند گرفت که این مسئله را در اصابت موشک و پهپاد به دو کشتی که ردیاب خود را نیز خاموش کرده بودند هم بودیم.
2. ممانعت از عبور هر گونه کشتی حامل سلاح
3. هدف قرار دادن پایگاههای پشتیبان در اریتره و جیبوتی در صورت دخالت
4. انهدام مراکز و مقرهای آمریکایی - انگلیسی - صهیونیستی - اماراتی در مکانهای یاد شده در بالا (در یمن و اطراف آن)
5. عمق بخشی به حملات به سرزمینهای اشغالی و حتی ضربه به مواضع و منافع رژیم صهیونیستی در خارج از فلسطین اشغالی. در خصوص کشتیها نیز، حملات قابلیت تسری به کشتیهای غیراسرائیلی که مبدا یا مقصد رژیم را دارند در بانک اهداف است.
6. توقیف و هدف قرار دادن کشتیها و ناوگان نظامی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ؛ این مسئله نیز در یورش به ناوشکن کارنی مجددا اثبات شد؛ امری که موجب عقب نشینی و فرار یک ناو ژاپنی(همان ناوی که گفتند سنترال پارک را آزاد کرده!) از سواحل یمن شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این همان خلبان جنگنده اسرائیلی است که حدود یک ماه و نیم پیش در اسلو علیه جنایت های اسرائیل سخنرانی کرد.
یوناتان شاپیرا، خلبانی که بیست سال پیش وجدانش به یکباره بیدار شد و علیه اسرائیل دست به افشاگری زد و در اسرائیل دستگیر شد و مورد آزار و اذیت قرار گرفت.
حالا در این بیست سال مدام از کشوری به کشور دیگر می رود و علیه این رژیم منحوس سخنرانی می کند.
این یک دقیقه از سرگذشت و زندگی او و افشاگری هایش را ببینید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️یادتونه میگفت میخواد شهادت روشنفکریش رو نشون بده به دانشجوی این مملکت
شهادت روشنفکریش این بود که حاضر نبود انتقاد دانشجو را بشنود
و زد زیر میز گفت آدم باش و گرنه بیرونتون میکنم
بله روشنفکری اصلاح طلب جماعت اینجوریها بیرونت میکنند
🔸 خرید قسطی کالا به واسطه سرمایه دیگری
⁉️ رانندهای قصد دارد که کامیونی بخرد و برای این کار، پول مورد نیاز را از شخص دیگری گرفته و خود وکیل او شود تا ابتدا کامیون را برای وی خریداری کند سپس او کامیون را به طور قسطی به راننده بفروشد؛ این معامله چه حکمی دارد؟
✅ اگر راننده به عنوان وکیل از طرف صاحب مال، این معامله را انجام دهد و سپس او هم آن را به خود راننده به طور قسطی بفروشد، در صورتی که قصد آنان حیله کردن برای فرار از ربا نبوده و در هر دو معامله قصد جدّی خرید و فروش داشته باشند، اشکال ندارد.
🆔 @khamenei_ahkam
ضبط صوت خبرنگاری_20_1_1.mp3
39.06M
🎙 استاد میرباقری | سخنرانی در سالگرد شهید «سید روحالله عجمیان»، با عنوان «تلفیق اقتدار و مظلومیت»، ۱۴۰۲/۸/۱۲
💥 راهبرد انبیاء، «غلبۀ خون بر شمشیر است» که حتماً به پیروزی منتهی میشود. اینکه امام خمینی(ره) فرمودند: «خون بر شمشیر پیروز است»، درواقع، راهبرد اساسی مبارزات انبیای الهی را بیان کردند.
💥 برای شکستن ظلمت و تاریکی و فضای ابهام و شبهه که دشمن ایجاد کرده است، و برای مبارزه با پرچمهای دروغین عدالت و آزادی که مستکبران عالَم برداشتهاند، راهی جز شهادت نیست. با شهادت و با خون شهید، بساط طرفداران دموکراسی دروغین غربی در عالَم، جمع میشود.
💥 با مقاومت و مظلومیت و شهادت _ در کنار قدرت و اقتدار _ میتوان وجدان عمومی بشر را تغییر داد. مردم مظلوم غزه و فلسطین، در عین اینکه مقتدرانه ایستادهاند، مظلوماند. این مظلومیت، فضای عمومی عالَم و وجدان بشری را تغییر میدهد.
💥 همۀ کسانی که در مسیر اقامۀ حق در جهان ایستادگی استقامت میکنند، تحتتأثیر خط عاشورا هستند؛ بدانند یا ندانند.
☑️ @mirbaqeri_ir
سخنرانی.mp3
48.61M
🎧 استاد میرباقری | شب اول فاطمیه اول ۱۴۰۲، در هیئت ثارالله همدان
🆔 @sarallah_hmd
☑️ @mirbaqeri_ir
سخنرانی.mp3
49.82M
🎧 استاد میرباقری | شب دوم فاطمیه اول ۱۴۰۲، در هیئت ثارالله همدان
🆔 @sarallah_hmd
☑️ @mirbaqeri_ir
سخنرانی.mp3
52.29M
🎧 استاد میرباقری | شب سوم فاطمیه اول ۱۴۰۲، در هیئت ثارالله همدان
☑️ @mirbaqeri_ir
سخنرانی 1.mp3
52.15M
🔊 استاد میرباقری | ویژه برنامه ظهر شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به روایت ۷۵ روز | دوشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۲ | هیئت رزمندگان ثارالله همدان
☑️ @mirbaqeri_ir
▫️هو ﷽
▪️[مَن عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَد عَرَفَ رَبه]
══════════════════════════
🔻شروع سیر الی الله از ابتداء
▫️ درسنامه سلوک، حامل اسرار 🔍
▫️ بارگذاری دروس استاد صمدی 📖
═❅❈❅══════════════
https://eitaa.com/joinchat/3950314018C2f31066873
══════════════❅❈❅═
▫️ شرح دروس معرفت نفس✨
▫️ شرح رساله وزین ادب مع الله📚
▫️ شرح مراتب طهارت قوای انسانی 📜
▫️ و دیگر دروس استاد ...
═❅❈❅══════════════
https://eitaa.com/joinchat/3950314018C2f31066873
══════════════❅❈❅═
مکتب سلوکی علامه حسن زاده آملی
قسمت یازدهم: عرفان نظری، بیانگر اوج توحید و ولایت
ما برای سلوک به توحید و ولایت احتیاج داریم و باید به صورت درست با خدا، رسولالله و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین تعامل کنیم.
تعامل درست را در عرفان نظری بیان کردند.
▫️ به همین دلیل حضرت علامه حسن زاده آملی بسیار اصرار داشتند سیر علمی به عرفان نظری ختم شود.
➖ از نظر علمی، عرفان نظری بخوانید تا بدانید اوج کجا است.
➖ در عمل نیز از اول تهذیب و طهارت را داشته باشید. تا به نتیجه برسید.
✖️هر چند برخی میگویند: «کار علمی را رها کن و فقط به معنویات بپرداز».
⚠️ اما این روش، انسان را به عمق نمیرساند.
#استاد_یزدان_پناه
#عرفان_در_وادی_عمل
#مکتب_سلوکی
علامه_حسن_زاده
🗂 جلسه ۳۴۷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال
❓ زمانی که خواب مرده را می بینیم آیا شخصی که از دنیا رفته خواسته که خوابش را دیدیم یا خودمان خوابش را دیدیم؟
🎙استاد محمدی شاهرودی
📎 #فاطمیه
📎 #امام_زمان
@ostadmohamadi 🌺
🔻عاقبتِ نقدِ منهای دقت:
تحریف دیگری و تناقض با خویش
🖊 مهدی جمشیدی
یادداشت آقای فرهاد فتحی در نقد موضع من در مناظرهی حجاب، گرفتار بیدقتهایی است که آن را هم نسبت به سخنم در مناظره، دچار «تحریف» ساخته و هم نسبت به سخن خود ایشان، دچار «تناقض». چند سطری دربارهی این نقد پریشان مینویسم.
۱. ایشان میگوید من ادعا کردهام که «الزام به حجاب»، ضروری دین است. در فیلم، چنین جملهای نیست. من گفتم اصل «حکم حجاب»، ضروری دین است نه الزام به آن. در این مقطع از بحث، هنوز سخن به روش اجرای حکم نرسیده بود، بلکه طرف مقابل، آشکارا به انکار دینیبودن «اصل حکم حجاب» پرداخت.
۲. ایشان بهگونهای تصویرسازی کرده که گویا من دربارهی «زنان بیحجاب» سخن از ضروری دین گفتم، حالآنکه روی سخن من با «طرف مناظره» بود که در مقام متفکر و روشنفکر، بحث نظری میکرد و تصریح نمود که حجاب، «حکم دینی» نیست. ازاینرو، به ایشان تذکر دادم که معنی کلامش، انکار ضروری دین است و در این اصل، تردید روا ندارد. بااینحال، ایشان متنبه نشد و به انکارش ادامه داد.
۳. بنده گفتم منکر حکم حجاب، به «شرط» اینکه انکارش با انکار نبوت تلازم داشته باشد، از اسلام خارج میشود. پس برخلاف ادعای ایشان، مطلق سخن نگفتم و «قید» را بیان کردم.
۴. ایشان در اواسط مقاله، به طور «مطلق» میگوید ولایت حضرت امیر -علیهالسلام- ضروری دین است اما در انتهای مقاله، به سخنی از امام خمینی استناد میکند که نشان میدهد این امر «فقط در صدر اسلام»، ضروری بوده است و اکنون نیست. همین نقل ایشان، ناقض و مبطل سخنشان است و نشان میدهد دستکم از نظر امام خمینی، حکم ولایت از ضروری دین به «ضروری مذهب» تغییر کرده است.
۵. من حتی برای ملاحظهی وضع مخاطب، هرگز از تعابیر «مرتد» و «کافر» استفاده نکردم و تنها گفتم کسیکه ضروری دین را انکار کند از اسلام، خارج است.
۶. دیگر اینکه ایشان به مخاطب خود القا میکند که من حجاب را «مهمتر» از ولایت علی -علیهالسلام- میدانم. در اوج حماقت و کجفهمیام اگر چنین نظری داشته باشم. ولایت او، «جان دین» و «روح ایمان» است؛ چنانکه نبوت بدون امامت، «نبوت ناتمام» است. حال آیا آنچه نبوت را دچار نقصان بنیادین میکند «مهم» نیست؟! اما سخن دربارهی ضروری دین بود و در ضروری دین، «حکم مشهور» ملاک است نه «حکم مهم»؛ یعنی ممکن است حکمی از دین، فرعی و دستچندم باشد اما به سبب اینکه «مقبول عامهی مسلمین» است، ضروری دین باشد ولی حکمی به عظمت و اهمیت امامت، ضروری مذهب باشد و نه ضروری دین؛ چون مورد توافق همهی فرق مسلمین نیست. اقتضای معنا و چهارچوب اصطلاح فقهیِ ضروری دین، اینچنین است؛ نه این که من در پی سبکساختن حکمی باشم که مایهی «اکمال» و «اتمام» اساس نبوت است. اصطلاح ضروری دین، از «زاویهی اثباتی» - و نه ثبوتی - به احکام مینگرد و دامنه و دایرهی دیانت را اینگونه تعریف میکند تا غیرشیعیان، نامسلمان انگاشته نشوند.
به پاسخ حکیمانه و هوشمندانهی امام خمینی به یک استفتاء حساس بنگرید که توحید و نبوت را اصل میشمارد: «عدل و امامت و ولایت علی -علیهالسلام- جزء ضروری دین است؟ و آیا منکر مسائل فوق، از جرگۀ مسلمین خارج می شود؟ بسمه تعالی. اگر خدا و رسول را قبول دارد، مسلِم است.»(استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۲، سؤال ۸۸۰).
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi